Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

VOILEIPÄKAKKU :P

 

Voileipäkakkua on himottu täälläkin. Ihanaa kun kesällä on ollut kaikenmaailman kekkereitä, joissa on tuota herkkua ollut tarjolla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

roskaruoka kaikenkaikkiaan sekä sipsit+dippi, mausteiset, tuliset tai ylipäänsä suolaiset ruuat ennemmin kuin mikään makea. :D ja mulla kun meinaa olla korkea verenpaine jo ennestään.... pitää yrittää hillitä näitä himoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivittäin tekee mieli raakaa pullataikinaa ja voileipäkeksejä sulatejuustolla. Voileipäkeksejä onneksi löytyy kaapista, mutta pullataikinan raakana syöminen ei innosta ihan senkään takia ettei tartte katua syömisiään maha kippurassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan älytön suolasen himo. Salaattiinkin piti eilen laittaa suolaa. Kaikki vähänkin makea ( esim jukurtit, myslit tms) yököttää vaikka ennen olisin voinut elää pelkällä sokerilla.

 

Onkohan tämä nyt joku luonnon konsti korjata mun sokeri/suola tasapaino? Siistiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon nyt noin puolessa välissä raskautta ja suurinta herkkuja on ollu erilaiset jogurtit, raejuustot, maito, piimä ja nektariinit. Vähemmän terveellisistä herkuista ykkösinä on ollu suklaa ja jäätelö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makea ei uppoa, suklaata yms. ei tee mieli lainkaan. Tässä ja edellisessä raskaudessa mun suurimmat mieliteot kohdistuu vaaleaan leipään ja pastaan, ja sitten kaikkiin rasva-suola-hiilarimättöihin, joita onneksi olen kyennyt välttelemään kunnialla. Mutta siis lihikset, croissantit, pasteijat, pitsat uppoaisivat kyllä mainiosti jos antaisin luvan :D Näin toisen kolmanneksen kynnyksellä hingut hiipuvat, ja on helpompi olla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt (32 vk täynnä) on ollu pari viikkoa ihan järjetön suklaan himo. En taida uskaltaa mennä ens viikolla neuvolassa koittamaan kuinka paljon painoa on tullu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

10+6

 

-Päärynämehu, -limsa (Smurffi!!) ja -mehujää.

-Rybb ´n Decker appelsiinimehu, mikään muu merkki EI käy.

-Maito. Must have, ainakin puolitoista litraa päivässä. Nautitaan isosta tuopista.

-Royal Gala -omenat (yleensä en syö punertavia omenoita, ainoastaan vihreitä).

-Suolaiset isot pääkallokarkit...hhhrrrrhhh... ^_^

-Perunasoselaatikko (en tykkää perunoista, eikä kuulu normaaliin ruokavalioon).

-Vispipuuro. Ikävä kyllä tää saa mut oksentamaan :rolleyes:

 

Aiemmissa raskauksissa oli maksalaatikko, punajuuret, Wanhat Autot ja Smurffi-limsa.

Edited by ohdakkeenkukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tupla - suklaapatukka!! Aikasemmin en siitä ole niin välittänyt, mutta nyt sitä on aina pakko ostaa kun kaupassa käy! :) Myös nektariineja menee nyt urakalla. Alkuraskaudesta intohimona oli viinirypäleet ja pizzat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäistä odottaessa suurinta herkkua oli punajuuret. Neidin syntymän jälkeen niitä ei pitkään aikaan tehnyt yhtään mieli, kun useampi kuukausi aiemmin niitä oli pakko saada :rolleyes: ... Ja alkuraskaudesta kaaliruokia meillä syötiin useasti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri kärvistelen ensimmäisestä mieliteosta. Sushi. Mulla ei ole wasabia eikä minkään maailman kalaa kotona. Keitin ja maustoin riisin, lorottelin soijakastiketta sekaan ja söin haarukalla suoraan kattilasta varmaan puolet riisistä, ja mutustin muutaman metwurstin "täytteeksi". On niin hirveä sushihimo vieläkin, ettei meinaa millään saada tehtyä noita hommia mitkä pitäis saada mukaan kun lähtee käymään kaupalla. Ehkä syön itseni täyteen tuota riisiä ja mieliteko menee ohi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt loppuraskaudesta puurot; kaura-, ruis- ja neljänviljanpuurot erityisesti. Tiedä sitten, onko kuidun tarve kasvanut, vai mistä lie johtuisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onkohan tämä nyt joku luonnon konsti korjata mun sokeri/suola tasapaino? Siistiä.

haha! oon miettinyt tätä ihan samaa. mä rrrakastin ennen mm. sipsejä ja nachoja, jotka ei uppoo ei enää yhtään (meillä on ollut avaamaton sipsipussi kaapissa jo varmaan kuukauden, siis, k u u k a u d e n).

