Ella_

Haaste: Lahjoita vaate vähävaraiselle

155 posts in this topic

Täällä foorumilla aktiivisesti pyörivä ihana nainen (ilmoittautukoon itse tänne halutessaan) kertoi avoimesti siskonsa tilanteesta, jossa kovin vähävaraiseen perheeseen on syntymässä poika.

 

Tarina kosketti minua ja ajattelin lähestyvän joulun hengessä heittää ilmoille haasteen Vaukkareiden omasta joulupatakeräyksestä tätä perhettä tukemaan. 

 

Täten haastan jokaisen vaukkarilaisen lahjoittamaan yhden vaatteen tai tarvikkeen esikoislastaan odottavalle. Kerätään näistä paketti, jonka kuvaan sitten tänne. Toiveissa olisi vaatteita eri koossa sekä toki muuta tarpeellista tarviketta.

 

Jos otat haasteen vastaan, ilmoittaudu täällä niin laitan yksäriä. Kyseinen perhe sijaitsee pk-seudulla, mutta postikin kulkee ;)

 

Antamisen iloa!  :give_heart:

 

 

Päivitetty lahjoituslista löytyy myöhempänä ketjussa :)

Edited by Ella_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, että täältä löytyy kiinnostuneita! 

 

Laitan teille kaikille yksäriä ihan kohta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun pieni sydän on ihan sykkyrällä kaikkien hyväntahtoisuuden kanssa <3

 

Laitan teille yksäriä naiset :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietin tässä, että pitäisikö osallistujien laittaa vaikka tähän ketjuun, että mitä on joulupataan laittamassa? Että paketti olisi mahdollisimman laaja ja mahdolliset turhat päällekkäisyydet poistuisi. Mitä mieltä muut ovat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oikein loistava idea! Ja jos ei jostain syystä halua laittaa tähän yleiseen tietoon niin sekin ehdottomasti käy. Mutta etenkin ne, kenellä on paljon tavaraa nurkissa, voivat sitten valita lahjoitettavaksi jotain hyödylliseksi katsomaansa :).

 

Plus että mua ainakin kauheasti kiinnostaa, mitä olette lahjoittamassa! :)

 

Mä en ole itse vielä oikeastaan miettinyt. Vaatteita on jäänyt vino pino jo pieneksi, eli valitsen ehkä itsekin sen mukaan, mitä täältä ei muilta tule. Myös käyttämättömiä aluslakanoita mulla on ihan liikaakin, lisäksi avaamattomia pakkauksia talkkia ym., jotka voisin lisätä pakettiin, vaikka ei olekaan vaatetusta. Samoin pieneksi jääneitä vaippoja (kertiksiä) löytyy, joten niitäkin voisin lisätä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin voisin olla mukana. Pieniä vaatteita meillä on ainakin paljon. Olisi hyvä tietää, koska lapsi syntyy (vaikka yksärillä, jos tähän ei tietoa haluta laittaa). Mietin vain, että jos syntyy esim. kesällä, niin 50cm toppapuku voi olla vähän turha tai pienet hellehatut talvella.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, laitan teille yksäriä!

 

Tarkkaa ajankohtaa en itseasiassa suoralta kädeltä tiedä, mutta kun sukupuoli (poika) on jo tiedossa, niin osuu väkisinkin kylmään kauteen, tai näin mä järkeilisin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voin ainakin tähän laittaa, että jotain vaatetta varmasti, tod. näk. kuitenkin koossa 62-68 koska pienempiä ei enää mulla nurkissa juuri pyöri. Harsoja olis kanssa aika hyvä pino..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Laitan sulle fb:ssä osoitteen kun mun vaukkarimailiboksi menee ihan tukkoon (kun teitä ihania lahjoittajia on niin paljon <3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mukana. :)

 

Muakin kiinnostaa mitä muut laittaa, koon ja ylä-/alaosan osalta. Tietää valita oman. Huudelkaapa kun olette valinneet. :) Itse pistän jonkun vaatteen ja seuraksi varmaan parin kestoliivinsuojia. Lakanoita sun muita löytyisi mutta postittavana pysyttelen kirjetasolla ja vien isommat oman kaupungin SPR:lle. Paikallisilta varmasti kiva lisä. :)

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi Ella_! :girl_in_love:
Ihan tippa tuli linssiin, kun tämän bongasin.


Kyseessä on siis minun pikkusiskoni, jonka elämä suistui raiteiltaan melkein kymmenisen vuotta sitten ja on nyt raskaaksi tullessaan saanut vihdoin skarpattua miehensä kanssa. Teininä tehdyt huonot valinnat on johtaneet siihen tilanteeseen, ettei siskollani ole mitään koulutusta, ei työpaikkaa ja kymppitonnien ulosotot niskassa. Asuntolapaikasta on luovuttava tammikuun lopulla, koska siellä ei saa lapsen kanssa asua, ja uudesta kämpästä ei ole vielä mitään tietoa.

Tuleva lapsi on nyt kuitenkin selkeästi tuonut toivoa sekä siskoni, että miehensä elämään, ja itse aion tehdä kaikkeni, etteivät he tuntisi jäävänsä tyhjän päälle. Omalle lapselleni on tulossa serkkupoika, minusta on tulossa täti, ja tahdon uskoa, että hurjankin historian jälkeen on mahdollista kasvaa hyviksi vanhemmiksi.

Tuhannet kiitokset jo etukäteen kaikille, jotka aikovat osallistua ja lahjoittaa jotain, pientäkin :lipsrsealed:

Itse annan eteenpäin pari kassillista vaatetta, lelukaaren ja aikaani tälle tulevalle perheelle niin paljon kuin kykenen.
Tällä viikolla lahjoitin siskolleni myös ison kassillisen äitiysvaatteita sekä lainasin imetystä ja lasten kasvatusta käsitteleviä kirjoja.


Pojan laskettu aika on maaliskuun puolessa välissä, kun sitä täällä aiemmin pohdittiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now