Viljatuuli

Parhaat äitiysvaatteesi

195 posts in this topic

Housuista ehdottomasti mammafarkut, joissa on resori, niin ei tarvi vyötä (koska painaa inhottavasti) ja housut pysyy hyvin jalassa ilman että peppu vilkkuu. Ku kävin ostaan mammafarkut ja kokeilin erilaisilla resoreilla, niin osassa ainaki on resori niin napakka, että menee hyvin pienenki mahan kans. Ei omakaan maha kovin iso vielä ostohetkellä ollu eikä oo vieläkään, mutta housut on mukavuudessaan aivan loistavat.

 

Paidoista mulla on käytössä ihan normimalliston pitemmän paidat ja tunikat. Tällä hetkellä ehdottomia suosikkeja on Onlysta ostetut rypytetyt pitkähihaiset paidat. Menee vielä tosi isonki mahan kans, ehkä jopa ihan loppuun asti eikä veny muodottomaksi. Paidat makso vajaa 20€/kpl. Kuulemma tulee kesäksi toppeja tai lyhythihaisia paitojaki, joten niitä kytätään seuraavaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla parhaita äitiysvaatteita on olleet...

 

-Hennesin college-mammahousut ja mammahuppari.

-Hennesistä sammarit. Oli talvella tosi hyvät ja lämpöiset.

-Mamaliciousin kukallinen mekko...sopii hyvin nyt keväällä!

-Lindexistä on löytyneet tähän mennessä parhaat alushousut.

-Hennesistä löysin nyt keväällä hyviä pitkiä toppeja äitiysosastolta ja ihan normipuolella on kivoja keväisiä tunikoita, jotka sopii tosi hyvin tällaisille möhömahoillekin :)

 

Hyviä äitiysfarkkuja olen etsinyt oikeastaan koko raskauden ajan, enkä ole löytänyt mistään hyviä! Enää en viitsi etsiäkään. H&M:ssä oon kokeillut monta kertaa, mutta jostain syystä ne painaa todella ilkeästi alamahaa <_< En tiedä miksi ne ei mun päällä kerta kaikkiaan tunnu hyviltä.

Edited by SnowWhite

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kannata varsinkaan alkuraskaudessa hirveästi hommata äitiyshousuja, sillä ne eivät välttämättä mahdukaan enää loppuraskaudesta päälle. Itse ostelin jo ennen viikkoa 15 vaikka kuinka monet äitiyshousut esim. h&m:ltä koossa 40 ja 42 (normikokoni h&m:n housuissa on 40) ja jo vk 26-> enää yhdetkään eivät meneet päälle. Nyt vk 33 jouduin ostamaan kokoa 46 jotka onneksi varmaan menevät loppuun asti. Eli ostelkaa ensin vaikka vain yhdet housut ja sitten myöhemmin enemmän. Itselle suurin yllätys oli, kuinka paljon lantion ja alamahan ympärys kasvaa, luulin että pelkkä maha venyy. Housujen resorit/mahapussit olisivat mahtuneet mutta alamahaa puristi liikaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä Helsingissä saa niitä "housunlaajentajia"? Ja selittäkää tietämättömälle, mikä on se mahatuubi, josta niin paljon puhutaan?? Onko se siis resori tm "kangasrengas", joka menee mahan ympäri (siis paita ilman hihoja/olkaimia)? Ovatko ne jollain tavalla kätevämpiä kuin esim olkaimelliset topit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mahatuubi pidentää normipaitojen käyttöikää. Eli laitetaan vaikka tavallisen neuleen alle, jottei napa vilku.

 

Tässä kuvia

 

140_MG_9015.jpg

 

140_MG_7867.jpg

 

Mä olen käyttänyt ja tykännyt. Muutamia normifarkkuja olen käyttänyt niin, että farkut jää auki, laitan hiuslenksun napinläpeen ja siitä kiinni nappiin, masutuubi päälle, jottei viritys näy ja paita.

 

On mulla toki mammavaatteitakin, mutta kun on niin ihania normifarkkujakin... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin askettain belly beltin, mutta jos on yhtaan ompelutaitoa niin samanlaisen systeemin saa tehtya itsekin helposti. Paketissa on nelja tukevaa kuminauhan patkaa, kaksi pidempaa ja kaksi lyhempaa. Kahdessa on pari nappia ja napinlapea, kahdessa hakaset. Paketissa on myos kolme kangaspanelia eri vareissa. Ideana siis se, etta kuminauhanpatkat pujotetaan panelien kanavaan, ja kiinnitetaan nauhassa olevat napit/napinlavet housunnappeihin. Kangaskaistale on siina sitten housujen sisalla peittamassa avonaisen vetoketjun paljastamia pikkuhousuja. Erimittaiset kuminauhat saa myos yhdistettya pitkaksi nauhaksi sitten jos/kun maha tosissaan turpoaa. Paalla pitaa kuitenkin pitaa tunikaa/pitkaa paitaa - vaikka vanhoja housuja voi edelleen pitaa niin se etumus pitaa kylla saada piiloon.

