Pipsis

Turhin tavara äitiyspakkauksessa?

54 posts in this topic

Mulla on kokemusta vaan 2006 VM äitiyspakkauksesta, mutta siitä tuli kyllä käytettyä kaikkia tuotteita edes vähän. Ainoastaan ne äidille tarkoitetut pikku esitteet ja opukset olivat niin ahdistavia että vippasin roskikseen. En kuitenkaan ottanut pakkausta toiselle lapselle, kun ekakin oli vielä olemassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2013 pakkauksessa turhimmat olivat valkoiset ja siniset lötköt puolipotkarit.

 

Eniten käytössä lila kestovaippa, oranssit pilkulliset housut, lämpömittari, purulelu ja valkoinen lakana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ottanu yhden äitiyspakkauksen ja oikeastaan kaikki oli aika turhaa vaatteita en lapsella ikinä käyttäny ne oli mun mielestä kamalat. Kondoomit oli iha turhat. Ainoo mitä tuli käyttöön oli kylpymittari, pukluliinat ja harja sekä joku vauvanrasva niin ja se makuupussi. Kakkosen kohalla en oo ottanu ja en sitten tiedä edes otanko tulevaisuudessa jos ja kun saan kolmannen lapsen. 

Edited by wertyh

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Miksi sä otit pakkauksen jos ei siellä oikein mitään tarpeellista ollut? 140 eurolla ostaisi kuitenkin nuo käyttämäsi tavarat ja muutakin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä turhimmat oli kestot kun emme kestoilleet ja laitoinkin ne heti eteenpäin niitä tarvitsevalle, vanupuku ei ollut oikein missään vaiheessa sopiva ja jotkin muutkin vaatteet oli niin erikoiset mitoitukseltaan että käyttämättä jäi.

 

Eniten meillä käytössä oli makuupussi, harsot, toppapuku lisukkeineen ja oikeastaan kaikki tarvikkeet (kynsisakset, harja, kylpymittari yms.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harsot. Ei tarvittu niitä sitten mihinkään. Vauva ei koskaan puklannut (silent refluksi) eikä muutakaan käyttöä ollut.

Edited by Arby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yllättävää. Meillä tuo monen parjaama vanupuku on ollut kovassa käytössä, kun on ollut niin leuto talvi. Ihan huippu kaukalossa.

 

Meillä potkarit ovat olleet tosi vähällä käytöllä, kun tykkään pitää housuja ja sukkia. Muovitettu frotee käyttämättä, kuten myöskin patja. Meillä vauva nukkui aluksi vaunujen pehmeässä kantokopassa, jonka nostimme pinnikseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä pahin turhake olivat liivinsuojukset, niille ei ollut mitään käyttöä. Uusimmassa pakkauksessa niitä ei taidakaan olla. Myöskään vesilämpömittaria ei taidettu käyttää kuin kaksi kertaa. ja kondomeja ei kertaakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuoden 2013 pakkauksesta aika moni vaate jäi pitämättä, kun mitoitus ei vaan istunut: niska-haaramitta jäi lyhyeksi ennen kuin potkarit ja bodyt olisivat muuten olleet sopivia, puolipotkuhousut olivat tosi kummallisen mallisia myös ja superpitkäjalkaisille suunnatut. Ihan pienimmät potkarit ja valkoiset bodyt olivat melko lailla käytössä. Vanuhaalari oli tosi hyvä alkusyksystä ja myöhemminkin talvella juuri autoillessa, toppahaalaria on myös käytetty paljon, samoin kypärämyssyä. Toppahanskat ja töppöset olivat hyvät mutta pian pienet kesällä syntyneelle. Harsoja ja muovifroteeta käytetään vaipanvaihtoalustana hoitolaukussa mukana. Ruokalappu oli hyvä, kun sen sai pienen kaulan ympärille sopivaksi, mutta laminointi siitä lähti tosi nopeaan kulumaan. Hoitotarvikkeet ovat olleet käytössä. Laatikossa säilytän tulevien kokojen vaatteita, tosin nyt koon vaihtumistahti alkaa hidastua, joten kaapit alkavat olla ihan varteenotettava vaihtoehto kun tavaran määrä vähäsen vähenee.

Turhimmiksi meille osoittautuivat erilaiset pipot (tylsiä ja/tai isoja), makuupussi ja toinen kestovaipoista jossa imu oli ommeltu kiinni vaippaan, ihan tuskaisen hidas kuivumaan, ei voinut käyttää. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanupuvut kahdessa pakkauksessa jäi käyttämättä ja pelkäänpä, että tässä kolmannessa käy samoin. Nytkin otimme pakkauksen, kun ikäeroa on senverran, että vauvatavarat on ehditty jo laittamaan pois. Eniten käytettyjä varmasti oli harsot varsinkin esikoisen kanssa, koska hän puklaili todella paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Hmm, niissä kestovaipoissa lukee 5-10 kg eli kyllä ne vielä voisi ottaa käyttöön!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos tiedosta! Muistin vaan, et ne oli jostain 4-5 kiloisesta alkaen, mut en sitä kuin pitkään niitä vois käyttää. Eli täytyykin koittaa mitä neiti sanoo isommasta pepusta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vuoden 2013 laatikko.

