Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Onneli

Jooga raskaana oleville

32 posts in this topic

En harrasta joogaa muuten, mutta kävin esikoisen odotusaikana äitiysjoogassa Shantissa. Oli kyllä todella kiva kokemus, mutta 90 minuuttia oli itselleni vähän turhan pitkä aika. Tunti olisi ollut ehkä parempi, mutta viikonloppuisin oli vain 90 minuutin tunteja. Ihanan rauhallisesti kuitenkin mentiin ja tuli niitä hengitysharjoituksia tehtyä. Kävin vielä rv 39+5 ja hyvin meni. Vauva syntyi vasta 41+2.

 

En tiedä, jaksanko tällä kerralla mennä, kun edestakainen matka kestää 3 tuntia ja nyt on tuo esikoinen vaatimassa huomiota. Jos joogapaikka sijaitsisi lähempänä, niin osallistuisin ehdottomasti nytkin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Se on itseasiassa vielä kauempana, kun me asutaan Latokaskessa. Kun kuljen julkisilla, sinne kestää melkein tunti, kun taas Shantiin kestää n. 40 min. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen käynyt joogailemassa raskauden aikana etenkin loppuraskauden aikana. Mammajooga-tunneilla olen käynyt satunnaisesti, mutta myös "tavallisilla" tunneilla. Tänään juuri olin hot jooga lempeä 90 minuutin tunnilla ja aika kivasti siellä jaksaa mukana. Hyvät ohjaajat osaa antaa korvaavia asentoja, kun kaikkea ei tietenkään voi enää tehdä tämän mahan kanssa (rv 37 menossa). Tuolla salilla jossa olen käynyt, myös nuo mammajoogat ovat ihan "kunnon joogaa", ei tietenkään hirveän rankkaa, mutta ei mitään pelkkää hengittelyäkään. Ja nekin tehdään lämmitetyssä salissa, minusta se on aika ihanaa, ihan eri tavalla siinä lämmössä paikat rentoutuu ja venyy.

 

Mulla jooga on auttanut alaselkäkipuihin tosi hyvin, välillä on joogasalille kävellessä ihan tuskainen olo, mutta takaisinpäin tullessa ei satu ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkukaupunki+vuorotyö on tuonut mukanaan sen, että joogailen lähinnä youtuben tahtiin. Nämä  Katy Appletonin äitiysjoogavideot on lemppareita, kun on niin lyhyitä että millaisena päivänä vaan ehtii tehä yhen ja jos jaksaa/ehtii niin enemmän. Noi on ihan "kunnon" joogaa, mutta saa vinkkejä miten voi helpottaa asentoja raskauden edetessä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harrastan joogaa ihan kotona itekseni, toistaiseksi nyt kolmannella kuulla ei tartte muuttaa harjotuksia mahan tai kipujen takia. Käsillä seisominen on kyllä jäänyt kun alhainen verenpaine aiheuttaa tosi pahaa huippausta välillä, niin en oo nyt uskaltanut kauheasti sitä harjotella.. :) Päällä seisominen onnistuu, koska se on mulla hallitumpaa, mutta täytyy laskeutua hyvin hitaasti jotta ei tule pyörryttävää oloa. Liikkuminen helpottaa mulla selkäkipua (ja pitää taatusti lantionpohjalihakset hyvässä kunnossa).. Viime raskaudessa huomasin kyllä eron ekaan, kun olin joogaillut ja harjotellut hengitystä.. :) Toivon että nyt pystyn jatkamaan ihan loppuun saakka normaaleja harjotuksiani. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0