 

Systeemi on kylla hyva, mutta luulen sen olevan parhaimmillaan raskauden ollessa vahan pidemmalla kun kuminauhakin paasee venymaan- minulla kun massu pompottaa vasta vahan, niin ylimaarainen kuminauhaviritelma on myos aika muhkurainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut ihan ehdottomasti parhaimmat äitiysvaatteet H&M:n mama-collegehousut ja sellainen mama-velourhupputakki, melkeinpä olen kuluttanut ne jo puhki ;):rolleyes: niin ja masutuubit ovat myös olleet ahkerassa käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Noppiesin äitiysfarkut, jotka olivat välillä päällä lähes joka päivä

- H&M:n äitiyscolleget, ehdottomat kotioloissa

- Mamaliciouksen neuletakki, jonka alle sopi mukavasti monenlaiset topit. Paitapuseron kanssa se meni töissä vähän virallisemmissakin tilaisuuksissa, kun en viitsinyt hankkia varsinaista jakkupukua.

- Mamaliciouksen tank topit, joita pidin normimalliston paitojen alla, jos ne olivat liian avokaulaisia tai hieman liian lyhyitä.

- Belly beltin avulla käytin tavallisia suoria housuja vielä kuukautta ennen la:ta. Päälle laitoin mamaliciouksen tank topin, masutuubit tuntuivat vähän ikäviltä päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uudestaan jo aikaisemmin esittämäni kysymys:

Mistä noita Belly beltejä saa ostettua Helsingissä/Espoossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä virittelin aikoinani Belly beltin ihan napista ja semmoisesta housukuminauhasta, jossa valmiiksi napinläpejä. Mitään peitinkangasta en tehnyt, kun pakko etumus on joka tapauksessa peittää pitkällä paidalla. Jätin kuminauhaan useamman napinläven, jolloin yksi (tai mulla oli yksi valkoinen ja yksi musta) systeemi kasvoi mukana koko raskausajan. Toimi hyvin ja oli halpa!

 

Toisinaan mulla oli käytössä ihan tavallinen hiuslenkki, jonka olin kiinnittänyt napinläpeen ja jonka sai housut puettua vetää napin ympärille. Siinä ei vaan ollut kauheastí säätömahdollisuutta (tai no, lisäsin mä jossain veiheessa toisen hiuslenkin ikään kuin ketjuksi). Tää tosin oli vähän hätäratkaisu semmoisina aamuina, kun kiireessä löytänyt tuota kuminauhaviritelmää :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin kyhäilin jo muutamiin housuihin tuollaisen viritelmän napinläpikuminauhasta, joka maksoi 1,65 eur/metri. Pitäisi varmaan hankkia vielä toinen pätkä kuminauhaa, niin en ole pulassa jos yksi hukkuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin hakemassa kangaskaupasta eri värisiä resoripätkiä 40 cm leveää resoria ja siitä sitten ompelin itselleni masutuubeja. Ovat olleet tosi käteviä ja halpoja!

 

H&M oloasuhousut ovat pelastaneet turpoavan ahterini!!! :D

 

Myös talvella odottajana hyödyin mielestäni koko rahan edestä Ruotsista tilatusta villakangastakista.

 

Huuto.netistä oon ostanut paljon äitiysvaatteita, kannattaa sieltäkin katsella mitä löytyy varsinkin jos budjetti on tiukka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy sanoa, että nuo H&M:n äitiyscollegehousut on kotioloissa aivan huiput enkä vaihtais mielellään näitä edes pois kun lähtee jonnein! Mulla omistakin alkaa persuksen kohta olla niin kulunut, että pitää vissiin vielä toiset hankkia! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onks noi H&M:n äitiyscollegehousut ne, missä on lahkeensuissa resorit? Mä haluaisin nimittäin sellaset suorilla lahkeilla olevat ja koitin etsiä niitä tavallisia, missä on käännettävä vyötäröresori, mutta eipä ollut täyspitkiä omaa kokoa paikallisessa H&M:ssä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emmah mulla on kahdet sellaiset joissa on punteissa kiristysmahdollisuus eli narut kujissa mutta niitä voi käyttää myös suorina. Taitavat kaikki H&M olohousut olla tällaisia? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans kahdet h&m äitiyscolleget ja on aivan mahtavat ku ei purista mistään. Kotona en muita käytäkkään. Hennesistä saa myös kivoja paitoja suht edullisesti kun ei kuitenkaan viitsi ihan hirveitä rahoja äitiysvaatteisiin pistää. Pellavahousut tekisi vielä mieli ostaa että olisi jotkut vähän siistimmätkin housut. Suorat housut ja farkut on vähän kutistunu pyllyn kohdalta:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oikein tajunnut noiden H&M:n olohousujen lahkeiden kiristys-/tarrasysteemiä, ja kun housut oli muutenkin hiukan liian pitkät niin lyhennysvaiheessa otin (tai siis äiti otti :P ) koko tarrajutun pois. Nyt ne on ihan huippuhyvät, mutta pakkasin ne jo sairaalakassiin kotiutumishousuiksi. Nyt mulla on enää yhdet mukavat olohousut kotioloissa pidettäväksi.

