Guest Helinä

Ovulaation tunnistaminen ja ovulaatiotestit

137 posts in this topic

apua! Mulla on kierto tosi epäsäännöllinen,ja heittelee 28päivästä,33 tai jopa 35päivään.. Menkkojen,joiden pitäisi alkaa näinä hetkinä,jälkeen ajan testata cb:n testeillä ovulaatiota. Mutta mistä päivästä minun pitäisi aloittaa testaamaan kun kierto heittelee viikolla?? Auttaiskos joku joka tietää? Ompi meinaan melko kalliita nuo testit eikä viitsisi sitten joka kierrolla kahta viikkoakaan testailla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla heittää kierto saman verran ja minä olen alkanut testaamaan siinä 11–14 päivän paikkeilla, vähän riippuen miltä kropassa tuntuu. Joskus kyllä olenkin sitten saanut toista viikkoa tikuttaa ennen kuin ovis on bongattu. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kans kierto 28-32 päivää, ja testauksen aloitan yleensä noin 12.-13. päivä. CB:n digitestejä nykyään käytän, kun halpisliuskatestit eivät toimineet mulla, eli en saanut niihin plussaa, tai viivojen vahvuuden arviointi meni liian vaikeeksi.

 

Toi on kyllä totta, että testit on niin kalliita, ettei niitä viittis tuhlata yhtään enempää ku on pakko. Mulla saattaa alkaa pieni jomotus toisella puolella alavatsaa jo monta päivää ennen ovista, joten sekin on osoittautunu huonohkoksi ennusmerkiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilaan jenkkiläisestä nettikaupasta, www.saveontests.com liuskatestejä. Dollarin kurssista riippuen ne on helpoja tai tosi halpoja eikä ole koskaan ollut mitään häikkää maksamisen tai toimituksen (noin viikko) kanssa. Ja hyvin näyttävät plussan silloin kun sen aika on. Voin siis suositella.

 

Tosin mä tunnistan itse oviksen nykyisin jo aika hyvin limojen ja kipuilun perusteella. Clomit sotkee tätä joskus, joten tikutus on hyvä "varakonsti".

Edited by tirlittan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä rupeen syksyllä tikuttamaan ovista, mikäli plussaa ei kuulu ennen sitä. Vielä kun keksis mikä testimerkki olis luotettavin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en tajua mun kroppaa.

Periaatteessa kropan oireita seuraamalla vois olettaa että mulla on ollut ovis; limaa tuli vaikka ja miten, oli mahanippailuja parin päivänä ja nyt on vasemmalla puolella nenää finni ja samalta puolelta eniten kipuili mahakin. (silloin joskus kun mun kroppa toimi normaalisti niin finni tuli aina jommalle kummalle puolelle kuukausittain...)

Ja nyt eilen, kuin taikaiskusta, alkoi kyllä sellainen Sahara -kausi että oksat pois. Ei tarvii ajatellakaan limaa. Ja se hirvittävä panetuskin meni ohi yhtä taikaiskusta.

 

Mut ovistestit... Ei mitään toiveitakaan plussasta!

"haamuja" ne on näyttänyt, mutta eihän se testiviiva ole ollut edes puolet siitä kontrolliviivasta missään kohtaa. Ja eilen sit oli jo ihan totaalinega.

Oisko sit vaan pitänyt sijoittaa CBn digitaaliseen, nää oli mammaksista tilattuja puikkotestejä.

 

Että enpä kyllä osaa sanoa luotanko nyt sitten ovistestiin vai enkö luota ja mitä. Kp on tänään 25, ja mun megakierroilla vois ihan hyvin olla että ovis ois ollut tässä ihan vastikään. mene ja tiedä. Aika näyttää, ei muu auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CB:n digitaaliset on helppoja käyttää eikä tarvitse miettiä mitään haamutulkintoja. Olen tykännyt, vaikka kalliita ne ovatkin. Tosin mulla ei mene kuin pari testiä kuukaudessa, kierto on säännöllinen. Mitään limoja ja ja niiden vaihteluja en seuraa, koska se stressaa vielä enemmän.

