star

Miten ilmoititte vauvan syntymästä?

142 posts in this topic

Aivan ihania runoja. Vauvakuume sen kun pahenee kun noita lukee ;) .

 

Meillä mies soitti mun perheelle ja omalleen. Ainut joka vastas keskellä yötä (klo n. 2:30) oli mun sisko :D . Mun siskot oli sattumoisin äitini luona käymässä joten siellä yhdessä olivat muistaneet mun koko suvut käydä läpi ja kertoa kaikille että poika syntyi. Meillä siis koko suku tiesi (ei kannata synnyttää kun muu suku juhlii yhdessä B) ), että ollaan sairaalassa ja lapsi syntyy ihan milloin tahansa. Kavereille laitettiin sit joskus kun jaksettiin viestiä (olin tehnyt kaikista ilmoitettavista henkilöistä etukäteen yhteisryhmän joten oli helppoa lähettää monta viesti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähimmille soitetaan ja kännykkään ajattelin tallentaa viestipohjan

mihin tiedot voi täyttää. Ajatuksissa on lainata isännän suosikkilaulun sanoja

kun aiheeseen niin hyvin sopivat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat soitimme omille läheisillemme, tekstarilla sitten muille. Ja ihan perusilmoituksella, emme väsänneet mitään runoja,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin synnytyssairaalassa 2.10. viisi minuuttia ennen puolta yötä. Matkalla sairaalaan olin soittanut äidilleni ja isosiskolleni. Kun päästiin sairaalaan ja mä jouduin käyrille, mies kävi ulkona soittamassa mun isälle ja omille vanhemmilleen. Tyttö syntyi vasta seuraavana päivänä 19.47 ja siihen mennessä oli tullut varmaankin joku parisen kymmentä tekstaria että missä vaiheessa mennään. :D Sitten ku tyttö oli syntynyt, mies kävi ulkona soittamassa vanhemmilleen ja mä soitin omalle äidilleni ja isälleni. Mitään runovärssyjä ei siinä vaiheessa jaksanut väsätä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon tallentanut puhelimeeni tämän:

 

"Elämä hentoinen syntyi toiveista äidin ja isän,

anten näin meille suuren valoisan lisän.

Lahjoista arvokkain xx.xx syliin siirtyi,

xxxxg ja xxcm tytölle/pojalle piirtyi."

 

Tuoreille isovanhemmille mies saa soittaa kyllä mahdollisimman pian vauvan synnyttyä.. Muille kavereille ym toi viesti laitetaan sit kun on toivuttu ja totuttu ja siihen aikaa..

Edited by sera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä koottuna erilaisia tekstejä helpottamaan ilmoittamista :) Moni voi olla sama, jotka on jo kerrottu täällä, mutta onpahan vaihtoehtoja.

 

 

”Elämä hentoinen syntyi toiveesta äidin ja isän,

antaen näin meille suuren valoisan lisän.

Lahjoista arvokkain ____(pvm) syliin siirtyi,

___cm ___kg tytölle/pojalle piirtyi.”

 

 

”Tänään oli päivä arkinen,

vaan pikku tyttö (poika) muutti sen,

tuli päivästä suuri ja ihmeellinen,

me varmasti kauan muistamme sen.”

 

 

”Peiton alla posken nukka

jalassa punainen/sininen sukka.

Tänään meille onni tuotiin

ikioma tyttö/poika suotiin.”

 

 

 

Auringonsäde maahan koski,

syntyi soma nukkaposki.

Tuli tähän maailmaan,

sydän iloa tulvillaan.

 

 

 

Vihdoin ja viimein hän maailmaan tuli,

vauva pieni ja sydämet suli.

Tästä saamme paljon työtä,

onni olkoon aina myötä.

 

 

 

"Katso!" sanoi Nalle Puh ja osoitti maahan.

"Mitä?" kysyi Nasu.

"Uudet jalanjäljet. Kahden seuraan on liittynyt kolmas!"

 

 

 

Nyytti pieni syliimme annettiin, se maidolta tuoksuu on lämmin niin. Se varmasti itsekin tietää sen, et valloittaa jokaisen sydämen. Hiustupsusta pieniin varpaisiin, se on ihana, ihana niin.

