Iridessa

Kokemuksia raskaustesteistä, vol. 2

666 posts in this topic

Mä korkkaan uuden ketjun, eli oon ihmetellyt noita Apteekin omia raskaustestejä, kun muut tuntuvat saavan niillä kauniintasaisen kontrolliviivan ja samanmoisen testiviivan ja mulle ne näyttää aina sellaista epätasaista, eli väriä on paksummalti toisessa kohtaa ja toiselta puolelta on haaleaa. Viivat tulee kyllä heti näkyviin. Ja siis molemmat sekä testiviiva että kontrolli on tuollaisia tosi epätasaisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka paljon kokemuksia teillä on sellasesta, että yhdentyyppisellä testillä negaa ja toisentyyppisellä plussaa? Käytän piheyttäni pregCheck -liuskoja, ja mua ärsyttää kun sieltä ei tule plussaa :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^oman kokemukseni mukaan pregcheck näyttää aika herkästi, jos raskaana on, tosin alussa viivat hyvin haaleita luonnollisesti on jos ennen menkkojen oletettua alkua aloittaa testailun. Esim. davidin liuskoista taas oon kuullut, että näyttävät hyvin hailakkaa pitkään, kun esim. just pregcheck näyttää jo kunnon viivaa. Hcg:n nousuhan saattaa olla hyvin yksilöllistä, eikä välttämättä kaikilla näy testeissä kovin aikaisessa vaiheessa. Testejähän on myös eri herkkyyksillä, mutta olen kuullut että kaikista herkimmät näyttävät helposti väärää positiivista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pihlajainen, mä sain ekalla kerralla Apteekin testiin just tuollaisen viivan et toinen pää oli paljon paksumpi ja toinen haaleempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^oman kokemukseni mukaan pregcheck näyttää aika herkästi, jos raskaana on, tosin alussa viivat hyvin haaleita luonnollisesti on jos ennen menkkojen oletettua alkua aloittaa testailun. Esim. davidin liuskoista taas oon kuullut, että näyttävät hyvin hailakkaa pitkään, kun esim. just pregcheck näyttää jo kunnon viivaa. Hcg:n nousuhan saattaa olla hyvin yksilöllistä, eikä välttämättä kaikilla näy testeissä kovin aikaisessa vaiheessa. Testejähän on myös eri herkkyyksillä, mutta olen kuullut että kaikista herkimmät näyttävät helposti väärää positiivista.

 

Kiitos vastuksesta.

Yhtä roskishaamua lukuunottamatta negatiivisia ovat olleet, mutta jotenkin olen vain "päättänyt" olla raskaana ja tässä vaiheessa on vaikea olla realistinen. Tänään vasta siis laskujeni mukaan pitäisi menkkojen alkaa, mutta ei ole näkynyt vielä vaikka kohtua polttaa yhä enemmän aivan uudella tavalla.

Kokeilen First Signalin kasetin ja (lähinnä harrastuksen vuoksi pregcheckin ovulaatiotestin) kun olen pari tuntia pidätellyt ja katsotaan, josko (negatiivisen..?) testituloksen tullessa saisin ajatukseni huijattua hetkeksi vaikka työn pariin.

 

Sen verran voin paljastaa, että hysteerisiähän tässä ollaan.. :) Lähinnä siksi, että raskausepäily tuli lääkäriltä täysin yllätyksenä ja oireista päätellen olen joko raskaana tai sairas.

Edited by Gemini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregcheckit saattavat myös herkästi antaa ns. viivanpaikkaa, eli harmahtavaa tai valkoista viivaa, mutta ilman väriä :) Mutta ovat kuulemma luotettavia, kun raskaus on kyseessä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negaa, negaa, negaa, kaikista negaa. Tuskin se raskaus/raskaudettomuus testiä vaihtamalla dramaattisesti muuttuu, Gemini hyvä.

 

..ja nyt loppuu OT, pahoitteluni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davidin testi (ei se herkkä vaan se toinen, 25 iu) antoi useamman viivanpaikan/hyvin hailakan haamun, vaikka raskaana en ole ollut. Aikaisemmin en ole niihin saanut mitään, ellen ole ollut raskaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla se Davidin testi antoi kyllä ihan oikean tuloksen, tosin viiva ei ikinä kunnolla vahvistunut. Ekat pari testiä tein samana päivänä kun kuukautisten piti alkaa, haamuja kummatkin. Clear Bluealla päivää myöhemmin selvä plussa ja sitten vissiin viikon myöhemmin (eli joskus 5+0) aikoihin tein vielä Davidin testillä uudestaan kun eihän ne yli-innostuneet aivot suostuneet uskomaan tilannetta kun ei tullut aamupahoinvointeja eikä mitään. Silloin tuli hieman vahvempi viiva mutta ei läheskään yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Pääasia että haamu aloittaa nyt taas päiväuniaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kävi viimekierrossa niin, että sain noin kp30 haamun pregcheckin liuskatestiin. Ja oli ihan väriä, ettei tainnut olla pelkkä viivanpaikka. Parin päivän päästä testi näytti kuitenkin puhdasta negaa, ja myös viikon päästä kun testasin uudestaan. Menkat alkoivat noin kahden viikon päästä tuosta haamusta. Ajattelin aluksi että oli varmaan rikkinäinen testi, mutta nyt mietin oisiko se voinut olla kuitenkin joku kiinnittymisyritys? Kuinkahan todennäköistä on että nuo testit antaa virhetuloksia? Paketin mukaan kuitenkin 99,9% varmuudella oikea tulos. Mutta miksi menkat alkoi vasta parin viikon päästä tuosta ja testit näytti negaa? Osaisikohan joku viisas sanoa, mitä tuossa kävi?

