Nadda

Paljonko kertyi raskauskiloja?


603 posts in this topic

Raskauskiloja tuli 12, sairaalaan jäi 8kg ja nyt vajaa kaksi viikkoa synnytyksestä olenpari kiloa lähtöpainon alle. Ylipainoa on joten ei haittaa vaikka paino tippuukin, ainoa mikä huolettaa on että riittäähän maito mutta eikai siitäkään huolta kunhan muistaa syödä hyvin. Yllättynyt olen tuosa painon tippumisesta koska epparihaavan takia en juuri ole liikkunutkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauskiloja tuli kaikkiaan 14, joista sairaalaan taisi jäädä viisi. Loput kilot tippuivat pikkuhiljaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

noin kymmenen tuli lisää lähtöpainoon, mutta alkuraskaudessa paino putosi useamman kilon pahoinvoinnin takia. viikon sisällä synnytyksistä on kilot lähteneet pois ja oikeastaan vähän enemmänkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahdeksan kiloa tuli ja tällä hetkellä painoa n. 3kg vähemmän kuin ennen raskautta ja synnytyksestä se vähän päälle 4 viikkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauskiloja tuli 12 ja nyt 6 viikkoa synnytyksestä jäljellä on 5. Kurjaa.

 

Esikoisesta tuli 18 kg ja niitten selättämiseen meni 4 kk kun lenkkeili 10 km päivässä ja jätti kaikki karkit ja pullat.

 

Mun kiloihin ei imetys tehoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mun kiloihin ei imetys tehoa.

 

Täällä kanssa toinen kohtalotoveri <_< Vaikka kuinka imetin esikoista 1v1kk kilot alkoivat karista vasta kun lopetin imetyksen :huh: Ekalla kerralla tuli n. 22kg ja niistä n.12kg oli hävinnyt ekaan neuvolaan mennessä viimesiä sitten tahkottiin sitten vaikka kuinka ja kauan. Olin just sopivasti päässyt lähtöpainoon kun tulin uudellen raskaaksi :P Nyt toisella kieroksella tuli "vaan" n. 14kg ja niistä on näin 3 viikkoa synnytksestä jäljellä n.6kg. Herkut maistuu liian hyvin että en usko että näistäkään päästään heti eroon. Haluisin kyllä pudottaa kokonaisuudessaan 8kg niin olisin tyytyväinen, vaikka mulla oli ennen raskautta ihan normaali BMI parantamisen varaa on aina B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla imetys vaikutti ekoina viikkoina. Silloin oli koko ajan nälkä ja paino vaan tippui. Mut kyllä se sit tasoittu ja rupes paino taas nouseen.

 

Esikoisesta tuli siis aika tarkkaan tasan 10 kiloa, pari viikkoa synytyksen jälkeen olin 1-2 kiloa kevyempi kuin ennen raskautta.

 

Nyt tokalla kiekalla, kun viikkoja kasassa 33 ja rapiat, niin tähän mennessä on tullut n. 6 kiloa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta tuli kiloja vain noin viisi, tosin esikoinen painoikin syntyessään vain 2860g. Tuolloin jouduin ramppaamaan sairaalassa painokontrolleissa, kun paino ja sf-mitta eivät nousseet taulukoiden mukaisesti. Terve poika kuitenkin syntyi. Ja söin normaalisti, paino ei vain noussut enempää mitä vauva lapsivesineen ja istukoineen painoi. Esikoisesta raskauskilot jäivätkin lähes kokonaan synnärille. Nyt toista odottaessa tuli raskauskiloja noin 12, kuopus painoi 3610g. Nyt on mennyt 1½ viikkoa synnytyksestä ja olen 1,5 kilon päässä lähtöpainosta. Syön hyvin, mutta imetys tuntuu kuluttavan minulta niin kovasti kaloreita, että ei ehdi syödä samaa tahtia, mitä kaloreita menee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vau mitä supermammoja täällä on suurin osa porukasta. Muutama viikko ja kroppa on niin kuin ei mitään. Olen vähän kade ;) Mulla tuli raskauden aikana painoa 25 kiloa, vaikka söin ihan samalla tavalla kun nykyäänkin, eli silloin kun on nälkä. Silloin taisi vaan olla nälkä vähän useammin :P Synnärille taisi jäädä viisi kiloa, loput lähti 9 kk:n kuluessa. Pitkään meni, ennen kuin olin taas sinut kroppani kanssa, sitä kurttuista ihoa ja hurjia raskausarpia kun harvalla 20-vuotiaalla on. Nyt, vuosia vuosia myöhemmin, olen melkolailla samassa painossa kun silloinen lähtöpaino oli, jotenkin tää kroppa vaan ei ole muuten enää sama ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko siis kertyi raskauskiloja? 9 kg

