Edelia

Odotusajan mieliteot

1003 posts in this topic

Hernekeittoon tuli jossain vaiheessa kova himo, tee ja kaurapuuro taas ovat olleet kestosuosikkeja koko raskauden ajan. Varsinkin alkuraskaudessa teki mieli perunaa ja muuta hiilihydraattipitoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Olinkin unohtanut ton miun hernekeittohimon... ja tosiaan ihan sama täällä, kaikkea hiilihydraattipitoista

on pitänyt saada. Eli leipää ja perunaa on mennyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä himoitsin kaikkea, mitä ei saanut syödä, esimerkiksi maksalaatikkoa ja aurajuustoa. Nyt, kun en enää ole raskaana, ei edes tee mieli niitä.

 

Loppuraskaudesta söin varmaan 10 kiloa omenoita, niihin oli kauhea himo. Samoin kaurapuuroa raejuustolla ja hillolla höystettynä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hedelmät jääkaappikylminä, jukurtti ja tuoremehut oli himotuimpia. Ananasmehua lipittelin kauheita määriä.

 

Kaikkein oudoimpana mielitekona oli häämatkalla Kreetalla (Rv jotain 26-27 sillon) sellanen luonnonsieni (muoks: siis sellanen pesusieni). Sitä olis tehny mieli haukata, onneks pystyin pitään itteni kurissa.. :blink::rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaikkein oudoimpana mielitekona oli häämatkalla Kreetalla (Rv jotain 26-27 sillon) sellanen luonnonsieni (muoks: siis sellanen pesusieni). Sitä olis tehny mieli haukata, onneks pystyin pitään itteni kurissa.. :blink::rolleyes:
Aika paha! Itselläni ei ihmeempiä mielitekoja ole ollut. Tosin maitotuotteet tuntuu menevän parhaiten alas: jugurtti, viili, jätski..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hesen juustohampurilainen on must sekä nää missä x-karkit. Mitä suolasempaa on karkit niin sen parempia ne ovat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän saakka oon himoinnu lähinnä kaikkea kylmää ja raikasta. Oon syönyt hedelmiä aivan älyttömiä määriä ja samoin jogurttia ja vihanneksia. Myös perusleipä juustolla ja jollain miedolla leikkeleellä on mennyt.

 

Sen sijaan tavallisen ruoan syöminen on tuskaa. Ruoka menee alas tuoreeltaan mutta tosi pieninä annoksina. Ja seuraavana päivänä ei mitään toivoa syödä samaa ruokaa, jääkaapissa ollut ruoka ällöttää. Ylipäätänsä kaikki kunnon ruoka ei maistu, onneksi koskee myös roskaruokaa. Tähän saakka en oo antanut asian haitata itseäni kun syön kuitenkin terveellisesti muuten.

 

Niin ja himoitsen nykyään limsaa mikä ei ennen oo juurikaan maistunut. Parhaiten maistuu sellainen hanasta otettu kokis jossa on paljon jäitä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluksi himoitsin koko ajan kaurapuuroa.. :lol: saatoin keitellä sitä kolmekin kertaa päivässä. Edelleen kaurahiutaleita pitää saada, joskin marjojen ja jogurtin kanssa. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä himoitsin alkuraskaudessa lihapullia mutta vain tietynmerkkiset kelpasivat (en nyt muista merkkiä). Sitten iski myös meetwurstihimo ja tilasin mieheltä kaupasta meetwurstia ja se ryökäle toikin pepperonimakkaraa joten mun piti sit lähtee hakeen vartavasten sitä Venäläistä meetwurstia :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun on alkanu tekee mieli jäätelöä tosi paljon ja leivällä metukkaa ja paaaaaaaaaaaaljon makeaa tomaattia :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ruisleipää

appelsiineja

pirtelöä

ranskalaisia perunoita

jogurttia

 

Alkuvaiheessa himoitsin ranskalaisia ja muuta suolaista. Jossain vaiheessa kaikki raikas, niinkuin jogurtti ja hedelmät oli isoja mielitekoja.

