Briony

Poikien nimiä, vol. 2

902 posts in this topic

Mitä mieltä oletteRolf / Ralf nimestä? Mitä nimestä tulee mieleen?

Edited by Julianne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähänkö mietin hetken, että miten jollain tulee Rolf/Ralf-nimistä mieleen ensimmäisenä norsu :lol: :lol:

 

Mulle ei tuu Rolfista jotenkaan kovin hyvät vibat ja on sellainen +50v nimi, mutta Ralf on sen sijaan paljon kivempi ja jotenkin sopii hyvin musta myös lapselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähänkö mietin hetken, että miten jollain tulee Rolf/Ralf-nimistä mieleen ensimmäisenä norsu :lol: :lol:

 

Sama. :grin: Kovasti vaivasin myös päätäni miettimällä kelleköhän Milana voisi ehdottaa Norsua nimeksi vai onkohan tuo joku testi, että lukeeko kukaan oikeasti mitä kirjoittaa. :grin: Oikeasti aika pitkään sitä aiemmin mietin.

 

Rolfista tulee mieleen The Sound of Music ja Ralfista formulakuski. Ylipäänsä saksalaisuus/saksankielisyys siis. Mun mielessä vähän samaa sarjaa kuin vaikka Frans, ei mun makuun mutta ei mitään pahaa vikaakaan. Jos sukunimi saksalaisuuteen viittaava, pitäisin heti saksalaisena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en henkkoht pidä Rolfista/Ralfista. Jotenkin tosi vanhahtavia nimiä, ja osansa tekee se, että toinen noista on appiukon nimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehdotuksia pojan nimeksi kun kolmella siskolla alkaa nimi Ne. EI tiedetä vielä kumpi on tulossa.

Pojan nimi vois mielellään alkaa erillä kun N:llä.

Pidän vähän erikoisemmsita nimistä.

 

Omat suosikit pojalle on tällä hetkellä. (toiseksi nimeksi tulee rikhard, kun se kulkee miehen suvussa)

Verne

Tomas

Toivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkäslaisia pojan nimiä teille tulee mieleen tällaisilla spekseillä: viisi kirjainta ja keskimmäinen kirjain L?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Pahan pistit. :grin: Sain keksittyä Eelis, Nilla, Vilho, Viljo, Pelle, Nalle, Kalle, Rolle, Ville ja Valle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimiasioilla ei vielä ole kiire, varsinkaan kun ei vielä tiedetä kumpi olisi tulossa mutta kun poikien hyviä nimivaihtoehtoja on vielä vähemmän kuin tyttöjen niin miettiminen on ihan hyvä aloittaa ajoissa.. :girl_sigh:

Poikien nimien kohdalla nimimaku on enemmän sellainen vanhoihin nimiin kallistuva mutta muutama erikoisempikin mahtuu mukaan. Eniten miellyttää korvaa monitavuiset nimet.

 

Esim.

Eeti

Elmeri

Ilmari

Kasperi

Joonatan

Nemo

Nuutti...

 

Löytyiskö hyviä ehdotuksia..? :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisella on nelikirjaiminen, vanha O:lla alkava nimi. Pohdintaa herättää, mikä sopisi sisaruksen nimeksi jos pikkuveli joskus saataisiin (tosi ajankohtaista siis miettiä tälläistä :D ). Tykkäisin kovasti nimistä Armas tai Aarre, mutta kun sukunimi alkaa R:llä & konsonanttipainotteinen, niin nuo eivät käy. Einot ja Toivot on mielestäni liian suosittuja. Muita O:lla alkavia ns perinnenimiä en ole keksinyt mitä kelpuuttaisin. Eli vanhahtava, hyväntuulinen, ärrätön ja neli-viisikirjaiminen nimi olisi hakusessa. Ajatuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä nimimaku sulla, tykkään itse myös samantyylisistä vanhoista nimistä. Suosikkeja mainitsemiesi lisäksi Aatos, Ohto, Eelis, Kuisma ja Sisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tännekin vois heittää ehdotuksia. Kolme nimeä tyyliin pitkä-lyhyt-pitkä, viimeinen saa olla harvinainenkin. Myös ruotsinkieliset käy, mielellään kuitenkin niin, että vain joku nimistä olisi ruotsinkielinen, ei kaikki kolme (ja silti rimmaavat yhteen :D )

 

Me tykätään Akseli -nimestä, mut jotenkin se ei tunnu nyt niin hyvältä kuin esikoisen aikaan, jolloin sitä ei tarvittu, kun tuli tyttö. Sais olla ainakin kolmitavuinen, vanhasta plussaa mutta ei mikään välttämättömyys, pitää sopia tavallisen suomalaisen sukunimen kanssa.

 

Aukusti, Eemeli, Iisakki, Aleksi, Ilmari, Sakari jne löytyy jo lähipiiristä.

 

Toiseksi nimeksi ollaan mietitty Vili -nimeä, johon myös ihastuttiin esikoisen odotusaikana. Mä tykkäisin myös Kuura, Kuisma, Aarni ja Sisu -nimistä, mut mies ei halua mitään, joka "tarkoittaa" jotain.. en oo pitkään aikaan käynyt ees lukemassa nimiketjuja, mutta kohtahan tässä voi jo oikeasti alkaa pohtimaan näitä juttuja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

penquin: Mustakin Evan on sopiva nimi suomalaislapselle, on tosi kiva!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itseäni tuossa ^ häiritsisi, että nimestä tulee jatkuvasti mieleen tytön nimi Eva. Muuten ihan kiva nimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perheeseen tulee toinen poika, mutta potentiaaliset nimiehdokkaat on aika nollassa. Haussa olisi suomalaiseen nen-päätteiseen sukunimeen sopiva nimi, jossa saisi olla ainakin yksi kova konsonantti, kuten r, t tai k. Tykkään vähän vanhahtavista nimistä tyyliin: Alvar, Oskari, Eevert...Myös Aarni ja Lauri on ihan kivoja äänteellisesti. Kalenteri on koluttu läpi, joten kaipaisin nyt ehdotuksia erityisesti kalenterin ulkopuolelta

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mitä, teille on tulossa toinen? Mä en yhtään tiennytkään, paljon onnea Cheimantha! :D Oletko muuten selannut ruotsinkielistä kalenteria? Täältä löytyy ne nimet myös ja mun mielestä sieltä löytyy sellaisia vanhahtavan oloisia mutta kuitenkin hyvin -nen sukunimeen passaavia nimiä... Frans ja Alfred noin äkkiseltään tuli mieleen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now