Napsu

Tyttöjen nimiä vol. 3

185 posts in this topic

Mun mielestä Aava, Alma, Elma ja Hilma kuulostaa tosi hyviltä ehdotuksilta. Ei nuo muutkaan kyllä huonoja ole. Ja hyvä pointti, että voi olla eri määrä nimiä, jos ei mätsää johonkin mitä haluaisi. Meillä on pojalla kaksi ja tytöllä kolme nimeä. Meillä pojalle vaan valikoitui kaksi nimeä, kun nimi kuulosti hyvältä niin (ja miehen suvussa on suosittu kahta nimeä, itse olisin sinne ehkä voinut lisätä jotain väliinkin). Mutta tytölle oli itsestäänselvyys kolme nimeä, koska meillä oli tytölle suvussa kulkeva lyhyt toinen nimi, jonka perään vaan "kuuluu" kolmas nimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kiitos keskustelusta, hyviä ajatuksia! Tuo Amalia olisi kyllä myös aika kiva. Just nyt tuntuu, että Alma menisi mukavimmin sarjan jatkoksi, mutta mielihän ehtii muuttua vielä sataan kertaan! :D Ja molemmissa tulee taas toisen nimen ongelma, etenkin Alman kanssa pitäisi kyllä keksiä jotain ihan uutta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuun taas tänne pyörittelemään... Oon tässä nyt varmaan pari kuukautta ollut sitä mieltä, että Alva se tulee olemaan, mutta nyt on taas noussut mieleen kummittelemaan se Alma. Tarviin vaan nyt apuja sen toisen nimen kanssa! Matilda ois siis ykkönen, mutta pelkän Alman kanssa se ei sovi. Vaihtoehtona on siis lisätä joko kolmas etunimi (esim. Alma Elea Matilda on pyörinyt mielessä) tai sitten keksiä joku kaunis eri vaihtoehto toiseksi nimeksi. Haluaisin perinteisen nimen ja siksi tää on vaikeaa, kun tytöille on mun mielestä niin paljon vähemmän pidempiä, perinteisiä nimiä. Oon keksinyt Matildan lisäksi vaan Lyydian ja toki se Amalia on kiva, mutta en ehkä toista A:lla alkavaa halua perään. 

Eli: haen joko lyhyttä nimeä ensimmäisen ja kolmannen nimen väliin:

Alma ??? Matilda

Tai toista pidempää nimeä:

Alma ?????? 

Auttakaa :wacko: Nää kun sais mietittyä, niin sitten vois vaan synnärillä katella, että minkä nimiseltä vauva näyttää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inkeri, Matleena, Onerva, Ilona, Linnea, Emilia, Anneli, Elina

Välinimiä: Laina, Lea, Aini, Leila, Hellin, Aino, Eila, Ella, Lyyli, Elli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omasta mielestäni Alma Matilda on todella kiva yhdistelmä ihan sellaisenaan. Nimet sointuvat kauniisti yhteen, kun ensimmäinen loppuu samaan tavuun kuin millä seuraava alkaa. 

Toki tästä ei nyt ollut mitään hyötyä, jos olet @iinnn juuri päinvastaista mieltä sointuvuudesta. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elea on minusta supernätti nimi! Ja tästä tulivat mieleeni Ellen ja Elle. Nimirimpsu on ehkä jotenkin rytmikkäämpi, jos keskimmäinen nimi loppuu johonkin muuhun kuin a:han.

Pidemmäksi kakkosnimeksi ehdotan Loviisaa ja tuo Emiliakin sopisi erinomaisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos, tuli hyviä ehdotuksia! 

Mulla @Tee tökkii taas samat tavut jos nimet sanoo nopeasti peräkkäin, tulee "mama" sinne väliin :D Mut ei se mikään ihan mahdoton ajatus ole, pitää vielä miettiä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa pikkusisko Viljolle ja Aimille. Ehdolla on ollut molempia miellyttäviä nimiä nyt 1. nimeksi esim.

Isla, Iisa ja tytön ehdotus Milja. Mitä ajatuksia? 

Nimi tulee olemaan muotoa X Ma*** A**** (esim Milja Maija Aliina). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now