Mintukka

Erittäin runsaat ensimmäiset menkat km:n jälkeen

24 posts in this topic

Onko muilla esiintynyt samanlaista ilmiötä? Mulla on yleensä menkat parin kolmen päivän mittaiset, eikä vuotoa kauheasti ole. Nyt ensimmäiset menkat km:n jälkeen ja hillitön vuoto on kestänyt jo lähes viikon. Tuntuu ettei mikään pidättele verta, vaan tulee läpi.

 

Keskenmeno mulla oli noin 4 viikkoa sitten ja vuoto kesti tasan viikon.

 

Normaalia?

Edited by Mintukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahden ensimmäisen synnytyksen jälkeen ekat menkat on molemmilla kerroilla olleet mallia tulva. Ihan paras oli sellanen vastasyntyneen vaippa, siinä kun oli vähän reunaa. Ja harmillisesti just ristiäisten aikaan, niin on varovasti saanut seisoa siellä edessä ja toivoa että pääsee sotkuitta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun sairaalasta mukaan saamieni papereiden mukaan keskenmenon jälkeen ensimmäiset kuukautiset voivat olla normaalia runsaammat ja normaalia kivuliaammat.

 

Mullakin yleensä kestää kuukautiset kolme päivää, ei oo kauheasti vuotoa enkä tarvitse särkylääkkeitä. Keskenmenon jälkeiset kuukautiset kesti viisi päivää, olivat melko runsaat ja jouduin syömään maksimimäärän buranaa.

 

Keskenmenosta mulla meni 6 viikkoa ennen menkkojen alkamista ja koko sen 6 viikkoa oon vuotanut vähän (ja joinain päivinä enemmänkin). Samoin nyt menkkojen jälkeen vieläkin tulee paperiin vessassa käydessä verta. Lääkäri sanoi, että saatan vuotaa vielä seuraaviin kuukautisiin saakka, jos kohdunkaulaan on jäänyt joku hyytymä (vaikka ultrassa ei kunnolla mitään sellaista näkynytkään).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just tänään mietin että löytyisköhän täältä tästä aiheesta ketjua. Mulla oli keskenmeno n.6 viikkoa sitten ja viime la-su välisenä yönä alkoi ekat menkat sen jälkeen ja vuoto on jatkunut tähän päivään asti eli nyt reilut 4 vuorokautta. Normimenkat kestää yleensä 2-3 päivää niin kyllähän tämä aika ärsyttävältä tuntuu...onneksi on jo laantumaan päin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi että, laantuisivatpa mullakin. Vaan eipä ole vielä merkkiäkään siitä. Pitänee käydä hakemassa kaupasta joitain turbosuper-tamponeja :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä vuodin myös kivat 8 päivää, kun yleensä vain 3(/4) päivää. Vuoto alkoi tasan 4 vkoa KU-leikkauksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ensimmäiset menkat km:n jälkeen eivät oikeastaan eronneet kestoltaan ja runsaudeltaan normaaleista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin oli ihan normaalit ekat menkat keskenmenon jälkeen (ts. lääkkeellinen tyhjennys). Sen sijaan seuraavat menkat oli runsaat ja muistaakseni normaalia kipeämmätkin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei niitä ekoja menkkoja km:n jälkeen kestänytkään kuin "vain" 4,5vrk mutta kyllä silti ärsytti. Seuraavia odotellessa millaiset mahtavat olla... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla myös oli ekat menkat ekan km:n jälkeen normaalia runsaammat. Mulla meni myös joku 3 kk, ennenkuin menkat alkoivat ja hCg-arvo oli koko tuon ajan normaalia korkeampi. En tiedä sitten, olisiko lääkkeellinen tyhjennys jäänyt hieman vajaaksi ja noissa ekoissa menkoissa sitten tullut loputkin ulos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat kuukautiset alkoi 8 viikon päästä km:stä ja oli ehkä astetta niukemmat, mutta kesti 13 päivää, normaalisti kestää 3 päivää. Seuraavat kestikin sit 27 päivää ja tarvittiin Primolut-kuuri että ne saatiin loppumaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin yleensä kestää kuukautiset kolme päivää, ei oo kauheasti vuotoa enkä tarvitse särkylääkkeitä. Keskenmenon jälkeiset kuukautiset kesti viisi päivää, olivat melko runsaat ja jouduin syömään maksimimäärän buranaa.

 

Jatkan vielä omaa tarinaani. Myös toiset menkat km:n jälkeen olivat runsaat ja kivuliaat. Ne kestivät 6 päivää, jouduin kolme kertaa yössä vaihtamaan sidettä, söin taas paljon särkylääkkeitä ja yksi päivä meni niin kovissa supistus- ja selkäkivuissa, etten voinut tehdä juuri mitään. Toivottavasti kivuliaista ja runsaista menkoista ei tule tapa,