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin? Entä miten ympäristö suhtautui? Kuinka lääkärissä huomioitiin painonnousu? Ei mitenkään, kun painon nouseminen oli niin vähäistä.

 

Miten pian pääsit kiloista eroon? Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa? Kilot lähtivät heti pois. Painonnousu oli asiaankuuluvaa mutta en tiedä miten olisin suhtautunut jos painonnousu olisi ollut suurempaa.

 

Minä söin ihan normaalisti, ei ollut lainkaan pahoinvointia tai mitään. Ja nyt kolme kuukautta synnytyksen jälkeen minulta on imetyksen mukana pudonnut 10 ylimääräistä kiloa. Ja koska menen aikaisemmin nukkumaan nykyään kuin ennen niin olen lopettanut myöhäisiltojen sipsien ja jätskin syönnit eli sekin on varmasti auttanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä painoa raskauden lopussa oli noin 10 kg enemmän kuin ennen raskautta, mutta toisaalta raskauden alussa paino putosi 7 kg pahoinvoinnin vuoksi. Eli sitten, kun paino alkoi nousta neljännellä kuulla, niin kyllähän neuvolassa oltiin vaan tyytyväisiä. Painonnousu ei juuri kropassa näkynyt enkä painonnoususta ollut itsekään huolissani ja hyvä niin. Nyt kolmen viikon jälkeen synnytyksestä on paino alle lähtötilanteen, vaikka olin ajatellut painon palaavan vanhoihin lukemiin vasta myöhemmin. Olin ajatellut, että paino putoaa omalla tahdilla sitten, kun palaan muutenkin normaalimpaan rytmiin ja voin taas enemmän urheilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko siis kertyi raskauskiloja?

Kutakuinkin aika tasan 14kg.

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin?

Kyllähän se välillä hirvitti enemmän tai vähemmän mutta tyytyväinen olen, ettei kuitenkaan sen enempää.

 

Miten pian pääsit kiloista eroon?

Tyttö syntyi 13.6. ja tällä hetkellä on jäljellä vielä 4kg. 7kg jäi sairaalaan ja ensimmäisten päivien aikana kotona lähti 3kg. Aikaa kulunut siis kolme viikkoa ja 1 päivä, joten ei kai vielä ihan hirvee kiire ookkaan tuon 4kg kanssa. ^_^

 

Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Varmaankin sekä että mutta ite yritin asennoitua sillai, että se on asiaankuuluvaa ja niinhän se oli. Ruokailutottumuksia en juurikaan muuttanut eikä liikuntakaan ihan nollille jäänyt ja silti kiloja tuli, joten ei siihen vaan voi vaikuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suunnilleen 22kg. Puoleenväliin mennessä oli tullut pari kiloo, loput sitten siitä eteenpäin suht tasasesti. Painonnoususta ei huomauteltu neuvolassa eikä muutenkaan, meidän suvussa tosiaan toi on aika normaali raskauskilomäärä. Mahan kokoo kyllä taivasteltiin, mutta kyllä se iso olikin. :D Raskauskiloja aloin kerryttään normaalipainoisena.

