Sparkles

Vauvahankintoja Suomesta

26 posts in this topic

Eli mitä kaikkea aijot hankkia vauvalle Suomesta?

 

Itselleni on vasta kertynyt ne vakiot: Marimekon tutit ja tuttipullot ja äidin lähetin just kauppaan hakeen Mauri Kunnaksen vauvakirjan. :) Kerätään tähän muitakin ideoita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän mennessä olen ajatellut hankkia Ruskovillan silkkimyssyn ja jos lähettäisi äitin ostamaan muutamat kietaisubodit ja pöksyt Lindexiltä, kun ne on niin söpöjä. Sitten joskus myöhemmin haluan kaikki Mauri Kunnaan kirjat, Astrid Lindgrenin kirjat (suomeksi tottakai) ja kaikki Astrid Lindgrenin dvd:t. Mutta näillä ei ole kiirettä.

 

Yksi humpuuki minkä haluaisin mutta ei todellakaan ole tarpeellinen on Leanderin kehto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kyllä asustellaan Suomessa mutta muuton varalle olen jo alkanut hamstraamaan nuo Astrid Lindgrenin kirjat, Hanhiemon kirjat, Muumi-mukeja sekä Muumeja dvdllä. Suurin osa ei varmasti ole käytössä vielä pitkään aikaan, eihän 1-vuotias mitään posliinimukia tarvii :P mutta minkäpä sitä hupsuudelleen mahtaa. En ole koskaan ollut itse kauhean innostunut noista muumeista mutta kun neiti näyttää tykkävän niin hankin sit noita ohjelmiakin. Saa äiti hetken rauhaa, kun silloin tällöin laitetaan muumit pyörimään ;) Muuta ehdottomasti mukana vietävää on lampaantalja! Hmm.. paljon muutakin on aina mielessä mutta eipä nyt muista :)

 

Mutta kirjoja nyt on kuitenkin alkanut kertyä aika paljon. Niitä pidän ehkä tärkeimpinä viemisinä jos/kun muutetaan.

 

Noniin, tulihan jotain muutakin mieleen mikä voisi olla hyödyllinen ulkosuomalaisille. Nenä-Friida! Minusta ainakin erinomainen vehje verrattuna niihin pieniin niistäjiin mitä usein on käytössä. En tiedä löytyykö Amerikasta esim. vastaavaa.. ainakaan kukaan sukulaisista ei ollut sellaista nähnyt ennen.

Edited by OliviaS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilla on Tiitiaisen Satupuu ja noita Muumeja, Mauri Kunnaita ym ollaan aina pyytamassa lahjaksi.

 

Ja talla hetkella isovanhemmat ovat ostamassa kurahousuja, -takkia ja kumppareita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma tykkaan kovasti ostella vauvalle kaikkea Suomesta. Talla hetkella on Marimekon tutit, pehmoleluja, pari kuvakirjaa ja paljon vaatteita. Pari Suomi-paitaakin loytyy! Kaksi cd:ta, joilla on suomalaisia lastenlauluja, ovat osoittatuneet erittain suosituiksi. Seuraavalla Suomen reissulla olisi tarkoitus ostaa satukirjoja ja dvd:ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en nyt oikeen tiedä onko tää sopiva ketju kysellä asiaa, mut kun teillä saattais olla hyviä ehdotuksia ;) ...

 

Eli ongelma on tämä: mun paras ystäväni, joka asuu nykyisin Losissa (vajaat 5 v asunut siellä), täyttää marraskuussa 30 ja haluaisin lähettää hänelle jotain Suomi-juttuja lahjaksi. Onko kellään mitään hyvää ehdotusta, mielellään saisi olla sellaista joka on helppo laittaa postin mukana menemään (=ei särkyvää). Jos joku keksii jotain pientä kivaa ni pliis, laittakaa vaik privaa ni ei tuu tänne lisää OT:ta.

Edited by Katz

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ vastaan nyt tahan kuitenkin ;) Nama ovat ihan halpoja juttuja mutta musta on todella kiva saada ihan vain salmiakkia, suklaata ja naistenlehtia Suomesta. Olen tosin jo asunut niin kauan poissa etta en enaa oikein mitaan muuta kaipaa.

 

Vauvalle olen ostanut Tutan ja Lindexin vaatteita, varsinkin Lindexilla on joitain todella kivoja kuoseja. Pari pehmokirjaa olen myos tuonut ja seuraavalla kerralla on tarkoitus ostaa niita enemman seka muumi dvd:ta yms jotta saadaan suomen kielen kehitys hyvin alkuun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nama ovat ihan halpoja juttuja mutta musta on todella kiva saada ihan vain salmiakkia, suklaata ja naistenlehtia Suomesta. Olen tosin jo asunut niin kauan poissa etta en enaa oikein mitaan muuta kaipaa.

