SweetCinnamon

Raskausoireiden häviäminen - keskenmenoko?

96 posts in this topic

Umami: Kemiallisessakin kai r-testit näyttää plussaa.

Jos syöt teroluteja, on normaalia, että eka luomukierto saattaa venyä. Itse kun lopetin joulukuussa terolutit, mulla oli ovis sen jälkeen kp 26 josta tulin raskaaksi, ja se oli päättynyt keskeytyneeseen keskenmenoon joka huomattiin nt ultrassa rv 11+1. Oireiden vähenemistä en silloin noteerannut, mutta kohtukivut kyllä loppuivat jossain vaiheessa, samoin pahoinvointi, tissien arkuus väheni samoin kuin väsymys.

Jouduin tekemään kotona lääkkeellisen tyhjennyksen, ja nyt on lääkkeellisen jälkeen kp 42, menkkoja ei ole tullut kertaakaan keskenmenon jälkeen. Ei vaikka söin terolutit 15-24.3 ja koitin käynnistää kierrot. Tuli vain pientä tuhruttelua, ja eilen, kp 41 mulla oli ovulaatio.

Eli mulle tuli ovulaatio terojen jälkeen vaikka se on todella epätodennäköistä, kun menkkojakaan ei tullut.

Eli saattaa olla, että sulla on ns. laiskat munasarjat, ja jostain syystä vuoto ei nyt vain käynnisty ovulaation jälkeen. Mitä itse olen kemiallisista lukenut, niin ymmärsin, että jonkunlainen haamu ainakin testiin tulisi.

 

Normaalistihan terot pitäis syödäkin vasta oviksen jälkeen, jatkossa aion tikuttaa oviksen, olkoot vaikka kp 26, ja aloittaa terot vasta pari päivää ovulaation jälkeen, mulla terolutit sinänsä lyhensi kierrot 26 päivään, mutta en kerennyt ovuloida kunnolla..

Edited by Khadeija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Khadeija.

 

Saattaahan se ollakin, että kierto on vain venynyt, mutta juuri noiden oireiden takia ajattelin kuitenkin keskenmenoa (vaikka en siis koskaan saanutkaan positiivista, en edes haamua). Nyt on menossa kp 30, kierto oli Terolutien aikaan 25-26 päivää ja saattaa olla, että jossain kierrossa aloitin uuden kuurin jo ennen ovulaatiota. Itse olen käyttänyt ainoastaan syljestä testattavaa ovulaatiotestiä, mikä ei ole koskaan minulle näyttänyt mitään. Nyt aion kuitenkin kokeilla tikuttamista, jos se olisi herkempi ja saisin sillä jotain varmuutta asiasta.

 

Ellei ne oireet olleet sittenkin ovulaatio-oireita?? :girl_mad:

Edited by Umami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahtavaa lukea positiivisia kokemuksia! :girl_pinkglassesf:

 

Täälläkin menossa rv 5+3 ja ravintola-annoksesta löytyi katajanmarjoja, vaikkei sitä missään lukenut. Poimin ne pois haukattuani ensimmäistä, mutta vasta kotona löysin tietoa, että niitä on käytetty raskauden keskeyttämiseen. Pelästyin kauheasti.  :girl_impossible:   :girl_cry2:  Jos olisin tuon tiennyt, en olisi ottanut riskiä koko annoksen syömisestä. Illalla nukkumaan mennessä vatsalla tuntui menkkojen alkaessa tuntuvaa tunnetta, eli pientä supistelua todennäköisesti, sitä ennen vatsassa tuntunut vain nipistelyjä. Ja nyt olo on yhtäkkiä pirteämpi, lievää pahaa oloa ei ole ja rinnat ei arista. Nälkää ja itkuherkkyisyyttä löytyy yhä onneksi. Joka tapauksessa alusta asti ovat lieviä oireet vielä olleet.

 

Mutta ei tässä nyt voi muuta kuin odottaa.. ja uskoa, että kaikki on hyvin. Tämä pikkuinen kun on nyt tuntunut niin juuri häneltä, joka meidän luokse saapuu.

 

 

Miten muuten olette hävittäneet nuo digitaaliset testit? Niitä kai ei voi heittää vain talousjätteeseen?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yellow lemon, älä stressaa niistä katajanmarjoista. Raskautta on tosi vaikea saada keskeytymään omin voimin. Nuo kansanlääkinnässä käytetyt rohdot ovat epävarmoja ja niitä on käytetty suuria määriä. Yhdellä katajanmarjalla ei pitäisi olla mitään vaikutusta. Supistelun tunne saattoi johtua ihan siitä, että sinua pelotti lukemasi.