Mä annoin kestovaipat kaverille, eli tavallaan meille ne oli turhimpia. Samoin liivinsuojat.

Se makuupussi on ollut tosi vähällä käytöllä, kun saatiin lahjaksi samantapainen, mutta mun mielestä parempi pussi. Jotkut vaatteet jää varmaan kans vähälle käytölle, kun näyttää niin leveältä tuo malli. Se villapipo meni ihan ihme mytyksi pesussa (villapesulla pesin), niin voi olla että en hirveästi käytä.

 

Käytössä on olleet harsot, muovifrotee, lämpömittari, pahvilaatikko ja patja, lakanat, sekä osa vaatteista. Se muu pikkutavara, kuten hammasharja, purulelut ja kortsut tulee varmaan myös käyttöön.

 

Paras ja käytetyin tavara on ollut ne tiikerilapaset!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^En tiedä ketään kellä pipo ei olisi mennyt pesussa pilalle, itseni mukaan lukien. Kaikki mun kaverit, joilla on 2013 vuoden laatikko, on sanonut pipon kutistuneen ja menneen mytyksi ohjeen mukaan pestynä.

 

Meillä siis myös edellisvuoden pakkaus, näin reilun kuukauden aikana en ole käyttänyt vaatteista mitään muuta kun tiikerisukkia -ja lapasia. Kestovaipat annoin kestoilevalle kaverille. Tarvikkeista enempi onkin ollut käytössä, eniten harso ja lämpömittari. Vaikkei vaatteita ole tullut käytettyä, eikä ehkä tulekaan käyttöön, niin silti sanoisin pakkauksen olevan hyödyllinen ja kiva että Suomessa sellainen tarjolla on. Olen vähän sitä mieltä, et ilmaisesta turha valittaa.

Edited by Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No mä vähän ihmettelinkin, että mikä siinä pipon pesussa meni vikaan, kun muuten villavaatteet on kestäneet tuon pesukoneen villapesun...

 

Niin ja samaa mieltä myös siitä, että tuo äitiyspakkaus on ihan loistava juttu, vaikka tavaroista tulisi käytettyä vain pieni osa. Mä näen sen koko pakkauksen idean siinä, että siitä hahmottaa, mitä kaikkia erilaisia vaatteita/tavaroita voi vauvalle sitten itse ostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikkei vaatteita ole tullut käytettyä, eikä ehkä tulekaan käyttöön, niin silti sanoisin pakkauksen olevan hyödyllinen ja kiva että Suomessa sellainen tarjolla on. Olen vähän sitä mieltä, et ilmaisesta turha valittaa.

Samaa ja eri mieltä. Verovaroinhan nuo pakkaukset rahoitetaan, joten jos siellä on tavaraa jota juuri kukaan ei koe hyödylliseksi tai on huonoa, niin onhan se ihan hukkaanheitettyä rahaa. Mutta valittaminen ja kehittävän palautteen antaminen ovat toki eri asioita. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saatiin vuoden 2014 äitiyspakkaus. Kestovaippa turhin, muut on tai tulee jossain vaiheessa käyttöön. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 2013 pakkaus. Täysin turhaa tavaraa ei mielestäni ole. Jotkut vaatteet nyt jää käyttämättä (kuten kietaisubody joka on mun mielestä älyttömän hankala pukea vauvalle joka vaan jumppaa ja heiluu ympäriinsä...), mutta vähälle käytöllehän nuo ihan pienimmät vaatteet nyt jää joka tapauksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä veikkaisin, että meille tulee kyllä suurin osa käyttöön. Saatiin 2014 pakkaus. Vaatteista tykkään suurimmasta osasta ulkonäöltään ja niistä mitä tähän mennessä ollaan käytetty myös käytännöllisyydeltään. On siellä pari-kolme rumaa vaatetta, jotka varmaan jää käyttämättä. Hoitotarvikkeet nyt on hyvät, ja kestovaippa on kovassa käytössä. Liivinsuojat kyllä on aika kehnot imukyvyltään, itse tekemäni ovat parempia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turhin ehdottomasti ne pienet, ohuet tumput... Niissä on niin naurettavan lyhyt varsi, että ne eivät pysyneet kädessä sairaalasta kotiuduttaessa eikä varsinkaan nyt 3 kuukauden iässä. Paksut tumput ja molemmat sukat sen sijaan aivan loistavat (ohuet sukat meillä käytössä sisätumppuina raapimisen vuoksi :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now