Edelia

Alkuraskauden oireet

919 posts in this topic

itselläni tuo rintojen kipeytyminen on normaalia päivää paria ennen kuukautisia, nythän niihin on vielä n. 3-4 päivää aikaa ja rinnat on olleet kipeät ovulaatiosta 5 päivän jälkeen.. tunsin rintakivun ensin toisessa rinnassa, kun otin rintaliivit pois. ihan sattui ottaa niitä pois. nyt on molemmat rinnat kipeät lähinnä sivuista.. katsotaan mitä tuo tullessaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka, tuota rintakipua täsmennän omaltga kohdaltani: normisti ännit kipeytyvät aroiksi oviksen jälkeen ja normalisoituvat parin päivän päästä, nyt rintojen ja nimenomaan nännien aristus alkoi uudestaan pari päivää ennen kuin testin (ja silloin dpo 10). Nyt rv 7+3 ja edelleen rinnat arat, nännit siis ihan kosketuskipeät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heissan!

 

Olen uusi palstalla, odotan esikoistani (18+2) ja olen toistaiseksi huomannut vain rintojen arkuuden,olevani hiukan väsyneempi,herkempi ehkä itkemään ja vähäsen lisääntyneen pissaamistarpeen.

Mitään pahoinvointia ei ole ollut, normaalia päänsärkyä 2-3 pvänä ja ruoka maistuu/tuoksuu normaalisti.

 

Eli ns. helppo alku ainakin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen uusi täällä. Toista lasta odotan ja oireet ovat aivan erilaiset kuin ensimmäisessä raskaudessa. Nyt on vaan tunne (ja testitulos) siitä että olen raskaana. Niin ja hirveä väsymys ja turvotus. Tuon väsymyksen tosin voisi yhdistää myös vuodenaikaan ja työkiireisiin. Ekassa raskaudessa oli todella kova ällötys jo viikolta 5 lähtien... Sitä siis odotellessa :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa oli itkuinen olo ja rinnat hyvin herkät sekä kuukautisia enteilevä olo puuttui jokseenkin kokonaan. Ja ah niin viehättävät ilmavaivat vaivasivat...

Nyt 6+5 on huono olo. Parin päivän ajan se vaivasi kun olin nälkäinen ja iltaisin, mutta nyt edes syöminen ei kunnolla auta ja joitain erityisiä inhokkejakin on jo. Punaherukkamehusta tulee todella paha olo. Masutuntemuksiakin on. Alavatsa on jotenkin herkkä ja piti hommata uudet äitiyshousut jo ja niitä käytän koska ovat mukavimmat päällä :rolleyes: Repäisykipuja tulee jos lähden liikkeelle liian nopeasti ja eilen tuntui pari supistusta...

Edited by Tiffany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toiveet heräs kun su-ma yönä heräsin järkyttävään pahaan oloon ja jouduin pönttöä halailemaan. Paha olo jatkui lievempänä ja mahaa vihloi siihen tapaan, että menkat olis alkamassa. Keskiviikkona sitten testasin ja plussa tuli :wub: Tosi väsynytkin oon ollu, mutta vaikea sanoa onko se vaan normaalia väsymystä vai muuta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiesin oikeestaan ehkä kolme päivää ovulaation jälkeen, että olen raskaana. En tajua mistä, mutta tiesin sen vaan. Pari päivää ennenkun kuukautisten olisi pitänyt alkaa sain negan todella herkällä testillä ja silti olin varma vauvasta :D

 

Muitakin juttuja on ollut: etominen, todella keltainen pissa, outo olo mahassa, väsymys ja nyt rv 6 on ruvennu oksettamaan ihan kunnolla.

 

Ja joku mainitsi että rinnat tuntuu kuin niissä olisi mustelmia, musta tuntuu juuri siltä! Mun nännit on myös tosi kipeät ja niistä on jo pari kertaa kuoriutunu iho :( Ei kauhean kivaa.

 

Toivottavasti nää ei nyt tästä pahene, mutta oma äiti sanoi että sen ensimmäinen raskaus oli ihan kamala kun se oksensi koko ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tehtiin inssi, joten osasin ehkä jotain aavistella. Kovat kuukautisia ennakoivat oireet, jotka minulla tulee 2-3 päivää ennen niiden alkamista, puuttui kokonaan. Ei ollut kipeitä rintoja eikä päänsärkyä..