 

Toivottavasti kaikki on hyvin. Tsemppiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten muuten olette hävittäneet nuo digitaaliset testit? Niitä kai ei voi heittää vain talousjätteeseen?

 

Patteri tulee irroittaa ja laittaa se niille kuuluvaan roskikseen (saa kolikolla väänettyä sen takaluukun auki). Muuten testi tavalliseen roskiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä pitäisi olla viikkoja 9+4, mutta olo muuttui pari päivää sitten. Olen ihan varma, että kesken on mennyt. Rinnat ei ole enää kipeät, ei turvota, virtsan väri taas normaalia, ei huono olo... Miten pääsen ultraan? Sain eilen soitettua yhdelle isolle lääkärifirmalle, ensimmäinen vapaa aika vasta juhannuksen jälkeen. Np-ultraan vielä kolme viikkoa... En halua odottaa sinne asti! Kai täytyy huomenna soittaa Dextraan ja kysyä, ultraavatko. Minulla ei ole kuitenkaan kipuja eikä vuotoa, joten päivystykseen lie turha mennä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kannattaa soittaa kaikki paikalliset lääkäriasemat läpi, jonnekin pääsee aina. Julkinen sektori ottaa vastaan vähän paikkakunnasta riippuen mutta yleensä tarvitaan ainakin vuotoa ja sen jälkeen omasta neuvolasta lähete, eli vaatii enemmän vaivaa. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Kultajoki tsemppauksesta! Sain lopulta ajan yksityiselle ja kaikki oli kunnossa. Olen tuon ultran jälkeen ollut huomattavasti levollisemmalla mielellä. Ja oireet ovat vaihdelleet todella paljon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä pitäisi olla viikkoja 9+4, mutta olo muuttui pari päivää sitten. Olen ihan varma, että kesken on mennyt. Rinnat ei ole enää kipeät, ei turvota, virtsan väri taas normaalia, ei huono olo... Miten pääsen ultraan? Sain eilen soitettua yhdelle isolle lääkärifirmalle, ensimmäinen vapaa aika vasta juhannuksen jälkeen. Np-ultraan vielä kolme viikkoa... En halua odottaa sinne asti! Kai täytyy huomenna soittaa Dextraan ja kysyä, ultraavatko. Minulla ei ole kuitenkaan kipuja eikä vuotoa, joten päivystykseen lie turha mennä.

 

Täysin samoin kuin mulla. Tämän lisäksi mulla tullut ruskeaa vuotoa rv 5+3...9+1. Nyt menossa 9+4. Mietin kanssa että en vittisi sitä kolme viikkoa odotella, kun on se nt-ultra - meillä kun on tupa täynnä yövieraita koko tuon viikon. En viitsisi siinä vaiheessa alkaa virtteleen mitään lääkkellistä kohduntyhjennystä, jos sellaiseksi sitten menee, ja vaikertaa vessassa tuskissani kun porukka istuu olohuoneessa... Mua tää yhdistelmä ei kiehdo, joten sitä pitää sitten lykätä viikolla eteenpäin. Mutta toisaalta en viitsisi enää mennä toiseen ar-ultraankaan. Kävin siis rv 6+2 ultrsassa yksityisellä ja siellä se pieni oli ja oikeassa paikassa. Silloin oli ollut vuotoa jo viikon ja raskausoireet voimakaammillaan. Paska tilanne. Noh, ei kai auta muuta kuin odotella ja katsella.

Edited by Tellus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tellus-kulta, mene käymään yksityisellä jos vaan yhtään rahatilanne sitä sallii.. :lipsrsealed: Mä itse muistan kuin hajalla noilla viikoilla olin ja olin niin kiitollinen ku lääkäri otti mut lisäultraan juurikin noilla viikoilla. Muuten olisin varmasti mennyt yksityiselle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuttuja fiiliksiä tuli täältä lueskeltua. Alkuvaiheessa vasta mennään ja sitä tarkkailee itseään niin kovasti, että kun oireet vähenee, niin heti rupee miettimään mitä tapahtuu. Oloa helpottaa kuulla, että oireiden väheneminen ei välttämättä tarkoita, että raskaus olisi keskeytynyt! Täytynee keksiä tekemistä niin paljon, että ei mieti liikaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla hävisi 3+3 alkanut ja siitä hiljalleen voimistunut etova olo kokonaan vajaaksi viikoksi 6. raskausviikon alkupuolella. Ehdin jo huolestua tosi paljon ja pelätä keskenmenoa, koska olin varautunut siihen, että pahoinvointi vain pahensi... Rinnat kuitenkin pysyivät aristavina ja vuotoa ei missään vaiheessa tullut. Tästä ketjusta sain silloin voimia uskoa, että ehkä kaikki kuitenkin on hyvin! 6. viikon lopulla etova olo alkoikin sitten pikkuhiljaa palata, ja pahin huoli helpotti.

