Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

Ihan käytännönjuttuja, mistä haluaisin tietää:

 

-Onko vibeissa istumatila pienempi kun on se istuinpehmuste, se varmaan saa pois?

-Onko vibet tukevammat, vai näyttääkö se vain siltä?

-On suuri työ irroittaa kasatessa se alaistuin (sport) vai kivempi vain lykätä kasaan?

 

Mietin tässä että olenko niin turhamainen, että maksaisi lähinnä ulkonäöstä 200e lisää :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa-a.

Minä en maksanut. Tai siis maksa. Meillä rattaat tulossa parin viikon kuluttua.

 

Käsittääkseni Vibessä pystyy sisaristuinta kallistamaan vähän enemmän kuin Sporteissa. Se on seikka, jonka puolesta olisin päätynyt mieluummin Vibeen. Samoin kuin isompi kantokoppa. Mutta ulkoisesti mun mielestä Sport on kivemman näköinen. Viben runko on mun mielestä jotenkin outo. Istuimet on tas jykevämmän näköiset, joten niistä plussa Vibelle.

 

Kyllä mä noita vertailin kovasti, mutta kun tuntui, että vähän se ja tämä varuste tuntui Vibeissä olevan sen verran kalliimpaa, että ei sitten vakavissaan edes harkittu noita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaa-a.

Minä en maksanut. Tai siis maksa. Meillä rattaat tulossa parin viikon kuluttua.

 

Käsittääkseni Vibessä pystyy sisaristuinta kallistamaan vähän enemmän kuin Sporteissa. Se on seikka, jonka puolesta olisin päätynyt mieluummin Vibeen. Samoin kuin isompi kantokoppa. Mutta ulkoisesti mun mielestä Sport on kivemman näköinen. Viben runko on mun mielestä jotenkin outo. Istuimet on tas jykevämmän näköiset, joten niistä plussa Vibelle.

 

Kyllä mä noita vertailin kovasti, mutta kun tuntui, että vähän se ja tämä varuste tuntui Vibeissä olevan sen verran kalliimpaa, että ei sitten vakavissaan edes harkittu noita.

 

Saako kysyä mistä rattaat tilasitte ja mihin hintaan? Meillä ajankohtainen asia ja ko. rattaat kiinostavat kovastikin. :) Miten rattaat on teillä nyt toimineet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaisi kuulla lisää vibeistä ihan käytännössä. ja tosiaan siitä, onko niissä paranneltu huomattavasti ominaisuuksia verrattuna sporteihin...joten jos kellään vaan on mitään kokemuksia niin kirjotelkaahan!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on Vibet, mutta aika paha lähteä vertailemaan Sporteihin, kun ei ole niistä käytännön kokemusta...

 

Olen ollut kyllä tosi tyytyväinen hankintaani. Noi on niin näppärät kaupunkioloissa ja menee tosi helposti kasaan sisaristuimenkin kanssa. Meillä sisaristuinta pidetään siinä päällä alemmalla tasolla, jolloin nostan istuimen ylemmäksi, kun kasaan vaunut. Mutta se lukitussysteemi on todella nopea ja helppo, joten siinä ei ihan aikuisten oikeasti mene kuin pari sekuntia.

 

P&T:thän taitaa olla pikkasen tavallisia rattaita pidempiä. En tiedä, johtuuko tosta pituudesta, mutta noi on tosi hyvät työnnettävät: tuntuu kuin laivaa ohjaisi :P Tukevat, mutta samalla kevyet. Ja kääntyvän etupyörän ansiosta hyvät työntää myös yhdellä kädellä.

