Mimosa•

vit*ttaa ihmisten ohjeet lapsettomuuteen

202 posts in this topic

" Parhaiten" ehkä on jäänyt pari mieleen.

 

1. Työkaveri sanoi: " Kaikkien ihmisten ei ole tarkoitus saada lapsia". Ehkä sitten niin mutta ei se nyt ole silti kiva tuollaista kuulla kun lapsi on yrityksellä.

 

2. Miehen kaveri sanoi: " Mun pitää varmaan tulla teille kylään ja hoitaa hommat" Naurun säestyksellä. Joo, huumoria vaan mutta ei naurattanut silti enkä osannut silloin sanoa mitään nasevaa vastaan. Eipä taida auttaa vieraat miehetkään jos en tule raskaaksi niin en tule.

 

Nyt sitä sitten kohta aletaan odottelemaan toisenlaisia kommentteja koska nyt meillä on lapsi ja tää alku ei näytä ainakaan edes noiden kiertojen puolesta lupaavalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä taas töissä nelikymppinen kahden lapsen isä naureskeli "akoille jotka mittailee kuumemittari kainalossa joka päivä lämpöään(etsien ovista),kun ei heti saa muksuja"! Siihen oli pakko kyllä tokaista että mitähän sitten pitäisi tehdä jos ei onnistu?! Vaikka ukko ei tiedä lapsettomuus ongelmastamme,niin kyllä meni sen jälkeen vaikeaksi.. Tällä viikolla tuli taas sitä stressistä jaarittelua kuunneltua kaverilta.. Vittu helppohan se sen on sanoa kun tuli heti paksuks ekasta kerrasta ilman ehkäisyä,viikon seurustelun jälkeen! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tosi rakas työkaveri, joka tietää meidän jo pitkittyneestä kakkosen yrityksestä antoi neuvon: mittailet aamulämpöjä, silleen meidänkin esikoinen sai sitten alkunsa pitkän (4kk...) yrityksen jälkeen.

Joo, jos mun aamulämpöjen mittaaminen saa oviksen aikaan niin kai mä oisin jo ollu tikku kainalossa helkutti kauan sitten.

Selitin hälle sitten että no kas kun mä en ovuloi, ongelma on siinä, ei ajoituksessa.

Sit tuli tää klassisin: no lakkaatte stressaamasta.

 

*huok*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo taitaa olla yleisin ohje, et "lakkaa stressaamasta ja yrittämästä". Pitää vaan niin vihaksi, ihan kuin se siitä ois kiinni, jos on vika todettu yms. Eihän siitä stressaamisesta mitään apua tietenkään ole, mut alkaa vaan pinnaa kiristämään!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gyne totesi, että kannattaa ajoittaa yritys juuri ennen ovulaatiota. No olihan tämä jo tullut muualtakin selvitettyä, että mielummin ennen kuin jälkeen ovulaation. Vähän tuli olo, että kyllä tässä nyt pidetään vähän tyhmänä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^olisiko gyne voinut olettaa, ettet valttamatta tieda mista ovulaation tunnistaa, eika niinkaan sita, etta mita silla ovulaatiolla yleensa tehdaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu onhan näitä kuultu, parhaita tosiaan on nämä:

"Ota tästä meidän rääkyvä kakara syliin, niin tulee se vauvakuume teillekin". Daa. Ihankuin se vauvan tuleminen olisi siitä vauvakuumeesta kiinni.

 

Me ei kauheasti meidän lapsenteosta huudeltu, ei siis tullut näitä idiotesmeja, mutta nyt kun sitten vihdoin tärppäsi, niin mun "paras kaveri" kysyi, että oliko vahinko. Haloo! Enköhän mä nyt tähän ikään mennessä ole oppinut tietämään miten lapsia tehdään: miten se nyt yllättäin sitten olisi "vahinko"? Me vaan ihan "vahingossa" harrastetaan välillä seksiä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehen työkaveri tokaisi miehelle joskus, että "pitääkö tulla näyttämään mallia miten niitä lapsia tehdään?" :angry:

 

Muutamilta lähipiirin ihmisiltä kuultiin myös useaan otteeseen, että "otapas mallia tästä meidän maijapetteristä ja tee samanlainen".

 

Tuttuja on myös nuo stressaamattomuuskommentit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siskolta on tullut kommenttia nyt siitä että "Taivaan Isä on voinut suunnitella, että sinun on tarkoitus ottaa adoptiolapsi."

 

2,5 vuoden yrittämisen, reilun vuoden hoitojen ja parhaillaan olevan keskenmenon jälkeen en jaksa ajatella, että Taivaan Isällä on raskautumisen ja lapsen saamisen kanssa mitään tekemistä. Hyväähän sillä tarkoitetaan, mutta tuntuu pahalta ja loukkaavalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No huhhuh näitä juttuja! :blink:

Minä juuri sain toissapäivänä neuvon ystävältäni: "Mun yksi tuttavapariskunta harrasti seksiä ovulaation lähellä viikon ajan putkeen joka päivä, ja tulivat raskaaksi. Teidänkin kannattaa koittaa!".

