Annis_

Kemiallinen raskaus

233 posts in this topic

Tiistaina testasin Clearbluella heikon, mutta kuitenkin silminnähtävän plussan. Eilen illalla ja tänään aamulla tehdyt testit näyttävät kuitenkin negaa. Vuotoa ei näy, eikä ole yhtään sellainen olokaan, että kuukautiset alkaisi, mutta turha tässä on kai pitää mitään toivoa yllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt minäkin kuulun tänne. :mellow:

 

Tunsin selkeitä raskausoireita, kuten huimausta, samanlaista, jota oli myös edellisen raskauden alussa sekä lievää etovaa oloa ja metallinmakua suussa. Tein myös 31/32 raskaustestin, joka näytti hailakkaa viivaa. En oikeastaan ehtinyt edes iloita asiasta, kun vuoto jo alkoikin. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole vieläkään kuukautiset alkaneet, tänään on kp 35 ja haamun sain testiin kp 29 eli huomenna tulee viikko siitä. Kun jotenkin oletin, että sen jälkeen kun r-testissä plussa vaihtui negaksi, niin vuotokin alkaisi päivässä tai viimeistään parissa. Ihmetyttää vain, toivoisi niin kovin että tämä kierto päättyisi pian, jotta pääsisi taas uudestaa yrittämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki kohtalotoverit.

 

Kärsin tässä nyt 3.tta todettua kemiallista raskautta.

 

Me alettiin yrittämään raskautta noin 3v. sitten ja ensimmäisen puolen vuoden aikana ei tärpännyt kertaakaan. Sitten kroonisen ranne oireen (joka minulla leikattiin) takia lopetettiin yrittäminen.

Syksyllä -08 alettiin yrittämään taas ja tammikuussa -09 selvisi että olen raskaana. Raskaus sitten meni kesken rv. 7+2.

 

Tämän yhden keskenmenon jälkeen on meillä ollut juurikin näitä haamu viivoja testeissä 3 kertaa ja aina kuukautiset on alkanut ajallaan tai pari päivää myöhässä.

 

Nyt kärsin ensimmäistä kertaa ns. kunnon raskaus oireita (pahoinvointi, herkistynyt hajuaisti, huimaus, palelu, rintojen arkuus ja päänsärky) ja kun tehtiin testi (jo viikkoa ennen odotettuja kuukautisia) oli se haaleasti +.

Pahoinvointi alkoi jo pari päivää ovulaation jälkeen ja oli melko rankkaa (en tosin oksentanut).

Tietysti ajattelimme että nyt se onnistuu kun kaikki oireet tulevat niin aikasin ja niin rajusti ja testi näyttää + jo viikkoa ennen kun kuukautisten edes pitäisi alkaa. Sitten alkoi verenvuoto kierron 30 päivänä. Vuoto oli haalean punertavaa (niinkuin veteen sekoitettua verta) eikä sitä tullut kovin paljoa. Yöllä sitten tulikin kunnon annos verta ja se oli taas siinä.

 

Siitä ainoasta raskauden alusta on kulunut kohta vuosi ja nyt kyllä alkaa pelottaa että saadaanko me koskaan lapsia. Tietysti sitä miettii että "mitä minussa on vikana" kun se ei siellä tahdo pysyä.

 

Kun ensimmäinen raskaus keskeytyi sanoi gyne että kohtu näyttää hyvältä ja limakalvo tarpeeksi paksulta, ja totesi että hän ei näe syytä miksi raskaus ei onnistuisi jatkossa. Sanoi sitte vaan että jos vuoden yrittämisen jälkeen ei tule tulosta niin sitten pitäisi kääntyä lääkärin puoleen.

 

Nyt siis on varattu aika lääkärille ja saa nähdä mihin kaikkiin tutkimuksiin sitä joutuu. Toivottavasti syy olis joku sellanen mihin on olemassa joku hoito keino.

 

Vähän vaan pelottaa ettei ne löydä mitään ja tää vaan jatkuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä olisko mulla menossa kemiallinen raskaus..viime perjantaina testasin kahdella testillä haamuplussan, kuitenkin selkeen haamun. Clear Blue näytti ohuen selkeän pystyviivan ja joku erittäin herkkä kasettitesti alkoi heti näyttää vahvaa punasta viivaa ja sitten haihtui todella hennoksi..

