Sign in to follow this  
Followers 0
Jenny-Maria

Odotusajan mieliteot vol. 2

171 posts in this topic

Satsumat. Aijai ku ne on hyviä nyt! Voin helposti vetää niitä viisikin putkeen, enemmänkin menis mutku pitää säästää lapsellekin niitä, tmraukka aina huolissaan että "saanhan äiti mäkin sitte sattumaas (sic)" :girl_sigh:

 

hapolliset juomat maistuu nyt. Tosin viimeksi tuli stoppi happojuomille siinä ekan kolmanneksen jälkeen. Oon vissyn suurkuluttaja, se pitää vähän suolatasapainoa yllä etten oo aina pyörtyilemässä :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen kaupassa mies osti maustekurkkuja sellasesta irtomyynti-laarista, mä olisin voinut juoda vaan sen liemen sieltä! Voi luoja, miten hyvältä se etikka tuoksui..

 

Edit. tuli vielä mieleen, että yks päivä kaupan pullonpalautusautomaatin ohi kävellessä se sieltä leijaileva (normaalisti äärimmäisen vastenmielinen) imelä kaljanhaju sai mut huokaisemaan ihastuksesta. Hassua. :grin:

Sori, mutta mä painuin vessaan yökkimään tän luettuani. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan kamalaa, miten tekee mieli Missä X:ä!! Voisin syödä vaikka pari pussillista joka päivä... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vaihtunut mieliteot marjoihin ja hedelmiin. Mulla vois mennä klementiinejä ja pakastemansikoita vaikka kuin paljon. Puurokin edelleen maistuu, mutta nuudelit...yök.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ollut ennen raskautta varsinainen herkkuhiiri, mutta nyt ei maistu karkit, kakut eikä sipsit ollenkaan. Meillä oli tässä kavereita istumassa iltaa perjantaina ja toivat kaikenlaista herkkua, itse leivoin mutakakun. Noh, karkkia on varmaan 500g jäljellä, ei tee mieli yhtään. Sipseihin en ole kajonnut perjantain jälkeen. Mutakakku lepää jääkaapissa kaikessa rauhassa.

 

Sen sijaan hedelmät maistuu edelleen, erityisesti appelsiini ja satsumat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Satsumat, appelsiinimehu, happamat marjat. Yleensäkin kirpeät ja pistävät maut... Tämän lisäks varrasleipä (eli se kuivattu, kova ruisleipä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiiwi, omena, porkkanat.

 

Omenanpalat dipattuna valkosipulidippiin (siihen estrellan valkosipuli ja kermaviiliin sekoitettuna) -NAM!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehut, appelsiini erityisesti, hedelmät ja marjat, lohi- tai katkarapupastat. Lisäksi jälkiuunileipä.

 

Inhokkeja maustekurkut ja tilli (pelkkä tillin haju sai voimaan pahoin), liha, erityisesti possun liha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin on noita mandariineja ja kiiwejä syöty ties kuinka, sekä kaikki mansikat pakkasesta :grin: No, parempi se on tuollaiset terveelliset himotuksen kohteet! Niin ja kyllä sitä suklaatakin tekee mieli... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tekee mieli ihan kaikkea suolaista. Ihan sama mitä on, kunhan siinä on paljon suolaa. Tosi outoa, yleensä mulla on alkuraskaudessa vaan oksettaneet ne! Nyt on viikkoja siis vasta 6+0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en aluks yhdistäny tätä raskauteen, mutta nyt kun mietin, niin himo alkoi niihin aikoihin ku ois tullut viikko hedelmoityksestä... Mun tekee mieli makaronia. Voisin iltaisin syödä ruuaksi pelkkää pastaa al burro eli siis  makaronia voilla. Oon kuitenkin laittanut itselleni ehdon, että pitää saada myös proteiinia :D

 

Ja ongelmanahan on, että mulla on koko ajan jano, mutta en oo vielä löytänyt juotavaa, jota tekisi mieli juoda...

 

(Voitte arvata mitä tuli otettua töissä tänään lounaalla lisukkeeksi kun ruokalistan lisäksi tarjolla olikin myös bolognesea :grin: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla on makaronin tilalla riisi :D. Erityisesti basmati- tms riisi. Kävin tänään kaverin kanssa intialaisessa lounaalla ja olisin vaan halunnut kaapia lautasellisen riisiä itselleni. No okei, tulinen kanacurry maistui kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en normaalisti syö punaista lihaa mutta nyt himottaa lihakin.

Siis jouduin elämäni ekaa kertaa tekemään lihapulliakin kun erityisesti jauheliharuoat himottaa. Eineksiin en silti ole sortunut, siksi tein ite.

Samaten himottaa moniviljapaahtoleipä ja sen päälle härän kylmäsavupaistiviipaleet *slurps*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä himoitsen kanssa pastaa ihan hirveästi. Voisin elää lasagnella, cappelipastalla, spagetilla...! Suolainen himoittaa myös. Äsken vedin paistettuja pekonisiivuja pelkältään... :blink:

 

Hapankorput ja satsumat pitävät pahan olon parhaiten loitolla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Satsumat oli mullakin himona ja söin niitä 1,5kg päivässä, mun makuun paras kausi oli ja meni. Joulua kohti alkaa tulee klementtiinit ja ne ei oo hyviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki liha :lol:

En oo raskautta ennen syönyt punaista lihaa juuri lainkaan. Nyt vaan haaveilen karjalanpaistista jne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdessä vaiheessa himoitsin kamalasti uunilohta ja salaattia ja sitä tulikin syötyä tosi paljon. Avocado on toinen himotus. Erilaiset salaatit ehkä muutenkin. Makeaa tms en juuri ole himoinnut. Painoa on silti tullut jo yli 15kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0