chloe

Gesslein

411 posts in this topic

Onko kenelläkään kokemuksia Gessleinin F6-yhdistelmistä?

Olemme yrittäneet etsiskellä pienikokoisia ja suht kevyitä yhdistelmiä kääntyvillä etupyörillä ja heittoaisalla, ja tällä hetkellä listan ykkösinä ovat F6:t ja Bugaboot. Bugiksista kokemuksia löytyy vaikka millä mitoin, mutta näistä Gessleineista ei juurikaan.

Meillä ongelmana on pieni hissi, joten ulkomitat (vaunuina) kiinnostavat erityisesti. Lisäksi mietityttää, kumpi tarjolla olevista kantokasseista on syysvauvalle kätevämpi, pehmeä vai puolikova? Kaikenlaisia käyttökokemuksia olisi myös hyvä kuulla, hyviä ja huonoja. Toimiiko heittoaisa ja jarrut moitteetta? Miten suuri lapsi vielä rattaisiin mahtuu?

Edited by chloe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakin kiinnostaa tämä. Tosin meillä on Futuret mutta pohdittiin pitkään noita F6:sia. Ei uskallettu ottaa käsijarrun takia. Mä olen tykännyt Futureista kun niissä sen aisan saa työnnettyä sisään ihan lyhyeksi. Tämä ominaisuus on ollut tarpeen meidän vanhempien luona hississä. Tuota heittoaisaa ei sitten ole mutten ainakaan sitä tänä talvena kaivannut. Gessleinin kääntyvät etupyörät ovat ihan huiput! Joskus olen joutunut laittamaan etypyörät kääntymättömäksi ja kyllä olen kiroillut. Ovat niin kätevät pienessä tilassa kun vaunut pyörivät akselinsa ympäri tuosta vaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minuakin kiinnostavat sekä futuret että F6:set. Millaiset vaunut ovat isojen pyörien kanssa, ovatko ne hyvät maastossa? Onko niissä tarpeeksi jousitusta metsätielle? Entä millainen on pehmeä koppa, voiko sitä käyttää kesällä? Meille on toivottavasti tulossa jouluvauva, joten pehmeäkoppa olisi käytössä varmaankin muutaman kesäkuukauden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä en kertaakaan käyttänyt isoja pyöriä. En jaksanut vaihtaa :rolleyes: joten en kokenut tarpeelliseksi vaihtamista. Muutamat hankalat kohdat talvella vedin vaunuja. Enkä kokenut tarvitsevani kääntöaisaa. Tai siis pienen hissin että minun ja mieheni suuren kokoeron takia katsoin kahdesta kohtaa säädettävän aisan pituuden tärkeämmäksi :) Edit. Ehkä isommille lapsille se on tarpeempi? Mutta siihen mennessä moni hankkii tuplarattaat :D

Meillä kanssa jouluvauva. Tai oikeastaan marraskuussa syntynyt. Matkiksia ollaan jo käytetty ilman koppaa. Tarpeeksi vain paksuja peittoja. Mutta siis futureiden pehmeästä kopasta tykkään ainakin vielä. Katsotaan nyt miten kesällä liikutaan noiden vaunujen kanssa. Nyt 4,5 kk ikäisenä neiti on jo niin iso että haluaa katsella ympärilleen. Vaunujen selkänojaa on nostettu ylöspäin. Koppa on siis edelleen käytössä. Hyvin menee ja neiti on tyytyväinen :)

Nyt en ole katunut ollenkaan Futureita. Päinvastoin. Noista en luopuisi :)

Edited by pikkaraiset

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lisäksi mietityttää, kumpi tarjolla olevista kantokasseista on syysvauvalle kätevämpi, pehmeä vai puolikova? Kaikenlaisia käyttökokemuksia olisi myös hyvä kuulla, hyviä ja huonoja.

 

Meillä ei nyt noita F6:sia ole mutta nuo Gessujen Swing/Trendit kylläkin...

