Sign in to follow this  
Followers 0
Jenny-Maria

Odotusajan mieliteot vol. 2

171 posts in this topic

Keskustelu jatkuu...

 

Aiemmin mainittiin paahtoleipä. Jep, täysjyväpaahtis. Jestas. Edellisessä raskaudessa oli hapankorppu+metukka+tomaatti, nyt paahtoleipä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on taikina. Siis raakana. En oo keittiössä viihtyvää sorttia, mutta nyt on tullu leivottuakin, jännästi pullat yms mahtuukin yhdelle pellille kun syön puolet taikinasta tekovaiheessa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nektariineja tullut vedeltyä aika holtittomasti :) Onneks välillä jotain terveellisempääkin mielitekoa, hehh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli paahtoleipä, juustolla tai pelkällä voilla alkuraskaudesta liki keskelle.

 

Nyt tehnyt mieli porkkanaa ja kukkakaalia. Dipattiinki porkkanoita ja kurkkua valkosipulidippiin ja tein omenasiivuja lisäks. Dippailin si omenasiivuja valkosipulidippiin -NAM!

 

Eldoradon Aamuhetki-mehua tekee mieli kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuntuu että hiilaripitoista ruokaa tekee mieli enemmän kuin normaalisti: pastaa, pitsaa ja leipää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pastaa ja mansikkajäätelöä. Mansikkajäätelö oli varsinkin alussa ja keskiraskauden aikana asia mitä himoitsin koko ajan. Nyt loppuraskaudesta himoitsen pastaa. Onneksi mies ei vielä oo kyllästynyt :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Appelsiinimehua, mitä tahansa jauhelihasta tehtyä ruokaa sekä nimenomaan tuo makarooni ja pasta.. No, kai se täytyy olla tyytyväinen että näinkin "terveellisiä" vielä ovat, varsinkin kun tekee täysjyväpastaan niin saa edes kuituja vähän enemmän kun perusversiosta. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans hiilaripitoiset. Eniten himoitsen puuroa (pitää olla Elovenan Omena-Kaneli puuroa), paahdettua ruisleipää ja nuudeleita.

 

Aiemmissa raskauksissa mulla on ollut keitetyt perunat himon kohteena.

Edited by Neferica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suolakurkkuja ja karjalanpiirakoita himoitsen :). Niin ja jostain syystä leivän päälle kinkkua, vaikka normaalisit menen tosi kasvispainotteisella ruokavaliolla :blush: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lontoon rakeita ja fazerin sinistä lontoon rakeilla. Täältä ei vaan oikein löydy niitä niin himo vaan pahenee!

 

Ja nyt uusin, raxin buffet himottaa ihan hulluna!! Ja matkaa lähimpään on yli tunnin ajo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime viikolla teki mieli koko ajan jotain rasvasta, yks ilta tein vielä iltakymmeneltä munakasta kun yhtäkkiä en mitään muuta osannut ajatellakaan, kuin munakasta.

 

Eilen kaupassa mies osti maustekurkkuja sellasesta irtomyynti-laarista, mä olisin voinut juoda vaan sen liemen sieltä! Voi luoja, miten hyvältä se etikka tuoksui..

 

Edit. tuli vielä mieleen, että yks päivä kaupan pullonpalautusautomaatin ohi kävellessä se sieltä leijaileva (normaalisti äärimmäisen vastenmielinen) imelä kaljanhaju sai mut huokaisemaan ihastuksesta. Hassua. :grin:

Edited by Engelina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla himona ollut alkuraskaudesta lähtien valkosipuli, sen tuoksu on niin ihana ja maku, oi että. Lisäksi Moilasen Pikku-Jääkäri ruisleipä, kirpeät kotimaiset omenat ja sitrushedelmät, nyt menee parhaalla satsumakaudella jopa 1,5kg pussi päivässä.

 

Karkkia, suklaata ja muuta makeaa ei alkuraskaudesta tehnyt yhtään mieli, nyt voin jo vähän syödä, mutta herkkuihin ei ole himoa ja kaupassa ei tee yhtään tuskaa kävellä karkkihyllyn ohi, toisin kun ennen raskautta.

Edited by Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kaikki mieliteot yleensä ehtineet mennä ohi siinä vaiheessa kun olen käynyt kaupassa niitä hakemassa ja kävelen kotiin. Naurattaakin ihan kuinka tulee surkean kauppakassin kanssa kotiin missä ei ole mitään syötävää itselle kun ei enää tee mieli :D Mutta eilen alkoi tehdä mieli kunnon appelsiinimehua ja sitä kävinkin sitten hakemassa. Hyvää mutta onhan se aika kallista joten ehkä en ihan tavaksi ota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Hedelmät

- täysjyväpaahtis kermajuustolla :lipsrsealed:

- Pirkan kanakolmioleivät

- rapeakuorinen vastaleivottu moniviljapatonki

- laittikokis (oon rajoittanut korkeintaan lasiin päivässä)

*drool*

Edited by Enna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koko raskausajan tehnyt mieli makeaa.

 

Nyt haaveilen suklaasta ja erityisesti joulusuklaasta! Slurps. Voi miksi en ostanut sitä hullareilta eilen :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

SnaXers-suolakeksejä sekoitettuna vaniljajäätelöön :ph34r: ruisleipä, kurkku ja tomaatti. Perusruoka. Pekoni :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yks päivä alkoi tehdä ihan hirveesti mieli mannapuuroa. En muista koska oon sitä viimeks syöny, enkä ainakaan ite oo koskaan ostanut. No tänään sit ostin. :grin:

 

Sen sijaan mikään makea suolaisen ruuan seassa ei nappaa yhtään. Ja erityisesti kanelin ja neilikan tuoksu ällöttää. Eilen ku oltiin äidin tykönä syömässä lihapataa ei oikeen ollut ruokahalua, kun samaan aikaan oli ällön kanelinhajuinen omenapaistos uunissa. Sit kuitenkin pystyin sitä omenapaistosta syömään jälkkäriksi ja maistui ihan ok. Outoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enemmän ällöttää kuin himottaa, mut sit ne mitkä himottaa, kyllä kans himottaa :D

 

-Appelsiinimehu (laimennettuna n. puoliksi vedellä)

-Satsumat

-Lihaliemiset keitot, tyyliin lihakeitto tai jauhelihakeitto. Tai karjalanpaisti!

-Hapankorppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin tänään karjalanpaistia ja se oli niiiiiin hyvää! Ruisöeivän ja oivariinin kera.... nam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hapolliset juomat! Nämä olivat alkuraskaudesta ihan ykkösjuttu ja välillä himo laantui, mutta nyt taas pari viikkoa on tehnyt niin mieli kaikkea hapollista. Ja hampaat kiittää. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin tänään karjalanpaistia ja se oli niiiiiin hyvää! Ruisöeivän ja oivariinin kera.... nam!

 Oiiii! Joutuukohan sitä tänään kokkauspuuhiin, himo alkaa oleen valtava. Ja paaaaaljon sitä lihalientä.

 

Jännä toi hapolliset juomat! Mä taas en ole saanut koko alkuraskaudesta (nyt 9+5) saanut alas mitään hapollisia juomia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollut viime raskaudessa mitään mielitekoja, mutta tällä kertaa raejuusto on maistunut jotenkin erityisen ihanalta. Ja nyt on alkanut tehdä mieli verilettuja, vaikka hemppa oli pari viikkoa sitten vielä 130.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0