Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Poikaa odottaessa alkuraskaudessa kokoliha yökötti. Söin hk:n sinistä lenkkiä kun mies söi pihviä. Tyttöä odottaessa himoitsin pizzaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juuri äsken söin kylmän grillin hampurilaisen, alko ihan hulluna himottamaan roskaruokaa mutta kun sen nenäni eteen sain niin en pystynytkään syömään vaan alko etomaan, sitten kyllä popsin tyytyväisenä sen nassuuni kun oli ehtiny jääkaapissa jäähtyä pari tuntia :P

 

Muita himoja ei vielä ole ilmaantunut... lähinnä kaikki yököttää. Kylmät ja raikkaat ruuat uppoaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söinpä sitten melkein koko tuubillisen tomaattipyrettä :blink: Jääkaapin ovessa roikkuen, suoraan tuubista suuhun. Nam.

 

Piimää menisi vaikka kuinka monta litraa illassa, jos en rajoittaisi himoani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tullu aivan kauhea himo kaikkeen makeeseen ja suklaaseen. Onko tolla sokerin syömisellä joitain muitakin haittoja kuin meikäläisen kilojen kertyminen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tä ei oo mitää varmaa faktaa, mutta joku sanoi että vauva voi kasvaa tosi isoksi jos vetelee sokeria hulluna.. En sitten tiedä. Ennen kuin joku varmistaa tämän huhun ja kertoo rajat niin en luovu suklaasta ja karkista :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kyllä tuon neuvolasta saadun vihkosen mukaan ainakin..Tosin raskausdiabeteksestä kärsivät yleensä taitavat synnyttää niitä isoja vauvoja, ainakaan jos eivät pidä tarkasti huolta ruokavaliosta..Tosin, oli minun kaverillanikin raskausdiabetes ja poika oli vain 3300g, mutta hän pitikin prikulleen tarkkaa ruokavaliota. Mutta ite ainakin koitan olla syömättä (tosin mun on jo pakko ylipainon takia), parempaa se terveellinen ruokavalio tekee vauvalle, oli raskausdiabeteksen uhka tai ei. Mutta jokainenhan päättä itse ja terveitä lapsia tulee varmasti vaikka söisikin paljon karkkia :) Ettei kukaan ota itseensä..

 

Mutta joo, alkuperäiseen aiheeseen..Mulla ei tähän asti ole ollut mitään mielitekoja, kuin että yksi ilta teki mieli omenaa ihan hirveesti. No, karkkia tekis mieli toki, mutta se on ihan normaalia mulle :P

Edited by Svenja

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Niin, tai toisaalta, jos ei ole raskausdiabetesta ja haima jaksaa tehdä työnsä, karkki kertyy vaan äidin persauksiin eikä vauva liho sen enempää kuin muullakaan ruokavaliolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuntuu, että tällä hetkellä on himoja vaikka mihin ruokiin koko ajan, vatsa täynnäkin. Eilen illalla nukkumaanmennessä aloin uneksua vispipuurosta ja tänään oli pakko käydä kaupasta ostamassa sienisalaattia... ;)

 

Entistä lempiherkkua suklaata ei ole kyllä erityisemmin tehnyt mieli, varsinkaan iltaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hedelmät ja vihannekset olivat kovinkin mieleisiä, samoin (valitettavan rajoitetusti) salmiakki. Kalaa en voinut edes ajatella syöväni, vaikka suurta herkkua muuten onkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tekee jatkuvasti mieli jotain suolasta, ei silti esim. sipsejä, kun ne ällöttävät rasvasuuden vuoksi. Tuntuu, ettei missään ole tarpeeksi suolaa.