Niin ja kierto minulla ei ole lähelläkään säännöllistä, joten sen perusteella vaikea sanoa mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nuo pc:t reagoi ovulaatioon. Ovulaation aikaan tikkuun tuli selkeä haamu ja seuraavana päivänä oli nega ja siitä kaksi viikkoa niin menkat alkoi. veikkaan kertomasi perusteella että se viiva on ollu ovis:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohhoh, enpäs tiennyt että tuokin on mahdollista! Niin siinä varmaan on sitten käynyt. :) Kiitos inkeri__ !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veikkaan samaa. Tosin mä sain haamun noin 1,5vkoa ennen menkkoja. Toisaalta mulla oli alla keskenmeno, joten siitä plussa olisi voinut johtua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollu käytössä Wondfon raskaustestit, herkkyys 10 mIU (tai 25, ei noista vauvalan sivuista oikein ota selvää, mut käyttöohjeessa ainakin on toi 10). Aika haaleeta plussaa näytti dpo 13, 14 ja 17. Voipi siis olla, että noihin ei mitään huippuvahvaa viivaa ainakaan ihan alkuraskaudessa saa. Aikasemmissa kierroissa kun olen testannu, niin on ollu ihan selkeä negatiivinen, joten ainakin mulla noi testit on ollu luotettavia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä testasin tässä kierrossa kaks viivan paikaa apteekin omaan. Yleensä näyttänyt ihan puhdasta negaa. Verikokeen perusteella en kuiteskaan ole raskaana (piti varmistaa, jotta voitiin antaa vahvisterokote)... Taidan ens kierrossa testata jollain muulla merkillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen tässä muutaman päivän sisään tehnyt pari Davidin testiä ja haamua näyttää. Ehkä on hieman vahvistunut, mutta selvästi kontrolliviivaa haaleampi edelleen. Viivan näkee kuitenkin selvästi, ettei niin haalea ole. Oli varmistukseksi pakko tehdä Clearbluen digi, joka näytti 2-3vk. Pakko luottaa siihen testiin, sillä en yhtään tiedä milloin ovulaatio on ollut ja menkkoja ei ole ehtinyt tulla synnytyksen jälkeen. Mukava kuulla, ettei Davidin testin viiva välttämättä tummu kovin helposti, koska tässä tulee sellainen olo, ettei kaikki ole ihan kunnossa. 

Tätä testiä ennen olen saanut yhden plussan ja se taisi olla pregcheckin liuskalla. Testiviiva tuli välittömästi erittäin tummana, mutta raskaus oli jo oletettua pidemmällä ja digi antoikin 3+.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi menkat dpo 15-16 vasta, joten epäilen, etä jotain on yrittänyt tapahtua ja siks tuo AO näytti ehkä sitä haamujen haamua... Et ehkä siihen ensi kierrossakin voi luottaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, kertokaas onko teillä jotain luottotestejä joilla testailette?

Mikä apteekin testeistä teidän mielestä varmin? Onko täällä ketään joka plussannut "myöhäisillä" viikoilla 6---> ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oo apteekin testejä käyttänyt, mutta oon kyl tykännyt Cittarista saatavista Pregcheckeistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apteekin omilla oon testannut koko ajan, ihan selkeästi on näyttäny sekä negan että plussan. En kai voi kun suositella oman kokemuksen perusteella :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka herkkä RFSU:n raskaustesti on? Testasin eilen ja tänään aamulla Pregcheckillä, ja sitten tänään iltapäivällä tuolla RFSU:n testillä. Yleensä olen siis käyttänyt vaan tuota Pregcheckiä. Pregcheckin testiviiva oli selvästi tummunut eilisestä, mutta sitten iltapäivällä RFSU:n testi oli jopa haaleampi kuin aamun testi. :unsure: Ei paljoa kylläkään mutta vähän. Itse järkeilin tämän juuri sillä, että tuo Pregcheck on vaan herkempi, mutta onko kenelläkään mitään oikeaa tietoa asiasta? En mistään löytänyt tuon testin herkkyyttä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä joskus kans etin rfsu herkkyyttä ja ainut vastaus joltain keskusteluplstalta oli että 50. En sitten tiedä onko asia varma mutta pc on ainaki tosi herkkä ja viivojen tummuudethan vaihtelde erimerkkien kesken eli en huolestuis:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now