Misukka

Raskautuuko kerran synnyttänyt helpommin?

11 posts in this topic

Meillä kesti 4 vuotta tulla raskaaksi. Nyt kova vauvakuume taas päällä. Synnytyksestä nyt vuosi aikaa. Pelkään että taas menee vuosia ennenkuin tärppää... Yk 4 polkaistiin juuri käyntiin. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Meillä oli takana myös 4 vuoden yritys, joista kaksi vuotta enemmän ja vähemmän hoitoavusteisina. Kummassakin oli vikaa, mutta suurin syy lapsettomuuteen oli ovuloimattomuuteni. En siis raskautunut ollenkaan luomusti. Lopulta raskaus alkoi ja terve lapsi syntyi. Kuukautiseni alkoivat imetyksen loputtua lapsen ollessa 7 tai 8kk ikäinen, ja tästä meni kolme kiertoa, kunnes tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin ja ihan luomusti. Raskaus osoittautui kuitenkin keskeytyneeksi keskenmenoksi. Tämän jälkeen raskauduin uudestaan kierron palauduttua kahden yrityskierron jälkeen, ja sekin raskaus oli kkm. Tyhjennysvuodon jälkeen olin taas heti uudestaan raskaana, mutta raskaus päättyi spontaaniin keskenmenoon. Tässä välissä pidimme tauon, ja jätimme ehkäisyn pois loppuvuodesta. Tulin heti uudestaan raskaaksi, ja toistaiseksi tämä raskaus on kestänyt (nyt rv 6+4). Eli omalla kohdallani onnistunut raskaus korjasi ovuloimattomuuteni, mutta jostain syystä raskauteni eivät ole kestäneet. Gynekologini mukaan kolme peräkkäistä keskenmenoa voi vielä mennä huonon tuurin piikkiin, mutta jos tämä neljäskin nyt menee kesken, niin sitten on jotain häikkää. Meillähän edelleen miehessä on vikaa, joten se saattaa olla nyt syynä raskauksien kestämättömyyteen. Toisaalta tk-lääkäri sanoi, että selvästi keskenmenot ovat yhteydessä hoitotaustaan. Tällainen kokemus meillä.

 

Pidän peukkuja, että saisitte pian plussan, joka kestää!   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta ja onnea raskaudesta! Toivon todella että raskautenne nyt kestää. Juuri noiden keskenmenojen takia en uskalla edes ruveta tekemään raskaustestejä jotta pettymys ei moninkertaistuisi. Meillä ensimmäinen raskaus onnistui pitkästä yrittämisestä huolimatta luonnonmukaisesti. Yllätys oli sanoin kuvaamaton. Ehkä sitä ovulaatiota kannattaa testata, jos vaikka saisi osviittaa tapahtuuko sitä edes joka kuukausi. Kiitos vielä paljon kun jaoit kokemuksesi ja tsemppiä tulevaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla edellisestä liitosta kaksi tytärtä, miehellä takanaan taas monta vuotta selittämätöntä lapsettomuutta. Tulin viime syksynä raskaaksi heti, kun ehkäsy jätettiin, mutta raskaus päättyi keskenmenoon. Nyt menossa keskenmenon jälkeen neljäs kierto. Esikoisen kohdalla raskaautuminen kesti 5kk ja nuoremman 4kk, joten odotellaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kesti useamman vuoden tulla raskaaksi ensimmäistä kertaa. Mulla pco tyyppistä oiretta ja juurikin tuota ovuloimattomuutta. Lopulta rulin ihan luomuna raskaaksi, kun juuri tehtiin suunnitelmaa hoidoista. Toinen raskaus alkoikin sitten heti, kun jätin minipillerit pois esikoisen ollessa n.1v. Ei tullut kuukautisia välissä, eikä mitään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kun jaoitte kokemuksianne, nyt vaan peukut pystyyn, ensi viikolla toivottavasti ovuloin ja siitä tärppäisi kakkonen! Luojalle kiitos esikoisesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäistä yritettiin melkein vuosi. Seuraava tärppäsi toisesta, mutta meni myöhemmin kesken. Toinen lapsi tärppäsi myös tokasta kierrosta, ekassa oli kemiallinen. Eli olen omalla kokemuksella sitä mieltä, että kerran raskautunut tulee helpomminnuudelleen raskaaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen tuli yllättäen ehkäisyrenkaasta huolimatta. Toista yritettiin exän kanssa 1,5 vuotta tuloksetta, nyt uuden miehen kanssa yritetty vuoden verran. Exän kanssa ehdittiin tutkimuksiin, ei löydetty vikaa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä meni esikoisesta 6kk, toka tuli kerrasta ja nyt kolmas tuli viidennellä yrityksellä, toki tämä kolmas on ihan alussa vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen tärppäsi heti ja toiseen meni kuusi yk:ta, minulla selvästi ensimmäinen synnytys ja imetys pisti kroppaa sekaisin joka korjaantui sitten loppujen lopuksi kilpirauhaslääkityksellä. Yriteltiin aikaisemminkin lapsen ollessa pienempi mutta ei napannut (useita kuukausia ilman ehkäisyä lapsen ollessa 1-2.5v).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ekaa yritettiin vuosi, toinen tärppäs heti perään ekasta kierrosta ja tämä kolmas tärppäsi yhdestä ehkäisemättömästä kerrasta. Eli ainakin mun kohdalla ollut seuraavien kohdalla huomattavasti helpompaa. Melkeinpä uskomattoman helppoa, sillä näiden kahden jälkimmäisen kanssa ei ole edes käytetty ovistestejä tai kierron seuraamista ajoittamisen kanssa (ja kierto ollut aina epäsäännöllinen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now