Itse kaipaan Suomesta yleensä vain salmiakkia ja ruisleipää (suklaata löytyy täältäkin;)), mutta jälkimmäistä nyt taitaa olla vähän vaikea lähettää postitse... :lol:

 

Huvittaa, kun itselläni taas on päinvastoin tämä vauvatavaroiden hankkiminen - olen haalinut täältä jo muutaman jutun, vaikka toinen lapsi on vasta suunnitteilla, koska olemme aikeissa muuttaa Suomeen mahdollisimman lähiaikoina, ja olen ostellut sellaisia, mitä Suomesta ei saa tai täältä saa huomattavasti halvemmalla... ;)

 

(Toivottavasti ei ollut liian OT... :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon hankkinut kanssa muutaman tutan vaatteen ja vaatteita Lindexiltä.. ne kuosit on vaan niin ihania ja erilaisia kuin täällä. Täällä on paljon vaaleanpunainen/ vaaleansininen linjaa vaatteissa ja kun ei vielä olla kuitenkaan 100% varmoja että kumpi on tulossa (vaikka tyttöä 90% lääkäri on veikannutkin)niin en halua alkaa täyttämään kaappia vaaleanpunaisella. Tosin vaaleanpunainen ei kyllä muutenkaan ole mun lempiväri.. :rolleyes:

 

Mä haluan Suomesta myös lasten satukirjoja suomeksi ja tietenkin jotain musiikkia.

 

Jotain suomalaista myös on äitiyspakkaus jonka halusin ihan nostalgiamielessä hankkia.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olemme tällä viikolla muuttamassa USA:aan 4kk vauvan kanssa. Mietiskelen vielä, että onko jotain juttuja, jota täältä kannattaisi viedä mukanaan. Vielä ehtisi shoppailemaan, jos tarvetta tulee. Uskoisin että jenkeistä saa kyllä lähes kaikkea, mutta on varmaan kulttuurikohtaisia eroja, jolloin jotain täällä tutuksitullutta voi kaivata. Olisiko siis vinkkejä joko tarpeellisiin tavaroihin tai koti-ikävän lievitykseen. Aiemmin mainittuja marimekko juttuja meillä jo onkin. Josta tulikin mieleeni että saakohan sieltä Suomessa myytyihin pulloihn sopivia tutteja? Pullot meillä ovat lähinnä aventin pulloja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjoja, kirjoja, kirjoja. Lisaksi Muumi-juttuja (asioita, aterimia, vaatteita, pehmolelukasinukke, muumikirjoja ja kun neiti kasvaa, niin eikohan videoitakin hankita), vauvan pussilakanoita, kyparapipo, talvihaalari (taalla on ihan jarkyttavan huonot valikoimat vaikka meilla ihan kunnon talvi onkin!), ruskovillan silkkimyssy oli ihan vauvana meillakin. Suomalaisissa vaatteissa on enemman reippaita vareja ja meininkia, taalla ainakin tyttojen vaatteet on arsyttavan hempeita ja royheloisia.

 

Aventin pulloja myydaan taallakin, eli kylla loytyy pulloihin sopivia tutteja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me asutaan Kiinassa, joten ostan Suomesta sellaisia vaatteita mistä uupuu kaikki Disney hahmot ja muut piirroshahmot. Kiinalaisten maku on hieman sekava... :rolleyes: Mä tykkään P.O.P.in vaatteista, joten niitä ostan ja sitten myös Benettonin vaatteita. Myös ruokia ostan taas mukaan, jotta on reissuille muutama purkki varuiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käyn Suomessa aika usein, joten siellä tulee myös shoppailtua aika lailla. Käyhän muutkin tallinnalaiset Helsingissä ostosretkillä... Aika suuri osa mun äitiysvaatteista on Suomesta, siellä on paremmat valikoimat ja HM:llä myös edullisemmat hinnat kuin täällä. Vauvalle ollaan hankittu Muumilaakson vauvakirja, ja sitten joitain suomenkielisiä vauvanhoito-oppaita. Nehän on kyllä meidän käyttöön mutta hänhän niistä sitten hyötyy ;) Varsinaisia vauvalehtiä täällä ei oikeastaan ole kuin kahdesti vuodessa ilmestyvä yhden perhelehden lisuke, joten niitäkin olen ostellut Suomesta. Vauvalle pitäisi hankkia myös muutama oma kirja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohjoismaiden reissuilta on mukaan tarttunut tälle vielä syntymättömälle kaverille Tutan, H&M:n ja Lindexin vaatteita, Reiman talvihaalari ja makuupussi (osan näistä mun äiti on ostanut lapselle valmiiksi), Ainun pupu ja Ipanapa-cd:t, NameIt:n harsoja ja pari desingjuttua Tanskasta.

Vauvakirja piti ostaa Suomesta, mutten mä sitten tykännytkään niistä mistään niin erityisesti.

