SweetCinnamon

Raskausoireiden häviäminen - keskenmenoko?

96 posts in this topic

Olen raskausviikolla 5 + 1.

 

Sain raskaustestiin plussan heti sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Minulla oli ollut tavallista kovemmat "PMS-oireet" (mielialan heilahtelut, itkuisuus, kipeä ja turvonnut vatsa, aristavat rinnat) ja olin vähän ounastellut, että josko olisinkin raskaana. Plussauksen jälkeen rintani olivat todella arat, vatsassa oli selvää turvotusta, nippailua ja jomotusta. Olin onneni kukkuloilla: meille tulisi esikoisvauva.

 

Raskausoireet jatkuivat viikon. Viimeisenä iltana minulla oli alavatsassa ja alaselässä jomotusta ja vihlontaa, vatsa selvästi turvonnut, rinnat olivat pinkeät ja nännit todella arat, mutta seuraavana aamuna kaikki raskausoireet olivat poissa. Vatsa oli palannut litteäksi, rinnat olivat pehmeät ja kaikki vatsan tuntemukset olivat poissa. Nukuin myös yön kuin tukki, kun edellisen viikon ajan olin heräillyt öisin vessaan ja nukkunut levottomasti.

 

Nyt raskausoireet ovat olleet poissa kaksi päivää; mitään turvotusta tai vatsan tuntemuksia ei ole. Nukun hyvin ja olo on liian normaali. Vuotokaan ei kuitenkaan ole alkanut. Jotenkin sen vain kuitenkin tuntee (tai ainakin pelkää tuntevansa), että joku on muuttunut ja alkio ei enää elä. Silti haluaisin uskoa, että Pieni on yhä matkalla äidin ja isän luokse, eikä kyse olisi keskenmenosta.

 

Kysyisinkin, että onko teillä muilla keskenmeno alkanut oireiden äkillisellä loppumisella?! Jos on, niin milloin vuoto on alkanut?

 

Olen menossa ultraan raskausviikolla 7 ja raskauden jatkuminen/ keskeytyminen selvinnee viimeistään siellä. On vain piinallista odottaa.

Edited by SweetCinnamon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei toi oireiden puuttuminen välttämättä tarkoita yhtään mitään. Alkuraskaudessa niitä tulee ja menee.

 

Mä ehkä kokeilisin tehdä raskaustestin (samanlainen kun se eka) ja katsoisin onko viiva vahvistunut vai haalistunut. Tuokaan keino ei vielä anna varmaa totuutta kun pissan "laimeus" vaikuttaa siihen mutta ehkä siitä jotain osviittaa voisi saada.

 

Itselläni on takana yksi keskenmeno ja yksi tuulimuna. Kummatkin alkoi epämääräisellä vuodolla (ei kuitenkaan kirkasta verta) ja mulla oli sellainen omituinen olo että kaikki ei oo hyvin.

 

Toivottavasti sun tuntemukset on vaan jotain turhia pelkoja ja kaikki oliskin hyvin. Tuu tänne sit kertomaan mitä sulle kuuluu :)

Tsemppiä hirmusesti, kävi miten kävi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen raskausviikolla 5 + 2.

 

Raskausoireet jatkuivat viikon. Viimeisenä iltana minulla oli alavatsassa ja alaselässä jomotusta ja vihlontaa, vatsa selvästi turvonnut, rinnat olivat pinkeät ja nännit todella arat, mutta seuraavana aamuna kaikki raskausoireet olivat poissa. Vatsa oli palannut litteäksi, rinnat olivat pehmeät ja kaikki vatsan tuntemukset olivat poissa. Nukuin myös yön kuin tukki, kun edellisen viikon ajan olin heräillyt öisin vessaan ja nukkunut levottomasti.

 

Nyt raskausoireet ovat olleet poissa kaksi päivää; mitään turvotusta tai vatsan tuntemuksia ei ole. Nukun hyvin ja olo on liian normaali. Vuotokaan ei kuitenkaan ole alkanut. Jotenkin sen vain kuitenkin tuntee (tai ainakin pelkää tuntevansa), että joku on muuttunut ja alkio ei enää elä. Silti haluaisin uskoa, että Pieni on yhä matkalla äidin ja isän luokse, eikä kyse olisi keskenmenosta.