 

Lisään vielä muistaessani tomaatit ja mehujäätelöt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alussa salmiakki, lisäksi tähän asti (rv18+3) koko raskauden ajan himottanut punainen paprika ja kirsikkatomaatit. Huomasin jossain vaiheessa, että paprika on hyvin rautapitoinen, joten sitä kai kroppani sitten vaatii. Ja ajoittain tulee valtava kalaruokien himo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki hedelmät, marjat ja tuoreet vihannekset himottavat! Ennen en pitänyt jäätelöstä erityisemmin kuin kesällä, nyt suklaapehmis on ehdoton suosikki. Etenkin kauppamatkoilla :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan alussa (kun en edes tiennyt raskaudesta) mieli ei tehnyt mitään makeaa, rasvaista tai muuten epäterveellistä. Sitten kun pahoinvointi ja oksentelu alkoi, teki mieli vain suolaisia juttuja kuten ranskalaisia ja sipsejä, joita syön normaalisti tosi harvoin. Ilmeisesti tämä oli viesti suolojen puutteesta, koska kun oksentelu loppui, hävisi myös sipsihimo! Tämän jälkeen ei ole ilmaantunut mitään uusia mielitekoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ensimmäisinä viikkoina plussan jälkeen lähes intohimoinen suhde Sirkusaakkosiin! Niitä kului monta pussillista. Nyt ei tee sitten enää yhtään mieli niitä, vaikka muuten olen kaikkiruokainen karkkien suhteen. Satunnaisista mieliteoista omituisin on ollut varmaan se, kun yhtenä päivänä teki hillittömästi mieli majoneesia! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alussa kun ei ruoka maistunut ja oli heikko olo, niin alkoi tehdä mieli ihan älyttömästi tonnikalapitsaa.

Myös lakut, salmiakki ja irtokarkit oli/on jees.

 

Tänään alkoi jumpan aikana tehdä ihan mielettömästi lettuja!

En kuitenkaan jaksanut alkaa niitä väsäämään, vaikka hain kaupasta kananmunia ja jäätelöä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ei ole ollut mitään normaalista poikkeavia mielitekoja raskausaikana.

Vaihtelevia mielitekoja on ollut, mutta niitä on normaalistikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli esikoista odottaessa ihan hirveä himo greippeihin koko alkuraskauden ajan! Niitä olis menny vaikka pussillinen päivässä, mutta mies rajoitti niin, että sain syödä vain yhden greipin päivässä. :lol: Ja koko raskauden ajan mua inhotti kaikki rasvainen ruoka; pizzat, hampurilaiset yms. Että ihan terveelliset oli noi mun mieliteot! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun alkuraskauden pahoinvointi iski, niin samaan aikaan tuli kova tuplajuustohampparihimo. Ja se paransi oloa, joten niitä tuli syötyä pari aina jos oli jotain hankalaa edessä missä ei mielellään oksennellut (esim kaverin häät) ja toinen oli viinirypäleet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minulla ei ole ollut mitään normaalista poikkeavia mielitekoja raskausaikana.

Vaihtelevia mielitekoja on ollut, mutta niitä on normaalistikin.

 

Samat sanat. Sitten imetysaikana - varsinkin alussa - vatsan pohjattomuus yllätti. Luulen, että olisin voinut syödä kokonaisen konditorian tyhjäksi herkuista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaurapuikulat+raejuusto+juusto voikkari! Tämä on ollut aivan ykkösleipä tässä raskaudessa.

 

Toinen kyseenalaisempi "himo" on saunaoluen maistaminen miehen pullosta. Minä, joka en olutta kuuna päivänä joisi edes lasillista, hurahdan näymmäkin raskausaikana tähän litkuun. Miehen mielestä se on pojan merkki! Ainakin ensimmäisen kohdalla osui oikein. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei vielä ainakaan mitään erikoista ole tehnyt mieli, mutta mainittakoon että kaikki raikas maistuu hyvältä, ja rasvaiset käristetyt ruoat ei ole ykköslistalla. Olen kuitenkin hyvällä ruokahalulla syönyt niitäkin, mutta ajatus raskaista ruoista etoo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hedelmäsalaattia voisin syödä vaikka miten paljon, samoin (valitettavasti) kaikki makeiset houkuttelisivat kovasti.. Muuten en ole potenut ihmeempiä mielihaluja syömisten suhteen.

Mulla ei muuten ikinä ole vatsa pitänyt niin valtaisaa nälänkurinaa kuin raskauden aikana :blink: Siis vaikka syönkin säännöllisesti ja mielestäni varsin riittäviä määriä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now