E. Vekara

Mistä äitiysvaatteita?

476 posts in this topic

Tilasin viime viikonloppuna briteistä Bravado Body Silk Seamless Nursing Bra -imetysrintsikat. Paketti tuli kotiin eilen ja laitoin heti uudet rinulit päälle. Ovat tuntuneet mukavilta ja etenkin ympärysmitassa on runsaasti joustoa. Laitoin nyt tiukimpaan hakaseen.

 

Otin koon M. Normaalisti olen Changen koossa (jossa siis kuppikoot normia pienempiä) kokoa 70EE/F ja nyt odotusaikana kokoa 70F/G. Kupeissa sinänsä ei ole hirveästi ylimääräistä tilaa, mutta päättelin tässä, että jos oisin ottanut isomman koon, olisi siinä varmaan ympäryskin reilusti isompi (ehkä liian iso?).

 

Oli mukavaa saada juuri mustat ja kaarituottemat liivit. Kaapissa on edellisessä raskaudessa ostamani Lindexin liivit, mutta niissä ei koko ole sopiva / ovat vähän liian pinkeät. Asun perähikiällä, mutta silti vinkkaisin Snowielle - tsekkaa Lindex ja marketit, niistä olen itse löytänyt (ajoittain) mustia kaarituotteomia liivejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä! Noista isommista automarketeista ei tosiaan ole löytynyt. Täytyykin käydä tsekkaamassa vielä se Bebes kun viikonloppuna tuleekin mentyä sinne suuntaan. Tilasin sit kuitenkin myös netistä Carriwellin Drop cup soft-liivit, mutta ei ihan vakuuttanut. Lysyt hartiat ja isot rinnat ei ole maailman helpoin yhdistelmä löytää liivejä, semmosia ainakaan missä tuntisi itsensä samalla kertaa sekä nätiksi, että mukavaksi. edit. Bebesin nettikaupassa oli kyllä tosiaan ihania liivejä, ei kun siis paikanpäälle hypistelemään :)

Edited by Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon nyt viikoilla 34+1 ja alkuraskaudessa jo tilasin h&mltä omankokoiset äitiyshousut (farkut ja toiset reisitaskuhousujen tyyliset). Samalla tilasin myös ellokselta reisitaskuhousut. H&m housut on molemmat jääneet pieniksi, elloksen housut mahtuu hyvin. On sopivan joustavat ja pehmeät, eikä ainakaan purista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta on tosi outoa, että monissa isoissa tavarataloissa kuten Sokos tai Anttila, ei myydä äitiysvaatteita :mellow: Etenkin toi Sokos ihmetyttää. Samaten Seppälä, Lindex (paitsi alusvaatteet) ja KappAhl...näissäkään ei käsittääkseni myydä. Että aika suppeat on markkinat :huh: Mulle ei ainakaan ensimmäiseksi tule mieleen tilata netistä, koska se on kuitenkin aina vähän arpapeliä, että sopiiko ne vaatteet sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lindexillä ja kapp ahlilla tais jossain välissä olla mammamallisto, mutta ei enää. ainakin olen huuto.netistä tms. joskus ostanu niitä käytettynä. Täällä pohjoisemmassa ei tosiaan ole paljon valikoimaa mistä äippävaatteita katsella, kun edes paikallisessa hm:ssä ei ole mammavaatteita myytävänä. :(

 

tilasin viikko sitten toista kertaa asos:lta vaatteita, oli todella nopea toiminta!!! :D viikossa tuli englannista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmittaa, että Lindexillä ei ole enää mammamallistoa!

Löysin Vero Modasta pitkiä perustoppeja, mitkä käyvät hyvin kasvavan massun kanssa. Hintakaan ei ollut paha! Muuten on ollut äitiysvaatteiden löytäminen aika nihkeää, vaikka asunkin pääkaupunkiseudulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko Tampereella muita äitiysvaatteita myyviä kauppoja kuin H&M ja Stockmann? Muista kaupoista tuntuu kaikki äitiysvaatteet kadonneen (tai koko kaupat). Täksi kevääksi pitäisi löytää juhla-asu ja noista en ainakaan ole vielä löytänyt mieleistä. Mieluummin ostaisin niin että pääsen sovittamaan ennen ostopäätöstä, eli nettitilaaminen on vaihtoehtona vasta jos en onnistu kaupasta löytämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko Tampereella muita äitiysvaatteita myyviä kauppoja kuin H&M ja Stockmann? Muista kaupoista tuntuu kaikki äitiysvaatteet kadonneen (tai koko kaupat). Täksi kevääksi pitäisi löytää juhla-asu ja noista en ainakaan ole vielä löytänyt mieleistä. Mieluummin ostaisin niin että pääsen sovittamaan ennen ostopäätöstä, eli nettitilaaminen on vaihtoehtona vasta jos en onnistu kaupasta löytämään.

