Hilda

Yksityiset klinikat

156 posts in this topic

Kaipaisin kokemuksia yksityisistä lapsettomuusklinikoista. Itse majailen pk-seudulla, mutta koska meitä lapsettomia majailee ympäri Suomea, niin toki muidenkin paikkakuntien hoitokokemukset ovat tervetulleita! Kertokaa siis millaista palvelua saitte, millainen henkilökunta, minkälainen joustavuus vastaanottoajoissa ym. Hinnat löytyvät netistä, mutta niistäkin voi tietysti keskustella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse oon käynyt klinikka In-Tiimissä, Jyväskylässä. Mun mielestä palvelu oli ekalla kerralla vähän "kalseaa", johtuen varmaan siitä että lääkäri kertoi ihan realiteetit ja niin että varmasti ymmärrän. Mutta tuttavapiirissäni on pareja, jotka ovat saaneet avun nopeasti ko. klinikalta. Erityisen hyvä puoli on se, että asiat tapahtuvat nopeasti, ja näille klinikoille voi hakeutua aikaisemmin, jos on jotain aihetta epäillä että kaikki ei ole ok..

Hinnat on tietysti kovat myös kelakorvauksen jälkeen, mutta.. Onhan se vauva kuitenkin niin kallisarvoinen, ja mä ainakin ehtisin masentua jos mun pitäisi odottaa... Mutta siksihän sitä töissä käydään että saadaan itselle "hankittua" jotain. Monet ostelee vaatteita yms. mutta minä säästän lapseen... No, vähän tyhmä heitto mutta ei oikein tiedä enää että miten näitä asioita ajattelisi, niin vaikka noin sitten..

 

Toivottavasti tässä nyt tuli jotain kokemustakin...

Edited by katjahannele82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin julkisella puolella eli Naistenklinikalla pitkän aikaa ennen kuin meni hermot ja siirryin Fertinovaan - parempaa päätöstä en olisi voinut tehdä! Mikä joustavuus, ystävällisyys, asiantuntevuus, avoin ja riittävä informointi, hyvin lämmin kohtelu, nopeus, kaikki! :wub: Ensimmäisen yhteydenoton jälkeen sain seuraavalle päivälle ajan, saman tien tehtiin hoitosuunnitelma, kaksi viikkoa ensikäynnistä tehtiin punktio ja siitä kahden päivän kuluttua IVF/ICSI, jonka tuloksena olen nyt 23. viikolla raskaana neljän vuoden yrittämisen ja toivomisen jälkeen. Mies huomioitiin myös hyvin, hän pääsi mukaan kaikkialle ja oli ihanana tukena esim. kivuliaan punktion aikana.

 

Voin todella lämpimästi suositella Fertinovaa, itse kävin Niklas Simbergillä, joka on huipputyyppi :)

 

Todennäköisesti yhteistyömme jatkuu vielä: Fertinovan pakkasessa odottaa 14 alkiota mahdollisia uusia yrityksiä varten. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan myös yksityisellä käyty ja klinkan nimi on Felicitas. Aivan ihanaa palvelua niin puhelimessa kuin paikanpäälläkin. Vaikka maksaakin niin hyvästä ja asiantuntevasta palvelusta olen valmis maksamaankin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen käynyt Felicitas Klinikalla Helsingissä, julkisella puolella en käynyt lainkaan. Felicitaksesta minulla ei ole kuin pelkkää hyvää sanottavaa. Upea ja ammattitaitoinen henkilökunta. Oma lääkärini oli Merja Tuomi-Nikula, joka oli aivan superihana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia Tampereen AVA-klinikasta?

 

Vähän välikäsien kautta olen kuullut kehuja ko. paikasta, mutta olisiko täällä tietoa ihan oman kokmuksen kautta?

 

Meillä on yritys aloitettu 9/07. Nyt täytyisi tarkempiin tutkimuksiin ja hoitoihin varmaan jo lähteä ja AVAa ollaan miehen kanssa mietitty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tampereen Väestöliittoa voin vain kehua, meidän esikoinen on saanut alkunsa siellä ;) ja palvelu oli loistavaa.. alkoi tuntumaan kuin toiselta kodilta se paikka (kun siellä niin usein käytiin) ja hoitsut sekä lääkärit oli mukavia (ovat edelleen). Muutaman hoitajan kanssa ollaan tekemisissä edelleen ja käydään joskus näyttämässä kuinka heidän kättensä tulos on kasvanut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakaan ei ole kuin hyvää sanottavaa Ava-klinikasta, ammattitaitoista henkilökuntaa, jolla on tuoretta tietoa lapsettomuuden hoidosta. Lisäksi maksuton ensikäynti on hyvä käden ojennus klinikan puolelta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidät kokemuksemme ovat Diacorista Helsingin Alppilassa ja hyvät kokemukset ovatkin, koska hoitojen onnellinen lopputulos nukkuu tuolla huoneessaan. :) Joustava ja asiantunteva palvelu, aikoja sai aina niille päiville kuin oli tarvis. Joskus jouduimme tästä syystä odottamaan, mutta aina ultrattiin tms. jos piti. Hintavaa, mutta sen arvoista. Voin suositella siis lämmöllä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos AVA-vastaksista! Se lienee meidän(kin) valinta, sillä mistään en ole mitään huonoa siitä kuullut/lukenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin Tampereen Väestöliitto oli ihan mahtava paikka. Siellä myös tuntui olevan aika edistyksellisiä keinoja käytössä, ja siellä kerrottiin avoimesti perinteisempien (ja yleisimpien) lääkehoitojen haittapuolista. Tuntuvat seuraavan aika hyvin alan kansainvälistä kehitystä ja ainakin meillä ollut lääkäri suositteli kaikkien terveyden kannalta lievimpiä hoitoja, jotka tepsisivät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän poika on tehty Turussa AVA-klinikalla. Tosi hyvä paikka, molemmat lääkärit mukavia ja ilmapiiri kiireetön. En tiedä miten muualla on, mutta siellä sai hoitajalle kännykkänumeron, ja hälle sai soittaa vaikka illalla (!) jos tuli kysyttävää piikityksistä tms. Voin suositella lämpimästi. Kallistahan se lysti on tuolla yksityispuolella, mutta ehdottomasti hintansa väärti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmittaa kun klinikka (Diacor) jolla käyty lopetti toimintansa. Olin jo miettinyt että koska otan sinne yhteyttä kun seuraavaa aletaan miettimään tosissaan. Olisi ollut mukava käydä tutussa paikassa. Nyt sitten täytyy miettiä mihin sitä menee. Ei siinä mitään varmasti mukavaa porukkaa muuallakin mutta kuitenkin. Ja meiltä matkaa kuitenkin noille Helsingin klinikoille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen Fertinovaa ja Niklas Simbergiä! Erittäin ammattitaitoinen ja ihmisystävällinen hoito.. soitimme ensimmäisen kerran 15.1.2008 ja saimme ensimmäisen ajan jo seuraavalle päivälle ja nyt odotetaan jo hartaasti koska vauva malttaisi syntyä! Saimme siis kaikki tutkimukset ja hoidot todella nopeasti...myös onnella on ollut valtava merkitys!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen lämpimästi Tampereen Ovumiaa.