 

Sairaalaan kiloja jäi 6, siitä tippu vilelä ryminällä ekojen viikkojen aikana joku 7 kiloo ja loput sitten vähän hitaammin. Ihan tarpeeks nopeesti lähti kuitenkin kaikki. Raskaudenaikasta painonnousua pidän aika lailla asiaankuuluvana, en aio tässäkään raskaudessa siitä suurempaa ressiä ottaa, koska niitä kiloja tulee joka tapauksessa ja melkosen helposti niistä pääsee myös eroon. Esikoista odottaessa syömisetkin oli ihan normaaleja, nyt on välillä ihan tuskanen makeenhimo ja pitää välillä yrittää pitää itteensä ruodussa. :D

 

Nyt on toinenkin raskaus takana, tällä kertaa painoo tuli 14 kg ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt, että jäi niin paljon vähemmälle kun viimeks, vaikken niitä reiluja kahtakymmentäkään kiloo olis niin hirveenä asiana pitänyt.

 

Nyt on synnytyksestä tasan viikko ja jäljellä on 4 kg, laitokselle jäi n. 7-8 kg, toi tällä välin lähtenyt pari-kolme kiloo oli luultavasti suurimmilta osin turvotusta, sillä synnytyksen jälkeen oli jalat vielä turvoksissa, mutta ilmojen viilennyttyä sekin katos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla laski paino aina 16 viikkoon saakka ja sitten alkoi maltilla tulla, kunnes sitten repesi kun aloin oireilemaan raskausmyrytystä. Eli eka lähti -5 kg ja sitten tuli painoa lisää 10kg ja sitten lopussa tuli 12 kg vajaan kolmen viikon aikana, ja sitten jouduin sairaalaan ja siellä se nousi vielä 4 kiloa ja sitten jo tehtiin sectio.

 

Palautuminen oli kans nopeeta, neljässä viikossa lähti raskauskilot plus vähän ekstaraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko siis kertyi raskauskiloja?

n 10kg

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin?

Jossain välissä hirvitti kun kiloja tuli niin nopeasti, mutta sitten sain radi diagnoosin ja jouduin tarkkailemaan syömisiäni. Sen jälkeen kilot ei enää ahdistaneet.

 

Miten pian pääsit kiloista eroon?

Tänään :D. Painoa on nyt viikko tytön syntymän jälkeen 300g vähemmän kuin ennen raskautta. Tosin uskon, että kiloja alkaa jossain välissä taas kertyä, kun saan syömiseni kuntoon. Tämä eka viikko on mennyt aika sumussa, eikä ruokaakaan ole tehnyt mieli.

 

Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Asiaankuuluvaa. Tosin kun olen ennestään ylipainoinen, niin toki toivoin ettei niitä kiloja ihan älyttömästi tule, kun pitäisi saada noita vanhojakin pois!!

Edited by eledee

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 kiloa tuli yhteensä ja niistä 6 kg tuli jäädäkseen :o:angry:

 

Toivon, että tässä toisessa raskaudessa painoa kertyisi vähän vähemmän, kun se alkupainokin on jo suurempi... Tosin vielä olen normaalipainon rajoissa, joten koitan ottaa iisisti tämän asian kanssa (vähän silti ahistaa..).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kertyi yhteensä 17kg. Lopussa tuli kyllä turvotusta muutaman kilon verran... Muutama kuukausi synnytyksestä oli jäljellä enää 2-3kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Painoa tuli yhteensä 18kg. Lopussa oli hurjat turvotukset, ja viimeisten muutaman viikon aikana tulikin vielä monta kiloa... 7vk synnytyksen jälkeen kaikki 18kg lähteneet. Olen koko ajan imettänyt ja vaunulenkkeillyt, jotka on varmastikin saaneet painon putoamaan nopsasti. Syömisiä en niinkään ole katsonut, herkkuja on tullut vedettyä mutta silti paino on pudonnut! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko siis kertyi raskauskiloja?

n. 17kg :rolleyes:

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin?

Siinähän ne meni :D . Maha oli TOSI iso ja kaikki kommentoivat sitä, sanoivat, että mulla on varmaan kaikki paino siinä mahassa, kun muuten ei näyttänyt siltä että ois tullut enempää läskiä kuin ennestään jo oli.

 

Miten pian pääsit kiloista eroon?