 

Eilen 8+0 ja ar-ultrassa todettiin syke ja viikkoja vastaava alkio, eli oireiden katoaminen muutamaksi päiväksi raskauden alussa oli minunkin tapauksessani vaaratonta. Kovasti sitä silti ehti pelätä!

 

Voimia siis kaikille oireiden ja oireettomuuden kanssa piinaileville! :lipsrsealed:

Edited by *Kiira*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kävi valitettavasti niin, että hiipuneet oireet tarkoittivat keskenmenoa. Nelisen päivää ehdin ihmetellä pahoinvoinnin ja rintojen aristuksen katoamista. Esikoista odottaessa rintojen kipu vain paheni viikkojen edetessä, joten pieni epäilys asiasta alkoi kyteä jo ennen vuodon alkamista 7+6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoittelut, Solero! Paljon jaksamista, toivottavasti et ole fyysisesti kovin kipeä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiemmin kirjoittelinkin tänne,että omat oireet ovat olleet melko lieviä ja esim. viime viikolla oli etovaa oloa, mutta tällä viikolla ei juuri lainkaan. Tänään kuitenkin alkuraskauden ultrassa todettiin kaiken olevan hyvin ja viikkoja nyt ultran mukaan 7+6. Eli oireiden vähyys tässä tapauksessa ei ole tarkoittanut mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä oli oireet lieviä. Lievää etomista, väsymys oli kyllä pahana, nännit kipeät oviksesta asti, mutta siinä lähinnä kaikki. Nännikipuilu katosi 10+1 tai hieman aiemmin alkoi jo lieventyä, ja tiesin että ei oikeasti ole kaikki hyvin. Samoin väsymys ja etominen katosi samoihin aikohin. Sitten 10+2 yöllä alkoi pieni vuoto ja vatsakrampit ja seuraavana päivänä päivystykseen. Siinähän se sitten olikin. Tuulimuna kyseessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Olipa surullinen tapahtuma, suuret pahoittelut. :(

 

Tästä aihepiiristä ylipäätään: Raskausoireet voivat olla eri ihmisillä ja eri raskauksissa niin erilaisia, että haluaisin rohkaista olemaan tarkkailematta niitä suurella pelolla. Helpommin sanottu kuin tehty, tietenkin.

Ja jos ei voi olla pelkäämättä, kannattaa yrittää hakeutua lääkärille, siellä ne asiat selviävät. Omasta kokemuksestani sanoisin, että en ole pystynyt tunnistamaan keskenmenoa, mutta toisaalta hyvin mennessä raskaudessa oireet tulivat ja menivät. Tsemppiä kaikille! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ainakin nyt jälkikäteen ajateltuna oli tällä keskenmenokerralla tosi lievät oireet, tosin ei ole normaalia raskautta vertailukohtana. Rintojen arkuus hävisi keskenmenon aikoihin, samoin turvotus laski. Mutta sitähän ei tiedä mistä oireiden vähyys sitten johtui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt kaksi keskenmenoa joissa molemmissa maha nippailut ja tuntemukset väheni ja hävisi suunnilleen silloin kun vauva oli menehtynyt. Ensimmäisessä muut oireet oli vaihtelevia mutta niitä muistaakseni oli vielä vuodon alkamisen lähellä. Tässä viimeisimmässä oireet oikeastaan vain pikkuhiljaa lopahtivat ja olo normalisoitui koko ajan muutaman viikon aikana, mutta se oli kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valitettavasti omalla kohdalla oireiden katoaminen tarkoitti keskenmenoa (rv 5+4). Oireet katosivat nopeasti, yhdessä kahdessa päivässä, minkä jälkeen km alkoikin. Lisäksi tuli yllättävän voimakas tunne siitä, ettei kohdussa enää ollut elämää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now