Share this post


Link to post
Share on other sites

On todellakin runsaammat kuin normimenkat. Normisti suuri vuoto kestää ekat 4 päivää, sit loppuvuoto helpompaa mut viikon mul normimenkat kestää. Nyt on ekat km jälkeiset menkat kestäny 5 päivää ja vuodon määrä on verrattavissa täysaikaisen vauvan alatiesynnytyksen jälkivuotoon.... Ja oli kumminkin nyt vasta rv9 kun km tapahtui.. joo koskahan tää niagara loppuu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

mintukka oli todellakin runsaammat! ihan järkysti vuosi ja yli laidan. ei uskalttanut kovin kauas vessasta mennä. toinen ja kolmas kierto sit jo rauhoittui. synnytyksen jälkeen ei ollu vastaavaa ja tän okan jälkeen en vielä tiedä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään alkoi ekat menkat kkm:n jälkeen, josta nyt 4viikkoa ja 1päivä. Kivut on sellaiset, että lääkekaapille saa mennä ja vuoto kun niagarasta.. Tylsistyttää jo nyt, kun lääkkeelllinen tyhjennyskin aiheutti massiivisen vuodon, jota kesti neljä päivää. Missään vaiheessa tuo vuoto ei ole täysin loppunut, vaikka viimeset 1,5viikkoa on ollutkin tosi vähäistä. Jos tätä kuukautisvuotoa kestää pahimmillaan yli viikon, niin en kyllä ala!

 

Pitää vähän lisätä... En nyt tiedä onko kyseessä sittenkään menkat. Kivut oli kovat, vuotoa runsaasti ja kestivät päivän! Nyt pientä vuotoa, mutta ei sellaista "menkka"vuotoa. KIpuja ei ole. Kai tässä nyt on vaan kroppa edelleen ihan sekaisin..

 

Kyllähän ne menkat oli kuitenkin... Vuoto kuin niagarasta. Moneskohan päivä nyt on menossa?? Oliskohan nyt 2viikkoa jo putkeen? Kkm:sta nyt (tai sen toteamisesta) 6viikkoa. HOhhoijaa... Jos edes naimisiin pääsisi ilman että vuotaa :girl_mad:

Edited by Nuppu84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi keskenmenovuoto 4.4. ja seuraavat menkat 9.5. eli viiden viikon päästä keskenmenosta. Menkat oli ihan normaalit. Nyt sitten alkoi taas ihan normaalit menkat 5.6. ja kestivät kolme päivää eli loppuivat torstaina 7.6. No nyt tiistaina 12.6. mulla alkoi menkat uudestaan. En tajua. Mulla on ollut aina tosi säännöllinen kierto, joka kuitenkin on vähän heitellyt ensimmäisen keskenmenon ja kohdunulkoisen raskauden jälkeen. Mutta mitä ihmettä nyt tapahtuu, kun kp8 menkat alkaa uudestaan?! Ihan on siis normaali vuoto ja samat kivut, mitä viikko sittenkin.

Edited by Chili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hohhoijaa. Onkohan tää normaalia vai ei.. myöhäisen keskenmenon jälkeen menkat alkoivat kp 28. Jälkivuoto oli loppunut 2 viikkoa ennen tätä. Oletin menkkojen loppuneet kp 5, eli toissapäivänä. Eilen tuli illalla pieni tilkka verta paperiin valkovuodon mukana, harrastettiin kuitenkin mieheni kanssa seksiä ja äsken käydessäni vessassa TAAS vuotoa, väriltään ruskeahkoa mutta siteeseen asti tulee. Menkkakipuja ollut enempi tai vähempi perjantaista asti, ennen sitä selkeät pms oireet.. Onko normaalia vai pitääkö huolestua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla käy Lacrimosa melkein joka menkoissa noin. Mulla on yleensä 6-7vrk menkat ja melkein aina käy niin et 6.pvä vuoto loppuu, sit illalla jos jotain touhuilee niin seuraavana päivänä taas tuhruttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei! Eli voi siis kuulua ihan normaaleihinkin menkkoihin. Jotenkin sitä vaan kuulostelee kroppaansa nyt niin herkällä korvalla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin varmasti :)

Mut mulla ainakin tosiaan ihan normaalia et vuoto jatkuukin jos menee sorkkimaan ja härkkimään liian aikaisin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tässä nyt myöhäisen keskenmenon jälkeen vuodellut jatkuvasti. Jälkivuodon lopetellessa eli ollessa vain pientä tuhrua alkoivatkin menkat jotka kestivät runsaina pari viikkoa ja sitten tipotellen aina seuraavien kuukautisten alkuun asti. Nämä sitten tosiaan alkoivat kunnon on off tyyliin niin että joka toinen päivä vuoti ja joka toinen päivä tuhrutti kunnes viikon starttailun jälkeen alkanut nyt vuotaa koko ajan taas. Josko nämä edes kestäisivät vähän hillitymmän ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miulla näkyi tänään pieni määrä nestettä (verta siis) kohdussa jälkitarkastuksen yhteydessä, eli siksi saattaa tulla vielä tiputteluvuootoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli tuulimunaraskaus, joka päätyi kaavintaan lopulta. Ekat menkat alkoi kp31 kaavinnasta laskien ja vuoto oli selvästi normaalia runsaampaa. Normaalisti mulla vuoto on aika niukkaa, niin siihen nähden ehkä kolme kertaa runsaampaa. Vuosin aika paljon ihan kirkasta verta, varsinkin ekana päivänä. Normaalisti mulla ei nykyään ole kipuja juuri ollenkaan, mutta nyt mulla oli ekana päivänä ihan selviä menkkakipuja. Särkylääkettä en kuitenkaan ottanut, kun mulla oli vapaa päivä, niin halusin vähän kuulostellakkin tilannetta, eikä se nyt yltynyt ihan kovaksi kuitenkaan. Työpäivänä olisin ottanut kyllä särkylääkettä. Saas nähdä miten seuraavassa kierrossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now