 

Mitä nopeasti tuli Haaviksen Sporteihin verrattua, niin Vibessä taitaa olla tukevampi (ja isompi?) kuomu. Lisäksi sen kuomun saa ainakin Vibessä laittaa haluamalleen korkeudelle, mikä on kätevää, kun sisaristuimekin voi asentaa kahdelle eri korkeudelle siinä päällä. Ulkonäöllisestihän Vibet näyttää tukevammilta, mutta käytännöstä ei mitään hajuakaan. Ainakin noi meidän rattaat ovat olleet hyvät ja tukevat, myös täydessä lastissa bussikyydissäkin... Mutta kuomun lisäksi mulla ei olekaan mitään sen kummempaa vertailua tehdä Viben ja Sportien välillä. Ehkä meidän pitäis tehdä Haaviksen kanssa kunnon vertailut joku kerta ;)

 

Miinuksena voisin Vibeistä sanoa, että kun rattaita käyttää yhdellä lapsella, niin varsinaisen istuimen selkänojaa on vaikea saada makuuasennosta täysin ylös, kun lapsi on kyydissä. Mutta ymmärsin, että Sporeissa on sama ongelma... Nyt, kun poju (pituus arviolta jotain 85-90 cm:n väliltä) istuu sisaristuimessa, niin selkänojan kallistusta ei voi enää käyttää, kun sisaristuimen tukirauta tms. menee takaraivon kohdalta. Eli se sisaristuimen selkäosa kallistuu, mutta tukirauta ei... En tiedä, millainen tukirakenne Sportien sisaristuimessa on ja kuinka iso sisaristuin siinä on. Mutta meitä toi asia ei ole haitannut, poju on nukkunut varsin hyvät päikkärit sisaristuimessa ilman kallistelujakin.

 

Mä oon tykännyt Vibeissä siitä jarrunappulasta. Helppoa busseissa jne. kun ei tartte alkaa jalalla haromaan jarrua auki. Lisäksi tykkään noista irrotettavista istuinpehmusteista/-suojista: näyttävät mukavalle ja ne on helppo heittää tarvittaessa pesuun.

 

Ööh, mitäköhän vielä... Olisko sulla ollut jotain tiettyä, mitä olisit halunnut tietää?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saako kysyä mistä rattaat tilasitte ja mihin hintaan? Meillä ajankohtainen asia ja ko. rattaat kiinostavat kovastikin. :) Miten rattaat on teillä nyt toimineet?

 

Meillä on setissä rattaat, sisaristuin, kantokoppa, sivulaukut, tupla uv/hyttysverkko, tuplasadesuoja sekä lento/matkalaukku rattaille (koko setti mahtui näppärästi tuohon laukkuun). Tilattiin kärryt Puolasta Varsovasta FamilyShopista (haettiin itse paikan päältä, kun oltiin viikonloppumatkalla) ja läjälle tuli hintaa 630€. SUomessa sama setti olis ollut vähän päälle tonnin.

 

Mä vein meidän yhdistelmät nyt varastoon odottamaan vauvaa ja cruisaillaan pojan kaa nyt pelköstään noilla Sporteilla. Ovat kyllä tosi kivat. Ainakin yhdellä isommalla muksulla.

 

Jarrusta antaisin vähän miinusta. Se on näin alussa vielä tosi jäykkä, enkä meinaa saada sitä oikeen päälle/pois päältä. Kuten suskis jos sanoikin, niin kuomu ei ole musta mikään hirveen tukeva, mutta ollaan toistaiseksi kerran käytetty, poju ei halua, että se on alhaalla.

 

 

Pari kertaa jätkä on noissa nokoset ottanut. Ihan hyvin niissä makoili. En vaan ole ihan sinut vielä noiden kallistusten ja remmelien kanssa. En ole siis ihan messissä, että missä järjestyksessä ne kannattaa avata ja taas sulkea. Musta on myös hiukan hankala se selkänojan nosto, jos tyyppi istuu kyydissä.

 

Matkarattaista me luovuttiin kokonaan ja nää kiesit kulkeekin mukana silloin, jos matkiksia tarvitaan. Menevät kuitenkin suht pieneen tilaan.

 

Sportteja ei vissiin saa kasaan silloin, kun sisaristuin on paikallaan? Ei vielä kokemusta tosta istuimesta käytössä. Kyllä mä jätkää siihen kokeilin pikasesti istumaan silleen, että istuin oli päällä. Tois istuin tuntui musta hepposelta, mutta kun jätkän siihen laittoi, niin asettui kyllä tosi mukavasti.