 

sen sijaan mä voisin nyt syödä nykyään aivan loputtomasti erilaisia hedelmiä ja marjoja (ja okei, pullaa B) ). vähän hirvittää, mitä pystyn syömään kun hedelmiä ja marjoja ei enää myöhemmin syksyllä samalla tavalla saa kuin nyt... kai mun on sit pärjättävä pelkillä leivoksilla loppuvuosi ;)

Edited by mii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki hedelmät ja marjat on aivan ihania. Erityisesti mustikat. Aiemmin meni mansikoita rasia tolkulla. Ja kaikki pullat ja leivokset on niin ihania. Lisäksi tekisi mieli maksalaatikkoa mutta siitä olen vielä kieltäytynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uusia perunoita ja ihan tavallista ruskeaa jauhelihakastiketta tekee mieli. Nyt on syöty jo kaksi päivää putkeen (illalla + lounaaksi)... Jokohan tuo riittäisi vai vieläkö miehelle uppois. Mulle kyllä menis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotikaljaa teki jossain vaiheessa mieli, yleensä ei tule juotua. Nyt sekin mieliteko on mennyt ohi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskaudesta kauppansa teki kaikki raikas ja kylmä. Esim. tomaattihimo, yleensä en siis tomaattia syö paljaaltaan. Jossain välissä oisin syönyt pelkkää lihaa (en lihaakaan niin kovin mielellään ole aiemmin syönyt) ja perunaa, kunnes se peruna missä tahansa muodossa tuli pihalle. Sitten tuli hedelmät. Kesä meni ihan kivasti, ei tehnyt mitenkään erityisemmin mieli mitään. Nyt tekee mieli makeaa ihan koko ajan. Eilen sanoin miehelle, että jos mulla ois loppumaton herkkuläjä tässä niin söisin itteni tajuttomaksi. Ei mitään rajaa ja ihan kaikki makea käy. Huomista karkkipäivää kieli pitkällä odottaen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielitekoja ovat; Jauheliharuuat, kaikki leipä pitää paahtaa ja omena- ja appelsiinimehu maistuvat.. on tää outoa :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suklaa!!!! Tänään söin lounaaksi kolme Tupla-patukkaa :ph34r:

Myös leivoksia voisin nautiskella vaikka joka päivä...

 

Voi olla, että raskaudella ei edes asian kanssa ole mitään tekemistä, mutta syytänpähän

nyt herkutteluista nykyista olotilaani :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina ollut hurja herkkuperse, mutta mun ei tee YHTÄÄN mieli suklaata! Käsittämätöntä, ennenkuulumatonta, hyvin omituista. Sitä vastoin itkin eilen itseni lähes uneen, kun tajusin ettei lakritsia ole lähimainkaan. Mieliteot vaihtelee kyllä koko ajan, yleensä tekee mieli juuri sitä mitä meiltä ei löydy. Aiemmin oli himo vesimeloniin, nyt taitaa puolet siitä mädäntyä jääkaappiin koskemattomana, kun ei enää tee mieli.. Samoin kävi mansikkakeitolle ja muutamalle muulle elintarvikkeelle.

 

 

***

 

Tänään kävelin 17 km lenkin lähikaupan kautta, kun ei ollut voita, eikä ruisleipää. Autossa ei ollut bensaa, joten oli pakko sitten kävellä. Meni yhtensä neljä tuntia reissussa, pariin otteeseen pysähdyin paluumatkalla tyytyväisenä napostelemaan ruisnappeja tien poskeen ja dippailin niitä pehmeään voihin autuaana :lol:

 

***

 

Mitä on ihan kaikista eniten tehnyt koko raskausajan mieli, on Battery. Tänään hörppäsin ihan vähän miehen tölkistä, ja melkein itku pääsi kun oli niin hyvää.

Edited by sincerity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now