 

Sen jälkeen testeissä ollut entistä haamumpia tuloksia. Oireita on vaikka mitä (arat rinnat, nippailua alavatsassa, juilimista selässä ja masussa, jatkuva elohiiri alavatsassa, jos se nyt on oire, tukkoinen olo aamuisin, palelua)

 

Saa nyt nähä mitä tapahtuu.. Ei ole kokemuksia aiemmista kemiallisista raskaksista /keskenmenoista, kolme normaalia raskautta kylläkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En tiedä olisko mulla menossa kemiallinen raskaus..viime perjantaina testasin kahdella testillä haamuplussan, kuitenkin selkeen haamun. Clear Blue näytti ohuen selkeän pystyviivan ja joku erittäin herkkä kasettitesti alkoi heti näyttää vahvaa punasta viivaa ja sitten haihtui todella hennoksi..

 

Sen jälkeen testeissä ollut entistä haamumpia tuloksia. Oireita on vaikka mitä (arat rinnat, nippailua alavatsassa, juilimista selässä ja masussa, jatkuva elohiiri alavatsassa, jos se nyt on oire, tukkoinen olo aamuisin, palelua)

 

Saa nyt nähä mitä tapahtuu.. Ei ole kokemuksia aiemmista kemiallisista raskaksista /keskenmenoista, kolme normaalia raskautta kylläkin.

 

 

 

Miten kävi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haamut alkoi himmenee ja sitten kp31 alkoikin vuoto..reilut ja kivuliaat menkat..aivan uudenlaisia kipuja tuli kyllä.

 

Nyt sitten toinen kierros käynnissä ja toivottavasti käy paremmin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen myös kokenut useita kemiallisia raskauksia . Niiden lisäksi olen saanut kaksi vähän pidemmälle mennyttä keskenmenoa (8+). Pelkästään nyt syksyllä kemiallisia raskauksia on mulla ollut ainakin kolme, eli lähes joka toinen kierto on "tärpännyt" mutta päättynyt siitä huolimatta kuukautisiin. Onneksi kahden viikon päästä pääsemme lapsettomuuspolille jossa yritetään miettiä olisiko jotain tehtävissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koin juuri toisen kemiallisen raskauden perjantaina, ollaan kaks kuukautta yritetty ja kaks kemiallista raskautta. Rupee usko loppumaan heti alkuunsa. Just mietin että ensviikol ois taas ovis, mut mitä turhia, kesken menee kuitenkin. Eli mulla on menny nää niin, että siinä muutama päivä oviksen jälkeen alkaa raskausoireet jotka on yllättävän vahvoja. Sitte dpo 8 tuntuu kiinnittymiskipua, kauheeta poraamista molemmilla kerroilla kohdun oikealle puolelle, ihan hirveet kivut siis. Sitte alkaa tuhruttelu samana päivänä. Tuhruttelua kestää 2-3 päivää, sen jälkeen kun aamulla herää, raskausoireet on hävinny ja menkat rysähtää. Viimeks menkat alko viikkoo liian aikasin, testasin sit sillo ku niitten piti oikeesti alkaa, testissä luki "Raskaana 1-2". Nyt en ees viittiny testata (tänään ois sellanen testipäivä muuten) ku en haluu taas innostua ja pettyä. Kierto on ihan omituinen, normaalisti se on 28-34 ja tällä kertaa oli vaan 24pv.

 

Huomenna on gyne yksityisellä, en tiedä onko keltarauhashormonin puutetta vai mitä? Mutta ehkä se selviää sitten. Limakalvo nyt joka tapauksessa on viallinen kun ei ota vastaan alkiota, tai hajoo kun alkio yrittää kiinnittyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin valitettavasti kirjoitan nyt tänne. Sain ekan haamuplussan jo reilu viikko oviksesta. Testasin uudelleen kolme päivää sen jälkeen ja edelleen haamu, alkoi pelottaa kun viiva ei ollut vahvistunut, vaikka tulikin heti näkyviin. Tänään sitten testasin uudelleen (3 päivää edellisestä) ja Clearbluen vastaus ei raskaana... Pientä tuhruttelua alkoi näkyä iltapäivällä... Eli taisi olla kemiallinen. Yritystä takana melkein vuosi. Vaikka olen musertunut tästä menetyksestä niin olen todella iloinen että sen plussan saimme, nyt tiedän että meillä on mahdollisuus saada lapsi :) Ekaa siis yritetään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aamulla tein haaleen haamun raskaustestiin ja siitä parin tunnin päästä alkokin sitte kunnolla menkat. Eli kolmas kemiallinen. On se nyt v*ttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näitä lueskellessa olen entistä varmempi, että meillä oli kans edellisessä kierrossa kemiallinen raskaus. Hedelmöityshoidoissa siis ollaan, eli on välillä vaikea tunnistaa mitkä oireet on oikeita ja mitkä lääkkeiden aiheuttamia. Kaikki mahatuntemukset laitoin lääkeiden piikkiin, mutta (esikoisen raskaudesta tutut) alamahan repäisykivut ja pahoinvointi sai kyllä uskomaan siihen toivottuun tulokseen. Sainkin herkään testiin haamun, jonka mieskin näki. Seuraavana aamuna haamu oli enää lähinnä viivan paikka ja sitten alkoikin tuhruttelu. Kuten moni muukin on kuvannu, ihan kuin veteen olisi sekoitetu verta, oikein vaalean punaista. Koskaan aikasemmin ei tuhru oo tuommosta ollu. Seuraavan aamuna olinkin sit niin kipeä, että mies mulle kanto särkylääkettä pytylle. Siihen olin päässy sängystä raahautumaan mut enää en lääkekaapille pystyny. Vuoto oli kaks ekaa päivää todella runsasta ja sisälsi hyytymiä.

