Mammeli

Mitä päiväkotiin joulumuistamiseksi?

135 posts in this topic

Mitä olette vieneet päiväkotiin tai lapsen hoitajalle joulumuistamiseksi? Oletteko vieneet joka tädille erikseen (päiväkodissa) vai yhteistä viemistä koko porukalle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voisin vastata päiväkotitätinä mitä olen saanut jos sopii :D Eli jouluaikaan on ostettu usein suklaata, joko aikuisille yhteiseksi/ erikseen, kevääksi on sitten säästetty hienommat jutut, esim. viinipullot/ kukkia :) Tai no kukkana on joulujuhliin ostettu kyllä joulutähti/ joku muu joulun ajan kukka :) Myös kahvikuppeja tai jotain koriste-esineitä olen saanut. Nää nyt ainakin tuli mieleen ja kaikki on mulle kyllä ihan kelvannut :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä veisin ja haluaisin saada päiväkodin tätinä jotain syötävää, ettei jää nurkkiin sitten joku epämääräinen tavara lojumaan. Jos lapsen oma aikuinen tai perhepäivähoitaja on läheisempi ja tutumpi, ja tietää mistä hän tykkää, niin silloin voisin viedä jotain henkilökohtaisempaakin, kuten vaikka jonkin käsien/jalkojen hemmotteluhoitopakkauksen tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lähinnä mietin et jos kaikki vie jotain suklaata, niin syövätkö he niitä vielä pääsiäisenäkin??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai kauhee, mulle ei tällainen tullu edes mieleen! Hyvä pointti, vielä ehtii hyvin miettiä viemistä :lol: Mä taidan viedä jonkun yhteisen jutun kaikille tädeille eli todennäköisesti jotain naposteltavaa. Voiskin leipoa pipareita, kelpaiskohan ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se vähän riippuu paikasta, toiset kun on niin tarkkoja siitä että mitä niihin on lykätty, varmempi vaihtoehto ois ostaa kaupasta...tai sitten voi tietty lapsen kanssa koristella jokusen piparin, syököön tai jättääköön koristeeksi sitten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko tämä siis juttu, jonka "kaikki" tekee, että annetaan joululahjoja hoitajille? Entä annetaanko niitä sitten koko ryhmän hoitajille, vai pelkästään omallehoitajalle, vai miten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuka mitenkin, joko vaan omalle tai sitten kaikille :) Kyllä täytyy sanoa, että kyllä sitä ite alkaa viimeistään kevätjuhliin odottaa jotain tuomista, varsinkin siis jos lapsi on ollut sieltä elokuusta asti hoidossa :rolleyes: Vaikka eihän se mikään pakko tietenkään ole! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä ei ole mikään pakko muistaa enkä itse odottaisi mitään, mutta jos muistetaan, niin todella kivaahan se on. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ei tietenkään ole pakko muistaa! Itse ainakin haluan kiittää tätejä siitä raskaasta ja vaativasta työstä mitä tekevät lastemme kanssa. En vaan oikein tiedä että millälailla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

O-ou! hyvä, että bongasin ketjun, kun en olis mokomaa asiaa muistanut! Siis totta kai on kiva viedä jotain pientä hoitajille, meillä ne on ainakin niin loistavat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No näinpä! Eli jotenkin en vain ollut ajatellut koko asiaa... Hyvä, että tuli täällä puheeksi, niin ei joudu tavallaan noloon tilanteeseen, jos ja kun muilla on joulumuistiaisia hoitotädeille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Se vähän riippuu paikasta, toiset kun on niin tarkkoja siitä että mitä niihin on lykätty--

 

Mun mielestä on niiiin ihanaa että joku vaivautuu tekemään jotakin ihan itse, että älkää vaan tolla perusteella jättäkö tekemättä (vaikka en päiväkodin työntekijä olekaan ;)) Voihan niihin leipomuksiin liittää reseptin että tietävät mitä on käytetty. Jos yhteiseen kahvipöytään ovat tarkoitettu niin ihan varmasti maistuu suurimmalle osalle, harmillista tietysti jos jollain on keliakia tms, mutta kun ihan kaikkee nyt vaan ei ole mahdollista ajatella. :rolleyes:

 

