Guest HelmiQ

Talvitakit pallomahoille

166 posts in this topic

^ Mä ostin tuollaisen ja se on kyllä varmasti ihan hintansa väärti. Käyttöaikaa takille tulee mun tapauksessa koko talvi. Takin malli ei vielä ole mitenkään paras mahdollinen, kun ei varsinaista pallomahaa ole, mutta olen jo ottanut takin käyttöön, koska oma tyköistuva villakangastakki ei oikein enää istu päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin myös Ellokselta edullisen A-linjaisen villakangastakin, luultavasti saman kuin Vanda. Tälläisen -> http://www.ellos.fi/misc/ProductZoom.aspx?...rce=39-4245.jpg

 

Otin varmuudeksi kokoa normaalia isomman ja oli aika reilu myös rinnan kohdalta mutta ajatetlin että eiköhän nekin tuosta vielä pullistu :) Nyt vielä menee vanha lyhyt villakangastakkia, vaihdan tuohon vasta kun alkaa rumasti mahankohdalta pullottaa/repsottaa. Oli kyllä edullinen löytö, tuskailin muutaman viikon asian kanssa koska en todallakaan viitsinyt maksaa monia kymppejä takista jota tuskin tulee käytettyä enää tulevan talven jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin H&M:ltä tällaisen takin:

 

http://shop.hm.com/media/products/778/DXL7...090_64_1997.jpg

 

Näkyi viime viikolla olevan Raision Myllyn H&M:llä tarjouksessa, maksoi jotain 59 e. Tosi hyvä malli raskaana olevalle, ainoa miinus hieman ohuehkosta kankaasta. On kuitenkin villakangastakki, ei mikään silkkitakki tms. :D Ajattelin, että tuota voin mahdollisesti käyttää myös tämän syksyn/talven jälkeen, kun ei ole siis mikään äitiystakki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aleksi 13:sta on alessa aika paljon takkeja ja löysin itse sieltä takin johon varmasti mahtuu vaikka kaksosmaha. Merkki on Rut m.fl ja takki malliltaan balloon :) Hintakin oli kohdillaan, alennuksen jälkeen n.45eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^^Olisko kyseessä ollut jonkinlainen kantotakki? Babyidealta noita löytyy monenlaisia. Itse luotan :P nykyisiin lämpimiin talviin, ja hankin itselleni kantoponchon.

 

Minulla oli juuri tuo poncho viime talvena pallomahaa lämmittämässä joulusta kesään, ja nyt syksyllä se on taas ollut kovasti käytössä kantoliinan kanssa. Suosittelen lämpimästi! Ihan hirveän kuuma tuo ei ole itsessään, mutta alle mahtuu toppauksia ihan miten paljon tahansa, kertaakaan ei tarvinnut talvella palella kun vähän mietti aamulla, missä tamineissa lähtee. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin jo joskus loppu syksystä hennesiltä tämän:

 

DM775_72142_07000_64_2165.jpg

 

Noi ekat napit tulee niin ylös, että mä en ainakaan pysty pitämään niitä kiinni, ku olis liian ahdistava muuten, joten kahella napilla oon pitänyt kiinni, ja alempi nappi tulee just tohon rinnan alle, et menee isommankin mahan kanssa.. Ihan tolkuttomilla pakkasilla toi takki ei kyllä ole paras mahdollinen, mutta harvoin sitä pidempään ulkona oleillessa tulis mieleenkään laittaa villakangastakkia päälle.. Urheilullisempaa, tarpeeksi löysää takkia mulla ei ainakaan ole, sen kanssa saattaa tulla vielä ongelmia ku ei raaskis ihan tätä talvea varten ostaa.. Jos ei sit vaan tyydy johonkin rumaan laina/halpis takkiin.. :lol:

Edited by Pisces

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en edes tajunnut ajatella koko mahaa ennen talvea, niinpä kuljin laskettelutakissa, joka on mieheni "varatakki" grin.gif Maha mahtui hyvin kyytiin, kun takista sai niitä sivunyörejä löysättyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

käytin kanssa laskettelutakkia, mutta se on jo ohentunut aika paljon kun on kuusi vuotta vanha ainakin. kantotakkiin ajattelin turvata, kuitenkin jotain 2v tulee lasta kannettua (toivottavasti) niinkuin edellisiäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosto.

 

Selasin just HM:n takkivalikoimaa tälle talvelle - taitaa olla taas vähän kapeempaa tällä hetkellä tarjolla...

 

Ideoita kaipailen, lähinnä villakangastakeista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Elloksella ainakin on a-linjaisia villakangastakkeja, siellä tuotekommenteissa moni sanoi käyttäneensä odotustakkina talvella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen koittanut selailla myös noita villakangastakkeja, mutta mistään ei oo löytynyt vähän leveämpää mallia. Täytyykin perehtyä Elloksen tarjontaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti Brumme vinkistä, mutta mie en löytänyt Elloksenkaan valikoimasta noita a-linjaisia... En varmaan osaa katsoa oikeasta paikasta?! (Selvästi liian vähän nettishoppailua viime aikoina :girl_wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin Vero modasta Mamaliciouksen villakangastakin. Vielä tosin ei ole tarvinnut säiden puolesta ottaa käyttöön.