 

Laatikossa on odottamassa jotain halpistestejä, mutta virtsan pipetointi tikulle aamutuimaan puolinukuksissa ei oikein innosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kanssa tykkään tosi paljon noista CB:n digitesteistä. Itseasiassa muita en ole kokeillutkaan, kun noi oli niin hyviä. Kalliiksi ne kyllä tulee jos on epäsäännöllinen kierto

 

nim. ovuloin tossa vähän aikaa sitten kp 32 ja testejä oli ehtinyt kulua jo kaksi pakettia ennen kuin se koko "torvi" pärähti siihen näyttöön... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin kotitestin ovistestejä ja niissä lukee, että näyte pitäisi ottaa päiväpissasta (muistaakseni klo 10-14). Oletteko testanneet päivällä vai aamulla? Kun mietin, että kamalan hankala olisi ruveta raahaamaan niitä tikkuja (onneksi ovat kylläkin puikkoja ;) ) töihin!

Toinen kysymys koskisi Fertility Friendiä. Oletteko sen käyttäjät ostaneet VIP-paketin vai käytättekö vain sitä ilmaista? Kun minulle jäi ensinäkemältä epäselväksi se, että laskeeko se ilmainen versio ovulaatiopäivän vai ei?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kalliiksi ne kyllä tulee jos on epäsäännöllinen kierto

 

Moni käyttää niitä niinkin, että jos halvempi testi jättää epäilyksiä, niin sit CB on se varmistuskeino. Mut minäkään en kyllä enää muihin testeihin päin edes sylje, saati että pissaisin. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minulla on verkkoapteekista tilattuja Fertest FindOut ovulaatiotikkuja (15 kpl 21e).

 

hmm...mie oon ostanu noita samoja testejä prismasta, eli 14kpl hintaan 13,50e ;)

 

 

sadetakki, jos ei oo vippiä, niin se ei laske dpoita, mutta ne pystyy ite laskee jos ovis tulee ilmi :) mulla tavis versio, ja aina sillon tällön saa jonkun 5 päivän ilmasta vippi aikaa.

 

tässä kierrossa sain lähes plussan jonka jälkeen meni haamuiluiks. oletin oviksen olevan 18 päivää sitten...ja nega tuli taas eilen. kuusi kuukautta ekan yritystä takana :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

kävin eilen apteekissa ja suunnitelmissa oli ostaa clearbluen ovistestit tueksi halpis tikkutesteilleni,mutta cb:n testi maksoi 38€!! :o sitten bongasin myös jonkun kestotestin,ja kyselisinkin että onko joku kokeillut testiä?? kestotesti,jolla on vuoden takuu ja jolla testataan syljestä uudelleen ja uudelleen.. testi meinaan maksoi 43€ ja olisi siis hyvinkin paljon halvempi vaihtoehto jos siis vaan toimii.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

clearbluen testejä saa netistä halvemmalla kuin apteekista. tilasin juuri cb:n digitaaliset ovulaatio- ja raskaustestin ja yhteishinta taisi olla 43€. (ja raskaustesti on se, joka näyttää raskauden lisäksi myös viikot.) pelkkä ovistesti oli 31€. joo, hintaa on huomattavasti enemmän kuin "tavallisilla" tikkutesteillä, mutta itse en uskalla luottaa mihinkään muuhun. olen tilannut netistä myös tosi halppiksia liuskatestejä enkä ole vielä kertaakaan saanut niillä ovulaatiota näkyviin. hailakoita viivoja on tullut, mutta ei kertaakaan yhtä vahvaa tai vahvempaa kuin kontrolliviiva. ja koska meillä raskaus tulee alkamaan inseminaatiolla (jos ja kun alkaa), niin ei huvita tuhlata aikaa tai rahaa ehkä-ovulaatioihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kävin eilen apteekissa ja suunnitelmissa oli ostaa clearbluen ovistestit tueksi halpis tikkutesteilleni,mutta cb:n testi maksoi 38€!! :o sitten bongasin myös jonkun kestotestin,ja kyselisinkin että onko joku kokeillut testiä?? kestotesti,jolla on vuoden takuu ja jolla testataan syljestä uudelleen ja uudelleen.. testi meinaan maksoi 43€ ja olisi siis hyvinkin paljon halvempi vaihtoehto jos siis vaan toimii.. :huh:

 

Tää on varmaan tää DonnaTest sylkitesti. Tuli hankittua se tän kierron aikana ja ainakin mulla näytti hyvin hedelmällisen ajan. Eli se on pieni mikroskooppi mihin laitetaan tippa sylkeä jonka annetaan kuivua, sen jälkeen tiiraillaan mikroskoopin läpi että onko minkälainen kuvio. Itse voin kyllä suositella tota! Mulla se näytti "saniaista" (eli hedelmällistä) jo pari päivää ennen ovista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käytän Clearbluen digitaalista,aika kallis on vaan mutta oon myös tehnyt silleen että eka tikutellut jollakin halvemmilla ja sitten ko näyttänyt että vois olla ovulaatio niin tehnyt vielä tuon cb :)Suosittelen netistä tilaamista,ovat muutaman euron halvempia..

