Sign in to follow this  
Followers 0
Ink Q

Mikä johti kaksosuuteen?

135 posts in this topic

Hui, mua on jo vuosia peloteltu mahdollisilla kaksosilla kun molempien suvuissa esiintyy kaksosia. Mä oon turvautunut tietoon että se periytyy äidiltä tyttärelle, eli mun isän kaksosuus ei vaikuttaisi. Toi tieto ei ainakaan rauhoita kun vauva-arki tuntuu yhdelläkin muksulla riittävän pelottavalta.

Kyllä yksinkin näin alkuun riittäisi, vaikka onhan ne ihania, varsinkin identtiset pampulat <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kaksosuuteen johti sukurasite :grin: Itse olen identtinen kaksonen ja mulla on 3kk ikäiset identtiset tytöt :) Suvussa ei tiettävästi ole muita kaksosia, ainakaan elävänä syntyneitä. Voihan olla, että kaksosraskaudet ovat menneet kesken jne. Uskon kyllä, että identtisyys on meidän suvussa perinnöllistä, vaikea uskoa että sattumaa olisi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä olis "sukurasitteet" kohdillaan mun puolelta. Mun molemmilla mummoilla on kummallakin ainakin yhdet kaksosraskaudet, toinen ihan loppuun asti selvinnyt :)

Miehen puolelta ei tiettävästi ole. Saatais nyt ees se yks alulle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ilmeisesti jossain kauempana suvussa (äidin puolella) kaksosia, ei siis aivan lähisuvussa. Lapsettomuuspoliklinikalla käydessä kerrottiin, että hoitoihin liittyy monisikiöraskauden mahdollisuus. Plussakierrossa käytössä oli metformiini 500 mg 1x4 ja letrotsoli kp:t 3-7 annoksella 1x1. Tämä oli toinen kierto, jossa käytössä metformiini ja letrototsoli eli plussa siis 2. metu + letrokierrosta. Ekassa metu + letrokierrossa oli follikkeliultra, jossa nähtiin yksi johtofolli. Plussakierrossa ei follikkeliultraa. Kaksosia odotetaan syntyviksi syksyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei kummankaan sukuun kuulu kaksosia ja ihan luomusti saivat alkunsa. Ikä minulla on 35v., pituus 168 cm, takana neljä raskautta, joista kaksi syntynyttä lasta, joten on tuota tuossakin "riski"tekijöitä, en vain niistä tiennyt ennen kuin lääkäri ultrassa mainitsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovulaation jälkeen nousi lämmöt ylös, 37,7 asteeseen ja olin todella kipeä. Jäätävä päänsärky, huimaus ja lihaskivut. Seuraavana päivänä kipeytyivät rinnanpäät todella aroiksi, heräsin kipuun yölläkin asentoa vaihtaessa. Huimaus ja kuvotus alkoivat nousta myös heti noina päivinä.

 

Pahoinvointi jatkui tosi rajuna viikolle 11 saakka. Syöminen oli vaikeaa ja hedelmät ja mehut maistuivat. Vastaavaa ei ollut aiemmissa raskauksista ja epäilinkin, että

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oho, karkas tuo edellinen ja juuri kirjoittamani jatko hävisi jo uusiin ulottuvuuksiin. Arggh...

 

Mutta juu äidinäidinäiti on saanut kaksospojat, jotka lapsena menehtyivät. Itsellä takana kaksi synnytystä ja korkea ikä. Maitotuotteitakin syön reippaasti ja suht pitkäkin olen

Edited by Pinnis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole sukurasitetta, ikää on alle 35 ja olen lyhyt enkä syö paljoakaan maitotuotteita. Joten ainut riskitekijä oli mun pco-tyyppiset munasarjat. Mut tosiaan esikoinen oli hoitojen avulla saatu alulle ja raskauden jatkumista tukemassa oli myös lääkitys.

 

Joten tuplat oli megaylläri ja on jotenki vaikea vieläkään ymmärtää, että on saanu tuplat ihan luomuna syliin asti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahden alkion siirto lapsettomuushoidoissa. Nämä olivat kuudes ja seitsemäs siirretty alkio. Tätä edelsi viisi yhden alkion siirtoa (joista viimeisimmässä km 5+6), neljä inseminaatiota ja luomuyritys ennen hoitoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oho, oonkin kirjoittanut tänne vuonna -14 :D Nyt tiedän jo että kyllä mun isän suvun kaksoset vaikuttaa kun on on mun sukua :girl_haha:

Meillä siis vm-17 kaksostytöt, epäidenttiset vaikka ekan ivf:n tuoresiirrossa siirrettiin vain yksi alkio. Toinen tyttö on siis luomu :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0