tinka28

Lugesteron?

206 posts in this topic

^ Mites kävi, aloititko jo? Ja toivottavasti tiputtelu on pysynyt tänään poissa? Mä olen laskenut ovistestin ekan selkeän plussan aina siksi päiväksi, josta alan laskea Lugejen aloituspäivää. Eli jos sulla oli maanantaina klo 18 ihan varma ovisplussa, eikä vasta enteilyä eli hitusen haaleampi testiviiva kuin kontrolliviiva, niin Luget voi aloittaa jo tänään. Ja voithan tehdä kompromissinkin: aloittaa käytön tänään vasta ilta-annoksesta :) Mulla oli silloin alkuun kesällä pari kiertoa noita 100-milligrammaisia Lugeja ja jos oikein muistelen, niin ne eivät töhnänneet niin paljon kuin 200-milligrammaiset. Eli etköhän sä ne päivätkin pärjää tuon pienemmän aamuannostuksen kanssa :)

Edited by Töhö

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiputtelu on toistaiseksi pysynyt poissa. Vielä en aloittanut Lugeja mutta mietein että voisihan sitä illallakin ne aloittaa, olen vielä kahden vaihella :D Mutta voi olla että tuolla ilta-annostuksella nyt aloittaisin kun eka plussa maanantaina jo tullut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Klassinen niukka ja lyhytkestoinen ovisvuoto siis, sinuna en vielä huolestuisi. Toivottavasti Luget torppaavat kaikki loppukierron välivuodot, niin sitten tämä kierto olisi kohdallasi hyvinkin onnistunut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieteinkin että jos olisi ollut jotain ovisvuotoa kun ovis on ollut siinä ihan korvilla ja aikaisemmin ei ole ihan oviksen aikaan tuhruilu alkanut, aikaisintaan dpo3 on alkanut, joskus myöhemmin. Toivon niin että nämä Luget olisi nyt se mun pelastus, olen niin kyllästynyt näkemään sitä vaaleanpunertavaa tuhrua :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasunen mulla oli tuhrua oviksen aikana ja pari päivää sen jälkeenkin tässä lugekierrossa, jossa plussasin.

Edited by riirii

Share this post


Link to post
Share on other sites

riirii, kiitos, todella helpottavaa kuulla tuollainenkin tarina jossa tuhrusta huolimatta kaikki päätynyt plussaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt taas pakko tulla kyselemään :D Onko muille Lugeista vv lisääntynyt loppukiertoa kohti, vai on ollut  samanlaista Lugeilla kuin ilman Lugeja? Itsellä alkaa suht koht kuivahko kausi aina oviksen jälkeen, mutta nyt on valkovuotoa hulissut pikkareihin asti, ei siis pelkästään Lugetöhnää vaan valkovuotoa, ja todella runsaasti. En muista koska olisi vv:ta tullut tätä ennen pikkareihin asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi apua, muutenkin ollut oireita suuntaan ja toiseen ja onhan se pää väkisin nostanut toivoa vaikka tämä kierto piti vaan katsoa miten Luget mulla toimii :D

 

Edited by nasunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisi kai huikata tännekin että täällä ensimmäinen Lugesteron-kierto toi plussan :) Tuhruttelu pysyi täysin kurissa ja heti onnistui raskautuminenkin. Jos nyt kaveri vaan pysyisi tiukasti matkassa mukana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain luget myös loppukierron tiputtelua estämään sekä kiertoa pidentämään ja toimivat kyllä hyvin. Annostus emättimeen aamuin illoin 200mg 3vrk ovulaatiosta. Mulla kun ilman lugeja saattoi tiputtaa 5 päivääkin ennen kuin kuukautiset alkoivat ja kierto oli lyhentynyt normaalista kuukaudesta noin 25 päivään. Luteaalivaihe oli vain noin 11-12vrk, jos tiputtelua ei huomioinut, eli vähän huono oli minkään kiinnittyä... Lugeilla tiputtelu loppui ja kuukautisten tulo pitkittyi. Eka kierto oli tosiaan hämäävä, kun lugeista tuli ihan raskausoireita, vatsan turvotusta, polttelua, vähän huonohkoa oloa ja menkat eivät meinanneet alkaa. 30 päivänä kyllä alkoivat lugejenkin läpi. Tein raskaustestin aina 14vrk ovulaatiosta ja sitten kun tulos oli negatiivinen, lopetin luget. Kuukautiset alkoivat parin päivän sisällä.