 

 

 

Mulla meni viimeks just tuolla kaavalla. rv7+3 ultrassa sit todettiin tuulimunaksi. Tosin mulla sit tuon viimesen viikon ennen ultraa tuhnutteli millon enemmän millon vähemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskausoireet voivat vaihdella päivästä toiseen, mutta valitettavasti mulla oireiden häviäminen on aina ennustanut keskenmenoa :( Sinuna testaisin samalla testillä, jolla sait plussan, kuten Korankin ehdotti. Toivottavasti oireet ovat poissa vain väliaikaisesti! Tsemppiä hurjasti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tein raskaustestin ClearBluen digitaalisella testillä, joka siis näyttää tekstinä onko raskaana vai ei. Siihen tuli varmaankin 10 sekunnissa teksti "raskaana 1-2".

 

...Jos tekisin kyseisen testin uudelleen, en usko, että se (vielä) näyttäisi, etten ole raskaana, koska useinhan raskaushormonia on kehossa yhä, vaikka raskaus olisi päättynyt.

 

Toive raskauden jatkumisesta yhä elää... Tämä epätietoisuus on kyllä piinaavaa. :girl_cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Voisithan kokeilla, tulisiko siihen teksti "raskaana 2-3" tai jopa "raskaana 3+"? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei oikeassa olet Nodu! Teen testin heti huomenna aamulla, niin lähtökohta on sitten sama: plussakin tuli aamupissasta.

...Nyt vain malttia huomisaamuun! Kiitos vinkistä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos silloin ekana testipäivänä sitä raskaushormonia on ollutkin just vaikka se rajamäärä että se näyttää sen 1-2vkoa niin sehän voi olla että nyt jos hormoni oliskin laskussa se näyttäisi negaa.

Eli sä oot plussannut viikolla 4+? ja se näytti 1-2 niin nythän (viikkoa myöhemmin?) se vois näyttää ihan hyvin 2-3. Tai eikös sen itseasiassa pitäis jo näyttääkin vähintään tuo 2-3? Tuohonkin kyllä vaikuttaa se pissan laimeus että älä heitä kirvestä kaivoon vaikka tulos olis jotain epämääräistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin, jos viikkoja on yli 5, niin pitäishän sen näyttää sitten se 3+, mutta emmä tiedä onko se niin tarkka se testi.

 

Mulla jäi vähän vaivaamaan toi mun aiempi viesti, ja halusin tulla sanomaan, että oon kyllä kuullut monia sellaisiakin tarinoita, joissa oireiden katoaminen ei ole tarkoittanut keskenmenoa! Eli ei kannata vielä heittää toiveita kankkulan kaivoon. Pidän sulle peukkuja!

Edited by penguin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotitestit voi kyllä olla huonomittari, sillä kaikille hcg tasot nousevat eri tahtiin. Oletko soittanut neuvolaan? Jos vaikka sitä kautta pääsisi hcg seurantaa (verestä), se varmasti kertoisi vielä enemmän.

 

Tsemmpiä odotteluun, aika on pitkä. Varsinkaan kun vielä noilla viikoilla edes ultrasta ei välttämättä selviä mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi kaikille ja onpa ihanaa huomata, että olette käyneet kurkkaamassa, joko testituloksia olisi tullut. :)

 

Jouduin eilen olemaan niin myöhään töissä, että ehdin vain pikkuruiseen lähiapteekkiini, jossa ei ollut ClearBluen digitaalisia testejä!! :skilletgirl: Kovasti farmaseutti sitten suositteli minulle perusraskaustestejä ja ostinkin sitten sellaisen (Predictor), vaikka tiedostinkin, ettei se mieltäni juurikaan keventäisi, koska en voisi verrata raskausviivan tummuutta mihinkään. Tänään menen isompaan apteekkiin töiden jälkeen ja haen ClearBluen digitaalisen testin.

