Tuulssi

Monennesta kierrosta plussasit?

Monesko kierto?   569 members have voted

  1. 1. plussasit...

    • 1. kierto
      154
    • 2. kierto
      97
    • 3. kierto
      60
    • 4. kierto
      44
    • 5.-10. kierto
      121
    • >11. kierto
      108

Please sign in or register to vote in this poll.

257 posts in this topic

Meillä otettiin tosi rennosti ja tärppi tuli kuudennesta kierrosta. Hormonaalista ehkäisyä en minäkään ole käyttänyt moneen vuoteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit olin lopettanut jo vuotta ennen tärppiä, mutta varsinainen yk oli 5, kun sitten pärähti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yk 7 toi plussan meille. Pillereitä popsin hetken aikaa, kierrot oli heti säännöllisiä niiden lopettamisen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin, että yli 11 kierrosta. En todellakaan ole näinä vuosina kiertoja laskenut... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seitsemännestä yrityskierrosta. Monen vuoden pillereiden syömisen jälkeen kierto kyllä tasoittui heti, mutta tärppiä ei vaan aiemmin tullut... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka tärppäsi 14kk yrityksen jälkeen, kierrot oli jotain vajaa 40 keskimäärin, joten ihan yhtä monta kiertoa ei tuohon mahtunut. Neljäs kierto sen jälkeen, kun epäsäännölliset kierrot pillereiden jälkeen asettuivat toi tärpin. Tokassa tärppejä on piisannut vuoden sisällä neljä, mutta kaikki on menneet kesken. Viimeisin tosin ei vielä, mutta hyvin alussa mennään, niin eipä tästä osaa vielä tuulettaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tärppäs heti ensimmäisestä kierrosta... :wub: Uskomatonta mutta tottahan se lienee :P Hormonikierukka oli ehkäisynä tätä ennen, poistettiin maaliskuussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä YK 8. Oikein sopivasti! Oltiin ehditty jo toivoa ja haaveilla, joten ilo oli suuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös tärppäsi ekasta kierrosta ja varmaan sanomattakin selvää, että olimme positiivisesti yllättyneitä plussasta!!:D <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tärppäsi ekasta kierrosta. Pillereitä olin syönyt n. 7 vuotta.

Edited by piipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietin tätä samaa asiaa jo vähän, kun tutkailin, mitä neuvolassa mahdollisesti kysytään ensimmäisellä kerralla. Ehkä on aikaista vielä sitä miettiä, kun ihan alussa mennään ja varhainen keskenmeno kummittelee takaraivossa. Meidän tilanne on tosi 'epämääräinen' siinä mielessä, että en muista, kuinka kauan meillä on menty ilman ehkäisyä ja pelattu ajoituksella (tai siis minä olen vähän tuota puolta mietiskellyt vällyjen välissä :D ), toisin sanoen siis varmoilla päivillä. Tämä on ollut aika helppoa, sillä kierto ovulaatioineen on aika säännöllinen.

 

Vuosi sitten kesällä sain ikävän ja pitkällisen tulehduksen, jonka takia varsinaiset yhdynnät eivät kertakaikkiaan onnistuneet vajaaseen vuoteen. Nyt alkukesästä tilanne helpotti ja olin siinä vaiheessa itsekin jo kypsynyt (todellakin melkoisen tovin kypsyteltyäni), että nyt olisi aika ryhtyä lapsia ihan kunnolla toivomaan ja tekemään, jos niitä oikeasti haluaa. Ikää kun on jo päälle kolmenkymmenen. Ja ei muuta kun tuumasta toimeen :P

 

Kesällä mentiin huolettomasti, ei siis mitenkään kalenterin kanssa tähtäillen ja sillä tavalla olisi varmaan jatkettukin. Tästä kierrosta, mistä nyt varovainen plussa, en itse odottanut kyllä mitään, kun mielestäni oltiin sänkypuuhien kanssa liian aikaisessa ovulaatiota ajatellen. Olin jo asennoitunut siihen, että meillä voi mennä pidempäänkin, ennen kuin raskaus saa alkunsa, kun meillä nykyään harrastetaan 'harvemmin mutta parempaa' -periaatteella. Toki kuvittelen tietäväni, milloin olisi otollinen aika, mutta en siis siippaa silloin väkisin makuukamariin vänkää ;)

 

Nyt siis valtaisa yllätys ja suuri hämmennys tässä vaiheessa, kun odotellaan viivojen vahvistumista. Jänskättää! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tärppäsi ensimmäisestä kerrasta ja olin erittäin positiivisesti yllättynyt ja onneliinen asiasta :wub: . Ehkäisynä meillä oli viimeiset kolme vuotta kondomi, sitä ennen söin pillereitä (joihin en muuten aio enää koskaan palata).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaa plussaa odotettiin vuosi pillereiden lopettamisen jälkeen, ei tosin yritetty/ laskettu tärppipäiviä.

 

Tätä toista plussaa odotettiin 8kk, eikä nytkään tietoisesti seurattu kiertoa mitenkään erityisesti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vau! Uskomatonta että niin monella on tärpännyt heti ensimmäisistä yrityksistä :) luulin että olisi ihan kamalan vaikeaa tulla raskaaksi kun on näitä tarinoita kuullut.. mutta ittellä tuli plussa heti ensimmäisestä kierrosta! En voi vieläkään uskoa todeksi :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin pillerit elokuun lopussa, eli ensimmäisestä! Olen kyllä vielä vähän ihmeissäni, olin kans varautunut odottamaan vähintään muutaman kuukauden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. kierrosta, mikä oli kyllä yllätys. Jotenkin näitä palstoja lukemalla on tullut sellainen käsitys että ei se ihan heti tapahdu. Positiivinen yllätys siiis! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lopetin pillerit elokuun lopussa, eli ensimmäisestä! Olen kyllä vielä vähän ihmeissäni, olin kans varautunut odottamaan vähintään muutaman kuukauden.

 

Sama tilanne täällä :) Ajateltiin miehen kanssa, että jos puolen vuoden sisällä tärppäisi niin olisi tosi kiva, joten tämä tuli aika yllärinä. Mutta ihanana sellaisena :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now