Otin kp 24/25 viiniä ja seuraavana aamuna minulla oli mieletön morkkis asiasta vaikken ollut edes humalassa. Lisäksi 25/25 alkoi aivan mieletön närästys. Siitä rupesin arveleen, että raskaana ollaan..

Sitten plussasin 28/25 ja närästys vain jatkui. Muita oireita ei ollut.

Pahoinvointia oli rv 7-14. Rinnat kipeytyi vasta rv15 ja sitä kestikin pitkälle raskautta, loppui varmaan joskus rv 30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen clomifen kierto tuotti mulle plussan ovistestiin, eli ovuloin joulunpyhien aikaan =) nyt menossa kp 23/26

 

Mulla on nyt ollut seuraavanlaisia otuoja oireita:

 

Heti oviksen jälkeen alkoi rinnat aristaa ja ovat vieläkin suhteellisen arat.

Muutaman päivän oli päänsärkyä

Ihme juilimista oikeassa munasarjassa

Jano

palelee

yöllä hikoiluttaa

röyhtäyttää

nälkä

yöllä herättävä pissalle

vihlontaa alavatsassa

yhdyntä kipuja/vihlontaa

vatsaturvoksissa, ilmavaivoja

lämmöt hieman koholla

 

eli aika paljon on oireita mutta en tiedä uskaltaako vielä toivoa onnistumista, yritystä nyt 19 kk takana.

 

En tiedä uskallanko testata ennen mennkojen alkamista..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ensimmäinen clomifen kierto tuotti mulle plussan ovistestiin, eli ovuloin joulunpyhien aikaan =) nyt menossa kp 23/26

 

Mulla on nyt ollut seuraavanlaisia otuoja oireita:

 

Heti oviksen jälkeen alkoi rinnat aristaa ja ovat vieläkin suhteellisen arat.

Muutaman päivän oli päänsärkyä

Ihme juilimista oikeassa munasarjassa

Jano

palelee

yöllä hikoiluttaa

röyhtäyttää

nälkä

yöllä herättävä pissalle

vihlontaa alavatsassa

yhdyntä kipuja/vihlontaa

vatsaturvoksissa, ilmavaivoja

lämmöt hieman koholla

 

eli aika paljon on oireita mutta en tiedä uskaltaako vielä toivoa onnistumista, yritystä nyt 19 kk takana.

 

En tiedä uskallanko testata ennen mennkojen alkamista..

 

 

Eli minä siis kirjoitin tuon :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rinnoista tiesin, ne oli niin turvonneet että mieskin kiinnitti niihin huomiota. Plussan jälkeen armoton nälkä ja kuvotus. Ja ummetus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa:

-Aivan erilainen olo kuin ennen

-Kovat kuukautiskipujen tapaiset kivut

-Lisääntynyt pissaamisen tarve

-Väsymys

 

Viikot 4-5:

-Rinnat kipeytyivät kosketus- ja tärähtelyaroiksi

-Etova olo alkoi voimistua

-Maha aivan sekaisin

-Nippailut alavatsalla

 

Viikot 6-12:

-Älytöntä oksentamista useita kertoja päivässä

-Huimausta

-Arat rinnat

-Repäisykivut noustessa

 

Josko nää tästä alkais hiljalleen helpottaan, kun pian on ensimmäinen kolmannes takana. Ainakin huonosta olosta ja oksentamisesta olisin valmis luopumaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli plussaamisen tienoilla ainoa selkeä oire rintojen aristus ja alavatsan nipistelyt. Myöhemmin on sitten tullut väsymystä (ei mitään ihan valtavaa), pissalla juoksua, turvotusta, alavatsatuntemuksia ja pahoinvointia. Pahoinvointi mulla alkoi 8. viikon tietämillä. Tällä hetkellä (rv 10) oireina edelleen rintojen aristus ja pahoinvointi sekä ajoittainen väsymys. Hyvin tyypilliset oireet siis täällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ennen plussausta: oikeastaan ainut oire oli poskiin ilmestyneet kamalat näppylät. Muuten olo oli kutakuinkin normaali...