 

Predictor -raskaustestiin ilmestyi tumma plussaviiva odotusajan jälkeen (käyttöohjeen mukaan 5 min. pitää odottaa ja odotin sen ajan testiä vilkuilematta). Tein myös ClearBluen ovulaatiotestin, joita sattui olemaan mulla vielä kotona valmiina, koska olen lukenut, että raskaana ollessa ovitesti näyttää hymynaaman. Hymynaama pärähti tikkuun puolessa minuutissa.

 

Eli näiden testauksien mukaan olisin vielä raskaana... Mutta kuten sanottu, raskaustestit eivät välttämättä kerro totuutta. Ystävälläni oli vuosi sitten tuulimunaraskaus ja raskaustestit näyttivät plussaa vielä siinäkin vaiheessa, kun vuoto oli alkanut. :huh:

 

Tänään käyn ostamassa vielä ClearBluen digitestin ja teen sen rauhassa lauantaiaamuna. Ilmoittelen sitten, mitä se näytti.

 

Tänään on ollut vähän parempi päivä kuin eilen (eilinen meni itkeskellessä ja ahdistuksessa) ja olen yrittänyt ajatella niin, että eihän oireiden äkillinen loppuminen aina automaattisesti kuitenkaan tarkoita keskenmenoa... Mitään oireita minulla ei kuitenkaan siis tänäänkään ole: rinnat ovat pehmeät ja pinkeys on hävinnyt, vatsa on litteä ja turvotus on hävinnyt, väsymys on vaihtunut pirteyteen ja hirmuinen nälkä on vaihtunut enemmänkin vähäruokaisuuteen tai jopa ruokahaluttomuuteen.

 

Jotenkin minussa elää vielä toivo... Ehkä nyt on vain oireeton aika menossa. On piinaavaa odottaa vielä kaksi viikkoa ultraan ja saada sitten tietää, sykkiikö pieni sydän. Keskenmeno tuntuu musertavalta, koska rakastan tätä pientä alkua jo nyt. :girl_cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuvaiheessa oireet voi tulla ja mennä ihan miten sattuu! Oireettomuus rv 5+2 ei siis välttämättä tarkoita yhtään mitään.

 

Mulla tuntui olevan vähän kuin PMS-oireita ihan aluksi, siinä vaiheessa kun menkat olisi olleet, jos olisivat. Sitten ne vaan loppuivat, kun menkatkin olisivat alkaneet/jo menneet. Varsinaiset raskausoireet voimistuivat vasta myöhemmin. Musta sulla kuulostaa olevan vähän sama tilanne. Nyt seuraavillakin viikoilla olot on vaihdelleet. Rv 6 oli paljon vaikeampi kuin rv 7. Uskon silti, että kaikki on oikein hyvin.

 

Älä huolestu (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän :girl_sigh: ), kaikki on varmasti ihan hyvin! Nauti oireettomuudesta, ehdit siitä pahoinvoinnistakin varmasti "iloita" myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuntui olevan vähän kuin PMS-oireita ihan aluksi, siinä vaiheessa kun menkat olisi olleet, jos olisivat. Sitten ne vaan loppuivat, kun menkatkin olisivat alkaneet/jo menneet. Varsinaiset raskausoireet voimistuivat vasta myöhemmin. Musta sulla kuulostaa olevan vähän sama tilanne. Nyt seuraavillakin viikoilla olot on vaihdelleet. Rv 6 oli paljon vaikeampi kuin rv 7. Uskon silti, että kaikki on oikein hyvin.

 

Kärpänen, melkein itku tuli kirjoituksestasi - kiitos! :lipsrsealed: Ainakin itkeä pillitän paljon useammin nyt, kuin tavallisesti... :girl_crazy:

 

Mulla on siis ollut juuri noin niin kuin kuvailit. Aluksi mulla oli tavallista isommat ja pidemmät PMS-oireet mielialan heilahteluineen, turvotuksineen, rintojen aristamiseen, isona nälkänä ja herkkujen himona sekä vatsakipuineen. Noin mulla kroppa oireilee siis aina ennen kuukautisiakin, ihan aina. Varsinkin rinnat on ennen menkkoja niin sairaan kipeät, että esimerkiksi juoksulenkit ennen menkkoja ovat tuskaa. Ja herkkuja tekee mieli hulluna, nukuttaa, kaikki ärsyttää/ itkettää ja vatsaa turvottaa. Myös vatsakipu oli nyt hyvin samanlaista kuin menkkojen aikaan.