 

Otin pojalle tuon puolikovan kopan koska puolikovasta kopasta saa tuon pehmeän kopan ottamalla nuo kovikkeet pois. Mikä meillä tehtiin viime viikolla kun turvavöiden käyttö alkoi tulla aiheelliseksi myös päikkäreiden aikana... Omasta mielestäni tuo puolikovakoppa oli/on edelleen ihan hyvän kokoinen (poika 9 kk) mutta en enää luota siihen että veikkonen pysyisi herätessään vain makuuasennossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista, pikkaraiset ja kati, vielä lisääkin kokemuksia saa laittaa! Toivon pääseväni tänä viikonloppuna näkemään kiesit ihan luonnossa, jee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kokeiltiin noita mutta tuntuivat tosi painavilta. Ostettiin sitten Gessleinin Swingit, jotka on ihan huippukevyet ja siksi näppärät vaikka kääntyviä etupyöriä ei olekaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin nyt sitten viikonloppuna katsomassa Gessleineja liikkeessä, ja olin vähän pettynyt. Varsinkin F6:set oli todella painavat, odotin pienempää ja kevyempää vaunua. Swingitkin testattiin, niissä oli mahtava jousitus mutta niihin ei taas saanut kääntyviä etupyöriä eikä turvakaukaloa kiinni. Swingit varsinkin toimii varmasti mahtavasti metsälenkeillä tuon jousituksen ja tukevien pyörien ansiosta. Kaupunkikäytössä ajattelisin että F6 on liian raskas, jos pitää yhtään nostella minnekään, ja Swing taas vähän kömpelö niiden isojen etupyörien kanssa. Kantokassi oli kyllä ihan mahtava, niin tukevan ja laadukkaan oloinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menee nyt aiheen vierestä, mutta Swingeistä vielä: ovat minusta kaupunkikäytössäkin näppärät, eivät tietysti käänny ihan pienessä tilassa mutta melko pienessä kuitenkin kun ovat niin kevyet ja saa yhdellä kädelläkin hienosti kääntymään. Me ollaan ajeltu niillä myös metsässä traktorille tehtyä pohjaa ja kulkivat hyvin. Ainoa miinus noissa on tavarakorin pieni koko, ja yhdistettynä mataliin vaunuihin tekevät siitä aika käyttökelvottoman. Turvakaukalokäyttö tietysti myös puuttuu, me ei sitä vaadittukaan niin ei haitannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiks tän ketjun vois muuttaa ihan vaan Gesslein nimen alle :D Juttua varmaan riittäisi, eikä tartte jokaiselle mallille omaa ketjua perustaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Gessleinin F2:set ja musta ne on tosi näppärät. Tositoimissa niitä ei ole vielä testattu, mutta odottavat tulokasta tuossa ja luulen, että käytössäkin osoittautuvat käteviksi. Suomessa tuota mallia ei taida olla myynnissä, en tiedä miksi ei, kun F6 tuntuu kuitenkin olevan kohtalaisen suosittu.

 

Kesävauvalle kova kantokoppa on mun mielestä kätevä. Koppa on korkeammalla, joten se helpottaa nostelua, kun olen tällainen huonoselkäinen :D. Tilasin vaunut netistä ja sain paketin mielestäni edullisesti kotiovelle. Lisäksi mä tykkään ihan älyttömästi tuosta ratasosasta, kun se saa tuollaiseksi 'pesäksi' tuon kuomun avulla. Plussaa on lisäksi vaihdettavat etupyörät ja travelsystem, eli adaptereilla saa turvakaukalon kiinni.

 

Ohessa kaksi kuvaa meidän vaunuista. Gessleinin kuosit ovat mun mielestä todella kivoja.