Labra on huippuluokkaa ja (ainakin meitä hoitanut) lääkäri tosi tarkka ja hyvä.

Me oltiin ensin julkisella puolella (3.IVF:ää, joista yksi km).

Nyt siirryttiin yksityiselle ja kaksoset olis tulossa :rolleyes:

Tuntuu, että tuolla klinikalla oltiin oikeesti PALJON tarkempia ihan kaikessa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän kokemuksemme Helsingin Felicitas-klinikasta ovat pääasiassa positiiviset. Ainoa asia, joka jäi hieman vaivaamaan, oli hoidon aikana käyntikertojen suuri määrä. Tuli sellainen olo, että kaikki käynnit eivät olisi olleet tarpeellisia. Onhan se tärkeää seurata IVF-hoidon aikana munasolujen kasvua, mutta ei ehkä ihan joka toinen päivä?? Munasolut kuitenkin kasvoivat odotetusti, eli mitään ongelmia ei sen suhteen ollut. Olemme olleet muuallakin hoidossa, joten vertailukohtia on.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Harmittaa kun klinikka (Diacor) jolla käyty lopetti toimintansa. Olin jo miettinyt että koska otan sinne yhteyttä kun seuraavaa aletaan miettimään tosissaan. Olisi ollut mukava käydä tutussa paikassa. Nyt sitten täytyy miettiä mihin sitä menee. Ei siinä mitään varmasti mukavaa porukkaa muuallakin mutta kuitenkin. Ja meiltä matkaa kuitenkin noille Helsingin klinikoille.

 

Tänään kuulin Kari Ratsulalta, että huhti-toukokuussa starttaa Aleksanterinkadulla hänen ja kumppaneiden pitämä lapsettomuusklinikka. Nimi oli jotain Gravida tmv. meni vähän ohi, kun Kari sanoi, että vanhoille asiakkaille lähtee pikapuoliin kotiin mainospostia. Me siirrytään Karin perässä sinne! :)

 

Muoks.

Lisäys:Erikoislääkäri Kari Ratsula jatkaa lapsettomuushoitoja (inseminaatio, koeputkihedelmöitys, pakastettujen alkioiden siirrot) huhtikuun lopulla avattavassa uudessa klinikassa. Sen osoite on Aleksanterinkatu 21 A. Tarkempaa tietoa asiasta saa häneltä itseltään puhelinnumerosta 050-4088897.

Edited by TIME

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos tiedosta, kiva kuulla. Olinkin ajatellut mennä hänen vastaanotolleen lääkäriasemalla, ihan tsekkaukseen ja samalla kuulostella miten hänen jatkot, siitä kun oli jotain alustavaa siellä nettisivuilla että jatkaa mahd. lapsettomuushoitojen parissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos hyvästä uutisesta Time! Me siirrymme myös ehdottomasti Ratsulan perässä tuonne uudelle klinikalle, jos Taaperoiselle tulevaisuudessa toivotaan pikkusisarusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Eipä mitään, tässä asiassa on ilo auttaa! :) Mä laitan heti infoa, kun mainospostia kolahtaa luukusta. Meinaat jos ei se posti kaikkia tavoitakaan! ;) Sen verran tiedän, että sinne uuteen paikkaan ei siirry asiakastiedot Diacorilta, sillä K.Ratsula ei ko. tiedostoihin enää pääse siellä uudella klinikalla. Mutta sehän on ihan rutiinia, että soittaa ja pyytää lähettämään kotiin kaikki omat tiedot ja kiikuttaa ne sitten Karille. Kari oli muuten tosi harmissaan, että klinikka lopetettiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein ennen joulua tuon omien tietojen pyytämisen, että on sitten viedä mukana uuteen paikkaan. Ja onhan se muutenkin hyvä, että itsellä on kaikki dokumentit hoidoista. Oli kyllä aika karua, kun etsin nettisivuilta klinikan tarkkaa osoitetta lähettääkseni sinne joulukortin ja törmäsinkin tietoon lopettamisesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now