 

 

 

 

"Syntyi tähden lennosta,

horsman nukasta hennosta,

taivaan sateenkaaresta,

isän ja äidin haaveesta

maailman suloisin poika/tyttö" (pvm, klo, pituus, paino)

 

 

 

 

"Hetkellä yön hämärän,

alkoi matka uuden elämän.

Syntyi poika niin suloinen,

Suppusuu ja nöpönenä,

meidän rakas silmäterä."

 

 

 

"Pieni poika/tyttö meille annettiin,

se vauvalta tuoksuu, on lämmin niin.

Se itsekin varmaan tietää sen,

et sulattaa jokaisen sydämen.

Hiustupsusta pieniin varpaisiin se on ihana, ihana niin!"

 

 

 

"Oman lapsen, pienen linnun,

kannoin alla sydämen.

Nyt on onni täydellinen,

syliini saan ottaa sen.

Tunnen käden, pienen hennon,

tunnen posken pehmeän.

Voisko olla kauniimpaa kuin

alku uuden elämän?"

 

 

 

"Peiton alla posken nukka,

jalassa pieni sininen/punainen sukka.

Näin on meille onni tuotu,

ikioma poika/tyttövauva suotu.

On olo uusi ja uskomaton,

meistä juuri isä ja äiti tullut on."

 

 

 

"Se jonka vuoksi elää, saapui paikalle.

Se jonka vuoksi voi kai kuollakin.

Se joka antaa sulon jopa surulle.

Ja se oli vain vauva pienoisin."

 

 

 

"Tuli silmää kaunista kaksi,

näki maailman ihanaksi.

Tuli iloksi äidin ja isän,

toi onneen tuntuvan lisän."

"Syntyi tähden lennosta,

horsman nukasta hennosta,

taivaan sateenkaaresta,

isän ja äidin haaveesta

maailman suloisin poika/tyttö" (pvm, klo, pituus, paino)

 

 

Kun lapsemme ensimäisen syntyvän näin,

mä hetkeksi ajan kelkasta jäin.

Silloin vasta tunsin ja koin,

kuinka kaunista rakkaus olla voi.

 

 

 

Syntyi tyttö/poika tummatukka,

siniset silmät ja naurava suu

kymmenen varvasta, kaksi on kättä,

linnun laulua kaikki on muu!

 

 

 

Kesä hehkuu, kukkii maa,

taivaskin sen todistaa:

siinä on hän, siinä nyt,

ihan äsken syntynyt!

 

 

 

 

 

Me jälleen oomme tuntea saaneet onnen sen,

kun perheeseemme syntyi tuo vauva pikkuinen.

Niin pienet kädet tarrautuu sormiin vanhempain.

Hän meille sillä kertoo: "Te ootte maailmain.

 

 

 

Pienoiset kädet, suu ihan suppu;

Syntynyt uusi on ruusunnuppu.

Se ihmeeltä suurelta silmissä näyttää,

Sydämen kokonaan onnesta täyttää.

 

 

On elämän ihme jälleen kerran,

näyttänyt kasvojaan hetken verran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä pienessä kehdossa

makaa vauva kovin ihana.

Pienet kasvot sillä on

ja hymy aivan vallaton.

Ja keijut kehdon yllä nään:

nyt tervetuloa elämään!

 

Nyytti pehmeä syliini annettiin,

se vauvalta tuoksuu, on lämmin niin.

Se itsekin varmaan tietää sen,

ett' sulattaa jokaisen sydämen.

Hiustupsusta pieniin varpaisiin,

se on ihana, ihana niin!

--------------------------------

Ihmettä moista

oletteko nähneet toista?

Niin pienen pienet kätöset

ja pikkuruiset jalat.

Suppusuu suloinen,

kultakutri tyttönen.

Ihmettä moista

ei maailmassa toista!

---------------------------------

Ruusunnuppu, suukkosuu

silmäs uuteen aamuun avautuu

Ihmeitä täynnä päivän joka hetki

alkaa pienen tytön/ pojan

elämän retki.

