Antsa

Milloin kerroitte raskaudesta työnantajalle?

541 posts in this topic

Tsemppiä Blixen!

Mielenkiinnolla seurailen tilannettasi, jos viitsit/haluat sitä tänne päivittää!

 

Onko sulla tukena työpaikan luottamushenkilö, vai oletko lähtenyt selvittämään asiaan liiton juristien yms kautta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin kertoa suht aikasin kun en viitsi yrittää salailla pahoinvointeja. Ja mielummin kerron itse kun että pomo arvaa tai muut arvaa ja juorut kantautuu pomolle. Sitte vielä työssä joudun vähän nostelemaan ja nykyään on väkivallan uhkaa niin tietää sitte jos joudun vältteleen jotain tilanteita.

Itsellä onneksi vakityöpaikka niin ei huolta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tulee joululoma aika hyvään saumaan. Kun palaan lomilta, niin on jo 13 viikkoa täynnä, niin voi hyvillä mielin kertoa silloin. Mut nyt saa lomalla rauhassa kasvatella mahaa ilman, että kukaan rupee epäilemään mitään. Joulun jälkeen vois hyvin kertoa esim niin et "tää mun kasvanut maha ei johdu pelkästään jouluherkkujen syömisestä..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös tällä kerralla kerroin melkein heti plussatestin jälkeen, kun kehityskeskustelu sattui sopivasti rv4+2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitystä tilanteeseen: kerroin lähiesimiehelle viikoilla 6+1 koska jouduin perumaan yhden työmatkan väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi (mun olis pitänyt yksin kyetä ajamaan monen tunnin reissu toiselle paikkakunnalle). Osa työkavereista tietää myös (sellaiset jotka tiesi hoidoistakin ja joiden kans ollaan vapaa-ajallakin paljon tekemisissä), lopuille kerron tässä pikkuhiljaa. :)

 

Asiakkaille vasta np-ultran jälkeen joskus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä tuli kerrottua toissapäivänä rv 16+4.

 

Olin odottanut että esimies olisi pettynyt ja ärsyyntynyt (tästä on kokemusta muiden asioiden kanssa...), jonka vuoksi jännitin ja odotin näin pitkään kertomisen kanssa. Nyt kuitenkin alkaa näkyä jo jonkun verran ja ihmiset töissä juoruilee selän takana joten ajattelin että mieluummin kerron ja olen avoin asian kanssa. Ja esimies olikin onnellinen uutisesta ja melkein itki (mitä en yhtään osannut odottaa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multa on kysytty varmaan kolmesti kahden vuoden aikana että olenko raskaana. :D Ja en ole ollut. Ehkä on vaan tuollainen pieni pyöreä masu, joka näyttää siltä. Mutta olen töissä sellaisessa paikassa, jossa omalla osastolla on suurempi väkivallan uhka kuin talon toisella osastolla, niin on varmaan ajoissa kerrottava kun sen aika on. Aiemmin töissä joku vaihtoi toiselle osastolle tultuaan raskaaksi. itse en ole kyseisellä osastolla ollut juurikaan töissä, mutta katsotaan.  Mielelläni pysyisin omien "kullannuppujen" kanssa, mutta kun nuo eivät aina osaa hillitä itseään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse joudun kertomaan varmaan siinä jossain kahdeksannella viikolla kun pitäisi päästä keskellä päivää neuvolaan. Lisäksi muutama päivä tuon neuvolan jälkeen on kehityskeskustelu, eikä siellä viitsisi huijata kun puhutaan tulevaisuuden näkymistä yms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on vaikea, en ole vielä päättänyt mutta yritän lykätä niin pitkään kuin mahdollista. Muiden työpaikan äitien kokemuksista tiedän että kohtelu tulee todennäköisesti olemaan epäasiallinen ja hankala. Eli ilmoituksesta äippälomalle jäämiseen asti pitää varautua sellaiseen lievään työpaikkakiusaamiseen valitettavasti. Nyt ei 9 viikolla vielä vatsa näy, toivon että piilottelu onnistuisi ainakin 15+ viikolle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joudun kertomaan esimihelle rv8+, koska jäin pahoinvoinnin vuoksi sairaslomalle. Muuten olisin kertonut joskus nt-ultran jälkeen. Työkaverit ei tiedä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Työkaveri tiesi yrityksestä ja kerroin heti kun plussasin. Kyylätiin jopa niitä kusitikkuja kaksistaan. :rolleyes: Yhdelle työkaverille kerroin ennen np-ultraa ja tiiminvetäjälle heti ultran jälkeen. Esimiehelle kerron vasta kun on ihan pakko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kerroin heti ekan ultran jälkeen. Olen töissä pienessä paikassa ja pakko kertoa ite ajoissa mieluummin kuin, että esimies kuulisi pikkulinnuilta. Ihan hyvin on ottanut uutisen vastaan. Työkavereille en aio kertoa ennen ku alkaa maha näkymään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niinkuin tuolla aiemmin sanoin, niin kerroin/jouduin kertomaan 7+5. Halusin rehellisesti kertoa, että miksi työteho ehkä hieman hidastunut ja miksi tulen käymään "lääkärissä" keskellä päivää.

 

Hän otti uutisen erittäin hyvin vastaan. :)

 

Työkavereille kerron nt-ultraa jälkeen. Kukaan heistä ei vielä tiedä.

Edited by Jellona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerroin 13+4 päivillä. Oli aidosti iloinen, ensimmäinen kommentti oli "siistiä'". :D Mies siis kyseessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin kertoa vasta ekan ultran jälkeen. Nyt on vasta rv5 ja pahoinvointi on jo alkanut. Jos tulee paljon sairaspoissaoloja niin täytyy varmaan kertoa sitten, ettei ihmettele..  :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin lykätä niin pitkälle kuin kehtaan.

Asia tuntuu niin yksityiseltä, etten haluaisi sitä levitellä töissä ollenkaan. Ymmärrän tietenkin, että jossain vaiheessa on pakko.

 

Ehkä sitten maaliskuussa, silloin olen neljännellä kuulla.

 

Olen siinä käsityksessä, että viimeistään kaksi kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistä pitäisi ilmoittaa. Minun tapauksessani siis joskus toukokuun puolivälissä.

Mutta tulee tämä asia kyllä näkyväksi kai ennen sitä, luontaisesta pehmoisuudestani huolimatta. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milloinkohan kannattaisi (sitten tulevaisuuden plussan kanssa :D ) ilmoittaa töihin kun lueskelin noita ttl:n sivuja niin tärinä ja melu (yli 85db) on haitaksi ja mun työtehtävät on melko raskaat (kiipeämistä, ponnistamista, kikkailua 2m korkeudessa, kyykkimistä, roikkumista.. 10-40kg kamojen roudaamista, loimiöljyn käsittelyä ja pölynen työilma) ? kuulostipas ihan sirkukselta :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun ensimmäinen ultra oli onnellisesti ohi, ja heti kun pomo palasi lomalta eli rv14. "Vatsataudin" vuoksi olin joutunut kerran olemaan pois jo tätä ennen. Montaa kertaa ei olisi ehkä mennyt vatsataudin piikkiin. :D  Alkoi myös vaivaamaan itseäkin koko salailu, kun teki mieli kertoa koko maailmalle!  :lipsrsealed: Muille töissä kerroin vähän myöhemmin, mutta moni oli jo huomannut/arvaillut.. eivät vaan kehdanneet sanoa mitään. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritän kanssa lykätä mahdollisimman pitkälle. Olen jo suunnitellut, että mulla alkaa juurihoito, jolla voin selittää omia menoja alkuun...  B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now