 

3305513145_469ab94667.jpg

3305513597_9215711f97.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy F6 malli ja tyytyväisiä olemme mieheni kanssa olleet! (Vauva tosin on vasta 6 viikkoa, joten kovin pitkää kokemusta ei vielä ole.) Mä olen liikkunut hiekkapoluilla, metsäteillä, kaupoissa, linja-autossa, hisseissä... Pidän todella paljon noista kääntyvistä etupyöristä! Ja syksyn loskakeleillä varmaan vaihdan sitten ne kiinteät pyörät. Valitsimme tuon mallin juuri etupyörien vaihtomahdollisuuden vuoksi, mutta vaunut ovat muutenkin mielestäni olleet oikein kätevät. Tuota käsijarrua mekin ihmettelimme aluksi, mutta sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Itse asiassa se on mielestäni ollut kätevä ja vaunuliikkeen myyjä ainakin vakuutteli, ettei yhtään vaunua ole tuotu huoltoon sen vuoksi, että jarru olisi hajonnut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lisäksi mä tykkään ihan älyttömästi tuosta ratasosasta, kun se saa tuollaiseksi 'pesäksi' tuon kuomun avulla.

3305513597_9215711f97.jpg

 

Tuo teidän "pesä" näyttää todella kätevältä. Meidän futureiden huono puoli on se, että vauvan posket palavat jo näin keväällä. Vauvallamme on refluksia, joten hän nukkuu aina melko pystyasennossa. Kuitenkin neiti on vielä niin pieni (6 kk), että olemme pitäneet puolikovan kopan vaunuissa. Tämän takia ei kuomua saa tarpeeksi alaspäin enkä voi laittaa harsoa suuaukon eteen, sillä sitten se osuisi neidin kasvoihin. Mä en tiedä mikä auttaisi? En nyt haluaisi siirtyä vielä hellehattuun, kun kuitenkin varjossa on kylmää ja tuulista. Siis edes niin, että alla olisi kypärämyssy.

Jos joku keksii ratkaisun, niin olisin kiitollinen. Mä kun rakastan muuten noita futureita ylikaiken enkä niitä vaihtaisi. Kääntyvät etupyörät ovat niin ihania!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gessleinin omassa hyttyssuojassa on aurinkolippa. Se on muuten ihan loistava, kaikkien muiden vaunujen omistajat ovat kadehtineet sitä! Se auttaa ainakin meillä siihen, ettei mitään sideharsoja tarvitse viritellä.

 

F2 vaikuttavat tosi näppäriltä. Miksiköhän niitä ei myydä Suomessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkaraiset,

 

miten olisi tällainen suoja

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2899/pl

 

tai tällainen

http://fi.airshoppen.com/produkter/boutiqu...suoja-9942.aspx

 

Kumpikaan ei roiku suoraan kuomusta alaspäin ja ainakin tuo babystylen tuote on halpa ja sellaisen voisi viritellä itsekin. Alempana sivulla on kuva, jossa suoja on kiinnitetty jalkatukeen, silloin suojannee vielä paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ , ^^ Oooooo, mitä suojia! Ihanaa, kiitos paljon avusta! Heti huomenna tilaan suojan vaunuihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ eipä kestä =) kerrohan sitten oliko ostamasi hyvä, tiedä vaikka itsekin tarvitsisi! Teutonialla on muuten myös gesslein-tyyppinen suoja, näyttää vielä pidemmältä se lippa. Onko teidän vaunuissa sitä gessleinin sadesuojaa tai hyttyssuojaa? Onko ne hyvälaatuisia, vai onko sama ostaa halvat brion tms. yleissuojat? Onkohan se ainoa hyttyssuoja just tuo aurinkolipallinen...

 

^^ mulla näyttäisi näkyvän oman viestin alareunassa muokkaa-nappi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hassua, mulla ei nimittäin Muokkaa-nappia näy. Meillä on tuo Gessleinin hyttyssuoja ja vakiona tullut sadesuoja. Sadesuojaa ei olla käytetty, mutta hyttyssuoja on ihan ykkönen. Laatu on parempi kuin Briossa, se verkko on kestävämpää. On meillä siihen silti tullut pieni silmäpako, kun se osui hoitolaukun tarraan´, mutta pitäisi varmaan olla kanaverkkoa, että kestäisi sellaista ;) Tietääkseni ainoa hyttyssuoja on aurinkolipallinen, mutta lipan voi kääriä kokoon, jos sitä ei jostain syystä halua joskus käyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ OT. Voi olla, että muokkaa napin saa käyttöön, kun on päässyt aloittelija-tittelistä pois. Eli kirjoittanut yli 10 viestiä.