Edited by Tiiti*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käytän myös Clearbluen digitestejä. Alkionsiirto tulossa alkusyksystä ja nyt jo tilasin testit amazon.uk.co:n kautta. 20 testiä maksoi 44€ postikuluineen, kotiin kuljetettuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hankin myös tuon sylkitestin alkuvuodesta, mutta ei ole tullut paljon käytettyä, on muka niin hankala ja hidas käyttää. Yhdessä kierrossa taisin käyttää ja näytti kyllä saniaiskuvion oikeaan aikaan. Nykyään käytän virtsatestejä joten jos joku haluaa vähän käytetyn Donna testin niin täältä sais.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka pitkään ovistesti näyttää positiivista? Onko siis mahdollista, että ovis ei näy testissä vaikka testaisi suunnilleen samaan aikaan joka päivä (olettaen, että ovulaatio kuitenkin tapahtuu)? Johtuuko kaikki ovulaatiotesteissä näkymättömät ovikset siis siitä että testi on huono vai voiko se vaan jäädä juuri testausajankohtien katveeseen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Oon lukenu, että joillain lh-huippu on niin lyhyt, että joutuvat testaan kahdesti päivässä löytääkseen sen. Eli ovulaatio vois tapahtua vaikka ei testissä näkyiskään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Piti vielä sanoa, että ilmeisesti kovin yksilöllistä kuinka pitkään testit näyttää plussaa, joissain kierroissa oon mielenkiinnosta jatkanu testaamista vielä plussan jälkeen ja mulla näkyy 2 päivää. Ja toisilla tosiaan alle vuorokauden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei. Yritetty on jo  muutama kuukausi mutta nyt vasta mietin näitä ovistestejä. Nimittäin, tähän mennessä olen käyttänyt vauva.fi:n ovulaatiolaskuria. Tänään sitten raivostuin sille (tai kuukautisten alkamiselle) ja huomasin sitten, että muita ovulaatiolaskureitakin on, ja niistä osassa tulee eri tulos!! Eli esim. joulukuulta näytti että ovulaation kannalta hedelmällisimmät päivät olivat 26-28.12 ja sitten muilla laskureilla tulokseksi tuli 23 päivä... Onneksi aloitettiin juuri sinä päivänä. Vai olisko pitänyt aloittaa pari päivää ennen ovista? Mutta miten sitten ovistestit, mitkä ovat nykyisin hyviä ja luotettavia? Ja sitten kun testi jotain näyttää, miten usein ja tiheään pitää rakastella ja montako päivää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ovulaatiolaskurit käsittääkseni perustuvat siihen, että laskevat n. kuukautisten puolivälin, esim. 28 päivän kierrossa ovulaatio olisi tällöin n. kp 14. Hedelmällisiä päiviä ovat ovulaatiopäivän lisäksi n. 3-5 edeltävääkin päivää johtuen siittiöiden eliniästä. Munasolu elää vain 12-24h, joten ovulaation jälkeisinä päivinä hedelmöittymisen mahdollisuus on pieni.

 

Kuinka usein sitten pitää rakastella... tästäkin on paria mielipidettä. Yksi koulukunta esim. suosittaa sitä, että kierron ensimmäinen viikko pidättäydytään kaikenlaisesta seksistä ja sitten ollaan yhdynnässä joka toinen päivä ovulaatioon asti (ja sen jälkeen miten halutaan :D). Mutta siis tärkeää olla yhdynnässä ennen ovulaatiota.

 

Kaikki naiset eivät kuitenkaan ovuloi tämän keskiarvon mukaan, joten siinä ovulaatiotestit tai kierron tarkkailu auttavat löytämään sen oman ovulaation ajankohdan.

 

Itselläni ei ole testeistä kokemusta, joten niihin en osaa mitään sanoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se laskuri jota joskus käytin, kertoi että ovulaatio tapahtuu aina 14 päivää ennen kuukautisten alkamista. Jos siis kierto vaihtelee, vaihtelee myös ovulaatiopäivä. No, netissä nyt voi liikkua vaikka mitä tietoa.. Onneksi täällä on ainakin oikeita ihmisiä oikeine kokemuksineen..

 

Olemme kyllä aloittaneet aina aiemmin kuin mitä se ovulaatiopäivä on laskennallisesti ollut, mutta eipä tuo haitanne jos aloittaa sitäkin aiemmin. :d_lovers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now