Kappas, kun en itse hokannut, että ihan ovulaation lähettyvillä pitäis...

Meillä vasta yk 2 menossa, mutta ystäväni tietää endometrioosista ja sen mahdollisesti aiheuttamasta lapsettomuudsta.

 

Toinen ystävä sanoi, ettei kannata stressata, se saattaa heikentää raskautumismahdollisuuksia. Harrastelee seksiä ihan vaan silloin kuin huvittaa. Tulee jos on tullakseen. Informoin häntä, että endometrioosin kanssa kun ei kovin monia kuukausia tjottailla, koska endo saattaa villiintyä hyvin äkkiä ja heikentää edelleen hedelmällisyyttä. Kun lääkäri on antanut puoli vuotta aikaa tulla raskaaksi, se meinaa että se puoli vuotta kannattaa tehdä kaikkensa. Eli myös ajoittaa yhdyntöjä.

 

Eniten mua ärsyttää nuo "elä stressaa" jutut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei yritystä kauan kestänyt kun tärppäsi, mutta kommentoin silti. Nuo "älä stressaa"-jutut on aivan syvältä. Mulle joka hermoilee aivan kaikesta oli ainakin aivan puhdas mahdottomuus edes yrittää olla mahdollisimman rennosti kun yritettiin raskautua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitääkö teitä neuvoa miten niitä lapsia tehdään? kyllä lapset kannattaa tehdä nuorina, ette yritä tarpeeksi..

 

=(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla todettiin eilen PCO, ja eikös jotkut (ystävät) tästä kuullessaan yhä antaneet ohjeeksi, että älä stressaa sitä niin paljon, niin kyllä se siitä.

Ärsyttää ihan s**tanasti, kun 1. en olekaan stressannut pahemmin missään vaihessa, mutta ilmeisesti joillekin se, että ensin testaa ovista ja kun sitä ei ole, niin selvittää mistä on kysymys, on stressaamista ja 2. tähän vaivaan ei tuo stressaamattomuus niin auta.

 

Enkä oikeesti vieläkään stressaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähdettiin juhannuksena pois kavereiden luota, ja kommentti oli:

"Ne menee vihdoin tekeen lapsia".

Tähän totesin, että ei kaikki niitä niin helposti vaan tee.

Vastaus: "Täytyskö mun neuvoa?" (Sanoo mies, joka on myöntäny lapsensa olevan vahinko parin kuukauden seurustelun jälkeen ja on jo eronnut lapsensa äidistä.)

 

Vi**u!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samansuuntaisia neuvoja olen itsekin kuullut mitä täällä on kerrottu.

 

Sitten kun yhdelle kaverilleni kerroin endometrioosista ja että se vaikeuttaa raskaaksi tuloa, niin hän ihmetteli, että miksen syö e-pillereitä kun sillähän ne endon oireet pysyy poissa.... siis niinkö helpotan raskaaksi tuloa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ja miestä on ohjeistettu harrastamaan seksiä. Hmm...mä kun luulin, että sen lapsen saa jotenkin muuten. Perinteiset ohjeet unohtaa koko yritys on erittäin tuttuja, vielä kun löytäisi sen nappulan, josta se tietoisuus yrittämisestä menisi pois päältä. Vaikka tiedän, että maailmassa on paljon lapsia ja ihmisiä jo "vähän liikaa", viittaukset siihen lapsettomuudesta puhuttaessa on aika törkeitä, en halua tässä yhteydessä kuulla, että maailma on ylikansoitettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun eräs hyvä kaverini tokaisin mun plussan jälkeen, kuinka meillä miehen kanssa ei varmaan kemiat kohdanneet. Sain aikamoiset raivarit siitä, eikä todellakaan olla enää kavereita. Idiootteja löytyy liikaa tästä maailmasta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko kokeilleet ovistestejä? Greippimehua? Foolihappoa?

-No v*ttu ei olla koskaan kuultukaan...

 

Tiedättekö miten lapsia tehdään?

- Näköjään emme.

 

Kyllä teillekin vielä vauva tulee.

- Siltä tosiaankin näyttää... not.

 

Lopettakaa se yrittäminen niin tärppää.

- Just joo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy todeta, että tyhmiä ja ajattelemattomia ihmisiä löytyy. "Onneksi" näköjään muidenkin lähipiiristä.

 

Kerroin ensimmäisestä naistentaudistani kavereilleni ja siitä, miten se vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Yksi kaverini, joka opiskeli tuolloin sairaanhoitoa, tokaisi tietäväisesti, että "Ei tuo oo kyllä mitään, vähän sä suurentelet koko asiaa!" Öö, jos neljä eri lääkäriä on viime vuosien ajan hokenut, että raskautta tulisi yrittää, koska toiveita siitä, että se onnistuisi ilman hoitoja, on enää todella vähän jäljellä. Niin, mähän suurentelen asiaa.

