lavella

Montako suunnittelette/suunnittelitte? vol. 2

107 posts in this topic

Jatketaan keskustelua täällä edellisen ketjun saavuttaessa 54 sivua. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katoppa vaan, vielä löytyy foorumilta kysymys johon en oo jo vastannut :lol:

 

Me suunniteltiin kaksi ja saadaan kolme :grin: 

 

No, oli se kolmas harkinnassa muutenkin, mutta todennäköisesti oltaisiin päädytty kahteen ilman kierukan pettämistä. 

Nyt kun se kolmas on jo yli puolen välin tulossa, tuntuu kolme lasta meille oikealta. En usko että fiilis enää tästä muuttuu lapsen syntymän jälkeenkään. Sen sijaan tuntuu että raskauden ekan puoliskon verran olin sitä mieltä ettei kolme lasta vaan voi mahtua "normaaliin" elämään (kaksi lasta menee yhteen makuuhuoneeseen mutta kolme ei, kaksi lasta menee mihin tahansa autoon mutta kolme ei), mutta tosiaan ne murheet on pääasiassa väistyneet. Käytännön asiat varmasti järjestyy. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuonna 1993 mä suunnittelin 5 lasta

Vuonna 2006 me suunnittelimme 0 lasta

Vuonna 2011 mä suunnittelin yhtä lasta

Vuonna 2013 mieheni suunniteli toista lasta vaikka ensimmäinen oli vielä mahassa

Vuonna 2014 syntyi meidän poika :tender:

Vuonna 2015 mä en suunnittele enää yhtään lasta

Edited by Tellus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies halusi 2 lasta, sain puhuttua kolmannen.

Minä haluan neljännen ja mies ei.

Onnea on miehet ja autokuume!

Kuhan sopiva auto löytyy on kuulemma neljäs tervetullut :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi varmaan on se luku johon päädytään, koska nykyisessä asunnossa on tilaa kahdelle lapselle omine huoneineen, eikä haluta muuttaa nykyisestä asunnosta pois.

 

Salaa haaveilen silti kolmesta. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on puhuttu, että ensin kaks parin vuoden ikäerolla ja sitte, kun isommat on kouluikäisiä, niin iltatähti.

Miehellä kaksi veljeä ja yksi sisko ja minulla yksi veli,kolme olisi sinälläänkin keskiverto näistä.

Mutta vasta esikoinen haaveissa, katsotaan, mitä luoja suo.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi varmaan on se luku johon päädytään, koska nykyisessä asunnossa on tilaa kahdelle lapselle omine huoneineen, eikä haluta muuttaa nykyisestä asunnosta pois.

 

Salaa haaveilen silti kolmesta. :lol:

Pakko lainata itseään. Miehen kanssa eilen juteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että molemmat haluaisi kolme lasta.

 

Vissiin pitää sitten joskus muuttaa tästä asunnosta pois. :(:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei oo oikeestaan suunniteltu et montako? Tällä hetkellä 3 löytyy ja mie haaveilen 4, mut mies vielä empii(pehmitys menossa seuraavaan vauvaan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi lapsi on jo, toisesta haaveillaan.  Saa nähdä jääkö lapsiluku sitten siihen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi lasta löytyy, minä kuumeilen kolmatta.  :tender: Mies olisi ollut vallan tyytyväinen näihin kahteen, mutta sain hänet ylipuhuttua.  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies toivoi kahta lasta (aina tahtonut kuulemma kaksi), mutta minä toin tullessani parisuhteeseen jo kaksi lasta :D Yksi yhteinenkin on jo ja toisen mies EDELLEEN tahtoo, jonka jälkeen minulla/meillä on 4 lasta <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on monta syytä, miksi miehen kanssa haluttaisiin kaksi lasta. Ongelmana on vaan tällä hetkellä se, että on vaikeuksia saada edes sitä ensimmäistä.. Oon aina muistanut, että lasten saamiseen voi mennä aikaa, mutta nyt kun se tapahtuu tässä ja nyt omalla kohdalla, niin ei uskalla hirveästi suunnitella mitään. Olisin siis enemmän kuin tyytyväinen ja kiitollinen, jos saataisiin edes se yksi lapsi :) Sen jälkeen voitaisiin suunnitella jatkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveissa on edelleen 6 lasta  :) On ihanaa olla neljän lapsen äiti  :lipsrsealed: Mutta kyllä tähän vielä pari mahtuis lisää  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä jossain vaiheessa toivoin itselleni 3 lasta, sitten se vaihtui kahteen ja miehen mielestä tämä olisi ideaali. Mulle iski vaihe etten ollut varma haluanko yhtään lasta loppujen lopuksi kuitenkaan ja nyt kun on tuo yksi tytöntyllerö niin en ole ihan 100% varma haluaisinko kuitenkaan toista. Ainakaan ihan lähivuosina ei ole suunnitelmissa, vaan ajattelen että ehkä sitten joskus 3 vuoden kuluttua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan kaksi/korkeintaan kolme oli alunperin toiveissa. Nyt ajatus/ yritys neljännestä.

Edited by Hillanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapsia ei ole vielä, mutta tarkoitus olisi ensivuonna alkaa yrittämään! Vuosi sitten, ennen kuin aloimme kunnolla kuumeilemaan halusin 2-3 lasta, mutta mies sai ylipuhuttua. Tarkoitus olisi, jos vaan kaikki menee hyvin (ja lapsia ylipäätänsä tulee) niin neljä lasta! Kaksi tyttöä ja kaksi poikaa olisi täydellistä, varsinkin jos oli kaksosia osa :grin: . Noh, saa sitä aina haaveilla  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle riittäisi yksikin, mies sanoo että pitäähän kaverikin olla :) Esikoinen siis toiveissa vasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi lasta tuntuisi sopivalta. Itselläni on sisaruksia, joten toivoisin että tulevat lapseni saisivat kokea saman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla toiveissa 2-3. ^ mullakin sisaruksia ja toivoisin samaa omille lapsilleni. Mies on ainoa lapsi, toistaiseksi hänen suunnitelmissaan taitaa olla korkeintaan kaksi lasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi lasta on ollut suunnitelmissa koko ajan. Nyt lasten ollessa vanhoja ja omatoimisia yllättäen kuumeillaan kolmannesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahdesta tai kolmesta on ollut puhe. Kahden jälkeen oli tunne, että nyt tämä on tässä, mutta kummasti se kuume kolmannesta on nostanut päätään. Molemmilla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now