 

Toistaiseksi olen siis tosi tyytyväinen ja mieskin on noita kehunut (harvinaista).

 

 

Pitää joo suskis reffata ja vertailla. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on noi sportit ollut ja tykkäsin kyllä. mutta mun pari asiaa häiritsi;

 

kun vauva oli kopassaan taaperon alla, tuntui että kolo oli jalkopäästä kovin ahdas. Meillä vauva oli ihan pieni (alle 1kk) ja tuntui että jalat / kantokopan jalkopää oli jo ihan kiinni taaperon istuimessa. miten tämä on vibessä? niissä ilmeisesti taaperon istuimen voi asentaa ei kohtaan jos ymmärsin suskisin jutusta oikein? jääkö niissä kantokopalle enemmän tilaa?

 

Toinen mikä häiritsi oli remmit joilla kiinteää istuinta säädetään. ihan ok, mutta jotenkin ei kauhean näppärät. miten ne toimii vibeissä?

 

Kolmas on sisaristuin sillon kun se on asennettu alle. kuinka paljon sitä selkänojaa saa lepoasentoon? sporteissahan sitä sai jokusen sentin vetoketjun avulla loivemmaksi. onko vibeissä kuinka paljon isompi säätämahdollisuus? samalla tavallahan sporteissa se tukirauta menee, eli kovin pitkälle lapselle lepoasento ei sen takia toimi.

 

entä saako vibeissä ylempää istuinta ollenkaan kallistettua kun sisaristuin on takana? eli siis taapero-taapero asennossa?

 

ja entä tavarakori, onko sitä fiksattu ollenkaan? sporteissa se tuntui olevan täysin toisen jalkatilana taapero-taapero asennossa.

 

hmph. ei mulla kai sitten muuta :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
meillä on noi sportit ollut ja tykkäsin kyllä. mutta mun pari asiaa häiritsi;

 

kun vauva oli kopassaan taaperon alla, tuntui että kolo oli jalkopäästä kovin ahdas. Meillä vauva oli ihan pieni (alle 1kk) ja tuntui että jalat / kantokopan jalkopää oli jo ihan kiinni taaperon istuimessa. miten tämä on vibessä? niissä ilmeisesti taaperon istuimen voi asentaa ei kohtaan jos ymmärsin suskisin jutusta oikein? jääkö niissä kantokopalle enemmän tilaa?

Vibessä voi siis sisaristuimen asentaa kahteen kohtaan siinä päällä. Kantokoppa menee pikkasen sisaristuimen alle, kun sisaristuin on siinä päällä. Kun sisaristuin on asennettu alemmalle tasolle, on tilaa kopan ja istuimen välillä aika naftisti, mutta istuin ei mitenkään paina koppaa tms., vaan koppa mahtuu sinne aivan hyvin.

 

Kun sisaristuimen laittaa ylemmälle tasolle, niin kopan yläosan ja istuimen alaosan väliin jää arviolta reilut 5cm. Kokeilin, niin meidän Teutonian pehmeä kantokoppakin mahtui kyytiin. Tosin jos sitä haluasi käyttää, niin silloin tarttee alkaa tekeen jotain pientä viritelmää, että saa kopan vaakatasoon. Kun siis se rattaiden varsinainen istuinosa on muotoiltu niin, että se nousee sieltä toisesta päästä, jolloin kopan jalkopää jäis korkeammalle, mitä päätypää. Varmaan sama homma Sporteissa.

 

Toinen mikä häiritsi oli remmit joilla kiinteää istuinta säädetään. ihan ok, mutta jotenkin ei kauhean näppärät. miten ne toimii vibeissä?

Vibessä on siellä selkänojan takana vain yksi remmi, jossa on sellainen "liukulukko". Eli sen lukon voi laittaa päälle missä kohtaan tahansa. Sporteissa on mun mielestä erilainen, sellainen kokonaan auki napsautettava lukko, vai? Siis sellainen, että kun lukon aukaisee, niin remmit on kahdessa osassa. Äh, en osaa selittää, mutta kuitenkin... Sitten siellä istuimen sisällä on pitkät vetoketjut kummallakin sivulla. Ton takaremmin liukulukon kanssa on helppo pelata, mutta pojun kanssa yksin liikkuessa huomasin, että pitkiä vetskareita ei meinaa saada täysin takaisin kiinni, jos poju on kyydissä. Kevyemmällä lapsella olis varmaan helpompi...

