jenni81

Sea-Band ranneke pahoinvointiin

60 posts in this topic

Eli törmäsin eräässä lastentarviliikkeessä tähän Sea-Band rannekkeeseen ja kovasti alkoi kiinnostamaan voiko tuo toimia. Myyjä liikkeessä kertoi kuinka moni raskauspahoinvointia kärsinyt oli tätä kehunut mutta olisi kiinnostavaa kuulla kokemuksia.Ja siis tämän pitäisi auttaa myös muihin pahoinvointeihin.

Ja siis tästä kyse

SEA-BAND on kliinisesti tutkittu tuote pahonvoinnin estoon. Sen suosituimmat käyttöaiheet ovat matka-ja raskaudenaikaisen pahoinvoinnin esto. Muita käyttöaiheita ovat mm. nukutuksen tai kemoterapian jälkeisen pahoinvoinnin ehkäisy.

 

SEA-BAND on kudottu, elastinen ranneke, jonka vaikutus perustuu Nei Kuan - akupisteitä aktivoiviin nastoihin. Koska tuote on lääkevapaa, ei sen käytöstä aiheudu lääkkeille tyypillisiä sivuvaikutuksia. Rannekkeita voikin käyttää aina kun pahoinvoinnintunnetta esiintyy. Tuote soveltuu sekä lapsille, aikuisille että raskaana oleville. Rannekkeita on saatavilla sekä lasten että aikuisten koot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeilin noita pahaan alkuraskauden pahoinvointiin. Ehkä 3 viikon ajan pidin rannekkeita lähes koko ajan, mutta kovasta yrityksestä ja toivomisesta huolimatta minulla nuo eivät pahoinvointiin auttaneet.

 

