panda

Missä kävit jälkitarkastuksessa?


93 posts in this topic

Kävin neuvolan lääkärillä. Ei ollut kyllä kovin luottamusta herättävä käynti. Ei tullut edes mieleen, että yksityisellekin voisi mennä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon menossa omalle gynelleni yksityiselle. Neuvolassa on ollut joka kerta eri lääkäri, ja laatu vähän sitä sun tätä... terkkari kyllä kehotti varmistaan että yksityinen gyne kirjottaa todistuksen kelan vanhempainrahaa varten, hmm, miks ihmeessä ei kirjottais? Enpä kyllä huomannut aikaa varatessa varmistaa, kai se aika outoo olis jos sieltä ei jälkitarkastustodistusta sais.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin neuvolan lääkärillä, samalla kuin raskausaikanakin.

Mulle th sanoi että sektioäideille jälkitarkastuksen tekee aina lääkäri.

 

Juteltiin pitkät tovit synnytyksestä/sektiosta, ehkäisystä, äitiydestä, omasta toipumisesta ja voinnista sisätutkimuksen ja ultrauksen lisäksi.

Tuli hyvä mieli tuosta käynnistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolalääkärillä kävin. Käynti kesti ehkä noin kymmenen minuuttia, joten eipä tuosta oikein mitään jäänyt käteen. Odotin vähän enemmän kuin "sisään - housut pois - ulos" -meininkiä. No, kaikki kunnossa...vissiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin yksityisellä kun synnytyksestä oli kulunut kuukausi. Mulle tehtiin välilihan leikkaus ja alakerta oli vielä kovin kipeä silloin, käveleminenkin sattui. Gynekologi huomasi alapäässä nuppineulanpään kokoisen granulaatiokudoksen, joka täytyi poistaa. Gyne sanoi sen aiheuttavan kipua. Kaikki alapää kivut hävisivät päivä granulaatiokudoksen poiston jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolassa lääkärillä. Oli aika pikainen tutkimus kun vauva karjui vaunuissa, kesti maksimissaan varmaan 5 minuuttia ja papa-koekin siinä ehdittiin ottaa. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolalääkärillä kävin myös. Jos olisi ollut sama lääkäri joka minulla oli raskausaikana, olisin mennyt yksityiselle. Tulin kyllä hänen kanssa ihan toimeen, mutta oli turhan vähäsanainen ja hieman epäempaattinen tyyppi.

Tämä jolla kävin jälkitarkastuksessa oli todella mukava ja empaattinen, käynnistä jäi hyvä mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sairaalaan on tarkoitus mennä tarkastukseen pahan raskausmyrkytyksen vuoksi... muutoin olisi neuvolan päässä tehtävä riittänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now