Alussa ei meinannut mikään makea upota, mä kun olen aina syönyt järkyttäviä määriä suklaata/karkkia, nyt kyl pystyy niitäkin syömään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle maistuu hedelmät ja kasvikset. Ja raakana nimenomaan. Ennen mun suurinta herkkua oli uunikasvikset ja -juurekset, mutta nyt ajatuskin yököttää. Siispä pistelen tomaatit, kurkut ja porkkanat sellasenaan napaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voisin juoda mummun tekemää mehua vaikka sata litraa päivässä. Sain syksyllä mummulta monta litraa kotitekoista mehua pakastimeen, ja vaikka olen juonut sitä tosi laimeana, niin se alkaa olla lopussa. Ja pääsen hakemaan lisää vasta ens kuun lopulla! Kaupan mehu on liian sokerista, hyi.

 

Ja puuro :blink: Syön joka päivä ihan valtavan annoksen puuroa. Mun ei tee mieli mitään muuta ruokaa kuin puuroa, puuroa, puuroa. Ruispuuroa menee eniten, mutta kaikki muutkin kelpaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vispipuuro puolukoista.. :wub: voisin syödä vaikka koko ajan! äiti kävi kylässä ja teki kattilallisen puuroa, söin sen sitte parissa päivässä ja tänään piti tehdä itse lisää.. :P puuron päälle vähän sokeria ja sitten paaaljon maitoa ja NAMS!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt pidempään jo vaivannut himo on mustat oliivit. Saatan käydä jääkaapilla mutustelemassa muutaman suoraan purkista ohimennen, en tiedä mitään niin hyvää kun noi!! Ihan käsittämätöntä, koska en mä ennen ole oliiveista ihmeemmin tykännyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämän hetken himotuksia:

-raejuusto

-kirpeät karkit (tarpeeksi kirpeitä ei meinaa edes löytyä, pitäisiä olla sellaisia, että paikatkin lähtee suusta :D)

 

Aikaisempia himotuksia:

-rosolli pitkälti ennen joulua (ilmeisesti kiintiö tuli täyteen, ei tulis mieleenkään enää syödä)

-mandariineja meni kilotolkulla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vihannekset, hedelmät ja maitotuotteet. Noilla eläis vaikka kuinka kauan :lol:

Jugurtit, maito,maustamaton jugurtti, piimää en ole vielä maistanut (raskaana ollessa siis)

feta juustot, rahkat.Ah :lol:

 

Sitten omenat,päärynät, banaanit, luumut, nektariinit, kurkku,tomaatti,salaatit jne jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasten hedelmä pilttejä saattaa mennä 5 putkeen. Maitoon on myös kamala himo.. Samoin salmiakki, mikä onkin tuskallista olla sitten syömättä tai ajattelematta sitä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko tolla sokerin syömisellä joitain muitakin haittoja kuin meikäläisen kilojen kertyminen?

 

Vauvalla voi olla hankaluuksia pitää verensokeritasonsa riittävän korkealla syntymän jälkeen, jos se on tottunut kohdussa jatkuvasti korkeaan sokeripitoisuuteen. Seurauksena sokeritippahoito vastasyntyneiden teholla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun odotin poikaa, söin koko raskaus ajan päivittäin 2kg satsumia ja appelsiineja. Ja ainakin 1-1,5litraa hedelmäpommi jogurttia. Mikään muu jogurtti ei käynnyt, hedelmäpommia sen olla piti.

 

Muita mielitekoja ei tainnut ollakkaan suuremmin. Mitä nyt välillä piti tehdä siskonmakkarakastiketta ja perunamuussia, sitä söinkin kaks kertaa enemmän kuin mies :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt aamupalaksi kelpaa vain se Arki-jogurtin marjaversio, ja sekin niin, että pakkasesta pitää sekoittaa joukkoon viinimarjoja.

 

Toinen nykyhimotus on vispipuuro :P

 

Ai niin, ja keitetyt perunat tuoksuvat lumoavan ihanilta :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ennen raskautta syöny juurikaan ikinä aamupalaa mut nyt koko raskauden ajan on tehnyt lähes joka aamu mieli kaurapuuroa :lol:

 

Yhdessä vaiheessa Maraboun maitosuklaata teki mieli melkei joka päivä mutta se piti lopettaa kun sokerit alko heittää :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now