Solina

munajohdinten aukiolotutkimus

500 posts in this topic

Itse raskauduin tästä aukkarikiertosta. Ollaan yritetty 1v8kk ja lisäksi oli letrot+pregnyl. Ehkä nämä yhdessä toimi, mutta pelkistä lääkkeistä ei edellisessä kiertossa ollut apua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin Kirsty kuitenkin huojentunut, että edes oikea tuuba on varmuudella auki, eikä vasemmankaan tilanne ihan toivottomaksi sinetöitynyt. Jaksaa paremmin sinnitellä tämän odotusajan seuraavaan IVF-hoitokiertoon, kun on ainakin teoriassa edelleen mahis onnistua myös kevyemmillä hoidoilla / luomuna :)

 

Onnittelut SuzieL! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo se on varmasti helpottava tieto Töhö, ymmärrän täysin. Tosi turhauttavaa olis yrittää odotellessa ilman varmuutta onko edes auki kumpikaan! :)

 

Ja onnea SuzieL, mahtavaa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tehtiin aikoinaan aukkari kahdesti, ja tulos oli kummallakin kerralla sama fifty-sixty kuin sulla Töhö, eli täyttä varmuutta aukiolosta ei saatu, mutta ei myöskään varsinaisia viitteitä tukoksesta (kipua tms.). Epäselvän tuloksen takia sain kuitenkin lähetteen munajohdinten tähystykseen, jossa sitten todettiin molempien puolten olevan auki. Eli tosiaan toivoa on sulla hyvinkin myös vasemman tuuban suhteen, vaikka virtausta ei saatukaan näkyviin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei.Minulla on kysymys.Munun pitää tehdä mynajohdinten aukiolotutkimus ja onko kipeä ja tuleeko sen jälkeen raskaksi?Kiitos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei Snapper!Kiitos vastauksesta.Toivotan,että autta tutkimus minua,koska tein verihormoneja koet on on.Ei ole ongelmia.Odotan pitka aika tämä vauva.Minulla on jo 1 lapsi ,mutta haluan toinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiki25: joitakin sattuu joitakin ei. Minusta se tuntui suunnilleen samalta kuin nenään menisi vettä, eli inhottavalta mutta ei kipeältä. Tuleeko raskaaksi aukiolotutkimuksen jälkeen, riippuu siitä onko johtimet auki. Tukokset voi aueta tutkimuksessa. Vedellä huuhtelu voi myös sopivalla tavalla herätellä limakalvoja, ja alkio kiinnittyy paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli näköjään *Kiira* multa mennyt aiemmin tuo sun kommenttisi ohi, kiitos rohkaisevasta vertaiskokemuksesta  :) Jälleen kerran täällä ollaan jännän äärellä eli piinapäivät menossa, joten tosiaan ainakin teoriassa olisi mahdollisuus onnistua, tässä IVF-hoitoa odotellessa. On tosin myönnettävä, etten oikein enää osaa uskoa raskautumiseen ilman koeputkihommia, mutta ainakin on taas yritetty -_- Tulitko sä lopulta raskaaksi luomuna/kevyemmillä hoidoilla vaiko IVF-hoidoilla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut raskaksi?Mitä sinun vika,voitko sanoa?.Koska minä toivotan tästä tutkimus tuleen raskaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiki25 - Tuo on monesti niitä ensimmäisiä tutkimuksia mitä pareille tehdään, jos raskaus ei ala. Vaikka tutkimuksessa todettaisiin, että munanjohtimet ovat auki, niin silti hyvin harvalla raskaus alkaa heti tutkimuksen jälkeen. Toiset voivat silti tulla raskaaksi ilman lääkkeitä ja hoitoja, toiset tarvitsevat lääkkeet ja hoidot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei Anastasia.Kiitos vastauksesta.Minulla on 1 lapsi ja odotan toinen pitkä aika ja ei tulee.Aloitin mennä lääkärin ja tein AMH,FSH ja TSH ei ole ongelmia kaikki in normalli.En tie mitä on vika ja toivotan tällä viiko tutkimus jälkeen tulee.Kiitos kaikki.

Edited by Kiki25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko saman kokeneita seuraan asian.  Eli minulla oli toinen munanjohdin tukossa, sen huutelivat ja toinen kyllä ihan auki, munasarjat normaalit. Oletteko tullu raskaaksi huuhtelun jälkeen normaalisti,  onko siis vaikeuttanut raskaaksi tuloa jos toinen johto tukossa? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎30‎.‎6‎.‎2017 at 0:15 AM, [email protected] said:

Onko saman kokeneita seuraan asian.  Eli minulla oli toinen munanjohdin tukossa, sen huutelivat ja toinen kyllä ihan auki, munasarjat normaalit. Oletteko tullu raskaaksi huuhtelun jälkeen normaalisti,  onko siis vaikeuttanut raskaaksi tuloa jos toinen johto tukossa?  Tähän kaipailen vastauksia kenellä on kokemuksia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia yksistyisellä tehtävästä aukkarista? Saako ajan jos ei ole ns hoitosudetta/tutkimuksia heillä tehty? Kuinka kallis? Meillä kaikki tutkimukset kunnallisella tähän mennessä.

