star

Miten ilmoititte vauvan syntymästä?

142 posts in this topic

Mies lähetti mun tekemän tekstarin tunti synnytyksen jälkeen. Joillekin taisi soittaa. Ihan vaan normisti sukupuoli, mitat ja kaikki voi hyvin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka syntyi vähän vaille klo 23, ei tajuttu sillon että ehkä niille isovanhemmille ois voinut keskellä yötäkin soittaa, ne oli kans valvoneet (olin ollut synnytyssalissa jo kauan). Aamulla mies sitten soitti ja tekstarilla laitto sitten muille sukulaisille ja ystäville. Sitten kun siinä toivuin sektiosta, soittelin vielä joillekin läheisimmille, jotka eivät siis kuitenkaan tulleet meitä sairaalaan katsomaan.

 

Tokasta soittelin ihan itse heti vauvan syntymän jälkeen. Siis ennen kuin mimmiä oli ees punnittu tai mitattu. Soitin ainakin omille vanhemmilleni ja sisaruksilleni ja veljen vaimollekin vielä, mies soitti sitten äidilleen ja siskolleen. Muille taas lähetettiin tekstari.

 

Faktatietoa molemmissa, ei runoja. Ristäiskutsuun sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me laitettiin viesti:

 

 

"Syntyi tähdenlennosta,

horsmannukasta hennosta.

Taivaan sateenkaaresta,

isin ja äidin haaveesta.

Tyttö 10.3.2007 kl.19.12. 3510g/50,5cm"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies laittoi omalle suvulleen ja ystävilleen, minä omilleni ihan vaan faktat sisältävän tekstiviestin. Toki "signeerauksena" oli (ainakin minulla) "Ikionnelliset kaksosten vanhemmat, X ja X". :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies ilmoitti vanhemille ja sisaruksilleen sekä kummeille illalla ja laitteli muutaman kuvan kotoa sähköpostilla. Muille laitettiin seuraavana aamuna, olin kirjoitellut paperille kaikkia kivoja runoja oisin näin halunnut ilmoittaa vauvasta, mutta kun olin istukan poiston jälkeen niin heikossa hapessa ja kun pääsin vihdoin osastolle kello oliin jo kahdeksan ja miehen piti lähteä ja kun oli tippalaitteita ja muita ei kännyköitä saanut kukaan huoneessa käyttää. Niinpä sit seuraavana aamuna laitettiin vaan tylysti viesti että meille syntyi sinä ja sinä tyttö jne.

 

Seuraavan jos joskus saamme niin haluisin jollain kivalla runolla ilmoittaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan vaan tavallisesti kerrottiin, mutta mukaan liitetty isin kännykällä ottama kuva noin tunnin ikäisestä prinsessasta sai kyllä - kuulemma - kyyneleet monen silmään :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muista tarkalleen viestiä, mutta mun äidille laitoin jotain sen suuntaista kun "Vieressä tuhisee Xg ja Xcm rakkautta, pikkuinen poika syntyi klo xxxx. Itse ei malttais lähteä nukkumaan kun vauvaa olisi niin ihana tuijotella."

 

En tiedä mitä mies laittoi kavereilleen enkä muista mitä muille laitoin. Taisin laitella vähän mitä sattuu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä odotettiin 2vko yli lasketun ajan ja kun VIHDOIN saatiin lapsi maailmaan, lähetettiin kumpikin jo valmiiksi suunniteltu tekstari, johon lisättiin oikean sukupuolen ja strategisten mittojen tieto.

Jätkä syntyi 21.49 ja Ukkokulta soitti mun vanhemmille ja omalle siskolleen joskus puolenyön kintaalla ja sit mä lähetin joskus kahden jälkeen yöllä (kun päästiin osastolle vasta sitten) parille tärkeimmälle tuoreen tiedon, muille lähetin vasta aamulla seiskan maissa ja Ukkokulta teki saman tahollana.

 

Tekstari oli seuraava:

 

Pitkä odotus palkittiin vihdoin! Suloinen poika syntyi mullistaen maailmamme 190707 klo 21:49.

Strategiset mitat 51cm ja 4255g. Onnesta muikeana Saimis ja Ukkokulta

 

 

IKINÄ ei ole kännykkä piipannut niin paljon kuin Jätkän ensimmäisenä elinpäivänä. Voi hyvää päivää...

Tietty kaikki joille aakkosjärjestyksessä viestin lähetin vastasivat viestiin.

Ja kaikki viestit on kirjoitettu muistiin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies otti kännykällä kuvan noin 5 min. ikäisestä vauvastamme ja laittoi viestin äidilleni "Huomenta mummi!". (Poika syntyi vähän ennen seitsemää). Omille vanhemmilleen (ulkomaille) hän soitti samantien.