 

Plussasin kp 28/26-29, jonka jälkeen heti ei juurikaan oireet lisääntyneet. Ainoastaan vessassa joutui käymään yhden ylimääräisen kerran yössä.

 

Nyt rv 7+1: Hiukan etovaa oloa koko ajan, kahvia ei voi kuvitellakaan juovansa ja näppylät naamassa kukoistaa :( . Lisäksi väsymys on aika ajoin todella totaalista.

Tässä raskaudessa:

Ennen plussausta: Kuvotus alkoi jo viikkoa ennen plussausta, lisäksi alavatsan vihlaisut. Mutta ei lainkaan näppyjä naamassa, kuten ed. raskaudessa (jes!).

 

Plussa tuli kp 24/25-29.

 

Nyt rv 8+5 (tai jotain :rolleyes:): pahoinvointi on lähes jatkuvaa, samoin väsymys. Jatkuva nälkä, mutta toisaalta vain harvat ruoka-aineet maistuvat. Samanlaisia ruokahimoja ja -ällötyksiä ilmaantunut kuin esikoista odottaessa. Ei rintojen arkuutta tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tikkuun tulee päivä päivältä vahvistuvia viivoja, joten vaikka viikkoja tässä vaiheessa on ehkä jotain neljän kieppeillä, niin kai nämä sitten ovat raskausoireita ;) Eli ihan ihan alussa:

 

-palelu

-menkkajomotus alavatsalla, erityisesti iltaisin

-vihlonta kohdunsuulla iltaisin

-vessahätä

-ummetus

-finnit <_<

-nälkä, jatkuva nälkä ja jos ei ehdi syömään tarpeeksi aikaisin, tulee huono olo. Ei sentään mitään kunnollista pahoinvointia, tekee vaan sen verran pahaa että se ei ole sellaista normaalia näläntunteen yhteydessä olevaa, vaan jotain aivan omalaatuista. Lisäksi olen röyhtäissyt jo kaksi kertaa tänä vuonna, kun normaalisti tulee ehkä juuri kaksi röyhtäystä vuodessa :rolleyes::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odotin menkkoja alkavaksi jouluna, jolloin oli todella alavatsa kipeä. Alavatsakipua jatkuikin sitten kolmisen viikkoa, testin tein uutena vuotena. Lisäksi palelin ihan hirveästi ja välillä jotkut hajut etoi. Rinnat kipeytyi heti alussa.

 

Nyt rv 7+5 palelee edelleen, väsyttää ihan älyttömästi, välillä etoo, mutta en oksenna. Välillä on ihan normaali olotila, joten sitä voi unohtaa hetkeksi olevansa raskaana. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan alussa noin 4 vkon molemmin puolin

- menkkamainen jomottelu ja vihlaisut vatsassa

- lievä etova olo silloin tällöin

- turvotus

 

Nyt reilun 5 viikon kohdalla

- oksettava olo lisääntynyt selvästi

- nännit kosketusarat

- vatsan jomottelu vähentynyt, vaikka vatsatuntemuksia edelleen

- valkovuoto lisääntynyt

- närästys ja röyhtäily

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähäisillä oireilla vielä mennään näin rv3+6, mutta nämä herätti epäluulot:

-rinnat arat, välillä erityisesti nännit

-alavatsaturvotus (ihan jalkapallona)

-kipuja munasarjojen kohdilla yllätysvihlaisuina

-kipuja alavatsalla seksin yhteydessä

-ruumiinlämpö koholla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tikkuun tulee päivä päivältä vahvistuvia viivoja, joten vaikka viikkoja tässä vaiheessa on ehkä jotain neljän kieppeillä, niin kai nämä sitten ovat raskausoireita ;) Eli ihan ihan alussa:

 