Synnärille jäi 12 kg (vauvakin painoi jo yli 4 kg). Parin viikon sisällä synnytyksestä lähti 4 kg ihan itsekseen ilmeisesti imetyksen takia. Nyt vauva on 3 viikkoa ja päivän ja mulla on 1 kg jäljellä lähtöpainoon. Ei kyllä haittais vaikka paino tästä vielä tippuisi, sillä se lähtöpaino oli just normaalipainoisen BMI:n ylärajalla.

 

Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Asiaankuuluvaa ja koin etten voinut mitään painonnousulle, sillä söin ja herkuttelin ihan niin kuin ennenkin (olen aina ollut suklaan suuri ystävä B) ).

Edited by shh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ei kertynyt kiloja ollenkaan vaan päinvastoin paino on nyt 10 kg vähemmän kuin ennen raskaaksi tuloa. Kiloja tiputti alkuraskauden ruokahaluttomuus ja pahoinvointi. Neuvolassa ei silti koko aikana oltu tilanteesta huolissaan, koska alun alkaenkin mulla oli ylipainoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä toisessa raskaudessa kertyi 13,5 kiloa.

 

Olisi enemmänkin kertynyt, ellei mulla olisi todettu raskausajan diabetestä. Dieetin alkuviikkoina paino laski pari kiloa, eikä paino noussut lopussa muutenkaan kuin 100-300g/vko. Viimeisen 2 viikon aikana nestettä kertyi todella paljon. Ilman sitä turvotusta, painoa olisi varmaan tullut yhteensä ~10 kilon verran..

 

Synnytyksen jälkeen kävin sairaalassa vaa'alla (vaikka kätilö ei<sitä suositellut :D ), jonka mukaan paino olisi laskenut vain vajaa 3 kiloa (vauva oli syntyessään 2,8kg). Nyt 3 viikkoa synnytyksen jälkeen kilot on karisseet välillä 0,5-1kg/pvässä eli nyt on jäljellä enää vajaa 5 kiloa. Enemmänkin saa toki lähteä, kun on tuota ylimäärästä muutenkin :P ...

Edited by Teresa82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko siis kertyi raskauskiloja?

10 kg. Lähtötilanne oli normaalipaino, BMI n. 24.

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin?

Kovin paljon enempää en olisi halunnut, mutta en estellytkään kilojen tuloa. Söin enemmän karkkia, jäätelöä ja pullaa kuin koskaan elämässäni. Eli jos olisin syönyt normaalisti (kuten ennen raskauttakin), olisi painoa tullut varmasti vähemmän.

 

Miten pian pääsit kiloista eroon?

Kävin 6 h synnytyksestä vaa'alla ja se näytti, että 3 kg olisi jäljellä. Osasin odottaa tätä, koska synnytyksessä maha hävisi kokonaan; maha oli pelkkä vauva (3,5kg), istukka ja nesteet. Omat farkut meni jalkaan seuraavana päivänä, koska mitään "pussia" ei jäänyt.

En tiedä paljonko nyt on jäljellä, 2 viikkoa synnytyksestä, mutta veikkaan, että tuskin kiloa enempää.

 

Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Täysin asiaankuuluvaa, mielestäni sen verran pitää kuitenkin seurata, että ei tule liian vähän painoa tai ettei ihan överiksi mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko kertyi raskauskiloja?

17 kg (BMI ennen raskautta himpun alle 20)

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin?

Maha oli älyttömän kokoinen ja sai todella paljon huomiota raskausaikana. Kaikki kommentoivat, ettei painonnousu näkynyt muuten ollenkaan, itse olen kyllä toista mieltä.

 

Miten pian pääsit kiloista eroon?

Synnärille jäi vain 3,2kg vaikka vauva yksinkin painoi jo enemmän kuin tuon :D Muut jää vielä nähtäväksi miten putoavat, ei ole juuri paineita asiasta - vielä ainakaan :)

 

Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Asiaankuuluvaa :) Tosin söin huomattavasti normaalia enemmän koko raskausajan :) Estottoman herkuttelun lisäksi normaalit ruoka-annokset olivat isompia kuin ennen raskautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kiloja kertyi kymmenen. Ne on kaikki hukkuneet jo, mutta omasta rasvasta ne kilot huonommin näköjään tippuu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now