 

Nuo "PMS-oireet" alkoivat mulla nyt noin viikko ennen plussausta ja voimistuivat plussauksen jälkeen. Eli nämä "PMS-oireet" kestivät melkein päivälleen kaksi viikkoa. Menkkojen aikaan nämä oireet kestävät mulla noin 7 päivää, eli puolet vähemmän aikaa. Ja jos mulla olisi siis alkanut menkat, nehän olisivat loppuneet juurikin siinä main, kuin nämä "raskausoireetkin" loppuivat...

 

...Voisikohan kyse olla siis tästä samasta, josta Kärpänen sinä puhuit; kyse olisi vain oireettomasta jaksosta?

 

Toivo elää, enkä luovu meidän Pienestä taistelutta.

... Pieni, älä mene pois.

Edited by SweetCinnamon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältä kanssa tieto, että mulla on molemmissa raskauksissa olleet raskausoireet niin, että silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mulla on ollut selvät oireet, sitten pari viikkoa oireetonta aikaa, ja sit viikolla 7+ iskenyt tosissaan kaikki mahdolliset. Valitettavasti noi raskaustestit ei taida ihan kauheasti kertoa, kun tosiaan ne voi pysyä positiivisena vielä keskenmenon jälkeen pitkäänkin ja toisaalta on ihmisiä joilla viivat on haalistuneet ja raskaus silti jatkunut. Ei näissä hommissa taida olla muuta vaihtoehtoa kuin odottaa ja katsoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinuna tosiaan tekisin sen CB:n digitaalisen huomenna, koska se ainakin kertoo, onko hormonimäärät nousseet :) Mun tilanne ei sinällään ole vertailukelpoinen, mutta mulla ei juurikaan raskausoireita ollut koko alkuraskaudessa, ja ne vähätkin hävisivät rv 8-9. Ja silti todistettavasti tuolla mun massussa pikkutyyppi jatkoi kehittymistään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpänen, melkein itku tuli kirjoituksestasi - kiitos! :lipsrsealed: Ainakin itkeä pillitän paljon useammin nyt, kuin tavallisesti... :girl_crazy:

 

Tähän voisi tunnustaa perään, että mulla kostui silmäkulma kiitoksistasi. :blush:

 

Ei sulla siis mihinkään ole kaikki oireet kadonneet, oire se on itkuherkkyyskin. Tutulta tosiaan kuulosti nytkin kuvailemasi. Mä olin tosi huonotuulinen varmaan viikon verran "menkkojen aikaan". Normaalisti tuo huonotuulisuus kestää pari päivää. Samiksia ollaan.

 

Tsemppiä jatkoon, kaikki ON hyvin! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos teille kaikille rohkaisusta! Ilmoittelen miten asiat tässä sujuvat (ja josko sitä ClearBluen testiä teen) ja mitä ultrassa sanottiin. :lipsrsealed:

 

 

Ei sulla siis mihinkään ole kaikki oireet kadonneet, oire se on itkuherkkyyskin. Tutulta tosiaan kuulosti nytkin kuvailemasi. Mä olin tosi huonotuulinen varmaan viikon verran "menkkojen aikaan". Normaalisti tuo huonotuulisuus kestää pari päivää. Samiksia ollaan.

 

Tsemppiä jatkoon, kaikki ON hyvin! :lipsrsealed:

 

Ja Kärpänen, ihanaa olisi olla kanssasi samis! :lipsrsealed: Kiitos ihan hirmuisesti sanoistasi, niiden avulla jaksan ainakin pitkälle ensi viikkoon. Ehkä meidänkin Pieni taistelee yhä elämään -siihen haluan uskoa.

 

Muoks. kirjoitusvirhe pois

Edited by SweetCinnamon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaa, tää on just tätä kun joku sanoo toiselle jotain kivaa ja toinen siitä herkistyy niin kohta itkee kaikki :D

Mut kiva että sait tummat viivat testeihin, toivottavasti oot nyt murehtinut ihan turhaan.