 

Koville se otti, ku kaikki toiveet oli jo niin korkeella. Nyt tuntuu enää vaan positiiviselta, monestihan heti keskenmenon jälkeen on paremmat mahdollisuudet raskautua. Inseminaatiosa on nyt melkein viikko aikaa ja kaikki oireet on taas olemassa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kans mitä luultavammin kemiallinen raskaus... Haalea plussa, raskaana, raskaana 2-3 ja tosi haalea plussa. Nyt olis menossa 37/32. Katsotaan nyt... Huomenna aamulla testaan vielä, mut kyllä tää aika selvä on, että ei kaikki normaalisti ole. Ihmettelin ekaa testiä tehdessä, että miten voi olla haalea, kun silloin oli kp 33. Sit ajattelin, että ovis ollut paljon myöhempää. Iloitsin kun seuraava päivänä testasin raskaana 2-3viikkoa, mutta epäilys silti kalvoi, ettei kaikki ole hyvin. Oireita on vielä, mutta mutta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon aika varma, että mulla oli kemiallinen raskaus helmikuussa, yk 2. Mulla on yleensä kierto kellontarkka ja tuolloin oli 4 päivää myöhässä menkat, ja olin varma että olen raskaana. Oli jopa pahoinvointia jo oireena, ja muutenkin raskaana oleva olo. Mut plussaa en missään vaiheessa kyllä testiin saanut.. En tiedä sitten, mutta vaisto sanoo että olin hetken ajan raskaana

 

Ekan plussan sain sit yk 7:ssa.

Edited by Elena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kemiallisia raskauksia ainakin kolme. En tiennyt koko käsitettä ennen kuin gyne otti sen puheeksi, kun kerroin, että plussa on tullut, mutta vuoto alkaa heti pian plussan jälkeen.

Mulla syynä kemiallisiin raskauksiin oli pco, kohdun limakalvon heikkous ja se, ettei hedelmöittynyt munasolu päässyt kiinnittymään kunnolla.

 

Meillä oli kemiallisia raskauksia 07/08, 12/08 ja 03/09, luultavasti myös tuon jälkeenkin, mutta en enää testannut ennen vuotoa, vaikka kierto joskus venyikin ja oireita olikin. Nyt 04/10 tuli plussa, joka olikin ihan erilainen kuin noiden kemiallisten plussat ja kyytiläinen on vielä matkassa mukanakin, huomenna täyttyy raskauden puoliväli.

 

Mulla kemialliset raskaudet meni niin, että plussa tuli aika haaleana viivana ja viiva vahvistui todella hitaasti, esim. kolmen päivän jälkeen ekasta testistä, viiva oli vain aavistuksen vahvempi vaikka kiertopäiviä oli jo kunnolla takana. Sitten vuoto jo alkoikin noin viikon myöhässä ja pari päivää vuodon alkamisen jälkeen ei haaleaakaan viivaa enää testiin tullut. Yhtenä kertana viiva oli melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta vuoto alkoi seuraavana päivänä ja 5 päivän vuodon jälkeen testi oli puhtaasti nega.

 

Tällä onnistuneella kerralla plussa olikin heti jo hyvin vahva kontrolliviivaan nähden ja oireetkin vahvemmat. Liittyy varmaan raskaushormonin nopeammin kohonneeseen määrään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mun mielestä sun tapauksessa voisi puhua varhaisista keskenmenoista :girl_sad:

 

Mä oon oman käsityksen mukaan tehtaillut noita kemiallisia tässä enemmänkin; haalea haalea viiva tulee varhaisilla dpo:illa (esim dpo 10 eteenpäin) mutta sitten viiva katoaa ja menkat alkaa dpo 14 (noin). Eli munasolu hedelmöittyy ja "raapaisee" kohtua sen verran, että hcg kohoaa vähän. Syynä tähän mullakin PCO ja myöhäiset ovulaatiot (= huono munasolu ja siitä seurannut huono keltarakkula joka ei jaksa tukea limakalvoa).