 

 

Ikävä kyllä ei taida. Itsekin ihmettelin tätä viime syksynä. Miksei tavaratalot/ketjut myy äitiysvaatteita? Luulisi, että moni haluaisi sovittaa esim housuja. Muutenkin vaihtoehdot ovat tosi vähissä, esimerkiksi kapeaa puolihametta töihin ei löytynyt mistään. Parhaat (ainoat) äitiysvaatelöytöni olen tehnyt kirpputoreilta, usein semmoisilta, joissa on lastenvaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiffany, mulla on ihan sama ongelma. Ei koko Tampereella tunnu olevan yhtään järkevää raskausajan juhlavaatetta. Mä oonkin laskenut toivoni tylsästi Vilan ja Vero Modan kevätjuhlamekkoihin, kun viime vuosina on ollut paljon sen mallisia, että mahallekin kävisi, ja hintakin olisi ok. Sitten vaan kun ne vielä ilmestyisivät kauppoihin... Mutta siis melko toivottomalta näyttää.

Tuun kyllä heti raportoimaan jos onnistun jostain löytämään jotain "oikeita" äitiysjuhla-asuja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites lastentarvikeliikkeet? Täällä Turussa ainakin lastentarvikeliikkeistä löytyy äitiysvaatteita, toki hiukan liikkeestä riippuen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heisku: Käy tsekkaan Stockmannin yläkerrassta Jasmin jos et ole jo käynyt. Siellä myydään ainakin mamaliciousin farkkuja ja osa todella edullisia ja mun mielestä nuo itse ostamani vielä hyvännäköisiä, maksoi 20 euroo kipale. Valikoimassa myös aika tyyriitä vaatteita, mutta löytöjä siellä voi tehdä. Stockmannin vauvanvaateosastolla oli myös noita mamaliciousin farkkuja parilla kympillä. Mä olen itse shoppaillut pitkiä trikoopaitoja Seppälästä ja Vero modasta. H&M:n mammavaatteet ei oikein sytyttänyt kauheine kuoseineen ja tekokuitumateriaaleineen.... mammahipstereitä olen ostanut H&M:ltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tampereella on Koskikeskuksessa Nanouk (muistaakseni tämän niminen...) ekassa kerroksessa ja eniten myy lastenvaatteita, mutta muutamia äippävaatteita on myös tarjolla. Käykääpä kurkkaamassa sopiiko teidän tyyliin, itselle ei oikein uponnut.

Edited by pahe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nanoukin ikkunoissa oli eilen "loppuunmyynti" -kyltit. Siellä oli vielä joitain äitiysvaatteitakin, mutta minä olen niihin liian lyhytselkäinen (olkaimet ja olkapäät oli jossain korvien korkeudella jos se rintojen alle tuleva leikkaus oli kohdallaan, tai sitten olisin joutunut paljastamaan rinnat lähes tyystin...).

 

Muuten harmittaa todella kovasti kun kolmen vuoden sisällä tarjonta on kutistunut kyllä ihan olemattomiin. Esikoista odottaessa löysin jopa keskikesällä mustan mekon hautajaisiin todella lyhyellä varoitusajalla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mä kans ihmettelin hieman nanoukin loppuunmyyntiä, kun se juuri siirtyi uusiin tiloihin, mut ei voi mitään. Törmäsin äitiysfarkkuja etsiessäni uuteen Nokialla olevaan nettikauppaan Pepinoon. Sormet syyhyää napsauttaa sieltä, farkut vaikuttivat oikein laadukkailta ja säästäisin postikulut. En vaan tiedä, kuinka pääsisin sieltä noutamaan, kun ei ole autoa käytössä, eikä jaksais noilla Paunulaisilla lähteä. <_< Joutuisi kartan kanssa suunnistamaan, kun se myyntipiste on jossakin kaukana Nokian keskustasta. En tunne Nokiaa yhtään. Toisaalta, voihan sen pakettinakin ottaa. Bussi edestakaisin on varmaan samoissa hinnoissa ja säästän vaivan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole löytänyt suomesta mulle sopivia mammavaatteita oikein mistään muualta kuin H&M:ltä (paitsi farkut ihan kamalia) ja sitten Mamalicious-merkkiä.