 

Pari kiertoa sain lisäksi letrozolia KP 3-7 ovulaatiota parantamaan, kun päästiin inseminaatiohoitoihin. Eka inseminaatio ei tuottanut tulosta ja toiseen ei ehditty, kun joulutauon vuoksi klinikka oli kiinni ja ovulaatio oli pari päivää ennen ensimmäistä arkea.

 

Mutta tuuri kävi kuitenkin, letrot + luget antoivat tammikuulla plussan ja nyt on menossa RV 11. (Meillä siis yksi helposti tullut 2,5v lapsi ja kkm loppuvuonna 2015 ja kkm alkuvuodesta 2016.) Vielä jännittää kuinka käy, vaikka kaikki oli OK ultrassa 6+5 ja 8+6. Aiemmat keskenmenot ovat tapahtuneet ennen kuin sydän on alkanut lyödä, mutta ensimmäinen huomattiin vasta rv11, eli oli jo reilu kuukausi aiemmin mennyt kesken ja raskausoireet vain jatkuivat voimallisina. Joten en yhtään luota mihinkään omiin olotiloihin tällä kerralla...

 

Mutta, mulla on siis ohjeena käyttää lugeja RV 12 asti ehkäisemään keskenmenoa. Ja juu tulee oireita. Heti lugen jälkeen vatsan polttelua, turvotusta ja ilmavaivoja. Vähän huonoa oloa myös. Muuten on sitten todella tarkkaa mitä syö, ettei tule ihan hirveää turvotusta ja mahakipua. Kahvi, suklaa, kananmuna, banaani, pullat, leipä, pasta ym. on täysin pannassa. Myös vähänkin enemmän liikuntaa, niin maha turpoaa ja tulee kipeäksi. Ja joka tapauksessa vaikka mitä tekisi, illalla olo on kuin ilmapallolla ja yöllä on pakko käydä pariin otteeseen vessassa sekä kärvistellä mahakivuissa, kunnes saa vähän ilmaa ulos. Vatsa toimii ylipäätään triplasti hitaammin, joten isolla hädällä käynti on aina suuri ilonaihe... Niin odotan lugejen loppua... Mutta mitäpä ei tekisi että kaikki menee hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko täällä ketään, joka olisi saanut ensin terolutit luteaalivaiheen pidentämiseen ja sen jälkeen luget? Auttoko vaihto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noh, sain nyt reseptin lugeihin. Ohje 1 tabletti aamuisin ja 2 iltaisin, kolmannesta ovulaation jälkeisestä päivästä kunnes vuoto alkaa. Vahvuus 100mg, eli 300mg/pv. Tuntuu isolta määrältä, pitää vielä lukasta ketju läpi että mitä muille on määräilty.

Edited by Anastacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla annostus oli yhteensä 400mg/vrk, pakkauksessa taisi olla maininta isommistakin päiväannoksista.

 

Mulla viimein loppui lugekuuri ja sen myötä mahakivut ja pahin ummetus & kaasuuntuminen. Turvotusta tulee kyllä vielä iltaisin, mutta näyttäisi siltä että maha alkaa taas toimia normaalimmin. Ihanaa syödä taas ruisleipää :) Toivottavasti ensi viikolla ultrassa on kaikki OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla Lugejen päiväannostus on ollut pääsääntöisesti 200 mg (iltaisin) ja kokemus on osoittanut, että pärjäisin 100 mg:n päiväannoksellakin. Mutta mulle niitä ei määrättykään varsinaisesti luteaalivaiheen pidentämiseen, sillä se on ihan riittävä muutenkin: keskimäärin n. 17 päivää. Sen sijaan mulle ne määrättiin estämään menkkoja edeltävää välivuototuhruilua. Voisiko siis lutiksen pidentämisessä olla käytössä isommat annostukset...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää nyt on ihan laitonta, mut mulle jäi hoitojen loppumisen jälkeen muutama luge jäljelle. Tekis mieli antaa ne jollekulle, etteivät silti päädy ilman oikeaa tarkoitusta loppujen lopuksi luontoon. Kun minnepä muualle ne menisivät, vaikka veisi apteekkiin hävitettäväksi... Että Lappeenrannasta löytyy, jos joku reseptillinen haluaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lueskelin ketjua ja näköjään ihan normi annostus.