 

Vaivaa hoidetaan nyt lugeilla :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kemialliseksi raskaudeksi ilmeisesti luetaan kaikki ennen kuudetta raskausviikkoa keskeytyneet raskaudet, mutta onhan se silti varhainen keskenmeno vaikka eri termiä siitä gynepiireissä käytettäisiinkin.

 

Kemialliset raskaudet ilmeisesti johtuvat siitä, ettei kiinnittyminen ole onnistunut, mutta kuudennelle viikolle tai sitä pidemmälle kestäneet raskaudet keskeytyvät sitten useimmin jonkin kromosomipoikkeaman, rakennevian tms vuoksi.

 

 

Itsellä ilmeisesti takana kanssa yksi kemiallinen viime keväältä. Sain halpoihin liuskatesteihin, ja apteekin testiin hailakan viivan ja lämpökäyräkin näytti todella hyvältä. Mutta niin se vuoto vaan alkoi ihan normaaliin aikaan. Ensin luulin noiden haaleiden viivojen olleen viivanpaikkoja, mutta eipä niitä enää tuon kierron jälkeen ole samaisissa testeissä näkynyt, joten eiköhän ne raskaushormonista johtuneet :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon saanut noita "viivoja" niin monta kertaa, että olen pitänyt niitä joko viivanpaikkoina tai pistänyt testien epätasalaatuisuuden piikkiin. En edes halua ajatella, kuinka monta "kemiallista" raskautta olisin kokenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisin kokea ensimmäisen kemiallisen tässä kierrossa (yk4). :girl_to_take_umbrage2: Raskausoireita oli ja haamun sain testiin kp29 ja haamujen haamun kp32. Apteekin oma ja cb:n digi tuossa välillä olivat negoja. Kp33 tehty viimeinen testi negaa ja sen jälkeen en sitten testannutkaan enää. Kp36-37 tuli pari pisaraa rusehtavan punaista tuhrua, kp38 haaleampaa tuhrua, kp39 ei mitään ja tänään sitten alkoi runsaampi kirkkaanpunainen vuoto, jossa hyytymiä mukana. Samalla alkoivat myös menkkakipuja kovemmat mahakivut. Mulla on kierrot tosi epäsäännölliset, kaikkea 27 ja 71 välillä.

 

Pco epäily on vahva, reippaasti rakkuloita varsinki oikeessa munasarjassa, akne, keskivartalolihavuus ja lievää hirsutismia. Terot oli kahdessa viime kierrossa. Tässä kierrossa en ollut satavarma ovulaatiosta (tuntui et tikut näytti aina plussaa tai melkeen plussaa kun testasin :huh: ) niin en uskaltanut niitä ottaa, asia josta nyt hieman ruoskin itseäni vaikka tiedän ettei mitään järkeä jossitella. (olisiko kiinnittyminen onnistunut jos olisin ottanut terot..)

 

Sitä olisin kysynyt, että te joilla on alkanut tuhrusta vuoto niin lasketteko ekan tuhrupäivän jo kp1:ksi vai vasta sen kun alkaa runsaampi vuoto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisin kokea kemiallisen raskauden tässä kierrossa minäkin... Ihmettelinkin, että mitä nyt tapahtui, olin ihan varma, että olin raskaana, mutta en lähtenyt testiä tekemään kun ensimmäisen kanssa sain selkeän plussan vasta kp 42/28 tienoilla. En edes ymmärtänyt mitään haamuista silloin, nyt tiedän, että taisi ne ensimmäiset testit kuitenkin haamua näyttää silloinkin. Luulin, että viivan pitää olla tosi selkeä.

 

Tavallaan olen iloinen, että EHKÄ jotain tapahtuikin, eli tarkoittaisi sitä että osaan sittenkin ovuloida! Lopetin imetyksen ja Cerazette minipillerit 12/2009 ja siitä asti ollaan yritetty toista lasta, kuukautiset olivat pois koko imetyksen ajan (imetin 12kk). Mutta kuukautiset ovat sittemmin olleet epäsäännölliset (kierto 24-28 päivää) ja niin niukat, että lähinnä vain paperiin jotain jää. Nyt olen kuitenkin suojiakin tarvinnut, mutta edelleenkin mielestäni aivan liian vähäistä on vuoto. Yksi lääkäri sanoi, että "ei se mitään välttämättä kerro", mutta en nyt olisi niin varma... Kuinka kauan sitä normalisoitumista pitäisi oikein odottaa...?

