Iridessa

Kokemuksia raskaustesteistä, vol. 2

666 posts in this topic

Leighton: elä huolestu, eri merkkisten viivojen vahvuuksia ei pitäisi mennä vertailemaan, koska eri merkkisissä testeissä raskaus näkyy eritavalla, pääasia on, että se viiva ilmestyy siihen testiin :)  Ja olen kuullut, että rfsu:n testeissä viiva on usein haaleampi verrattuna pc:n testiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregcheckillä näyttää olevan ihan sama ohje kuin apteekin omalla testillä. Siis fontin väristä ja ulkomuodosta lähtien. Onko ne ihan yksi ja sama testi? Minulla apteekin testi näyttää negaa ja nyt kp31 ja alan olla kohta epätoivoinen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nellisi: jos oikein olen käsittänyt, taitaa olla sama valmistaja pc:llä ja apteekin omalla. Epätoivoon ei kannata vajota, tsemppiä piinailuun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään tietoa sellaisesta, että jos rtestiin tulee vain "testiviivan puoliska" siis että loppuosa viivasta jää pois ja toinen osa on tosi tummanpunainen? Mulle ei ole näin käynyt mutta tuttavani kysyi multa enkä osaa sanoa kun ei oo kokemusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sasa85: kuulostaa vialliselta testiltä, suosittelisin testaamaan uudestaan toisella testillä. Joskus testeihin saattaa tulla ns. värikertymä, mikä ei tarkoita kuitenkaan plussaa, mutta väriä testissä on näkyvissä, joskin epämääräisesti. En nyt tiedä kummin päin on puolikas, sehän on joillain testeillä ihan tyypillistä, että on pystyviivassa näkyvissä toisella puolella vain aivan haaleasti väriä ja toisella puolella runsaasti, se taas tarkottaa plussaa, vaikka toispuoleinen onkin. Miusta ei kyllä tainnut olla yhtään apua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unohdin ihan tämän. Totta tosiaan, se testi oli ollut outo mutta seuraava olikin näyttänyt ihan kunnon plussaa. Testi oli siis ollut liuskamallinen jossa tosiaan vaan puolet viivasta oli näkynyt.

Edited by sasa85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleeko pregchek testeihin  helposti roskishaamuja? ( Itselläni ei ole koskaan aikaisemmin tullut.) Tämän huomasin n.30min testin teon jälkeen http://aijaa.com/A5ERB5

 

Edit. oho, kuva tolleen hassusti.

Edited by kukkis85

Share this post


Link to post
Share on other sites

kukkis85: miulle tuli kemiallisessa, ennen kun tuli haamu ihan kunnolla ja sitten taas hävisi.. Ainakin viivanpaikkoja pc:n testeihin usein tulee ja kyllähän siinä pakkauksen ohjeessakin varoitellaan, ettei pidä tulkita testiajan jälkeen. Toivon kuitenkin, että siulla on kyseessä ihan oikea haamu ja siitä se vahvistuu :lipsrsealed:  ainakin selkeä on, kun näen näin kuvastakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitetaas tänne, että tuo PC:n roskishaamu vahvistui kyllä plussaksi, mutta tämäkään plussa ei valitettavasti kestänyt.

 

Tuolla ylempänä kyseltiin tuon RFSU:n testin herkkyyttä. Itse ostin noita testejä (oranssi kuvioinen paketti), kun lähikaupassa ei ollut muuta. Ne näyttivät kyllä plussaa, mutta haaleampaa verrattuna esim. PC:n testiin. Tiedustelin niiden herkkyyttä asiakaspalvelusta ja vastaukseksi sain:

 

-      kahden testipuikon pakkauksessa (oranssikuvioinen pakkaus) herkkyys on 50 mlU/mL hCG
 -    yhden testikynän pakkauksessa (lilakuvioinen pakkaus) herkkyys on 20 mlU/mL hCG

