Sign in to follow this  
Followers 0
Guest miims*

Espoossa tarvetta lastenvaate ja -tarvike kirppikselle?

14 posts in this topic

Koitan nyt tiedustella, olisiko Espoossa tarvetta lastenvaate ja -tarvike kirppikselle?

 

Ajatus sellaisen perustamisesta on pyörinyt jo päässä pitkän aikaa, ja nyt olisi aika tehdä päätöksiä.

 

Missä päin tarvetta esiintyy? Missä päin ei?

 

Mitä toivotte kirppikseltä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvien liikenneyhteyksien äärellä (ei ainakaan liian kaukaisilla syrjäpoluilla Merituulentiestä/Länsiväylästä katsottuna) ja helposti löydettävässä paikassa jos olisi kirppis, niin varmasti kävisin. Suur-Tapiola/Mankkaa tai Matinkylä. Matinkylän/Olarin liepeillä on jo Nella & Nuttu, mutta monesti olen pettyneenä joutunut poistumaan sieltä tyhjin käsin. Vauvan ja lasten vaatteita löytyy yleiskirppiksiltäkin, mutta muuta tarviketta vähän huonommin. Ja koska menen kirppiksille vain ja ainoastaan etsiäkseni lapsille vaatetta, leluja sekä erilaisia tarvikkeita (syöttötuoli, sitteri, matkarattaat yms), olisi ihan vain vauva+lastentarvikekirppis tosi kiva.

 

Erityisen mieluisaa olisi, jos kirppiksen lähellä tai jopa yhteydessä olisi mahdollisuus vaihtaa vaipat ja imettää vauvaa. Lapsille leikkinurkkaus tms. puuhapaikka olisi myös hyvin tärkeä, ja miksei myös kahvittelupaikka shoppailun lomassa huilia kaipaaville vanhemmille. Itse kirppikseltä toivoisin, jos mahdollista, että tuotteet olisi järjestetty mahdollisimman selkeästi. Jos ajatuksena on, että kirppiksen pitäjä vain vuokraa tiloja (ja/tai kassapalvelun) yksityisille myyjille, se voi olla vaikeampi järkätä, mutta miten helppoa olisikaan, jos tuotteet olisi jaoteltu edes jotenkin niin, että olisi helppo löytää lelut yhdestä paikkaa, syöttötuolit, sitterit, turvaistuimet, vaunut yms. erikseen, vaatteet erikseen (ehkä jopa koon ja sukupuolen mukaan?). Toinen mahdollisuus (tähän en ole vielä Espoossa törmännytkään) on, että kirppiksen pitäjä ostaa tavarat yksityisiltä ja myy ne sitten itse kirppiksellä. Siihen liittyy toki isompi riski, mutta ehkä myös isommat voitot. Itse oon myynyt pari isoa laatikollista tosi hyvää vauvatavaraa second hand shopin pitäjälle sikahalvalla (vaihtoehtona kipata hyväntekeväisyyteen), ja hän on sitten myynyt tuotteet yksitellen oman hinnoitteluns mukaan, ja varmasti teki siinä hyvät rahat, mutta toisaalta mäkin olin tyytyväinen saamaani könttäsummaan, koska aika/jaksaminen ei olisi riittänyt itsepalvelukirppispöydän pystyttämiseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä olisi kiva, jos Nellan ja Nutun lähettyville tulisi toinenkin kirppis, niin voisi sitten käydä aina kahdessa paikassa samalla reissulla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Musta taas olisi kivaa saada "lastenkirppis" sinne, missä niitä ei ennestään ole! Ja vähän lähemmäs omaa osoitettani, vaikka... Leppävaaraan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tosiaan usko, että toinen lastentarvikekirppis tuottaisi Nellan ja Nutun rinnalla. Vai toisivatko ihmiset juurikin esim. Leppävaarasta asti tavaraa myyntiin?

 

Toisaalta taas... Nella ja Nuttu on kovin pieni. Vaikea sanoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sanoisin myös, että Leppävaaraan tai siitä vähän pohjoisemmaksi. Rantaradan pohjoispuolella ei taida pahemmin lastentarvikekirppiksiä ollakaan. Kriteerinä mulla on, että pitää olla suht vilkkaat yhteydet julkisilla eli mieluummin bussi (tai juna) joka menee useammin kuin 1-2krt/h, koska samoihin busseihin on sitten helposti tunkemassa useampi äiti rattaiden tai vaunujen kera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Espoonkeskus? Juna ja bussiyhteydet tosi hyvät kirkkonummelta ja eripuolilta espoota!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leppävaaraa minäkin tulin ehdottamaan. Hyvien kulkuyhteyksien päässä, plus että Leppävaarassa lastenkirppistä ei ole, mutta lähialueella paljon lapsiperheitä ja hiekkalaatikon reunalla kovasti toivottu, että tällekin suunnalle oma lastenkirppis saataisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin kannatan kirppistä Leppävaaraan, tai sitten Laaksolahteen, missä myös asuu paljon lapsiperheitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minä kävisin ainakin Matinkylä-Soukka-akselilla olevalla kirppiksellä :)

Minä kannattaisin samaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leppävaara tai sen pohjoispuoli olisi mielestäni hyvä, koska pohjoisemmassa niitä on vähemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirppikset on kyllä jees mutta itse preferoin nykyään melkeinpä netistä ostamista, koska uusien lastenvaatteiden hinnat ovat sen verran alhaisia  (riippuu tietysti mitä merkkejä ostaa) kun oikeasta paikasta ostaa, että mielummin hankin vaatteet lapsilleni uutena.

 

Helpoimpana tapana löytää halpoja ja laadukkaita vaatteita on käyttää sivustoja jotka kokoavat verkkokauppojen valikoiman suoraan yhden sivuston alle, esim lastenvaate.fi on hyvä esimerkki sellaisesta sivustosta.

 

Noh, eipä noita kirppiksiäkään tosiaan liika ole ja kierrättäminen kunniaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0