 

13053743-annine-black_3170.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tarkeneeko pelkällä villakangastakilla ihan talvikuukausinakin? hennesillä oli ainakin nettikaupassa yhdenlaista toppatakkia. hinta alle 50 euroa. isot koot l&xl oli jo loppu, liikkeestä en tuota eilen ainakaan löytänyt. espritillä on pari ohuempaa takkia nettikaupassaan. asoksellakin joku parkatakki. kai toppatakit tulee vasta vähän myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tarkeneeko pelkällä villakangastakilla ihan talvikuukausinakin?

 

Riippuu vuodesta ja siitä missä asut. Mä olen pärjännyt Turussa monet talvet villakangastakilla, joskin viikko tai kaksi on voinut olla vähän kärvistelyä. Viime talven pakkasissa ei taas ollut toivoakaan. Musta siinäkin on eroa, että paljonko kankaassa on oikeasti villaa ja kuinka paksua se on.

 

Mua taas ensikertalaisena häiritsee, kun ei tiedä kuinka iso tästä mahasta tulee. Pärjääkö omilla väljemmillä vaatteilla, mistä saa "kuminauhaa" avattua vai onko pakko hommata omat talvikamat. LA on maaliskuussa ja täällä on musta kylmintä tammi- ja helmikuussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^hannat, mä bongasin ainakin tällaisen ja tällaisen. Tuon ekan takin kommenteissa moni ainakin sanoi ostaneensa mammatakiksi :).

:girl_smile: tuo ensimmäinen lähti tilaukseen parissa värissä! En tajunnut tuota Outlet-osiota selailla ollenkaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin tällaisen Object-merkkisen takin Turun Stockan One Waysta, ei varsinainen talvitakki, mutta melko lämmin vuori kuitenkin. Mulle riittää varmasti hyvin kun maksimissaan tarvetta on marraskuun alkupuolelle. Tosiaan ihan normaalimallistosta, mutta kun kiristysnauhan löysäsi niin alle mahtuu ainakin vielä nyt kuukausi ennen laskettua aikaa hyvin myös paksu neule lämmikkeeksi. Ja varmuuden vuoksi ostin yhden koon isomman kuin normaalisti, kun ei siinäkään näyttänyt hihat ja hartiat vielä mitenkään liian isoilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin Bebesiltä mamaliciousin Mia-villakangastakin, nätti harmaa. Edessä kaksiriviset napit, helma on vähän pallomainen eli mahtuu masu kasvamaan vielä runsaastikin. Hinta oli 79e.

 

Siellä liikkeessä plus nettikaupassa näky olevan muitakin takkimalleja tarjolla, mutta itse päädyin tuohon, kun oli vähän pidempi malli ja tosiaan hyvä kasvunvara jäi vielä masulle.

Edited by murmeli80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin eilen Vero Modasta ihan normimalliston A-helmaisen villakangastakin. Siihen mahtuu ihan varmasti isokin masu. Ennestään mulla on toppatakki, joka on tavallisesta mallistosta, mutta kokoa isompi kuin muuten käytän. Sillä selvisin viime raskaudessa ihan loppuun asti (vauva syntyi maaliskuun alussa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sokoksessa on myynnissä Aventura merkkisiä villakangastakkeja. Näin nämä vain lehtimainoksessa, mutta lupailivat A-mallia ja kuvan mukaan ainakin näytti melko väljältä. Värinä ainakin kamelinruskea ja hintaa muistaakseni n. 120 €.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sokoksen mainosta selaillessa tuli Sorelliinin viesti mieleen - siinä ollut kamelinruskea takki taisi olla 139 e, mutta varmasti mahtuisi isompikin vatsa, kaulus oli tosi nätti.

 

Mie palautan nuo Ellokselta tilaamani takit, mistä linkki tuolla ylempänä - eipä se paljon mitään maksa, mutta jotenkin malli ei kuitenkaan ollut luonnossa niin kiva. Ja miulle koossa 36 on hiukan pitkät hihat, mutta rinnuksesta oli sen verran nafti, ettei 34 varmasti tuntuisi enää mukavalta.

 

(Miun pelastus on ystäväni, jolta ostan Zaran parin vuoden takaisesta mallistosta olevan, lyhyehkön musta-harmaan villakangastakin, jota jo edellisen raskauden lopullakin lainasin. Vähän tän oloinen (kaulus ja hihat hiukan hillitymmät ja helma pidempi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&M:n nettisivulla on mammamallistossa uutena musta, puolipitkä toppis. Aika kiiltävältä näytti pinnaltaan, joten itse en tykännyt mutta tämä vinkiksi muille.

 

Pitää käydä katsomassa sitä Sokoksen takkia lähiaikoina, se näytti kuvastossa kivalta ja voisi olla kelpo vielä raskausajan jälkeenkin. Raportoin sitten kokemuksia kun Sokokselle saakka ehdin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testailin talvitakkejani eilen ja ei ne kyllä tuu maaliskuulle asti mahtuun... Pakko sitä varmaan on käydä jostain hakemassa takki. Tuo mamaliciouksen takki näyttää kivalle, minkä nappula oli postannut. Mutta täälläpäin ei vero moda myy mamaliciousta. Oiskohan stokkalla...

Share this post


Link to post
Share on other sites