 

Kolmas on sisaristuin sillon kun se on asennettu alle. kuinka paljon sitä selkänojaa saa lepoasentoon? sporteissahan sitä sai jokusen sentin vetoketjun avulla loivemmaksi. onko vibeissä kuinka paljon isompi säätämahdollisuus? samalla tavallahan sporteissa se tukirauta menee, eli kovin pitkälle lapselle lepoasento ei sen takia toimi.

Mittasin, että kun vetskarin aukaisee, niin vetoketjun yläpäässä on n. 5 cm:n rako.

 

entä saako vibeissä ylempää istuinta ollenkaan kallistettua kun sisaristuin on takana? eli siis taapero-taapero asennossa?

Saa kallistettua jonkin verran (riipuen kuinka isopäinen ja ahtaan paikan kammoinen lapsi alla istuu :P ). Siinä kun on se "liukulukko", niin sen avulla selkänojaa voi laskea haluamansa määrän.

 

ja entä tavarakori, onko sitä fiksattu ollenkaan? sporteissa se tuntui olevan täysin toisen jalkatilana taapero-taapero asennossa.

No aika pitkälti se taitaa noin olla Vibessäkin... En ole yhtään katsonut, että millainen tavarakori Sporteissa on, mutta olen ymmärtänyt, että Vibessä se on isompi.

 

 

----

Tää alkoi herjaamaan liian monista lainauksista, niin laitoin noi sun kyssärit kursivoidulla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

iso kiitos suskis!!! tajusin "remmi-systeeminkin" ja kuulostaa kyllä huomattavasti fiksummalta!

 

vielä kysyisin jos joku tietää saako maxi-cosin carbiofix kaukalon vibeihin kiinni? sporteihinhan sen saa kiinni adaptereilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vielä kysyisin jos joku tietää saako maxi-cosin carbiofix kaukalon vibeihin kiinni? sporteihinhan sen saa kiinni adaptereilla.

 

Ei saa, pitkä miinus siitä Vibelle! Käsittääkseni siihen ei saa mitään kaukaloa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^no todellakin iso miinus! Onpas typerää lähteä huonontamaan ominaisuuksia uusissa malleissa :rolleyes:

 

onneksi gessun swifteihin ko kaukalon saa kiinni ;) joten ei niin ratkaseva asia meillä.

 

mulle ois vaan pirun tärkeää saada oikeasti toimivat tuplat jos meille vauva vielä suodaan. mä pelkään muuten jumahtavani kotiin...enkä haluais kauppakeskus-reissuista yms luopua vaikka lapsia olisikin joukkueellinen :blink: vertailu siis jatkukkoon, mutta vibet on edelleen johdossa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibet on kyllä lähdössä tilaukseen melko varmasti,

mutta kyselen vielä onko Viben ja Sportien vauvan

makuutilassa (mikä nimitys lie oikea?) eroa koon puolesta?

Entäs onko Vibeen oma cocoon vai tuleeko niihin

sama kuin sporteihin? Jos molempiin on oma cocoon,

niin onko niissä kokoeroa? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tavallinen cocoon käy kumpaankin. Se isompi, eli XL-cocoon, käy käsittääkseni vain Vibeen. Toi isompi cocoon on vähän pidempi kooltaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jossain ketjussa (en jaksa kaivaa) joku kyseli että onko mahdollista vielä tilata Englannista. Mitään varmuutta en tiedä mutta toisella palstalla joku oli juuri tehnyt tilauksen ja saanut P&T:t tällaisesta nettikaupasta.

