Antsa

Milloin kerroitte raskaudesta työnantajalle?

541 posts in this topic

Kerroin joskus rv 13-14. Maha pömpötti jo tuolloin ja halusin kertoa ennenkuin sen olisi kaikki arvanneet. Menin vaan pomon juttusille ja kysyin onko hetki aikaa. Sitten kerroin että olen raskaana ja jutusteltiin siitä hetki. Hyvin suhtautui vaikka jännitin tilannetta etukäteen, hyvä mieli jäi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tais olla rv 21 kun kerroin, muille työkavereille sen jälkeen tässä pikku hiljaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerroin viime viikolla, rv 16, esimies suhtautui hyvin ja toivotti onnea. Työkavereille olen muutamille kertonut ja yksi arvannut, sanoin sitten niille jotka tietää, että kerron sitten aikanaan (jos kerron:D.. saavat sitten arvuutella) muille. Todellakin jännitti tuo kertominen esimiehelle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisin olla viikoilla 19-20, kun kerroin esimiehelle. Tuli juttua kesälomista ja mainitsin sitten, että en niitä ajatellut pitää, kun tilanne on semmonen, että oon jäämässä elokuun alussa äitiyslomalle. Onnitteli kovasti. :)

 

Työkavereille olen kertonut pikkuhiljaa. Läheisimmät tietää jo ja loput saavat huomata, kun/jos ovat huomatakseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie kerroin pomolle rv 12+6. Olin jäämässä 5 viikon kesälomalle, joten tuntui luonnolliselta kertoa ennen lomaa, kuin loman jälkeen.

(loman jälkeen massu ois saattanu olla jo pikkasen isompi...) Hyvin pomo suhtautui, onnitteli ja sanoi että pitää jossain vaiheessa syksyä kattoa, kuka minnuu tuuraa äitiysloman ajan. Eka jännitti kertoa, mutta kun suunsa sai aukaistua, niin oli ihan kiva kertoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa kärvistelin tosi pitkään, jonnekin viikoille 16-17 muistaakseni. Odotin vakkarisopparia töissä, enkä halunnut kertoa ennen kuin nimi oli paperissa. Siitä tulikin sitten vähän pahaa silmää kun kerroin <_<

 

Nyt toisella kerralla kerroin jo rv 7+3, kun pomo oli jäämässä kesälomalle ja halusin asian painamasta mieltäni, koska kertominen jännitti kamalasti. Sain tällä kertaa tosi hienon vastaanoton, onnittelut ja kaikki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole vielä kertonut, kun kesäloma loppuu, niin elokuulla voisi kertoa. Nyt viikkoja kasassa 11+1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on niin ihana pomo, että sen kanssa oltiin jo puhuttu asiasta ennenkuin aloitin odottaa.. Sitten kun tärppäsi, niin pomo ei malttanut ite pysyä pöksyissä, kun odotettiin, jotta testi alkaisi plussaa näyttää. Ekan testin tein töissä, mutta vielä silloin haaleeta näytti ;) Se oli niin ihanaa, kun pomo sanoo, et hän antaa kaiken tukensa niin hyvissä kuin huonoissakin uutisissa.. No siitä sitten viikonpäästä se viiva vahvistui niin varmaks, että varmoja siitä sitten oltiin ja varovasti uskallettiin iloita asiasta. Nyt rv 9+5 ja kaikki mennyt hienosti, lukuun ottamatta neljää viimosta viikkoa jolloin olen joka päivä oksentanut, mutta ajattelen sen vain niin, että ainakin istukka toimii hienosti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerroin pomolle muistaakseni rv9:n aikoihin, kun tunsin yhtena paivana hirvean huonoa omaatuntoa siita, etten ollut edellisena paivana saanut pahoinvoinnin takia oikein mitaan aikaiseksi :rolleyes:. Pomo suhtautui uutisiin oikein ymmartavaisesti ja lupasi pitaa taman viela salaisuutena muilta tyokavereilta, koska haluan odottaa np-ultraan asti ennen kuin julkistan uutisia sen enempaa. Salaisuutena on pysynyt, ja pomo kyselee aina valilla, mika on vointi. Olen oikein tyytyvainen, etta kerroin hanelle jo noinkin aikaisin, silla pari kertaa on pitanyt jaada toista paivaksi pois pahan olon takia ja vasymys on aika kova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taitaa minun olla pakko kertoa töissä asiasta aika pian, sillä olen tajunnut, että työni on tällaisenään liian raskasta fyysisesti. Vielä pystyn siihen ihan hyvin, mutta olen varma, että myöhemmin en jaksa enää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisi olla rv8, kun pahoinvointi oli oksenteluineen niin rajua, että sairasloma venyi lopulta kuukauden mittaiseksi. Todistuksethan tulivat neuvolasta ja sanallisella diagnoosilla, joten kerroin ennenkuin lappuja vein. Suhtautuminen oli asiallinen enkä sitä muutenkaan vakituisena työntekijänä pelännyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kerroin vasta viikolla 18, kun mahan naamiointi alkoi kyllästyttää. Oli ihan uusi työpaikka, enkä viitsinyt heti ekalla tai toisella viikolla pudottaa pommia. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 9 jouduin pahoinvoinnista johtuva pitkän sairasloman vuoksi kertomaan. Vaikka tuli esimiehelle täytenä yllätyksenä, suhtautuminen oli kyllä tosi positiivinen!! Sijainenkin lähti hakuun heti tämän sairasloman jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkaisi vajaan parin viikon päästä työt "uudessa" työpaikassa. Siis olen ollut siellä aikaisemminkin ja nyt pääsen jälleen osa-aikaiseksi, väh. 25h viikossa ja vuoden loppuun asti oli puhetta. Kyseessä suuri tavaratalo. Nyt menossa rv9+2 eli silloin kun työt alkavat olisi 11+0. Pahoinvointi on ollut melko voimakasta mutta en ole kertaakaan oksentanut. Nyt tuntuu jo alkavan helpottaa ja elättelen toiveita että loppuisi tuohon mennessä.