Mutta miten pitkään on järkevää niitä käyttää? Ohjeessa on vuodon alkuun, mutta jos joillain menny oma kierto sekasin (menkat melkein oviksen kanssa yhtäaikaa), niin onko siinä järkeä? Jos nuo aloittaa dpo4 ja testaa negan 10pv:n jälkeen dpo14, niin varmaan siihen ois järkevin lopettaa?

Muoks. Mulla siis ennen ollut lutis 13+pv ja nyt alle 11pv. (Terolut kierrossa se oli 13, kun aloitin terot dpo3 ja söin 10pv:n ajan. Letrokierrossa ilman teroja lutis oli 12pv.)

Edited by Anastacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä testasin 14vrk ovulaatiosta ja jos näytti negaa, lopetin luget. Tää oli virallinen ohje myös klinikalta.

 

Mulla oli letrot siitä sit KP 3-7 ja viimeisimmässä kierrossa lugejen & letrojen vaikutuksesta ovis jo kp9. Letrot nopeutti kypsymistä ja ehkä ne luget pidätteli sitä vuotoa pidempään, joten kp1 saattoi käytännössä olla oikeasti kp3 tms. (mun omaa pähkäilyä) Normaalisti ilman lääkkeitä kun ovis mulla tuli kp14-16.

 

Kierto josta raskauduin oli siis ovis KP 9 ja kp25 tuli heti parissa sekunnissa selkeä plussa. Olisi varmaan jo aiemmin testattunakin tullut, mutta en halunnut tuhlata testejä, koska negaan en olisi vielä ennen kp14 kuitenkaan luottanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, onko teillä muuten mitään vinkkejä käyttöön? Otatteko lääkkeen aina samaan aikaan aamulla/illalla? Vissiin iltalääke kannattaa pistää just ennen nukkumaan menoa? Ja ph-suojilla kannattaa varautua töhnään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyviä vinkkejä Snapperilla :) Mä olen laittanut Luget yleensä iltaisin (silloin kun annostus on ollut "kerran vuorokaudessa") juuri ennen kuin menen nukkumaan, joten aamulla on sitten pikkareiden suoja täynnä töhnää :rolleyes: Kellonajan kanssa en ole pitänyt suurta kirjaa. Omakohtainen kokemus on kuitenkin se, että toimivat kyllä hyvin, vaikka heittoa niiden laittoaikaan tulisi useampi tunti tai vaikka annos olisi välillä vähän pienempi (kuten kerran, kun paketti pääsikin yllättävästi loppumaan) tai vaikka unohtuisi joku ilta laittaa koko Luget. Toivottavasti Anastacia olisivat toimivat kapselit sulle ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä! Mä veikkaan, että iltalääke saattaa vähän heitellä, koska nukkumaanmenoaika heittelee.

 

Minne kohti se laitetaan? Siis mie monesti yltän kohdunkaulaan ja -suulle, laitanko sen siihen vai sinne sivulle/emättimen perälle?

 

Kiitos Töhö. Mä veikkaan että jos nämäkään ei toimi, niin pitäis sitten mies passittaa treffeille purkin kanssa. Sen tuotos on viimeksi testattu kaksi kertaa vuonna 2012. Sillon oli kaikki hyvin ja kahdesti sen jälkeen olen raskautunutkin, mutta kyllähän se ikä siihenkin saattaa tehdä tepposia.

Edited by Anastacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen tavannut tunkea Luget niin syvälle emättimeen kuin sormi yltää - konkreettisempia ohjeita en osaa antaa :D Ja samati kuukuppia harkitsin IVF-hoitokierrossa, kun Lugeja piti käyttää 600 mg päivässä. Lopulta sinnittelin kuitenkin pikkuhousunsuojien varassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now