 

 

Jos ja kun saadaan varmaan lahjoja lapsen syntymän jälkeen, oon aatellut toivoa Ruskovillaa ja Brion leluja. Myöhemmälä iällä sitten erityisesti kirjoja ja Marimekon vaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän mennessä olen hankkinut vauvanvaatteita melkein pelkästään skandinaavimerkeiltä. Tykkään niiden väreistä, printeistä ja sukupuolineutraaliudesta. Esim. Tuttaa löytyy hyvin myös ulkomaisista verkkokaupoista, että ei tarvitse tilata Suomesta asti. Ruskovillaa tulee varmaan jatkossa hankittua ja ennen synnytystä ajattelin tilailla jostain suomalaisesta verkkokaupasta kestoliivinsuojia. Haluaisin myös äitiyspakkauksen makuupussin vaunuihin, eiköhän joku tuttu sellaisen minulle lähetä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, huomasin. Ne on molemmat ihan söpöjä, joskin se äitiyspakkauksen siilikuvioinen on ihan paras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finlaysonin tekstiilejä, Lindexin yms. iloisenvärisiä vaatteita, Reimatecin ja Po.Pin ulkovaatteita, Xylitol-pastilleja (isosiskoille vielä tosin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan nyt vajaa vuosi asuttu Yhdysvalloissa ja saman verran on vielä edessä ennen paluumuuttoa Suomeen. Bepanthenia on tullut hamstrattua Suomen reissulta, kun en ole löytänyt vastaavaa täältä, samoin suomenkielisiä lastenkirjoja. Varmaan meillä menee kans enemmän niin päin, että ostetaan täältä muutaman vuoden vaatteet lapsille paluumuuton koittaessa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilaisin ja ostelisin vaikka mitä mielelläni, mutta postikulut ja tullimaksut (50% kaikesta yli 50$ arvoisesta) estää. Suomeen tuskin olen menossa pitkään aikaan, eikä sieltäkään tännepäin ole vieraita tulossa, mutta yhdestä asiasta en tingi: suomenkielisistä lastenkirjoista. Mulle on tosi tärkeää, että meidän lapsi oppii suomea ja oppii pienestä pitäen nauttimaan kirjoista. Suomalaisten lastenkirjojen tarinat ovat myös erilaisia kuin täällä ja sitä kautta lapsi voi tutustua lumeen ja hiihtämiseen ja suomalaisen metsän eläimiin yms. Eli ensimmäinen yli kymmenen kirjan tilaus on jo lähtenyt ja lapsen ensimmäisten vuosien aikana varmasti niitä tulee paljon lisää. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä Suomesta ostettiin mukaan iso nippu suomenkielisiä lasten DVD:tä. PoPin kuori- ja muitakin ulkoiluvaatteita sekä liukuestesukkia hankin myös, sillä Ranskasta on aika vaikeaa löytää kunnollisia, kestäviä pihavaatteita ja PoPin sukat ovat muutenkin meillä must. Kimperipipoja on ostettu myös ja niitä ovat paikalliset kovasti ihastelleet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suomenkielisten lastenkirjojen lisäksi meille tilattiin hoitoalusta (täältä ei saa), vauvan pussilakanoita (täältä ei saa) ja itkuhälytin (täällä tosi kalliita ja huonolaatuisia). Pienempinä lisinä tuli sellaset bodyn jatkopalat (kuulostaa fiksulta idealta) ja aurinkolasit (täällä en ole nähnyt). Eli suurin osa on sellaista, joita en täältä saisi ja joita kuitenkin pidän hyvin tarpeellisina. Kaveri käy ostamassa ja pistää postipakettiin ja toivottavasti vältän tuontiverot. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruskovillan tuotteita, Suomi-tutit (:D), Muumi-pyyhkeitä, Nosh Organics:in vaatteita. Kirjat ja cd:t on ostettu netistä (paljon helpompaa kuin matkatavaroissa konkkaaminen, varsinkin kun postikulut on edulliset). Oikeastaan me saadaan melkein kaikki tarvitsemamme täältä, Suomi-ostokset on olleet vaan ekstraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suomalaiset lastenkirjat ehdottomasti. Onneksi niitä voi ladata koneelle äänikirjoina, joten ei tarvitse laukut väärällään kuljetella kirjoja maanosasta toiseen. Kaikenlaiset vähänkin retrommat ja nätimmät lastenvaatteet myös, sillä täällä lasten muoti on aivan älyttömän tylsää ja tavanomaista. En jaksa mitään tytöille vaaleanpunaista, pojille sinistä -ajattelua yhtään. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuu tietysti asuinmaasta, mutta omalla kohdallani pitkän pennin pelastaja on ollut ostaa käytettyjä kestovaippoja Suomesta. Täällä niiden käyttö on vielä hyvin marginaalista ja pienen "hippimutsi" -porukan juttu, joten käytettyinä ei juuri ole saatavilla. Bodyn jatkopalat tulevat myös tarpeeseen, varsinkin kestojen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now