----------------------------------

Pieni poika/ tyttö maailmaan

syntyi auringon säteistä,

pienistä pihlajanmarjoista,

linnunpoikien saattelemana

pehmeistä pumpulipilvistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitettiin tilannetietoja tekstiviestillä molempien vanhemmille. Kun tyttö sitten puolenyön jälkeen syntyi, mies tekstasi vanhemmillemme tiedot tonttutytöstä ja hänen mitat. Seuraavana päivänä tekstailtiin kaikille kavereille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa, täällä eräs odottajan kaveri on nyt tosi huolissaan. En löytänyt parempaakaan paikka kysyä neuvoa...

 

Mikä on kun ilmoitusta ei kuulu, ja esikoisen LA ystävällä ollut 15.3.? Olemme tunteneet n. 15-vuotiaasta (yli 15 vuotta), sittemmin ehkä hieman etäännytty, mutta helmikuun lopussa kävin vielä kylässä, viihdyin pitkään ja meillä oli mukavaa. Oletin ilman muuta, että kuulun tekstarin saavien joukkoon, onnittelukortti on maannut pöydällä pitkään. En henno ottaa yhteyttä, koska alan olla melko varma, että jotain kamalaa on tapahtunut. Mitä tuumitte tilanteesta? Vai voiko joku siinä myllerryksessä unohtaa ilmoittaa syntymästä muille kuin vain aivan lähimmälle piirille? :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lähettäisin itse viestin. Tyyliin "Olette olleet ajatuksissa. Miten teillä sujuu?"

 

Voi hyvin olla, että ystäväsi ei vaan ole tullut lähettäneeksi viestiä syntymästä kaikille. Ei ehkä kuulu heidän tyyliinsä tai jotain muuta. Mutta varmasti ilahtuu yhteydenotostasi. ja vastaa vaikka lyhyestikin kiireen keskeellä.

 

Jos jotain kamalaa sitten olisi tapahtunut, arvostaa ystäväsi varmasti silti yhteydenottoasi, jaksoipa sitten vastata siihen tai ei. Mutta voi kuitenkin myöhemmin ottaa yhteyttä ja kynnys voi olla matalampi, ku sinä olet myös ollut aktiivinen.

 

Toivotaan, että kaikki on kunnossa.

 

Muoks: meiltä lähti ystäville ja sukulaisille sähköposti sairaalasta. Pojan nimi ja mitat. Vanhemmille ja parille muulle soitettiin.

Edited by Lainie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tippa tulee linssiin kun näitä lukee. Varsinkin tuo Puh ja Nasu -viesti mua herkisti, mutta itse sitä tuskin käytetään. Ymmärrän nykyään, miksi näissä viesteissä kerrotaan lapsen strategiset mitat, mutta ennen kuin raskaus ja odotus ja toive tuli ajankohtaiseksi, mulle 52 cm tai 3580 g eivät oikein olisi sanoneet mitään. Kaikkein mieluiten olisin kuullut miten synnytys meni girl_haha.gif Ehkä nyt kuitenkaan ei kiusata tekstiviestilistamme ihmisiä likaisilla yksityiskohdilla, vaan nätisti kerrotaan mitä tuli ja kuinka paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä homma meni yllätyssektioon, ja mies oli hämmennyksissään mennyt soittamaan kaikille itse mun ollessa heräämössä. Vähän harmitti, koska olisin halunnut miettiä yhdessä jonkun kivan viestin kaikille. Mutta minkäs teet... :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minerva - minulle kävi niin, että muutama tosi tärkeä ihminen jäi ilman viestiä ihan vahingossa. Väsyneenä ja hormonihuuruissani viestejä lähettelin- sekoilin, koska olin luonut etukäteen puhelimeen ryhmän, jolle viestin lähetän yhdellä napin painalluksella. Mutta sitten nappia painaessa puhelin alkoi herjaamaan, että ryhmä on liian iso. Ei sit voinut herjata silloin, kun sen ryhmän loin skilletgirl.gif eli sit piti yksitellen niitä ihmisiä alkaa valitsemaan ja siinä kävi muutama kömmähdys.

