Sign in to follow this  
Followers 0
Leine

Ruskovillan silkkimyssy

14 posts in this topic

Onko Ruskovillalla kahta erilaista 0-3kk silkkimyssyä, ns. ensimyssyä? Se myssy näyttää joissakin kuvissa koon ja muodon puolesta "normaalilta" ja joissakin se on hirvittävän pitkulamallinen, jolloin vauvan päälaen yläpuolelle jää niin paljon tyhjää tilaa, että sen joutuu sitoa esim. silkkimauhalla tupsuksi. Mä kun en siitä tykkää. :)

 

Kutistuuko ja nukkaantuuko myssy herkästi pesussa ja normaalissa käytössä?

Edited by Amalia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruskovillalla on noita silkkimyssyjä muistaakseni kolmeakin kokoa: newborn (tjs), 0-3kk ja 3-6kk (voi olla isompiakin). Mä itse ostin koon 3-6kk myyjän suosituksesta, koska se käy tuolla vihaamallasi ( ;) ) tavalla myös vastasyntyneelle ja on näinollen pitkäikäinen.

 

Eli luulen, että se pitkulamallinen on tuo 3-6kk ja normaalin näköinen 0-3kk, osta siis se pienempi! :)

Edited by anina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tuo 0-3kk ja se jäi melkein heti pieneksi. Ja muutenkin se tuntui valuvan pois poitsun päästä. Seuraavalle hankitaan kyllä toi 3-6kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvojen pään koot vaihtelevat kyllä ihan hirveästi, joten vaikea ennustaa, mikä myssykoko olisi paras. Meillä puolestaan 0-3kk myssy meni päähän viime syksynä ainakin sen kolme kuukautta ja silloinkin pienennettynä. Sitten me vaihdettiinkin jo talvihattuun ennen kuin päästiin myssyä käyttämään ihan sellaisenaan. Meille tosin povattiinkin jo ultrassa kohtuu maltillisen kokoista vauvaa ja lisäksi mainittiin, että pää on aika pienen kokoinen (kuten äidilläkin). Olin kuitenkin tyytyväinen tohon kokoon, sillä pienentämällä hatusta sai vauvalle juuri oikean kokoisen ja kokoa saattoi muuttaa pään kasvaessa. Toisaalta eiu myöskään tarvinnut ostaa heti toista myssyä ensimmäisen jäädessä pieneksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tuo 3-6kk-koko, ja se meni pojalle aina siihen asti, kunnes tungin sen vahingossa pesukoneeseen... :lol::rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin pojalle nuo molemmat koot. Ensimmäinen koko meni aika liki tuon 3 kk ja seuraava sitten siitä etiäppäin. Meidän pojalle oli aika lailla "keskiarvopää" ( :lol: ) , hieman oli alkuun väljä tuo pienempikin malli muttei sitä sidottua olisi saanut.

 

Myssyhän pestään käsin villanpesuaineella, eikä ainakaan minusta nyppyyntynyt juurikaan. Isomman koon ostin käytettynä ja on vielä meidän pojankin käytön jäljiltä tosi hyväkuntoinen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tosi pyöreäpäinen vauva, onneksi ostin heti alkuun tuon 3-6 kk kokoisen myssyn. Se oli lähes sopiva alkuun, vähän jäi vain väljäksi. Hyppäsimme seuraavan koon yli ostimme seuraavaksi koon 12 kk->. Se meni tosi pitkään, on oikeastaan vasta nyt jäänyt pieneksi ja tyttö on pian 2-vuotias.

 

Silkkimyssy on ollut kyllä hintansa väärti, vastasyntyneellä se oli lähes aina päässä. Isommalla lapsella kesäisin pipona, talvella paksumman pipon alla ja aina päässä vaunupäikkäreillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millä / minkämerkkisellä pesuaineella myssy kannattaa pestä? Koneeseen ei siis ilmeisesti kannata laittaa vaan pestä käsin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pesin ihan Sonettin villavaatteille tarkoitetulla pesuaineella, passaa hyvin noille myssyillekin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Eli kannattais käyttää nimenomaan villavaatteille tarkoitettua pesuainetta?

 

Onko kellään kokemusta huuhteluaineen käytöstä, pilaako se myssyn? Olettaisin, että se ainakin tekisi siitä pehmeämmän, jos vaikka muuten käyttäisi normaalia pesuainetta...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nostanpa. millä tuota myssyä kannattaisi pestä, tuntuu hurjalta ostaa purkillinen pesuainetta yhtä hattua varten. sopiiko jokin muu nestemäinen, hajusteeton pyykinpesuaine & käsinpesu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen pessyt tavallisella villa & hienopyykki -pesuaineella pyykkikoneen käsinpesu-ohjelmalla. Hyvin on kestäneet samat myssyt kolmella lapsella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0