Sign in to follow this  
Followers 0
Guest nuoriäiti

Söin ison nipun persiljaa, nyt pelottaa

3 posts in this topic

Söin äsken melkein puoli "puskallista" kaupasta ostettua persiljaa, ja sitten vasta luin että suurissa määrin voi aiheuttaa keskenmenon. Onko tuo nyt sitten liian suuri määrä? Vai olenko vain hysteerinen? Olen vielä nuori, 17, ja olen rv 15. Kuinka suuri riski on että nyt saisin keskenmenon? :/ ja kuinka kauan siihen menisi että supistelut sun muut alkaisivat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos kyse on sellaisesta pienestä kaupan vihannesosastolla myytävästä ruukkupussista, niin enpä usko, että sellaisen puolikas vielä keskenmenoa aiheuttaa. Persiljalla todella on kohtua supistava vaikutus, mutta määrien täytyisi olla huomattavan suuria, jotta sillä saisi aikaan keskenmenon. Eiköhän kaikki ole ihan hyvin. :) Onnea odotukseen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tieto todellakin lisää tuskaa, ja varsinkin puutteellisesti kerrottu tieto! Hemmetti että mua ärsyttää, kun uutisointi on aina sitä luokkaa että se ja tämä lisää keskenmenon riskiä, muttei mitään kerrota siitä mikä on absoluuttinen ja relatiivinen riskinlisäys, ja ennen kaikkea mikä on NNT-luku eli monenko naisen pitää syödä se yksi rekkalavallinen persiljaa, että saadaan yksi ylimääräinen keskenmeno aikaiseksi, ja missä on alkuperäisen tutkimuksen lähdetiedot. Räyh. Turhautunut purkaus joka ei mitenkään kohdistu ketjun aloittajaan vaan lehtien pikku-uutisiin joiden ainoa tehtävä on lisätä ahdistusta.

 

Onnea odotukseen, varmasti kaikki menee oikein hyvin!

Edited by pikku-haisu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0