Edited by kukkis85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähiapteekista oli loppu kaikki muut paitsi Predictor early. Kellään käyttökokemuksia? Puketti ainaki väitti että testi olisi 99% oikeassa... noh, illalla näkee sit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No vastaanpa ite itelleni. Luin eri nettipalstoilta todella negatiivisia kommentteja (suomeksi ja englanniksi) ko testistä. Tietysti sitten tuli nega ja nyt kyllä mietityttää että josko sitä menis ostamaan jonkun muun testin... ko apteekkiin en ainakaan enää mee, sieltä oli kaikki loppu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oiskohan toi ollu se testi millä testasin negan 2pvä sen jälkeen kun menkkojen olis pitäny alkaa? Joku apteekin se oli, mutta ei niiden oma. Beigen/oranssin värinen muistaakseni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Mitkäköhän on hinta-laatusuhteeltaan parhaita(?) raskaustestejä? Mulla kun noista ei kokemusta (vielä) juurikaan ole, pari paniikkitestausta jollain apteekin omalla joskus vuosien varrella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^pinkki oli tuo. Ja todennäköisesti väärässä koska tuli nyt ainakin haalea plussa vauvalan testillä... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taeti, taitaa olla sama testi. Mä sitten oottelin 2vkoa, testasin uudestaan apteekin omalla selkeen plussan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heip! 

 

Nyt sain maailman selkeimmän viivanpaikan, jonka ajattelin jakaa teidän kanssa :) http://imgur.com/P6wKRjv

 

Siis väriä ei ole yhtään, täydellisen harmaa viivanpaikka vain :) Kyseessä RFSU:n raskaustesti. Muoks: Niin ja siis tuo viivanpaikka on piirtynyt testiin selvästi testiajan ulkopuolella :) 

Edited by helyes

Share this post


Link to post
Share on other sites

helyes: aika kurja testi kyllä, jos noin selkeä viiva ei merkitse mitään :huh:  siis joo, selvästi miekin näen viivan kuvassakin, mutten myöskään näe väriä olleskaan. Jospa se siitä kuitenkin vahvistuisi ihan oikeaksi viivaksi :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bertta: taitaa olla just samoja testejä, joita itsellä nyt käytössä. Oviksen kyllä bongasin helposti, tosin ainakin miulla näytti koko kierron jonkinlaista viivaa ja ovista tarkoitti vasta, kun testiviiva oli huomattavasti vahvempi kuin kontrolliviiva. Raskaustestejä olen ehtinyt testata vasta negoja noilla, mutta ei oo ainakaan miun käytöllä ollut mitään tulkinnanvaraa niissä, eli tähän asti hyvin toimineet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

helyes mää oon saanu monesti tolla kyseisellä testillä tollasia viivoja, (siis kunhan testi on "kuivunut") tai sanotaanko et varmaan joka testiin on tullut jonkinlainen viivanpaikka, mutta edelleen jatkan testaamista nuilla rfsu:n testeillä, kyllä se sitten myös selkeästi näyttää plussatkin. Mutta verrattuna PC ja rfsu, niin rfsu antaa himmeämpänä haamun mitä PC, ainakin mulla kävi näin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tepsa: Mulla taas pregcheck antaa himmeämmän haamun ku rfsu :D Mut laitoin tuon kuvan ihan sen takia, että ihmiset näkee sen ns. oikean viivanpaikan :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä jonkun kerran kokeilin PC:n testejä, enkä toista kertaa taida niitä käyttää. Mulla ne näytti aina jotain hemmetin viivanpaikkaa. En tiiä onko apteekin testi samaa sarjaa PC:n kans, mutta en siihen ole ainakaan saanut viivanpaikkoja. Enkä Davidin testeihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pc on varmaan vaihtanut jotain vuosien varrella, sillä muistan että viivat ois ollu paksumpia ja mitään viivanpaikkoja ikinä tullu.. apteekin testi on ollu aika varma mula aina ja Elivon testi oli selkeä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain davidin testillä haamun eilen aamulla. Tai oli se nyt sen verran hyvä haamu että mieskin näki siinä kaksi viivaa. Tänä aamuna sitten testasin s-marketista ostetulla  pregcheckillä eikä siihen tullut mitään. Sunnuntaina tosin pitäisi vasta alkaa menkat, joten aika aikaisinhan mä eilenkin jo testasin. Alkaa vaan olla edellisestä raskaudesta tuttuja oireita niin paljon. Torstaina vasta on varaa mennä ostamaan cb. Mutta ilmeisesti suurimmalla osalla on kuitenkin hyviä kokemuksia  pregcheckistä? Mutta onko se kuinka hyvä jos testaa ennen kuukautisten alkamispäivää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now