Sign in to follow this  
Followers 0
Joogini

Millä raskausviikolla jäit pois töistä?

15 posts in this topic

Muistaakseni jotain rv 16+ jälkeen en enää mennyt töihin... Tai jotain sinnepäin. Sitä ennen olin kyllä useamman lyhyemmän pätkän saikulla. Supistukset ja selkäkipu (joka ei ollut pelkistä supistuksista johtuvaa) olivat syinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin opiskelija jonka lisäksi tein ilta-/viikonlopputöitä n. 2-4 päivänä viikossa kioskilla. Lopetin nuo lisätyöt rv30 paikkeilla. Aikaisemmin (noin rv20 muistaakseni) sain pomolta luvan olla kantamatta kaljakoreja tms. painavia eli työt sitten olivat lähinnä seisoskelua tiskin takana 4-7 tuntia kerrallaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 30+1 ennenaikaisten supistusten ja kohdunsuun pehmenemisen vuoksi. Olin muutenkin hakemassa saikkua selkäkipujen ym. vuoksi mutta samalla lääkärikäynnillä todettiin kohdunsuun pehmenneen ja olevan sormelle auki. Eipä siinä ollut sitten enää valinnanvaraa, jäänkö pois vai en.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jäin pois noin 20 viikolla. Toki maatalo myös baarihommien lisäksi, et sen ten mitä jaksan. Mut virallisesti hain erityisäitiyslomaa noin 20 alkaen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 16 supistelujen takia. Viikolla 22 ja 27 käytiin sairaalassa makaamassa ja estämässä lääkkeen avulla supisteluja. Pojat pysy matkassa viikolle 35+6. Levon ansiosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin töissä loppuun asti (kevyt toimistotyö, lähinnä liitoskivut vaivas istumisesta), mutta jäin varhennetulle äitiyslomalle 50 päivää ennen laskettua aikaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaslomalle jäin viikolla 27+ kun istumatyöt ja autoilu alkoi tuntumaan tosi pahalle. Oli myös supistelua ja kohdunkaulan lyhentymistä, mikä pysähtyi onneksi levolla. Kotona pääsi olemaan pitkällään aina tarvittaessa ^_^

Edited by Räsynukke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0