Ja voihan joku halutessaan (ja osatessaan) leipoa jotakin maidotonta/munatonta/keliaakikolle sopivaa vaikka isommankin satsin, ja sanoa että nämä ovat sitten Pirkolle, laittakaa pakkaseen, ja aina kun saatte jotain herkkuja jotka ei käy Pirkolle, niin hänelle on oma varasto. ;) Jos siis tietää että joku hoitajista on esim. keliaakikko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko nää lahjukset tarkoitus viedä joulujuhliin vai antaa sit viimesenä hoitopäivänä ennen joulua vai miten? Ajattelin joulusuklaata ja joulukahvia ja -teetä viedä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä aattelin viedä myös jotain syötävää (tyyliin joulukahvia ja suklaata) koko porukalle. Meillä ei ole omahoitajasysteemiä, ja toisekseen päiväkodissa häärii hoitajien lisäksi keittiöporukkaa ja sijaisia, joten ajattelin että on kiva muistaa kaikkia. :) Ja jos veis vaikka jouluviikkoa edeltävällä viikolla jossain sopivassa saumassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tytön hoito loppuu nyt ihan näinä päivinä kun toinen vauva syntyy ihan pian, niin ajateltiin jotain kiitosta hoitoon viedä. Lapsille jäätelöt (varsinaisesti nämä on tytön tarjoamat synttärijäätelöt) ja hoitajille suklaata ja joku joulukukka olis kiva, mut mikä on sellainen, ettei vain aiheuta kellekään mitään allergiaoireita, vai onko sellaisia edes olemassa? Uskaltaako kukkaa siis viedä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en taida viedä mitään, kun poika on ollut suurimman osan ajasta poissa hoidosta erilaisten tautien takia. Kuitenkin maksetaan täydet maksut, vaikka hoitopäiviä on ollut alle puolet sovituista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan mietitty hoitotätien muistamista, mutta mitä siitä tulee jos hoitotädit saa meidänkin ryhmästä 16 konvehtirasiaa. Näin siis niin kuin kärjistettynä.

 

Tässä sitä kovasti mietitään sopivaa lahjaa. Nuo meidänkin hoitajat on kaikki niin ihania, että olis kiva jotenkin muistaa. Tykkäisköhän omahoitaja huonoa jos sille kutois vaikka villasukat? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin ostaa koko porukalle suklaalevyt, mutta toi on ihan totta et mitä jos kaikki saa 12 levyä :lol: Tietty vois ostaa jotkut kivat saippuat tai kynttilät. Meillä on päikkärissä 3 hoitajaa ryhmässä ja yksi työharjoittelija. Ostan kaikille. Se työharjoittelija on ollut meidän pojan suosikki.

Annetaanko nämä lahjat joulujuhlassa vai viimeisenä hoitopäivänä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun porukat on molemmat opettajia ja voi jestas sitä kukkien ja suklaiden määrää mitä ne aina lukukauden viimeisenä päivänä kotiin roudas. Eli joulukukkakin on hyvä, kunhan ei ole hyasintti, kun eihän sitä tiedä, kuinka hajuallergisia ne hoitajat ja niiden perheet ovat.

 

Mää ajattelin viedä Keltasirkkujen kahvi- ja teetaukovarastoon täydennystä, jota saa siis kaikki käyttää työtauoillaan, siis paketillinen Juhla Mokkaa ja Nordqvistin pussiteelajitelma ja ehkä konvehtirasia tai keksejä (ei pipareita, kun käytännössähän he syövät ne vasta joulun jälkeen...) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Annetaanko nämä lahjat joulujuhlassa vai viimeisenä hoitopäivänä?

Ei kai tähän ole mitään yhtä "oikeaa" ratkaisua. Jotkut antavat muistamisensa joulujuhlissa, toiset viimeisenä hoitopäivänä ja kolmannet joskus muulloin. Osa henkilökunnasta saattaa lomailla joulua edeltävät päivät. Jos siis haluat että saavat muistamisensa ennen joulua kannattaa viedä hyvissä ajoin..

 

Ja tuskin kukaan saa 12 suklaalevyä. :D Meillä oli ainakin muutama vanhempi, jotka muistivat henkilökuntaa AINA, suurin osa toivotti hyvät joulut sanallisesti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime vuonna veimme perhepäivähoitajalle suklaata, nyt ajattelin laittaa pojan kanssa askartelemamme joulukortin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Annetaanko nämä lahjat joulujuhlassa vai viimeisenä hoitopäivänä?

 

Meidän neidillä oli jo joulujuhlat perjantaina ja jotenkin tuntui hirveen aikaiselta laittaa mukaan joululahjaa. Ajattelin koko hoitaja porukkaa ilahduttaa makealla sit lähempänä joulua. Täs kyl kovasti mietin, et

osa jää tosiaan joululomalle joten taidan joulua edeltävällä viikolla viedä joulutervehdyksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now