Tultiin just alkuviikosta New Yorkin matkalta ja mukaan tarttui aikamoinen määrä ihan uskomattoman kivoja mammavaatteita! Että jos joku ihan sattumalta on menossa Jenkkeihin, niin kannattaa tsekata mm. Target, Kohl`s ja Sears tavaratalot. Löysin tosi edullisesti kivoja housuja ja mekkoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään H&M:llä etsimässä kivoja äitiystoppeja, mutta en löytänyt. Mukaan tarttui mukavat äitiysverkkarit ja lila kauluspaita. Näiden lisäksi ostin vielä pillifarkut, elämäni ensimmäiset. En yleens niitä käytä, mutta ajattelin antaa muotojen näkyä, nyt kun ovat raskaudesta johtuvia :rolleyes:

 

Mutta voisivat paremmin kyllä satsata äitiysfarkkuihin: Niiden valikoima ei kauhean hyvä ole.

 

Itse ihmettelin eniten H&M:llä äitiysfarkkuhametta, joka oli juuri ja juuri kaulaliinan levyinen :blink: Tai sopisihan ne esimerkiksi legginssien kanssa (apua, miten tuo kirjoitetaan?? :lol:), mutta en itse henk. koht tulevana kesänä laittais pelkästään tuollaista hametta, kanssaihmisten säästämiseksi :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mäkin ostin just tällä viikolla H&M:stä äitiyspillifarkut. Ne oli musta ainoat kivat farkut mitä siellä oli, muut oli joko tosi tylsää kangasta tai niin teinix-repaloituja että huhhuh :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

meiltä en tiedä muita kun juuri HM:n mistä äitiysvaatteita saa, ja sieltäkään (en täällä enkä hesan itiksen kaupasta) löytäny masutuubeja :( olis jo tarvetta. joten jos joku löytää omasta kaupasta tai haluaa myydä mulle omansa niin pistä privaa :) muutoin joutuu tilata, ja sillon pitäis muutakin kun pitää olla se joku tietty summa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äh, auttakaa minua. Löysin tuossa jonkun aikaa sitten surffatessani verkkokaupan joka möi äitiysvaatteita. Muistan vain sen että kauppa oli ruotsalainen, mutta sivut olivat suomeksikin ja kaupassa oli valikoimissa aika paljon esim. työ- ja juhlapukeutumiseen vaatteita. Sivut käyttivät mun mielestä samaa pohjaa kuin mitää Nelly.com (ei kuitenkaan Nelly).

 

Oisko ollu kyseessä Linuslotta.com ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tavaratalossa työskentelevänä suosittelisin, että kaikki mammat pistäisivät ihan reilusti vaan palautetta menemään sinne tavarataloketjuun, jota käyttää (vaikka nyt Anttilaan ja Sokokselle netin kautta). Kun tarpeeksi palautetta tulee asiakkailta niin isommat ketjut kyllä pyrkivät höydyntämään markkinaraon ja vastaamaan asiakkaiden toiveisiin. Vaikka joskus tuntuu ettei pienen ihmisen mielipiteitä kuunnella niin kyllä niitä vaan kuunnellaan kun tarpeeksi huomataan kysyntää.

 

Mä oon itse tehnyt paljon mammavaatelöytöjä kirppiksiltä, mutta silti tuntuu että vaatteita on ihan mitättömän vähän ja ehdin kyllä kyllästyä niihin varmasti muutamassa kuukaudessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen löytänyt hyviä ja laadukkaita äitiysvaatteita Ideaparkin Anton ja Nina liikkeestä (siellä usein ale rekki).

Suurin osa Kappahlin vaatteistakin tuntuu olevan äitiyskäyttöön sopivia tunikoita laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heti kun tuli epäilys raskautumisesta nii pyysin ystävääni ompelemaan miulle vaatteet (työnsä puolesta kun se oli mahollista.) Eurokankaasta joustoresoria tuubeihin ja tukevampaa joustoresoria housuihin ja housujen kangaskin oli joustavaa lajia. Kun ei oikein nuo valmis vaatteet ole makuuni. Et kannattaa jos mahollista turvautua kanssa kangasliikkeeseen ja teettää itselleen sopivia vaatteita kuin tuiskailla noitten kauppojen surkeitten valikoimien kanssa mut onhan se kumma et isoissa kaupungeissa noi äitiysvaatteet ovat vaikeasti löydettäviä mut senkin eestä sitten lastenvaatteita joka paikassa<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkaa jo niistä Hennesin pillifarkuista käydä se resori naftiksi vaikkei viikkoja ole kuin 24 ja mahakin vielä aika pienehkö. <_< Ei ne sinänsä kiristä tai mitään, mutta koska se resori on sen verran paksua kangasta ja esim. Mamaliciouksen farkkuihin verrattuna sen verran matala niin ihan normaalissa käytössä se resori rullaantuu ikävästi alas ja tämä tietenkin sitten tuntuu vähän epämukavalta. Ärsyttää kun kuvittelin pärjääväni näillä kaksilla housuilla loppuun saakka eikä vielä ole ihan mekkokelitkään...

Share this post


Link to post
Share on other sites