 

Perjantaina sovittiin että kirjoitetaan sopimus, mietin tässä päätäni puhki että pitäisikö kertoa pomolle silloin ja antaa vielä mahdollisuus päättää että ei otakkaan mua vai pitäisikö pantata kertomista niin kauan kuin mahdollista ja pudottaa sitten kiva uutinen. Pomo on n. 30v nuorimies ja aika ujonpuoleinen että en usko että kehtaa päin naamaa pamauttaa että ei otakkaan mua mut mut. Tiedä nyt sitten. En taida kehdata olla kertomatta perjantaina.. Enkä ainakaan kehtaa olla yhtään sairaslomalla jos sinne pääsen kaikesta huolimatta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli tarkotus odottaa ainakin tonne 12+ viikoille. Mutta luonto tuli vastaan, ja valtava pahoinvointi pakotti kertomaan jo nyt 7+ viikolla. Ihanasti otti sekä pomo että työkaverit vastaan asia, mutta mietityttää että entäs jos jotain sattuukin... mut eihän mitään saa, jos ei yritä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kerroin kun olin viikolla 19. Aiemminkin olisin jo ollut valmis kertomaan, mutta kesälomat sotki välissä. Ihan hyvin tuota mahaa sai muuten peiteltyä vielä tuohon asti. :) Suhtautuminen oli onneksi positiivista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on niin mukava pomo, että kerroin hänelle heti kesälomalta palattuani uutiset, viikkoja taisi olla kasassa vasta viisi tai kuusi. Jollekin piti saada kertoa, ja tiesin että häneltä tieto ei ainakaan leviä eteenpäin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä jouduin kertomaan, kun viikkoja oli 8 täynnä. Pahoinvointi oli niin suurta, että jouduin olemaan pitkään pois töistä ja sairaalassakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerroin puolenvälin paikkeilla.

 

Ihme etten aiemmin jäänyt "kiinni" raskaudesta, sillä muutamia työtehtäviä joutuu välttelemään raskaana ollessaan, mutta ne pari kertaa, jotka kohdalleni osuivat niin pystyin siirtämään muiden tehtäväksi. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan kanssa työhousut alko ahdistaa aika ajoissa, niin piti kertoa. Tän toisen kanssa tais olla rv 11 kun oli työpaikan ryyppäjäiset niin kaikki kyllä arvas juomatta olemisen syyn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerroin kun viikkoja 15; pomoni oli lähdössä pidemmälle työmatkalle ja halusin että hän saa kuulla asiasta ensin jos vaikka hänen matkansa aikana joku muu työkavereista arvaisi/keksisi raskauteni. Pelkäsin hiukan kertomista, mutta se menikin todella hyvin ja pomo alkoi heti miettimään, että miten hoidetaan äitiysloman sijaisuuteni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerroin eilen kehityskeskustelussa rv 12+1. Mulla oli aamulla ollut np-ultra niin sitten kerroin. olihan niitä juoruja hänen korviinsa jo tullut, oli odottanut jo milloin kerron julkisesti. Todella hyvin otti uutisen vastaan, oli iloinen vauvauutisista. kehityskeskustelusta tuli sitten ihan muuta keskustelua.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerroin tällä viikolla (rv 13) esimiehelleni ja muutamalle työkaverille. Kovin laajasti en halua raskautta vielä kuuluttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now