 

Babykit Direct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibeen on myös oma cocoon. Myyjä taisi sanoa, että se olisi pikkasen leveämpi, mitä Sportin cocoon. Mutta käytännöstä en taas tiedä...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jossain ketjussa (en jaksa kaivaa) joku kyseli että onko mahdollista vielä tilata Englannista. Mitään varmuutta en tiedä mutta toisella palstalla joku oli juuri tehnyt tilauksen ja saanut P&T:t tällaisesta nettikaupasta.

 

Babykit Direct

 

Kiitokset linkkivinkistä! :) Vibe paketti (sisarusistuimella, kantokassi, tuplasadesuoja ja tupla UV+hyönteissuoja) laitettu tilaukseen ja toimitus lähteny tännepäin.

Jännityksellä odotellaan koska tilaus saapuu! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Summer08: Mainitsitko erikseen tilatessa (isommasta) viben omasta kantokassista

vai tuleeko se automaattisesti jos sen tilaa vibejen mukana? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Summer08: Mainitsitko erikseen tilatessa (isommasta) viben omasta kantokassista

vai tuleeko se automaattisesti jos sen tilaa vibejen mukana? :)

 

Verkkokaupasta löyty Viben oma kantokassi joka laitettiin tilaukseen. Varmistelin eka meilitse että toimittavatko varmasti Suomeen ko. kärryjä lisukkeineen ja kyselin samalla hintaa toimituksineen. Esim. Viben omaa hyönteis/UV-suojaa en löytäny heijän sivuilta mutta lupasivat sellasen siitä huolimatta toimittaa. Kannattaa siis laittaa meiliä menee jos ei jotain heidän sivuilta löydä. Ainaki me saatiin vastaukset kyselyihin todella nopeasti ja kaikin puolin oli ystävällistä palvelua. Toimitusta vielä odotellaan, mut näyttäis siltä et paketti olis tänään ainaki saapunu Suomeen!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä taas! Rattaat saapui tänään ja kotiovelle saakka!! :) Kaikki tuli mitä tilattiin ja nopeesti (viime pe tilattiin)! Pakko oli saada ne testiajoon heti ja ei voi olla muuta kun tyytyväinen. :D Suosittelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälainen takuu tuolla babykitissä on? Niiden nettisivuilta ymmärsin että ois vaan puoli vuotta?

 

Mietenkäs pitkät nuo rattaiden valjaat on? Pikaisesti yhdessä liikkeessä rattaita testattiin ja teki tiukka että saatiin poika valjaisiin kevät vaatteissa (poika siis n 82cm ja 13kg). Oliko vika siinä ettei vaan osattu säätää noita valjaita vai mikä oli. Mietityttää vaan miten talvella jos valjaat ei yllä kiinni.

Edited by Helea

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kyllä meillä ainakin yltää valjaat ihan hyvin kiinni. Meidän poika on n. 90cm ja 14kg. Säätövaraa on vielä runsaasti. Ja huomasin taannoin, että noi valjaat saan äpsästi laitettua myös lyhkäsemmälle tyypille, kun siinä selkänojassa on sellaset lenksut, niin että valjaat voi laittaa menemään alempaa, vähän kuten turvaistuimessakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minkälainen takuu tuolla babykitissä on? Niiden nettisivuilta ymmärsin että ois vaan puoli vuotta?

Ei tullu tiedusteltua takuu asioita, mut suosittelen varmistaa vielä meilitse suoraan heiltä. Toimituksen osalta paketti oli lähes koskemattoman näkönen ja tavara sen sisällä myös priima kunnossa.

 

Mietenkäs pitkät nuo rattaiden valjaat on? Pikaisesti yhdessä liikkeessä rattaita testattiin ja teki tiukka että saatiin poika valjaisiin kevät vaatteissa (poika siis n 82cm ja 13kg). Oliko vika siinä ettei vaan osattu säätää noita valjaita vai mikä oli. Mietityttää vaan miten talvella jos valjaat ei yllä kiinni.

Meillä poika lähes samoissa mitoissa ja valjaissa vielä säätövaraa runsaasti (isompaan suuntaan siis). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

summer08: Kuinka paljon paketillenne tuli postikuluja? Samaa settiä olen hankkimassa ja mietin ja vertailen, että mistä tilaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.