Sign in to follow this  
Followers 0
forgetmenot

Kiinnittymisvuoto-gallup

   149 members have voted

  1. 1. Minä dpo-päivänä sinulla oli kiinnittymisvuotoa?

    • Dpo 1
      0
    • Dpo 2
      0
    • Dpo 3
      1
    • Dpo 4
      1
    • Dpo 5
      4
    • Dpo 6
      5
    • Dpo 7
      5
    • Dpo 8
      14
    • Dpo 9
      10
    • Dpo 10
      4
    • Dpo 11
      6
    • Dpo 12
      3
    • Dpo 13
      2
    • Dpo 14
      2
    • Ei ollut ollenkaan / en huomannut kiinnittymisvuotoa.
      96
    • En tiedä mikä Dpo-päivä oli, mutta vuotoa oli kuitenkin.
      11

Please sign in or register to vote in this poll.

54 posts in this topic

Dpo = days past ovulation eli päiviä ovulaation jälkeen. Itse ovulaatiopäivä on Dpo 0 ja siitä sitten lasketaan eteenpäin. Laitoin tuohon noita päivivaihtoehtoja nyt runsaasti listaan mukaan, todennäköisesti liikaakin sinne loppupäähän :)

 

Mitä on kiinnittymisvuoto tai kiinnitysvuoto?

Verensekaista emätinvuotoa eli veristä limaa, veriviiru pyyhkiessä, tuhrua jne. Ilmenee raskausviikolla 3+ ja johtuu hedelmöityneen munasolun kiinnittymisestä kohdun seinämään, jolloin pieniä verisuonia rikkoontuu. Kaikilla sitä ei välttämättä ole tai on niin vähän että jää huomaamatta.

 

Vaukkarien keskusteluketju aiheesta

 

Laitoin tämän gallupin tänne kuumeiluosastolle, koska kuumeilijoita tuo tieto lähinnä taitaa kiinnostaa :) Laitoin monivalinnan vastaukseen, koska vuotoa voi olla useampana päivänä ja toisaalta silloin voi halutessan vastata myös useamman kuin yhden raskauden osalta samalla kertaa. Selventävät vastaukset ovat myös erittäin tervetulleita! Saa selostaa vaikka tarkemmin vuodon koostumustakin :grin:

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin Dpo 11, mutta nyt kun ajattelen niin tuntuu vähän pitkältä ajalta kyllä ollakseen kiinnittymisvuotoa, mutta enpä tiedä mitä muutakaan vuotoa saattoi olla, ellei sitten vaan jotkut "valemenkat" (n. 25 päivää edellisten kuukautisten alusta). Oviksen varmasta ajankohdasta nyt ei ole tietoa, eli saattoihan tuo olla jo paljon aikaisemminkin :). Laskureiden mukaan sain noi menkka/ovisajat kun en niin kirjaa pitänyt.

 

Vuoto kesti yhden kokonaisen päivän ja oli ihan kirkasta verta ja aika paljon. Oletin toki, että menkat alkoivat, mutta eivät ne sitten sen päivän jälkeen jatkuneetkaan enää eikä muita vuoroja ole tässä raskaudessa ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmista on tullut ihan pieni vuoto, yhdellä vessakerralla bongattu tuhru, noin viikko siitä kun uskon olleen ns. SE kerta (oli niitä useampi, mutta olen jotenkin satavarma että molemmat pojat on saaneet alkunsa juuri päivä oviksen jälkeen olleilla vehtailuilla). 