Mulla oli kohdunulkoinen raskaus ja se oli jo siellä kun aukkaria tehtiin. Nyt toivon uutta, mutta kunnallisella puolella näin heinäkuussa vain vähän aikoja ja ei kuulemma aikaa sitä tehdä seuraavan letrokierron folliultrassa. Haluaisin sen kuitenkin tehtävän ennen kuin yritämme raskautta sen ku-puolen ovikseen koska pelkään uutta kohdunulkoista raskautta niin paljon. :,(

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kirsty said:

Onko kellään kokemuksia yksistyisellä tehtävästä aukkarista? Saako ajan jos ei ole ns hoitosudetta/tutkimuksia heillä tehty? Kuinka kallis? Meillä kaikki tutkimukset kunnallisella tähän mennessä.

Mulla oli kohdunulkoinen raskaus ja se oli jo siellä kun aukkaria tehtiin. Nyt toivon uutta, mutta kunnallisella puolella näin heinäkuussa vain vähän aikoja ja ei kuulemma aikaa sitä tehdä seuraavan letrokierron folliultrassa. Haluaisin sen kuitenkin tehtävän ennen kuin yritämme raskautta sen ku-puolen ovikseen koska pelkään uutta kohdunulkoista raskautta niin paljon. :,(

Mulla on aukkari tehty yksityisellä, maksoi muistaakseni n. 180e, sis. käyntimaksun, tutkimuksen, toimistokulut yms. Kävin Terveystalolla lapsettomuuteen erikoistuneella gynellä. Yhden kerran aiemmin olin ehtinyt käydä, kun aloitettiin tutkimuksia, mutta ei siis sen kummempaa hoitosuhdetta (ja hoitojahan tuolla ei olisi tehtykään, eli pelkkä gyne löytyi). Tuolla ainakin aukkari piti varata tietyltä hoitajalta, jonka yhteystiedot sai lääkäriltä. Vaikea uskoa, että aukkariin pääsisi ilman mitään esikäyntiä. Aukkarihan pitää tehdä tietyssä vaiheessa kiertoa, n. kp7-11. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei.Missä klinikalla on parempi teen IFV hoito?Kiitos

 

Edited by Kiki25

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Murkelo said:

Mulla on aukkari tehty yksityisellä, maksoi muistaakseni n. 180e, sis. käyntimaksun, tutkimuksen, toimistokulut yms. Kävin Terveystalolla lapsettomuuteen erikoistuneella gynellä. Yhden kerran aiemmin olin ehtinyt käydä, kun aloitettiin tutkimuksia, mutta ei siis sen kummempaa hoitosuhdetta (ja hoitojahan tuolla ei olisi tehtykään, eli pelkkä gyne löytyi). Tuolla ainakin aukkari piti varata tietyltä hoitajalta, jonka yhteystiedot sai lääkäriltä. Vaikea uskoa, että aukkariin pääsisi ilman mitään esikäyntiä. Aukkarihan pitää tehdä tietyssä vaiheessa kiertoa, n. kp7-11. 

Kiitos vastauksesta! Joo, kierron vaihe olisi ok kun mulla folliultra torstaina kunnallisella (jossa ei siis luultavasti kerkeä sitä tekemään samalla) ja varaisin sen seuraavalle päivälle yksityiselle jolloin voin vielä perua jos tekevätkin sen kunnallisella. Soittelen sinne maanantaina ja kysyn voiko varata. Kiitos vielä avusta! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko ollut vuotoa tutkimuksen jälkeen muilla? Aukiolotutkimuksesta nyt melkeen viikko, 6pvää, nyt kolmas päivä kummallisen voimakasta tiputtelua. Heti tutkimuksen jälkeisenä päivänä lievempänä. Myös tosta tutkimuksesta saakka suurin piirteen koko ajan jkv lievää repivää tuntemusta alavatsalla, kohdun seudulla.  

Voikohan olla vielä tuosta tutkimuksesta vai ovulaatiovuotoa jota mulla ei kyllä ikinä ole ollut. En tiedä kuinka kauan ovulaatiovuotokaan oikein kestäisi.. 

Lannistavaa alkaa taas heti vuotaa :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aukiolotutkimus takana. Ihan hyvin meni mun mielestä. Otin 1 gramman panadolia ja yhden mitallisen kodeiinipitoista yskänlääkettä ennen tutkimusta :lol:Molemmat johtimet oli auki. Vasemmassa virtasi jo heti aluksi tosi hienosti, oikealle joutuivat laittamaan enemmän vettä ja ilmaa, mutta lähti sitten virtaamaan. Tutkimuksen jälkeenkään ei tuntunut mitään ihmeempiä kipuja. Sidettä pidin varmuuden vuoksi loppupäivän.

Muoks. Tulin raskaaksi tästä kierrosta. Nyt 7+6 rv, toivottavasti kaikki menee hyvin! 

Edited by Felicidad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now