lavella

Montako suunnittelette/suunnittelitte? vol. 2

107 posts in this topic

Täälläkin se 2-3 ehkäpä myös 4 mutta paha sanoa miten se mieli muuttuu kun ei ole ensimmäistäkään :) olen perheen ainukainen joten kaksi olisi ihana ainakin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäistä vasta odotetaan. Minä haaveilin alunperin 4-5 lapsesta, mies haluaisi 3. Tällä hetkellä tuo 3 tuntuisi oikein sopivalta. Olen itse isosta perheestä ja miehelläkin on kaksi sisarusta, joten oli itsestään selvää että halutaan useampi lapsi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 olisi haaveissa :) mies on samoilla linjoilla (hänellä jo ennestään 2 lasta) mutta lisäsi vielä että jos tuleekin kaksi tyttöä niin sitten täytyy vielä kolmas tehdä jos se poikakin sieltä tulisi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka viesti, jesh! Mutta joo, olen oikeastaan enimmän osan elämästäni ollut sitä mieltä, että haluan yhden lapsen. Joskus nuorempina, kun miehen kanssa vain juteltiin haaveista, niin mies sanoi haluavansa kolme. Nyt on ihan yhteisesti haaveiltu yhdestä. Tai minä olen oikeastaan muotoillut asian niin, että aion käydä synnyttämässä kerran, tuli sieltä nyt sitten yksi tai kaksi (mikä ei siis ole mitenkään todennäköistä, mutta tästä ihmiset vaan tykkää vinoilla, että mitä jos tuleekin kaksoset).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli seurustelun alkuvaiheessa puhetta kunnon lapsikatraasta eli ainakin se 4 lasta olisi ihana saada. Nyt lapsia on kaksi ja kuopuksen jälkeen tuntui, että tämä määrä on meille hyvä. Vaan kuinkas kävikään..kuume pikkuisesta on alkanut nostaa päätään! Ja just kun ajattelin miten ihanaa on kun lapset on jo noin omatoimisia ja yöt sujuu rauhallisesti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toiveissa 3 tai 4, mutta saa nähdä mikä on sitten ihan realistinen. Tällä hetkellä 2 tyttöä <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi olisi haaveissa, mutta kunhan nyt yksikin saataisiin. :) Voi olla, että kahden lapsen haaveen kanssa tulee ikä vastaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen lapsia haaveilimme kolmesta. Kaksi saatuamme tuntui pitkän aikaa siltä, että nyt on lapsiluku täynnä. Kunnes myöhemmin taas innostuimme asiasta. Nyt kolmas tulossa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen itse haaveillut isosta perheestä, mutta miehen mielestä 1-2 on ok. Nyt olen itsekin tullut siihen lopputulokseen, etten jaksa useampaa raskautta. Toista siis odotetaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parisuhteen alkuaikoina meillä oli diili, ettei ikinä hankita lapsia. 14 vuotta myöhemmin yhteisellä päätöksellä jätettiin ehkäisy pois ja nyt on tulossa ensimmäinen. Luulen, että yksi riittäisi minulle, mies on välillä puhunut kahdesta.

Edited by maam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahdesta on ollut puhetta, ja toinen onkin nyt tulossa. Kolmannelle on sellainen iso EHKÄ, mutta joskus myöhemmin, isomalla ikäerolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yksi toista yritetään määrästä ei olla puhuttu :D itse haaveilen ehkä 4 lasta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi oli suunnitelmissa, koskaan ei edes mietitty kolmatta kunnes pikkuhiljaa kummankin kasvaessa alkoi haave kolmannesta hiipimään mieleen. Kolmas on vasta tekoasteella, katsotaan miten käy mutta tervetullut lisä olisi :)

Eli tuli todistettua, ettei sitä aina kannata niin tarkkaan suunnitella :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla haaveissa 2 lasta, mies on sanonut että haluaa ympäröidä minut lapsilla  :girl_crazy: eli varmaan vähän enemmän kuin 2 hänellä haaveissa. Minulla on yksi veli, miehelläni on kaksi veljeä ja sisko. Ehkä kolme olisi sellainen sopiva kompromissi? Jos en kauheasti tästä liho niin kolme kyllä riittää ympäröimään minut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ensimmäinen vasta tulossa ja ollaan puhuttu, että yksi tai kaksi olisi ihan sopiva määrä. Katsotaan sitten ensimmäisen jälkeen ihan fiiliksen mukaan, että tehdäänkö myöhemmin myös toinen. Teininä haaveilin suurperheestä, mutta nykyisin ajatus tuntuu ihan hullulta  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now