Apteekissa sanottiin, että jotkut ovat saaneet noista apua, jotkut eivät. Riippuu varmaan pahoinvoinnin asteestakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen ajatellut hankkia nuo rannekkeet matkapahoinvointia varten, olen kuullut moneltakin, että ne auttaisivat. Itse tosin suhtaudun skeptisesti, kunnes toisin todistetaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta mun serkulla toi ranneke auttoi kyllä pahoinvointiin niin paljon, että pystyi olemaan töissä. Ilman ranneketta ei olisi tullut kuuloonkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tulen merisairaaksi ihan älyttömän helposti. Nyt vuoden vaihteessa jouduin lähtemään laivalla Ruotsiin ja kävin ostamassa nuo rannekkeet. Ei tullut ollenkaan huono olo :) Tiedä sitten toimivatko oikeasti, vai oliko merenkäynti olematonta (yleensä reagoin myös silloin) vai oliko vaikutus korvien välissä :lol: Oikeastaan ihan sama, pääasia ettei tullut huono olo! Ja reissussa laitoin rannekkeet käteen myös kun makasin sängynpohjalla vatsatautiellotuksessa ja väitän että olo koheni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin alkuraskaudessa nuo rannekkeet ja käytin sillo pahoinvoinnin aikana niitä, mutten tiedä oliko niistä hirveästi apua. Sitten kuitenkin kun lähdettiin matkalle, niin pidin rannekkeita lähes koko ajan, jolloin ei lentokoneessa, eikä oikeastaan autossakaan tehnyt niin pahaa. Ainoa oli linja-auto..siinä ne ei ainakaan poistaneet pahaa oloa. Mutta kyllä mä edelleen uskon että niistä apua on! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä luulen, että iso merkitys on sillä, miten voimakasta pahoinvointi on, että miten ne auttaa. Itse pidin niitä heti kun etominen alkoi, ja tuntui helpottavan. Sitten alkoi oksentelut, kuitenkin vain noin kerran päivässä, ja vielä tuntui vähän apua olevan. Mutta sitten kun aloin voida jo tosi huonosti, eli oksennan jopa 7 kertaa päivässä ja usein kaarella..niin ei ollut enää apua. Uskon, että jos se pahoinvointi on sellaista normaalia raskauspahoinvointia ja etomista, noista voi apua saada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, itse lueskelin tuosta SEA-BAND -rannekkeesta maahantuojan esitettä, jonka sain apteekista rannekeiden mukana. Aika vaikuttava julkaisuluettelo siinä oli. Eli ilmeisesti tuotetta on testattu ihan sairaalaolosuhteissa ja teho näin todistettu. Mulla rannekkeet vei sellaisen pahimman öklötyksen pois ja pystyi tekemään töitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieheni osti minulle tuollaiset rannekkeet, ja pidinkin niitä pitkään eli useamman viikon. Ei tuntunut olevan minkäänlaista vaikutusta minulla. Tosin itselläni pahoinvointi ja oksentelu oli niin rajua, ettei rannekkeet välttämättä sellaiseen helpotusta tuokaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla noi helpotti alkuviikkojen kestoällötystä, oksentaa ei varmaan olisi tarvinnut muutenkaan, mutta ei se jatkuva ällöolokaan mukavaa ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos mulla vielä joskus tulee raskauspahoinvointia, aion kyllä kokeilla. Viimeksi en päässyt sängystä vessaa pidemmälle moneen viikkoon. Aika kovasti epäilen tuota, mutta silti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain nuo rannekkeet, kun olin voinut viikon pahoin. Pidin niitä sen jälkeen lähes tauotta kahden viikon ajan ja myöhemminkin toisinaan, mutta en huomannut olevan apua. Oksentelin useita kertoja päivässä rannekkeista huolimatta. Voipi olla, että auttavat jos vaan ällöttää, mutta kunnon oksenteluun ei helpotusta tule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin itse tuollaset sea band -rannekkeet apteekista lahdesta. Itselläni (mielestäni) vei sen ilkeimmän terän pois siitä ällötyksestä ja pystyi olemaan ns. normaalisti töissä. Suosittelen kokeilemaan, ei ollut hinnasta ainakaan kiinni, maksoivat 19.50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vau, kaikkea sitä on. Taidan hankkia tällaiset rannekkeet heti kunhan vain ensin saan sen toisen viivan tikkuun. Ensimmäisessä raskaudessa oli sen verran kurjat pahoinvoinnit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle noista ei tuntunut olevan mitään apua. Enää en oo ees viitsinyt niitä pitää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nää vei alkuraskauden pahimman ällötyksen pois ja pystyin niiden avulla välttämään oksentamistakin. Heti kun olin ilman, niin oksu lensi huomattavasti herkemmin! Muutaman viikon pidin putkeen, kunnes pahoinvointi sitten loppui. Ennen raskautta käytin näitä aina laivalla, kun se keinunta tekee mulla pahoinvointia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin tuun kyllä helposti esim. bussissa pahoinvoivaksi, joten ei nää välttämättä ihan turhia oo jos vaikka siinä sit toimiskin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaahas. Tuolta apteekista hain nuo Sea Bandit ja siellä kertoivat hyvästä palautteesta matkapahoinvoinnissa ja raskauspahoinvoinnissa. Rapostoin kun ehdin kokeilla....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nuo rannekkeet ei oo ikävä kyllä auttaneet. Sitä vähän ostaessani pelkäsinkin, mutta pakko oli kokeilla että jospa kuitenkin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin tuollaiset ja muutaman kerran kokeilin, mutta en huomannut vaikutusta. Tosin mulla pahoinvointi on ollut aika satunnaista, joten rannekkeiden käyttö jäi sitten lopulta aika vähälle. No, voihan olla, että noille tulee jatkossa tarvetta, eikä hinta ollut paha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaa iltaa rannekkeet käytössä ja elämä tuntuu taas mukavalta. Tulen myöhemmin raportoimaan saako rannekkeista pitkäaikaisemman avun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytin rannekkeita pari viikkoa kun oli todella etova olo ja tuntuivat auttavan. Nyt ovat jääneet kun olo on helpottunut ja vain iltaisin on vähän huono olo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now