 

Mä pidän peukkuja!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen raskausviikolla 5 + 1.

 

Sain raskaustestiin plussan heti sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Minulla oli ollut tavallista kovemmat "PMS-oireet" (mielialan heilahtelut, itkuisuus, kipeä ja turvonnut vatsa, aristavat rinnat) ja olin vähän ounastellut, että josko olisinkin raskaana. Plussauksen jälkeen rintani olivat todella arat, vatsassa oli selvää turvotusta, nippailua ja jomotusta. Olin onneni kukkuloilla: meille tulisi esikoisvauva.

 

Raskausoireet jatkuivat viikon. Viimeisenä iltana minulla oli alavatsassa ja alaselässä jomotusta ja vihlontaa, vatsa selvästi turvonnut, rinnat olivat pinkeät ja nännit todella arat, mutta seuraavana aamuna kaikki raskausoireet olivat poissa. Vatsa oli palannut litteäksi, rinnat olivat pehmeät ja kaikki vatsan tuntemukset olivat poissa. Nukuin myös yön kuin tukki, kun edellisen viikon ajan olin heräillyt öisin vessaan ja nukkunut levottomasti.

 

Nyt raskausoireet ovat olleet poissa kaksi päivää; mitään turvotusta tai vatsan tuntemuksia ei ole. Nukun hyvin ja olo on liian normaali. Vuotokaan ei kuitenkaan ole alkanut. Jotenkin sen vain kuitenkin tuntee (tai ainakin pelkää tuntevansa), että joku on muuttunut ja alkio ei enää elä.

 

Kuulostipa samalta kuin omat keskenmenoni (3 kpl, rv 6). Oireiden katoamisen lisäksi iski yhtäkkiä valtava tyhjyyden tunne ja viimeisimmässä sanoinkin miehelle jo ennen uusintatestin tekemistä, että tää on menossa kesken. Digi antoi tuloksen raskaana 1-2, joten siitä jo arvasinkin, mitä on tapahtumassa. Toivottavasti sinun tilanteesi päättyisi onnellisesti ja kyseessä olisi vain oireeton vaihe. Voimia epätietoisuuteen! <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulostipa samalta kuin omat keskenmenoni (3 kpl, rv 6). Oireiden katoamisen lisäksi iski yhtäkkiä valtava tyhjyyden tunne ja viimeisimmässä sanoinkin miehelle jo ennen uusintatestin tekemistä, että tää on menossa kesken. Digi antoi tuloksen raskaana 1-2, joten siitä jo arvasinkin, mitä on tapahtumassa.

 

Pahoitteluni Inna keskenmenoistasi. :girl_cry:

 

Miten keskenmenot jatkuivat oireiden loppumisen, tyhjyyden tunteen ja digitestin tekemisen jälkeen - milloin vuoto alkoi ja tuliko kaikki itsestään pois? Ja selvisikö keskenmenojen syy missään vaiheessa? Jaksamista Sinullekin, ovat varmasti olleet raskaita kokemuksia. :(

Edited by SweetCinnamon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taas olen niitä, jotka ovat ihan varmoja, että vauva on kuollut kohtuun, kun ekat isommat oireet hävis yhtäkkiä ihan täysin. Mentiin sit ylimääräiseen ultraan 9+ viikoilla ja niinhän siellä köllötteli täysin terve ja hyvin kasvanut vauvanalku <3 ja nyt se köllöttää tuossa vieressä. Sinuna en olisi huolissani vielä tuon perusteella :) tee se viikkodigitesti, se antaa jo jotain osviittaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

SweetCinnamon, kiitos :lipsrsealed: Tein tässä viimeisimmässä digitestin jälkeen seuraavina päivinä tavalliset r-testit, joista viiva haaleni vajaassa viikossa olemattomiin. Vuoto alkoi viivan kadottua eikä lääkkeellistä tyhjennystä tarvittu. Mutta kuten mei sanoikin, tee ihmeessä viikkotesti, jottei tarvitse turhaan hätäillä. Paljon on kuitenkin niitäkin tapauksia, joissa kaikki on ollut hyvin oireiden häviämisestä huolimatta. Joten toivoa on :girl_pinkglassesf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now