Sign in to follow this  
Followers 0
Kurukulla

Suuri kysely äitiysvaatteista, osa 2 (äänetys toimii)

   82 members have voted

  1. 1. Paljonko maksoi kallein äitiysvaateostoksesi?

    • 0 €
      0
    • 1 - 20 €
      9
    • 21 - 50 €
      27
    • 51 - 100 €
      9
    • 101 - 150 €
      1
    • 151 - 200 €
      0
    • 201 - 250 €
      0
    • Yli 250 €.
      1
  2. 2. Kuinka monet liivit ostit raskausajalle?

    • 0 kpl
      14
    • 1-2 kpl
      22
    • 3-4 kpl
      8
    • 5-6 kpl
      1
    • Yli 6 kpl.
      0
  3. 3. Mistä ostit äitiysvaatteita?

    • Ns. hyvistä merkkiliikkeistä
      11
    • Ns. halpaketjuista (esim. H&M)
      38
    • Marketeista
      2
    • Kirpputorilta
      18
    • Huutonetistä, tori.fi ym.
      22
    • Vaukkarikirpparilta
      6
    • Jostain muualta, mistä?
      6
  4. 4. Vaihtuiko tyylisi raskaus aikana

    • Kyllä.
      0
    • Hieman.
      17
    • Ei.
      29
  5. 5. Korostatko pukeutumisessa mahaasi?

    • Kyllä. Haluan, että mahani huomataan.
      9
    • Kyllä. Se tulee luonnostaan näkyviin.
      25
    • En. Minulle on sama mitä ihmiset ajattelevat.
      9
    • En. Paremminkin piilotan mahani.
      1
    • En osaa sanoa. / Ei mikään näistä.
      2

Please sign in or register to vote in this poll.

8 posts in this topic

Rinnan ympärys kasvoi raskauden aikana, joten yhdet urheiluliivit ostin, jotka ovat ns. yhden koon mallia. Osaa äitiysvaatteista käytän yhä, sillä raskauden loppusuoralla mennään. Säilytän ne parhaimmat äitiysvaatteet seuraavaan mahdolliseen raskauteen, jottei tarvitsisi enää mammavaateostoksille lähteä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysin kaikki "äitiysvaatteeni" normimallistosta, joten ainuttakaan varsinaista äitiysvaatetta ei ole tarvinnut ostaa. Ostin kahdet samanmalliset kuminauhavyötäröiset housut, joita pesen vuorotellen ja niillä olen pärjännyt koko raskausajan. Mulla oli myös valmiiksi paljon tunikamallisia ja mekkomaisia paitoja. Hyvä puoli on se, että voin käyttää kaikkia sitten raskauden jälkeenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen ostanut muutaman äitiyspaidan henkkamaukalta, samoin farkut. Yhden kivan hameen löysin kirppikseltä. Sitten olen käyttänyt ihan normaaleja lörttömallisia neuletakkeja. Kevättä odotan siinä(kin) mielessä, että tarkenee jo liikkua paksuilla sukkahousuilla ja näteillä mekoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korjasin tämän äänestyksen. En siis kyllä muista millainen se viimeksi oli, mutta jatketaan tästä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farkut ja liivit on molemmat olleet n. 45 e ja siinä onkin hankintani. Farkut osettu "lastentarvikeliikkeestä", joka siis myy lastenvaatteita, vaunuja yms. mutta myös mammavaatteita. Rintaliivit sit ns. paremmasta liikkeestä.

 

Tyylini muuttui ehkä himpun verran, mutta suuremmaksi osaksi käytännön syistä. Nyt kun vatsa alkaa oikeasti näkyä, olen antanut vaatteiden korostaa sitä, mutta oisko noin rv 24+ viikoille pitänyt sen salassa, mikä oli kuitenkin melko helppoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin Topshopista ja Nextiltä pääosin, muutama paita taisi olla myös H&M. En halunnut mitään kovin kallista hankkia, koska käyttöikä kuitenkin aika lyhyt. Maha oli sen verran pieni, että vasta ihan loppukuukausien aikana tarvitsin varsinaisia mammavaatteita. Mammahousut kyllä otin käyttöön jo aika varhaisessa vaiheessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kallein ostos oli äitiysfarkut, nelisenkymppiä muistaakseni H&M:ltä. Kahdet uudet rintsikat ostin kun tissit kasvoivat. Muut vaatehankinnat raskausaikana olivatkin sitten kirppareilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0