Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Miaka

Alkoholi raskausaikana

462 posts in this topic

Minä aion jouluna juoda hiukan glögiä, jossa alkoa 2,2%. Enkä siitä aio kyllä huonoa omaa tuntoa potea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin mennä silleen lähes nollalinjalla kuin viimeksikin, eli 0,5% "alkoholi"juoman voin hyvin juoda ihan hyvällä omallatunnolla, ja hörpyn pari maistaa miehen lasista jos tekee mieli, mutta omalle kohdalle joku kokonainen tai puolikaskin alkoholiannos tuntuisi kyllä liialta. Imetysaikana oon käyttänyt alkoholia ihan normaalisti, kun normikäyttö on mulla pääasiassa sitä 1-2 annosta kerralla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nollalinjalla mennään. Olen juonut muutaman alkoholittoman siiderin, mutta ne maistuivat lähinnä hiilihapotetulta omenamehulta, joten ei ole tehnyt mieli ostaa enempää. Voi hyvinkin olla, että sama linja jatkuu raskauden jälkeenkin. En ole vuosiin oikein välittänyt alkon ottamisesta edes ruokajuomana, enkä etenkään siitä seraavasta olosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toistaiseksi ei näin aikaisessa vaiheessa ei ole ollut sen suurempia himoja alkoholin suhteen, vaikka tunnustankin olevani alkoholiongelmainen. Tiedän, että tästä tulee puhetta neuvolassa, toivottavasti hyvässä hengessä - olen itse ollut aikanaan se, joka apua lähti ongelmaan hakemaan. Olen aikanaan tutustunut hyviin alkoholittomiin oluihin ja viineihin, mutta haluaisin olla ilman edes niitä korvikkeita. Katsotaan, kuinka akan käy. HAL-polille varmaan kutsu tulee joka tapauksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nollalinja alkoi jo kaksi kuukautta ennen raskautta. Alkoholitonta olutta ja siideriä join alkuun, mutta ei nekään oikein enää maistu. Punaviiniä tekee välillä mieli. Punaviini ja medium pihvi on ihan herkkuyhdistelmien ykkönen minulla, mutta ollaan nyt ilman kumpaakin. Kyllä niitä sitten joskus taas saa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rouva Pii Poo: tsemppiä matkalla! Toivottavasti pystyt pysymään raittiina. Hyvä, että haet apua ja olet rehellinen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsemppiä Rouva Pii Poo! Hienoa, että olet asian suhteen herkillä ja haet apua. HAL-polin tuki kannattaa ehdottomasti hyödyntää! Tsemppiä raittiuteen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilman alkoholia mennään! Toki ihan mielenkiinnosta maistan esimerkiksi mieheltä onko ravintolassa hyvää viiniä vai ei, mutta siinä se. Imetysaikana varmasti sitten sen lasin ruokaviiniä voi ottaa, kun ajoittaa imetyksen suhteen sopivasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikalailla nollalinjala mennään. Mulla on käynyt se että kun en oo juonut alkoholia sen plussatestin jälkeen, niin jopa se vähän viini mitä joskus maistoin mieheni lasista maistui kauheen kitkerältä. Ettei edes tee mielikään juoda sitä.

 

Alkoholittomat juomat olen kokeillut, mutta tulin siihen päätökseen, ettei ne vaan ole mulle. Ei maistu. 

 

Jotain kotikalja voisin kuvitella että menis alas, mutta toisaalta, miksi ottaa sekään riski, jos ei oo pakko. 

 

Sokeria oon syönyt ja juonut varmaankin enemmän kuin mitä pitäisi mehujen ja muiden herkkujen muodossa. Yritän kyllä muuten pysytellä pois karkeista ja sipseistä. Ei semmosta kuin täydellistä ole, joten mennään näillä mitä on. Eiköhän se siitä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilman alkoholia mennään! Toki ihan mielenkiinnosta maistan esimerkiksi mieheltä onko ravintolassa hyvää viiniä vai ei, mutta siinä se. Imetysaikana varmasti sitten sen lasin ruokaviiniä voi ottaa, kun ajoittaa imetyksen suhteen sopivasti.

 

Ruokaviinillä ei ole kerrassaan mitään vaikutusta ihmetykseen, eli älä ota stressiä. Äidinmaidon alkoholipitoisuus ei voi nousta niin korkeaksi, että sillä olisi mitään vaikutusta lapseen. ;)

Edited by Mintaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0