Toisella kertaa sitten jo arvasin, että nyt olen raskaana kun oli niin selkeä yhteys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli itsellä dpo 8 ja 9 ja tuhrutti/vuoteli niin paljon, että olin ihan varma ettei sellaisen vuodon aikana mikään pysty tarttumaan kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joko dpo 8 ja 9 tai dpo 9 ja 10 on tullut sekä kahdessa eri raskaudessa tuota kiinnittymisvuotoa. Vuoto oli kylläkin todella vähäistä, pientä punarusehtavaa limaa tarttui paperiin parina päivänä vessakäyntien aikana. Aluksi epäilin tuota normaaliksi tuhruksi, jota tuli aina n. neljän päivän aikana ennen kuukautisten alkua. Tässä tapauksessa tuo kuitenkin loppui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin ja menkat pysyivät poissa. Tästä sitten osasin jo epäillä raskautta, varsinkin tässä jälkimmäisessä raskaudessa kun sama kuvio toistui perättäisissä plussakierroissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dpo 9-10  pientä ruskeaa tuhnua tuli, oli kyllä niin pientä että pikkuhousunsuojalla pärjäsi enemmän kuin hyvin, lähinnä vessassa käymisen yhteydessä huomasi vuodon. Tiesin heti mitä se oli sillä itsellä tuollaista pientä tuhruamista tapahdu normaalisti. Sitten vaan odotin kunnes pääsin tekemään raskaustestin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En huomannut kiinnittymisvuotoa, vaikka tunsinkin kiinnittymisen. Silloin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, tuli kyllä rusehtavaa vuotoa jonkin verran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole tällaista havainnut enkä ole kuullut, että kenelläkään tutullanikaan olisi ollut. Netistä olen kyllä paljon siitä lukenut ja huomannut monilla sitä olleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkään en tosiaan tiedä oliko kyseessä kiinnitymisvuoto vaiko "menkkojen" takia kun tuli päivä ennen ja jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa niin valkovuodon mukana sellaista ruskeaa tuhrua, pärjäsi ihan pikkuhousun suojalla oli siis hyvin pientä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä mitä oli, mutta keskiviikkona tuli aamulla vessassa pyyhkiessä jotain valkovuotoa/limaa paperiin, mikä oli vähän punertavaa. Ajattelin jo että menkat alkaa, mutta eivät alkaneet.

 

Nyt on siis menossa dpo 10, ovulaatio oli 31.12 ainakin testien mukaan. Ja tällä hetkellä kp 37. Ensimmäinen luomukierto puolen vuoden terolutien jälkeen, ja minulla pco, joten siksikin kierrot voi olla pitkiä.

R-testit näyttäneet negaa, jos malttais mielensä pariks päiväks ja testailis uudestaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä huomannut yhtään mitään, tuntuu että oviksen jälkeen olin ihan saharaa plussaan asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikko ennen positiivista raskaustestiä kunnon paksu kirkas limapläntti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minua kiinnostaisi tietää, monenko päivän päästä kiinnittymisvuodosta olette tehneet positiivisen raskaustestin?

 

Itselläni verensekaista valkovuotoa tänään kp 20, aika näyttää onko kyseessä kiinnittymisvuoto, tulen sitten tänne kommentoimaan, jos niin onnellisesti kävisi. Tekisi mieli testata mahdollisimman pian, sillä haluaisin tietää onko hedelmöityminen tapahtunut, vaikkei matkustaja pysyisi kyydissäkään. Eli, milloin kannattaa alkaa haaskata kallita raskaustestejä? :grin:  Milloin istukkahormonipitoisuus on kohonnut niin korkeaksi, että se teoriassa voisi testissä haamuilla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla meni 4 päivää ja silloin sain haamun, joskin selkeän sellaisen :) Mutta se on ihan älyttömän yksilöllistä, että miten nopeasti hormonitaso nousee, että jos ei 4 päivän päästä vielä näy mitään testissä niin en vielä menettäisi toivoa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla taisi mennä n.4-5 päivää haaleaan plussaan. En minäkään vielä heittäisi toivoa hukkaan, jos vielä heti silloin näy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään kp 22/28-29 ja juuri huomasin, että pientä punertavaa vuotoa alkoi tulla... Menkat on ollu tosi säännölliset imetyksen lopettamisen jälkeen, joten en usko et tää ois menkkavuotoa. Kuitenkin samalla tavalla kipuilee maha ja alaselkä kun menkkojen aikana! Kysymys kuuluukin, onko muilla ollu menkkamaisia kipuja kiinnittymisvuodon aikana? HELP??

Edited by Alyssa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuo alkanut raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 24.2... :( No joka tapauksessa, perjantaina 5.4 oli lääkkeellisestä menossa kp 41 eikä menkkoja oo näkyny vielä kertaakaan kkm:n jälkeen. Tuolloin kp 41 mulla oli kuitenkin ovis :D Kolme eri testiä sen näytti, ja talleteltiin tietenkin.

Nyt on sitten menossa dpo 10, tänään ja toissapäivänä tuli aamulla pienet limaiset punertavahkot vuodot, ja sitten ei ole taas tullut mitään. Tässä jännäilen olisko voinut tärpätä uudelleen heti keskenmenon jälkeen...Vielä ainakin r-testi nega.

Mulla on nyt ollu taas pientä närästystä, ja kyllä itellä ainaki on munasarjojen kohdilla ollu sellasta menkkamaista juilintaa, ja välillä jotenki selkä väsyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ainakin tuntui menkkamaisia jomotuksia kiinnittymisen ja kiinnittymisvuodon aikaan, että varmasti ihan normaalia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle ei tullut mitään oireita kiinnittymisestä, mutta raskaana ollaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0