kerttunen

Poissaoloviesti työsähköpostiin

6 posts in this topic

Olen jäämässä kohta äitiysvapaalle töistä, ja sähköpostiin pitäisi runoilla poissaoloviesti. Mitä sanamuotoa olisi paras käyttää? Meidän yrityksessä ei ole mitään virallista linjaa tämän suhteen, kunhan tehtäviä hoitavan sijaisen tiedot tulee ilmoitettua selkeästi.

Itse en ehkä haluaisi kirjoittaa jääväni nimenomaan äitiyslomalle, vaan jättää enemmänkin out of office -tyyppisen avoimen poissaoloilmoituksen. Mielestäni poissaoloni syy ei kuulu ihan kaikille, vaikka iloinen asia onkin. En myöskään osaa sanoa tarkasti milloin palaan.

Minkälaisia poissaoloviestejä te olette luoneet työsähköpostiinne, kun olette jääneet äitiys- tai perhevapaille? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen laittanut suoraan, että oon äitiysvapailla. Pari kollegaa on laittaneet vaan "olen vapailla" tai "am on leave" erottelematta vapaan tyyppiä.

Kun en tiennyt paluupäivämäärää, laitoin että "olen äitiysvapailla ja palaan syksyllä 2016".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä laitoin myös suoraan, että jään äitiyslomalle ja sijaisen ja asiakastuen yhteystiedot. Jätin kokonaan avoimeksi sen, koska palaan takaisin. Voihan sen viestin muotoilla ihan vaan jäävänsä pidemmälle vapaalle määrittelemättä vapaan syytä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä laitan viestiin, että olen vanhempainvapailla ja esimiehen + yksikön yhteissähköpostin yhteystiedot. Sijainen ei vielä ole tiedossa, ja jos parikin vuotta on poissa tiedot saattaa muuttua. En pääse itse muuttamaan ilmoitusta enää sitten kun äitiysloma alkaa, tunnus + sähköposti jäädytetään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä laitan vaan, että olen virkavapaalla enkä mitään paluuajankohtaa. Yhteydenotot ohjaan esimiehelle ja yleiseen asiakasnumeroon, sillä vaikka mulle tulee sijainen, niin mun asiakkaat hajautetaan useammalle työntekijälle. Pyrin siihen, että ilmoitan itse asiakkaille oikean kontaktihenkilön ennenkuin jään pois. Yhteistyökumppaneita taas on niin paljon, että he saavat tiedon mun poistumisestani sähköpostista tai vastaajasta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now