 

Hyvä ystäväni laittoi viestin jo kun oltiin kotona, et miten menee ja minä vastasin vauvan kuulumiset. Vastaus oli, et MITÄ onko vauva syntynyt..... vähän oli noloa :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tokalla kerralla ainakin kirjoitetaan etukäteen viesti, johon täytetään vain mitat... Esikoisesta lähti nimittäin viesti, jossa taisin kertoa enemmän synnytyksestä kuin syntyneestä ihmeestä! girl_impossible.gif Oli ajatukset niin vielä synnytyksessä, että näin siinä vain pääsi käymään. Ihan hävettää vieläkin, kun muistelen sitä monille lähettämääni viestiä... unsure.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojasta ilmoitimme näin: "Pitkän odotuksen päätteeksi vihdoinkin tänään perjantaina

20.02 klo 03:42 syntyi äidin ja isän toiveesta maailman

suloisin poika! Pojalla on pituutta 52,7cm ja painoa 3680g."

Tytöstä ilmoitimme näin: "Kauan unelmoitu, paljon toivottu ja suuresti odotettu

Neiti Sukunimi syntyi mullistaen maailmamme tänään 31.03.2011 klo 07:50!

Vieressä tuhisee 54cm ja 3980g rakkautta! Koko perhe onnesta sykkyrällä!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnärille lähtiessä laitoin äidille, isälle, siskolle, veljelle ja parille parhaista ystävistäni viestin että "Nyt lähdettiin synnärille, IIK!" Ja samalle porukalle (äitiä lukuunottamatta, hänelle soitin) aamulla "Tänä aamuna klo 7.08 meille syntyi poika, pituus 50cm, paino 3570g. Olen aivan rakastunut!" Alunperin piti joku runorimpsu laittaa mutta unohdin kattoa sen valmiiks, toi viesti ajo asiansa ihan hyvin. Mies meni heti Facebookiin päivittämään syntymästä kuvan kanssa, ja laitto kaikki tarpeelliset mitat. Meil on tosi paljon samoja kavereita naamastossa joten en sit viittiny erikseen enää mitään tekstareita laittaa. Ite ku pääsin synnytysosastolle ni päivitin kans naamakirjatiedot.. Ollaan vähän nörttei.. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyypä itsekin tallentaa puhelimeen jokin kiva viestipohja jota voi sitten täydentää! Aluksi en ollut edes ajatellut että asiasta voisi ilmoittaa jotenkin muutenkin kun vaan luettelemalla sukupuolen, pituuden ja painon. :o Aivan ihania esimerkkejä täälä! girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lähetin 2 erilaista viestiä eli toisen ihan lähimmille (tyyliin oma lapsuudenperhe ja bestis) ja toisen kavereille. Meidän vauvan syntymä oli vähän rankka ja hän sai ensin aika huonot apgar-pisteet. Ihan lähimpien viestissä luki strategiset mitat ja super-lyhyt kuvaus tuosta että miksi sai aluksi huonot pisteet ja että kaikki on nyt kuitenkin hyvin ja pääsi vierihoitoon. Muille lähti sitten ihan vaan sukupuoli, syntymäaika ja mitat :) Näin siksi, että en halunnut että mahdollisesti alkaisi hirveästi tulvia kauhisteluviestejä, että mitä oikein on tapahtunut.

 

Ja tosiaan, sen on täällä vaukkareissakin tuntunut moni huomaavan, että miehen a.k.a. hermostuneen tuoreen isukin tehtäväksi ei välttämättä kannata antaa sitä viestien lähettämistä tai sinne voi lähteä ihan ihme tietoja ja "väärille" ihmisille :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me on laitettu sen hetkisen tunnelman mukaan viestit, eli nykyisestä vauvasta esim. "ihana ja ponteva tyttösemme syntyi..." siihen mitat ja lyhyesti tunnelmat. Tällaisia viestejä mä tykkään saadakin, ne on jotenkin aitoja. Verrattuna siis tuollaisiin valmiiksi mietittyihin runoihin, joita itse vierastan tosi paljon. Ne on jotenkin lässynlässytystä tai tilanteen yli-ihannointia, mutta eniten häiritsee juurikin se, että ne eivät tunnu aidoilta. Mutta makuja on moneksi ja hyvä niin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekstiviesti lähti osastolta, siinä taisi lukea perus paino, pituus, sukupuoli, syntymäkellonaika. Ja että äiti ja isä ovat onnesta aivan sekaisin! Lähimmille taisin soittaa siinä heti osastolle päästyämme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now