 

Samainen, nykyään on entinen ystävä, terveydenhuollon ammattilainen on todennut myös seuraavaa:

"Lapsettomuus on rangaistus jostakin, mitä on tehnyt väärin."

"Keskemeno on itseaiheutettua."

"Naisten ei kuulu tulla raskaaksi ennen kuin on opiskellut ammatin."

"Ehkä sun kannattaa miettiä, onko mitään järkeä tehdä lapsia, jos se on noin vaikeeta muka."

 

Joo. Niimpä!

Oma äitini tietää vaikeuksista, tosin ei kaikista viime aikaisista käänteistä, koska hän vain pahentaa tilannetta omilla puheillaan:

"Mä kyllä suutun, jos musta ei tuu mummoa, kun Riittairmelistäkin just tuli."

"Kyllä teidän jo pitäis pian yrittää tehdä niitä lapsia." (joo, helppo se on toisen siinä sanoa!)

"Turhaa te naimisiin meette, jos ei lapsiakaan oo tulossa."

 

Tuosta naimisiin menosta on myös tullut kommenttia, että mitä järkeä avioliitolla on, jos ei saa lapsia. Siis juuri, kun olen tätä naistentautiongelmaani, lapsettomuutta, ajatuksia ja murheita siitä itkenyt jollekin ystävälleni/kaverilleni, tulee kommenttina, että ei varmaan kannattaisi mennä edes naimisiin!!! Huoh! Meillä häät on vasta tulossa, joten ehkä tuon miehen siis todella kannattaisi älytä juosta pakoon ja etsiä nainen, joka on toimiva lapsen tekoon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :o :o Ihan käsittämätöntä, Emni, mitä aikuiset (? ainakin fyysisesti...) ihmiset katsoo oikeudekseen suustaan laukoa! :( Tulipa paha mieli sun puolesta.(((HALI)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emni,ihan järkyttävää!!! :o

Miten kukaan voi sanoa tuollaisia asioita kenellekään!! :angry: Hirveen ikävää että olet joutunut kuuntelemaan vielä tuollaisia kommentteja oman tuskailusi lisäksi.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Välillä tulee kyllä kaduttua sitä, että on alistunut kertomaan jollekin raskautumisen ongelmista ja avautumaan omista henkilökohtaisista, kipeistäkin asioista ja saa sitten kaikenlaisia typeriä kommentteja vastaukseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viimeaikaisia helmiä:

 

"Koska te oikein teette lapsen, kun mä en jaksais enää odottaa?" (yksi sisaruksistani)

"Älä stressaa, se auttaa." (ystävä)

"Kannattaa ensin tehdä uraa ennen kuin alkaa lapsentekoon. Eihän teillä oo mikään kiire vielä." (äitini, ja kyllä tässä kohta jo kiire tulee, jos ei rupea toimimaan)

"No, koskas meinaatte tehä tästä X:sta ukin? Eikö ois jo aika, kun ootte naimisissakin?" (eräs sukulainen sukujuhlissa kaikkien muiden kuullen)

 

Edit: Aijoo, oli vielä yks hyvä:

 

"Mä en tajuu, miks pitää noin kauheesti yrittää ja mittailla lämpöjä. Kyl se lapsi tulee sit ku on tullakseen." (yksi ystävä)

Edited by pikku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samainen, nykyään on entinen ystävä, terveydenhuollon ammattilainen on todennut myös seuraavaa:

"Lapsettomuus on rangaistus jostakin, mitä on tehnyt väärin."

"Keskemeno on itseaiheutettua."

"Naisten ei kuulu tulla raskaaksi ennen kuin on opiskellut ammatin."

"Ehkä sun kannattaa miettiä, onko mitään järkeä tehdä lapsia, jos se on noin vaikeeta muka."

Aika törkeitä kommentteja, varsinkin tuo eka pistää kyllä vihaksi. Ilmeisesti kaikki lapsia saaneet ovat osanneet tehdä elämässään ihan kaiken oikein :rolleyes: .

 

Sekin, että jos joku neuvoo olla yrittämättä, niin sitten varmasti tärppää. Jos on yrittänyt jo vuosia, sitä ei noin vain kuin napin painalluksesta voi unohtaa. Jos tietää kierron kulun ja siihen kuuluvat oireet, ei sitä noin vain voi olla huomaamatta erilaisia oireita ja merkkejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän prinsessaa tehtiin kolme pitkää vuotta jonka jälkeen kommentit "olipa kiva, että teitte kesävauvan" "tosi ihanasti suunniteltu, että on sitten yks vuotias teidän häissä"

 

Osalle sanon suoraan, osa vain mulkaisen pahasti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now