-palelu

-menkkajomotus alavatsalla, erityisesti iltaisin

-vihlonta kohdunsuulla iltaisin

-vessahätä

-ummetus

-finnit <_<

-nälkä, jatkuva nälkä ja jos ei ehdi syömään tarpeeksi aikaisin, tulee huono olo. Ei sentään mitään kunnollista pahoinvointia, tekee vaan sen verran pahaa että se ei ole sellaista normaalia näläntunteen yhteydessä olevaa, vaan jotain aivan omalaatuista. Lisäksi olen röyhtäissyt jo kaksi kertaa tänä vuonna, kun normaalisti tulee ehkä juuri kaksi röyhtäystä vuodessa :rolleyes::D

Heh, minulla täsmälleen samat oireet! :) Ei mitään lisättävää, eikä poistettavaa. Itse sain plussan tänään eli vasta noin viikot 4. Toivottavasti ei tulekkaan lisää oireita! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heh, minulla täsmälleen samat oireet! :) Ei mitään lisättävää, eikä poistettavaa. Itse sain plussan tänään eli vasta noin viikot 4. Toivottavasti ei tulekkaan lisää oireita! :rolleyes:

 

Se olin minä. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testasin eilen plussan ja mulla oli kans jo pitkään sellainen olo, että olen raskaana....ihan ilman mitään järkevää syytä :huh: Oireista vois mainita ihan tosi lievän kuvotuksen ja ajoittaisen väsymyksen ja palelun. Edellisessä raskaudessa mulla ei ollut juuri mitään oireita, joten en nytkään ala tuijottamaan niihin. Viimeksi olin niin stressissä niiden puutteesta aivan turhaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mun ensimmäinen oire ennen plussaa oli ummetus. En osannut edes odottaa, että se olisi raskausoire.

Mulla on sama en en ole vielä tehnyt testiä mutta epäilen olevani rv 3-4...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kirjoitin niin kattavat vastaukset, joten sopivat molemmille palstoille koskien raskausoireita :) Eli here we go:

 

Mulla esiintynyt ennen plussaa kp 24/28-32:

 

-Ripuli

-Ummetus

-Vatsakivut

-Vatsanippailut

-Ei näläntunnetta

-Syömishimo

-Vatsa pömpttänyt jo 3 päivää

-Migreeni

 

Juuri ennen plussausta kp 34 tulleet oireet:

 

-Mielialan vaihtelut

-Itkuherkkyys

-Kipua nivusissa

-Lämmöt koholla 0.2-0.6 astetta

-Painon tunne alavatsalla

-Silloin tällöin etovuus kohtauksia ja tissikipuilua

-Palelua päivisin ja hikoilua öisin

 

Oli tunne, että kuukautiset olisivat alkamassa, mutta eivät sitten tulleetkaan. Lämmöt olivat koholla ennen kuin herkässä testissä näkyi mitään. :)

 

Nyt on myös närästystä eritoten aamuisin. Väsymystä esiintyy iltapäivisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hip!!

Mulla rv nyt 5+5 ja aikas samanlainen olo kun ennen plussa. Yleisesti ollu oireina seuraavat : :P

- Palelu

- Vähän kohollaan ollu lämpö (ei oikeestaan enää)

- Väsymys, voisin vaan kölliä koko päivän välillä torkahdellen :D

- Ala vatsassa tuntuuvaa muljaikua ja juilimista. Yksittäiset kivut välillä kovempia, mutta menee hyvin pian myös ohi

- Pissalla saa juosta yölläkin ja vatsa toimii myös ihan kiitettävästi

- Pieni etominen, mutta ei onneksi ainakaan vielä oksentelua (aamulla bussipysäkillä tuli ekaa kertaa ihan tosi huono olo, meni onneks ohi kun otti mukana olleita hedelmiä)

- Pieni karkki ällötys, mielummin maistuuu tuoreet hedelmät

- Välillä itkuhertkkyys ( mm. kun mies mainitsi että jos vaihdettaisiin autoa :D )

- Nyt on ollu viikonloppuna päänsärkyä, viime yönä kun kävin veskissä ni oli oikein kovakin särky, onneks oli aamulla ohi

Siinä niitä oikeestan on ollu. Pitää muistuttaa itteään syömisestä kun ennen tätä koittanu vähän vähentää ruokaa kun on laihduttanu n. -13kg. Ehkä siinä syykin miksi just nyt tärppäs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now