 

Mutta siis aiheeseen, kp 14/24-28 tuli välivuoto, päivän verran paperiin liman ja veren sekaista tavaraa. Ajattelin, että ehkä se oli ovulaatioon liittyvää, pitkästä aikaa! Putket auki! Siitä vko eteenpäin kp 21/24-28 alkoi raskausoireet, jotka tunnistin ensimmäisestä raskaudesta: alaselkäkipua, alavatsavihlaisuja (oikealla), pissalla juokseminen, palelu (lämpö 37,2), päänsärkyä, jne. Normaalista poikkeava olotila siis, eikä mulla kuukautisiinkaan yleensä ole tällaista liittynyt. Kuitenkin jo kp 25/28 illalla alkoi vähäinen tiputtelu, jota jatkui 4 päivää, kunnes vuoto runsastui kp 29/28.

 

Imetyksen aikana vaikean synnytykseni ja munasarjakystani takia kävin ultrassa 3kk välein, ja limakalvo pysyi hyvin ohuena koko ajan. Eikä tosiaan kuukautisia ennen imetyksen ja minipillerien lopetusta. Nyt epäilen, että ongelmia on sekä ovuloinnissa että limakalvon paksuudessa eli hormoonitoiminta ei ole palautunut normaaliksi. Olen jo kahdesti käynyt yksityisellä, mutta ei mua ainakaan vielä oteta todesta. Kauankohan pitää korkeintaan antaa aikaa kropalle ennen kuin menen vaatimaan lisätutkimuksia? Prolaktiini ja kilpirauhanen on jo tutkittu, ei mitään niissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips. Täällä kans kaksi itse todettua kemiallista raskautta takana. Saattaahan noita olla useampikin takana kun en joka kierrossa ole testaillut. Juhannuksen jälkeen 2010 eka ja eilen päättyi toinen. Molemmista tuli kuukautisten kynnyksellä (kp 28/24-28 ja 24/24-28) hailakat mutta silmin nähtävät plussat testiin. Eka kem.rask. päättyi pari päivää plussan jälkeen runsaisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin ilman raskausoireita, toinen tuoreempi tapaus päättyi eilen kolmen päivän tiputtelu-tuhruvuodon jälkeen koviin kipuihin ja nyt vuodan kuin seula, kirkasta verta ja mustia pistemäisiä hyytymiä... Raskausoireita olin tunnistavinani, mm. tihentynyttä virtsaamistarvetta, rinnat turposivat valtavasti, alavatsaa nipisteli ja poltteli, vaihtelevaa etomista... Subseröösi (pinnan limakalvon alla sijaitseva) myooma löytyy kohdusta, kokoluokka 1,8cm*2,2cm. En tiedä vaikuttaako kiinnittymiseen mutta epäilen vahvasti, että vaikuttaa. Kaiketi vaikea poistaa tuo myooma mutta ensi viikolla menen yksityiselle sitä tiedustelemaan. Kunnalliselle en jaksa odottaa kuukausitolkulla, sillä vauvatoive on nyt ykkössijalla elämässä, miehelläkin alkaa olla ikää jo sen verran, ettei hänkään halua kauaa odotella.

 

Pitänee lopettaa turhan aikainen testailu kun sillä vaan pahoittaa mielensä. Onko muuten kukaan muu painiskellut sellaisten asioiden kanssa, ettei tunne olevansa oikeutettu saamaan lasta? Siis, että kaikista toiveista huolimatta ei ole tarkoitettu äidiksi? Kohtalo tai Jumala sanelee niin, että lasta et saa, sillä et sitä ansaitse? Itse mietin tällaisia asioita :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kaksi kemiallista kolmosta yrittäessä ja sain ne testiaddiktina selville kun menkat olivat päivän kaksi myöhässä.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just testasin plussan kp 31/24-28, en voi uskoa sitä todeksi. Pelkään kovasti että se tulee tälläkin kertaa pois. Viiva oli kylläkin vahvempi kuin kahdessa aikaisemmassa plussassa. Pelottaa ihan hirvittävän paljon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kaksi kemiallista kolmosta yrittäessä ja sain ne testiaddiktina selville kun menkat olivat päivän kaksi myöhässä.

 

Samalla tavalla täällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now