 

Aiemmassa vaiheessa raskautta kahdet Mamaliciouksen farkut oli tosi hyvät päällä, nyt ne puristaa vähän alavatsasta varsinkin istuessa. H&M:n mustat suorat housut ei mahdu enää päälle, kun lantion ja vatsan seudulla tekee liian tiukkaa vatsan laskeuduttua. Yksi pitkä äitiys-t-paita ("baby under construction") ja pari Lindexin tavallisen malliston sopivan pitkää poolopaitaa ovat olleet kovassa käytössä. Jos ja kun olen joskus uudelleen raskaana, niin investoin pariin uuteen äitiys-t-paitaan, kun varsinkin tässä loppuraskaudessa on niin kuuma koko ajan, ja tavalliset t-paidat on liian lyhyitä. Enää tässä vaiheessa en viitsi ostaa lisää äitiysvaatteita. :lol: Mahatuubeja en sen sijaan ole osannut ottaa käyttöön, vaikka pari sellaista sainkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällainen H&M:n ihan peruspaita multa löytyy valkoisena, mustana ja harmaana:

DXL705_67355_10100_54_3351.jpg

Nuo ovat ihanan pehmeitä ja riittävän pitkiä sekä siitä käteviä, että niitä voi käyttää ihan sellaisenaan tai toisen paidan/villatakin alla. Ja jos ei ne ihan muodottomaksi veny niin noille on käyttöä myös mahan lähdettyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kans ihan ihastunut H&M:n collegehousuihin ja ostinkin mustien seuraksi just harmaat. Saas nähdä raaskinko luopua niistä synnytyksen jälkeen kun on niin mukavat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Maissi noita samoja H&M Maman paitoja. ^_^ Kaks mustaa, yks valkonen ja turkoosi. Ovat tosi hyviä ja kovassa käytössä, melkein päivittäin on joku niistä päällä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin kävin just tänään viimeksi H&M:ssä vaateostoksilla, mutten kyllä löytänyt tuollaisia mama-malliston pitkähihaisia paitoja. Muutaman olkaimellisen topin ostin kyllä, mutta niiden päällä pitää tällaisella vilukissalla aina olla muita paitoja. Onko tuo Maissin mainitsema paita nettikaupasta vai myymälästä?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mäkin kävin just tänään viimeksi H&M:ssä vaateostoksilla, mutten kyllä löytänyt tuollaisia mama-malliston pitkähihaisia paitoja. Muutaman olkaimellisen topin ostin kyllä, mutta niiden päällä pitää tällaisella vilukissalla aina olla muita paitoja. Onko tuo Maissin mainitsema paita nettikaupasta vai myymälästä?

 

Harmaa ja musta ovat H&M:n nettikaupasta, olisin samalla kertaa tilannut myös valkoisen, mutta kokoni oli loppu. Noilla oli silloin ainakin muutaman viikon toimitusaika. Valkoisen löysin sitten jälkikäteen ihan myymälästä.

 

Thulin turkoosi kuulostaa hyvältä, tahtoisi ehkä myös sellaisen :P . Netistäkö löysit vai ihan kaupasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suspa ja Maissi, mä oon kaikki neljä ostanu kaupasta. Asustellaan täällä Kymenlaaksossa pienessä pitäjässä, joten valikoima on yleensä aika minimaalista isompien kauppojen valikoimaan verrattuna mutta onneks on löytyny muutamia hyviä juttuja ja vielä sopivaa kokoa. ^_^ Kokoja ja värejä saattaa tulla viikoittain lisää/vaihtuu, joten sitkeesti vaan kyttäämään. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ehdoton oli mamalicious tanktop. Oon käyttänyt vielä imettäessäkin melkein joka päivä. Venyy, muttei lerpsahda ja käy kaikkien paitojen alle! Jos joskus vielä saan lisää lapsia ostan näitä 3. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites