Hilda

Yksityiset klinikat

156 posts in this topic

Onko kellään (muoks) LISÄÄ kokemuksia Turun Ava-klinikasta?

 

Muoks. Ja sitten kun selaa sivua ylöspäin niin jo löytyy... :girl_haha:

Edited by Alya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oisko kellään kokemuksia Kotkan Appelmedista tai Lappeenrannan Felicitaksesta?

 

Ja osaako kukaan sanoa, että jos sivujen hinnastossa on esim. hinta IVF:lle, niin pitääkö se hinta sisällään ultrat sun muut?

 

Kotkan Appelmedin henkilökunta on todella ystävällistä ja me saatiin aikoja tosi joustavasti (iltaisinkin ja IUI ois tehty viikonloppuna jos ois ollut tärppipäivät). Meille tehtiin Appelmedissä 3 x IUI (mutta tuloksia ei valitettavasti saatu). Käsittääkseni IVF:ssä varsinainen toimenpide tehdään jollain muulla klinikalla, että Appelmedi ei niitä tee, mutta voin olla ihan väärässäkin... Kantsii kysyä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla Varilasta eri mielipide, tajuton kiire ja ensimmäisen hoidon lopetus ihmeelliseen puheluun jonka mukaan en pysty kunnollista munasolua kasvattamaan.. menin shokkiin koska kukaan aiemmin ei mitään sellaista koskaan maininnut. Menin muualle ja sain eri hoitoa ilman rajuja lääkityksiä. Valitettavasti ei maine aina tarjoa parasta :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Varilasta vain hyviä kokemuksia. Aivan mielettömän ihana lääkäri, joka ottaa myös miehen huomioon jokaisella vastaanottokäynnillä. Empaattinen ja kannustava tyyppi, joka tuntuu osaavan hommansa eikä määrää turhia hoitoja ja/tai lääkityksiä, ja todella kuuntelee potilaan toiveita. On perustellut hyvin kaikki ehdotuksensa hoitomuotojen suhteen, ja mulla todella on olo että ollaan mielettömän hyvissä käsissä. En vaihtaisi lääkäriä mistään hinnasta!

 

Kiirekään ei ainakaan meitä palvellessa ole ollut, kun viimeksikin vietettiin klinikalla tunti vain keskustellen jatkosta (ja lääkäri laskutti vain 20min!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saako Helsingin klinikoilla (Felicitas, Fertinova) hyvin ilta-aikoja?

Miten olette selittäneet töissä jatkuvat poissaolot kesken päivän?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Felicitakselle ei ainakaan saa ilta-aikoja.

 

Meillä ei työpaikalla tarvi kertoa syytä poissaololle, mutta joutuu käydä omalla ajalla eli menee saldoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tampereen Ovumialla käyty viime syksystä. Mukava henkilökunta, asiallista kohtelua. Nyt IVF suunnitteilla. Huono puoli on ettei ilta-aikoja saa, välimatkan takia menee aina vähintää puolet työpäivästä vaikka ois iltapäivän viimenen aika.

Töissä olen pomolle kertonut että hoidoissa käydään ja saan ongelmitta olla tarpeen mukaan pois, mutta tunnit täytyy korvata/ottaa palkatonta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tietääkseni Fertinovallakaan ei saa ilta-aikoja. Ei oo kyllä koskaan tullut kysyttyä, mutta mä olen ymmärtänyt, että klinikka menee kiinni joskus neljän aikoihin. Mun ei tarvitse selitellä poissaoloja, koska teen etätyötä kotona ja voin tulla ja mennä miten tykkään, mutta samaa olen kyllä miettinyt, että miten onnistuisi jos olisi jossain tavallisissa töissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ensitapaaminen Fertinovassa Annikalla reilun parin viikon päästä ja kyselisin tuoreita kokemuksia ko klinikasta ja lääkäreistä. Ymmärsin, että vaikka ensitapaaminen on jonkun lääkärin kanssa, niin sen jälkeen saa valita/toivoa vielä kenet valitsee varsinaiseksi omaksi lääkärikseen. Annika on varmasti myös hyvä, mutta mietin osaako joku suositella jotain muuta paikan lääkäriä vielä enemmän? Isetnofret ainakin ilmeisesti käyt siellä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisko jollain kokemusta keski-suomen keskussairaalan lapsettomuus hoidoista? Miten nopeasti asiat etenee, millasia lekureita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotkan Appelmedista tulin minäkin kysymään, yksi vastaus tuolla jo olikin, mutta jos jollakin olisi IVF:stä siellä kokemuksia niin olisi kiva kuulla, kun tuossa aiemmassa sanottiin ettei siellä IVF:ää tehtäisi? Vai pitääkö tässä sitten suosiolla miettiä Lappeenrannan Felicitasta (jos nyt julkiselta yksityiselle siirrytään, mikä on alkanut tässä pikkuhiljaa houkuttaa..)?

 

 

muoks. hinnastossa kyllä IVF on..?

Edited by _Lara_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ensitapaaminen Fertinovassa Annikalla reilun parin viikon päästä ja kyselisin tuoreita kokemuksia ko klinikasta ja lääkäreistä. Ymmärsin, että vaikka ensitapaaminen on jonkun lääkärin kanssa, niin sen jälkeen saa valita/toivoa vielä kenet valitsee varsinaiseksi omaksi lääkärikseen. Annika on varmasti myös hyvä, mutta mietin osaako joku suositella jotain muuta paikan lääkäriä vielä enemmän? Isetnofret ainakin ilmeisesti käyt siellä?

 

Muoks: Plääh, kirjoitin/luin kamalassa kiireessä ja korjaan nyt heti perään. grin.gif Eli meidän lääkäri EI ole Annika vaan Marika Mikola, jonka tossa GQ mainitsee alemmassa viestissään (Marika, Annika, kuka sitä eroa nyt huomaa tongue.gif )... Ja tosiaan, mulla ei ole hänestä mitään pahaa sanottavaa, oon tykännyt että on ihmisenä mukava ja lääkärinä pätevä, mutta kaikilla ei tietysti koskaan kemiat kohtaa ja ihmiset tykkää eri tyyppisistä lääkäreistä. Mun mielestäni tää Marika on aika semmoinen neutraali ja asiallinen, mistä mä ainakin pidän. smile.gif Mun mieheni on englanninkielinen, joten meillä painaa vaa'assa tietysti myös se, että lääkäri ilman suurempia ongelmia jutustelee sen kanssa myös englanniksi ja ollaan tähänkin oltu ihan tyytyväisiä. Meillähän oli ennen lääkärinä Uotila, josta tykättiin kovasti myös, mutta hän ei ole Fertinovassa ainakaan tällä hetkellä töissä.

 

Mulle saa toki myös laittaa yksäriä jos haluaa kysellä lisää, koska kaikkia tuskin kiinnostaa lueskella jokaista yksityiskohtaa mun kokemuksistani. Yritän myös vastedes olla höpäjämättä omiani ja olla sotkematta ihmisten nimiä. grin.gif

Edited by Isetnofret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidänkin lääkäri oli Annika ja minulla ei ole hänestä muuta kuin hyvää sanottavaa! Ehdottomasti suosittelen siis häntä ja menisin toistekkin hänen hoidettavakseen. Kerran kävin Mikolalla enkä pitänyt hänestä.

 

Muoks. Mulle voi laittaa yksäriä jos kaipaa jotain lisäinfoa Fertinovasta tai Annikasta :)

Edited by GoblinQueen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ensitapaaminen Fertinovassa Annikalla reilun parin viikon päästä ja kyselisin tuoreita kokemuksia ko klinikasta ja lääkäreistä.

 

 

Eli meidän lääkäri EI ole Annika vaan Marika Mikola, jonka tossa GQ mainitsee alemmassa viestissään (Marika, Annika, kuka sitä eroa nyt huomaa tongue.gif )... Ja tosiaan, mulla ei ole hänestä mitään pahaa sanottavaa, oon tykännyt että on ihmisenä mukava ja lääkärinä pätevä, mutta kaikilla ei tietysti koskaan kemiat kohtaa ja ihmiset tykkää eri tyyppisistä lääkäreistä. Mun mielestäni tää Marika on aika semmoinen neutraali ja asiallinen, mistä mä ainakin pidän.

 

 

Meidänkin lääkäri oli Annika ja minulla ei ole hänestä muuta kuin hyvää sanottavaa! Ehdottomasti suosittelen siis häntä ja menisin toistekkin hänen hoidettavakseen. Kerran kävin Mikolalla enkä pitänyt hänestä.

 

Meitä hoidetaan Fertinovassa ja lääkärinä on Annika.

Meille hän on ollut aivan upea ja näin ulkomailtakin käsin asiat ovat hoituneet erittäin joustavasti puhelimitse ja sähköpostilla ("hoidetaan ne viralliset paperit sitten kun olet joskus Suomessa..."). Lisäksi pidän hänen fyysisestä käsittelytavastaan, joka on minun mielestäni hellimmästä päästä mitä gynegologilla voi olla (ja uskokaa pois kokemusta löytyy).

 

Valitettavasti Marikasta meillä ei mieheni kanssa ole mitään hyvää sanottavaa.

Hän hoiti meitä muutaman kerran kun olimme vielä hoidossa Naistenklinikalla ja siellä hän oli äärettömän tympeä. Hän on ainut lääkäri jonka vastaanotolta olen lähtenyt itkien pois, koska hän oli niin tyly. Myös mieheni oli ihan järkyttynyt sen käyntikerran jälkeen. Hän ei mm. selitä mitään, tekee vain, eikä oikein vastaa kysymyksiinkään kuin töksäyttelemällä. Olin saada sätkyn kun näin hänen siirtyneen Fertinovaan ja tuli käytävällä vastaan.

Olen pakosta joutunut nyt myös Fertinovassa käymään kaksi kertaa rutiinitarkastuksessa Marikalla (Annika on ollut lomalla) ja about yhtä tyly hän on sielläkin. Esim. folli-ultrassa hän vain naama mutrulla ultraa, ei sano eikä kerro mitään. Joka tiedon saa nyhtää väkisin.

 

Tämä siis minun mielipiteeni ja meidän kokemuksemme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen pakosta joutunut nyt myös Fertinovassa käymään kaksi kertaa rutiinitarkastuksessa Marikalla (Annika on ollut lomalla) ja about yhtä tyly hän on sielläkin. Esim. folli-ultrassa hän vain naama mutrulla ultraa, ei sano eikä kerro mitään. Joka tiedon saa nyhtää väkisin.

 

Oho, tää on kyllä aika hassua. unsure.gif Mulle on kuitenkin ultrassa kertonut ihan mitä siellä näkyy ja noin. Kun nyt oikein asiaa mietin, niin inssissä ei raportoinut "työvaiheita" niin kuin meidän edellinen lääkäri, mutta mä en sinänsä kokenut sitä mitenkään tylyksi ja kaikki tarpeelliset tiedot on aina kerrottu ja jos on ollut kysyttävää niin niihin on aina ollut aikaa vastata. Mä olen ehkä itsekin lääkärissä ja muutenkin vieraiden seurassa sellainen asialliset asiat puhutaan, muuten ollaan hiljaa -ihminen, että sopii varmaan sitten mulle. grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon vastauksista Isetnofret, GoblinQueen ja Neferty! girl_smile.gif Lähettelen teille yksärillä tarkempia kysymyksiä, kun tiedän, että mihin päädytään ensikäynnin jälkeen, eli kannattaako meidän jatkaa luomusti vai otetaanko järeämmät aseet käyttöön.