 

Kyllä minustakin gessleinin oma sadesuoja on ok. Muutaman kerran ollaan käytetty. Ei ole mitään kauhean ohutta muovia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Gessleinin Swingit ja minusta se Gessujen oma sadesuoja on ihan kauhea... ahdistaa ajatuskin käyttää sellaista muovikupua. Olen käyttänyt ihan jotain normia marketin sadesuojaa noissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kanssa Gessleinin Swingit, vaunujen oston yhteydessä saatiin kaupan päälle Pikku Piian sadesuoja, hyttysuoja ja rengassuojat. Kaikki ovat toimineet vaunujen kanssa.

 

Meiltä kuitenkin sadesuoja joutui vahingossa roskiin, säilytin pienessä pussissa eteisessä ja mies on luullu sitä roskapussiks :rolleyes: . Vähän aikaa käytin tuota mukana tullutta Gessleinien omaa sadesuojaa, kunnes hommasin tilalle Brion sadesuojan.

 

Yhteenvetona niin parhaimmaks sadesuojaks oon kokenu tuon Brion istuu paremmin kuin Pikku Piian suoja, gessleien oma sadesuoja oli kyllä ihan ok, mutta jatkuvassa käytössä jotenkin hankala. Hyttysverkko on ollut ihan ok, tuo gessleinin oma näyttää kyllä paremmalta.

 

Muuten oon ollu ihan tyytyväinen vaunuihin, mutta nyt tuplien myötä jossa kääntyvät etupöyrät olen alkanu kaivata ykkösvaunuihin myös noita kääntyviä etupöyriä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään oli ensimmäistä kertaa käytössä Gessleinin oma auringonsuoja+hyttysverkko. Tänään oli tosi tuulinen ja aurinkoinen päivä. Petyin suojaan. Lippaosa on lepattavaa kangasta, jossa on reunassa vanne. Kovalla tuulella lippa meni kasaan eikä siis suojannut ollenkaan. Onneksi kesti kuitenkin jonkinmoista tuulta. Mietinkin, jos laittaisi siihen kovikekangasta. Jos siitä tulisi sitten jämäkämpi?

 

Lippa ei suojannut yhtään puoli-istuvassa asennossa olevaa vauvaamme, kun aurinko paistoi puolen päivän aikaan suoraan silmiin. En kyllä tiedä suojaako mikään. Jos vaunuja käänsi edes n.30 astetta pois auringonpaisteesta, niin sitten suojasi taas ihan hyvin myös poskia.

 

Hyvänä puolena on se, että suojassa on lenksut. Suoja pysyy kiinni vaunuissa koko ajan. Ei tarvitse enää säätää erillistä suojaa tuulisella säällä paikoilleen. Siis meidän neiti ei suostu katselemaan maailmaa hyttyssuojan takaa :lol:

 

Siis tälläisen hankin:

http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenva...koaurinkosuoja/

Share this post


Link to post
Share on other sites

No voi hitsi Pikkaraiset, kun se ei toiminutkaan. Meillä on toiminut tosi hyvin ja olen nimenomaan tykännyt siitä, että lippa on sellainen "joustava". Mikä sopii yhdelle, ei tietysti välttämättä toiselle, mutta harmittaa, että menin suosittelemaan. Voi tietysti olla, että ikä teillä ratkaisee pian ongelman eli kun vauva istuu pystymmässä, mutta mitäs jos hankkisit aurinkovarjon? Ei varmaan kannata mitään kallista Gessleinin merkkivarjoa vaan Prismasta joku Emma tms. varjo ajaisi varmasti saman asian. Oletko ajatellut sellaista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs tuollaiset kääntyvät etupyörät toimii Suomen loskassa ja lumessa? :huh: Ne on varmasti paljon ketterämmät kaupungissa, mutta jumittaako ne talvisin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now