Muille ei tarvinnutkaan ilmoitella kun meidän äiti oli herättänyt kaikki siinä seitsemän aikaan ja kertonut uutiset :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi tuo 'huomenta mummi' on ihana!! Taidanpa varastaa idean (jos saan) :lol:

 

Itse ajattelin lainata Pentti Rasinkankaan laulun kertosäettä "Tänään kaikki on toisin"... Vaan saa nähdä miten sitten käykään :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kans molemmat lähetti omat viestit, en suunnitellut etukäteen... Musta parhaita on sellaset viestit, joissa kerrotaan sukupuoli ja strategiset mitat. Joskus on tullut pelkkä runo ja sit haluis kauheesti tietää niitä mittojakin... :rolleyes:

 

Muistaakseni laitoin täntyyppisen viestin(tyttö syntyi 42+3):

 

Pitkän odotuksen jälkeen syntyi maailmaan suloinen, tummatukkainen tyttövauva. Älykäs tyttö ajoitti syntymänsä 1.1. klo. 00.35. Painoa neidillä oli 3220g. Vanhemmat ovat onnesta soikeana :)

 

Pituutta ei mitattu silloin, koska hätäsektion jälkeen tyttö vietiin teholle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä yksi idea:

 

"Katso jälkiä, sanoi Puh. Kahden seuraan on liittynyt kolmas" + perustiedot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Pitkän odotuksen päätteeksi vihdoinkin tänään perjantaina

20.02 klo 03:42 syntyi äidin ja isän toiveesta maailman

suloisin poika! Pojalla on pituutta 52,7cm ja painoa 3680g."

 

Ja tosiaankin poika syntyi rv 42+1 ja siitä tuo pitkä odotus.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta ilmoitettiin ihan perusviestillä 'meille syntyi pvm tyttö. mitat. terveisin vanhemmat. lähisuvulle soitettiin.

 

nyt toisesta olisi tarkoitus laittaa jotain tähän suuntaan:

 

Mulla on pikku salaisuu,

meille syntyi vauva uus.

Kovin se on pieni veljeksi (tai siskoksi)

ei siitä oo vielä leikkikaveriksi.

Pitänee oottaa et se hiukan kasvaa,

sit se mun kanssa touhuta jaksaa.

Mut saisko silti hehkutusta,

kun ISOSISKO tuli musta!

 

t. Jenna +veli (tai sisko) xxxxg, xxcm

Share this post


Link to post
Share on other sites

"*****lle on syntynyt pikkusisko. Pirpanan mitat ovat 3040g ja 51cm. Vanhemmat ovat niin onnellisia. :)"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flemu... 2 kysymystä:

1. Keksitkö ite?

2. Saanko lainata sitä?

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meilläkin oli melko tavallinen ilmoitus tekstiviestillä sukulaisille ja ystäville tyyliin 'meille syntyi tänään terve prinsessa, joka syntyessään painoi 3570 g ja pituutta 60cm'..

Katsoin ensin, että johan teille pitkä vauva syntyi, mutta lukihan tuossa, että viesti lähti tuohon tyyliin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me laitoimme esikoisemme syntymästä tekstiviestin lähisuvulle ja ystäville. Poika syntyi kiireellisellä sektiolla ja joutui lasten teho-osastolle hapenpuuttetta korjailemaan, yritimme ilmoittaa asiasta mahdollsimman pehmeästi etteivät mummot huolestuisi ihan mahdottomasti. Viesti on lähetetty äidilleni klo 09.04 ja kyllä se kuulemma oli nostattanut kyyneleitä silmiin heti aamutuimaan. :)

 

"Katso jalanjälkiä, Puh!", huudahti Nasu. "Kahden seuraan on liittynyt kolmas!"

Vaikeuksien kautta voittoon, pieni poikamme syntyi sektiolla 06.08.06 klo 06.05. Äiti ja isä ovat väsyneitä mutta onnellisia, ja pieni sitkeä sissimme on toipumaan päin. =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Peiton alla posken nukka,

jalassa pieni punainen sukka.

Näin meille onni tuotiin,

ikioma pikkutyttö suotiin.

Aada xx xx syntyi

x.x.xxxx, klo.xx:xx.,

paino xxxx g, pituus xx cm."

 

Viesti oli valmiina tallennettuna puhelimessa, koko merkinnät vaan lisättiin kun ne selville saatiin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli la 23.6. eli juhannuksen jälkeen mutta neiti syntyikin 13.6. jo ennen juhannusta. Tällainen oli siis viesti, mikä lähetettiin heti tytön synnyttyä.

 

"Pieni masumatkaajamme halusi myös nähdä yöttömän yön juhlan ja TYTTÖ päätti tulla maailmaan 13.6. klo 17.01. Neidin strategiset mitat on 3308g ja 48cm. Koko perhe voi hyvin ja tuoreet vanhemmat ovat onnesta ymmyrkäisenä. :)

T: äiti ja isi "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä lähti tälläinen tekstiviesti:

 

Oman lapsen,

pienen linnun,

kannoin alla sydämen.

Nyt on onni täydellinen,

syliini saan ottaa sen.

Tunnen käden,

pienen hennon,

tunnen posken pehmeän.

Voisiko olla kauniimpaa

kuin alku uuden elämän.

Meille syntyi tyttö 25.6 klo 23.17.

Prinsessalla pituutta 52cm ja painoa 3720g.

Koko perhe voi hyvin.

Edited by sode

Share this post


Link to post
Share on other sites

No me aateltii tällästä:

on jalassaan sillä pienoinen sukka,

tuntuu poskea vasten hentoinen nukka.

silmät on isän ja äidiltä tukka,

elämään vasta puhjennut kukka.

punaiseen/siniseen nuttuun

xx cm puen,

kortista xxxxg painaneen luen.

pian jatkamme elämää kotiutuen,

ilmoitan kun on aika vierailujen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now