 

 

Niinhän se varmaan on, että yksillä pelaa kemiat tietyntyyppisen lääkärin kanssa ja toisilla taas toisentyyppisen kanssa. smile.gif Luin vielä muiltakin palstoilta kokemuksia, ja luulenpa, että päädytään jäämään Annikan hoidettavaksi. Ja eipä tarvitse sitten toista kertaa selitellä taustoja jollekin toiselle lääkärille ainakaan niin tarkasti.

 

MUOKS. Ja onnittelut vielä GoblinQueenille! lipsrsealed.gif

Edited by JB*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon vastauksista Isetnofret, GoblinQueen ja Neferty! girl_smile.gif Lähettelen teille yksärillä tarkempia kysymyksiä, kun tiedän, että mihin päädytään ensikäynnin jälkeen, eli kannattaako meidän jatkaa luomusti vai otetaanko järeämmät aseet käyttöön.

 

 

Niinhän se varmaan on, että yksillä pelaa kemiat tietyntyyppisen lääkärin kanssa ja toisilla taas toisentyyppisen kanssa. smile.gif Luin vielä muiltakin palstoilta kokemuksia, ja luulenpa, että päädytään jäämään Annikan hoidettavaksi. Ja eipä tarvitse sitten toista kertaa selitellä taustoja jollekin toiselle lääkärille ainakaan niin tarkasti.

 

MUOKS. Ja onnittelut vielä GoblinQueenille! lipsrsealed.gif

 

Me käytiin Niklas simbergillä ja mä tykkäsin ihan mielettömästi! Niklas on kuitenkin Persoona, joten jakaa varmasti mielipiteitä. Mullekin saa laittaa yksäriä :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin käytiin eniten Niklaksen vastaanotolla, ihan huippu tyyppi!! Muistakaan ei moitteita, mutta Niklas oli ihan paras :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin käytiin eniten Niklaksen vastaanotolla, ihan huippu tyyppi!! Muistakaan ei moitteita, mutta Niklas oli ihan paras :)

Hauskaa, Rölli! :grin: Niklas ei ole mikään lässy ja aina pastellisävyinen neule päällä :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voin suositella oulun väestöliittoa.aivan ihana henkilökunta ja asiat edenneet aika nopeaa.Ensikäynti oli tällä viikolla ja ensi viikolla jo inseminaatio,tosin oltiin viety miehen simpat tutkittavaksi jo aikasemmin ja multa otettu verikokeita mikä nopeutti hommaa.kyselivät myös paljon henkisestä jaksamisesta jne eli ei ollut vaan että hoidetaan käynti äkkiä alta pois :) En tosin osaa sanoa kauanko saa jonottaa ensikäynnille kun saatiin peruutusaika viikon päästä siihen kun soitin :)

Edited by Tiiti*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kokemusta Turussa Ava -klinikasta ja Väestöliitosta. Molemmat ihan hyviä paikkoja, vaikka hintavia. Mutta saa ainakin yksilöllistä hyvää palvelua. Avalla hyvä, kun hoitajalle saa soittaa illallakin. Väestöliistolla on otettu hyvin huomioon omat toiveeni. Parhaillaan olen hoidossa Väestöliitossa. Väestöliitossa mahdollisuus hoitajan kanssa keskusteluihin, jossa voi käsitellä lapsettomuuteen liittyviä prosesseja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin SSG:ssa Fertinovassa ja lääkärinä oli Terhi Modenius, ilmeisesti vasta aloittanut siellä. Voin lämpimästi suositella häntä muillekin. Mahdollisesti siirrymme sinne kokonaan hoitoihin jos clomeilla ei tärppää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen lämpimästi Turun Väestöliittoa. Ihana ja asiantunteva palvelu ja hoito onnistui - haluttu lopputulos "matkalla kotiin" :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now